madmax Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 Witam. Potrzebuję trwale skleić kilka małych profilii alumiowych o przekroju zamkniętym ( typowych z marketu budowlanego). Przekrój profilu to 10mm x 10 mm - grubośc ścianki 1mm. Muszę wkleić krótką 3 centymetrową poprzeczkę z w/w profilu pomiędzy dwoma dłuższymi profilami o długości 24 cm. Coś na kształt litery H. Przeglądałem ofertę klei do aluminium opartych na bazie żywic epoksydowych. Czy ktoś z nich już korzystał ? Jak trwałe są połączenia ? Czy też szukać innnych rozwiązań ? P.S. Połączenie klejowe musi wytrzymać drgania silnika benzynowego o poj. 26 ccm - inne siły nie będą bezpośrednio oddziaływały na te połączenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 Obawiam się że nie ma takiej opcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietrek Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 Z klejami nie mam doświadczeń, jednak pomyśl może nad lutowaniem. Kiedyś kupiłem spoiwo Aluweld (chyba dobrze piszę), fajnie się tym pracuje i łączenie, myślę, jest pewniejsze od żywicy. Wystarczy do tego kawałek lutu i mały palnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 A może znitować nitami 2mm? Nie wiem jaką rolę będzie spełniała ta poprzeczka, ale może warto się nad tym zastanowić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 Obecnie na Allegro jest płyn lutowniczy do aluminium za 40 pare zł. Podobno super dobry bo Ruski :devil: specyfik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 14 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 Całość będzie wygląda jak na poniższym rysynku. Niestety nie ma jak znitować - profile muszą być w jedne płaszczyźnie. Tam gdzie są zaznaczone są otwory z jednej i drugie strony płaszczyzny konstrukcji będą przykręcony element: na którym zamocowana zostanie końcówka rury silnika: Może faktycznie to lutowaniem by zdało egzamin ? Jakiego typu ma to być palnik ? Jakiej mocy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 Ja poprostu bym to brutalnie pospawał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 Jeśli to mnie pytasz na temat lutowania to wiem tyle ile sprzedający opisał w aukcji. Czyli - na lutowany element nanosi się odrobine płynu a następnie llutownicą z cyna zwykłą rozsmarowuje się jak np na miedzi czy mosiądzu. I tak przygotowane elementy łączy się jak przy lutowaniu wspomnianych metali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietrek Opublikowano 15 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 Jakiego typu ma to być palnik ? Jakiej mocy ? Ja stosuję mikropalnik, nabijany gazem do zapalniczki z iskrownikiem. Pełno jest podobnych na allegro. Lutowanie aluweldem polega na tym, że lut powinien roztopić się po przyłożeniu od temperatury łączonych elementów, a nie wprost od palnika. Elementy się nagrzewa, przykłada pręt, on topi się, rozpływa na łączeniu i gotowe. Myślę, że do przekrojów 10x10mm, jakie stosujesz, taki mały palnik powinien spokojnie wystarczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 15 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 Całość będzie wygląda jak na poniższym rysynku. Niestety nie ma jak znitować - profile muszą być w jedne płaszczyźnie. A moze zamiast kosztownego (jesli nie masz materialow) spawania czy lutowania skrec dwoma srubami. Wywierc dwa otwory po obu stronach poprzeczki ~4 mm (w elemencie gornym) dwa otwory ~3mm w elemencie dolnym - nagwintuj - skrec srubami, to co wystaje zeszlifuj i tyle. (rozmiary dobierz oczywiscie dokladnie - w zaleznosci od gwintownika, a jesli moze cos wystawac, a gwintownika nie masz wstaw nakretki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 16 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Może faktycznie spróbuję jakoś to poskręcać - narzędzia typu gwintowniki i narzynki mam. Robert. Mógłbyś zrobić odręcznie rysunek w paincie, jak widzisz te połączenia ? Z opisu jakoś tego nie mogę załapać. Gdyby profile były pełne - to rozumiem. A to są jednym słowem "rurki" o przekroju kwadratowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_K Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Piotrze, jest specjalny klej do tego typu zastosowań. Używam go i nigdy mnie nie zawiódł. Nazywa się PLEXUS MA300. To profesjonalny klej, zalecany tylko do zastosowań przemysłowych ze względu na składniki, a co za tym idzie, wyziewy. Jest to dwuskładnikowa akrylowa, mocno adhezyjna substancja o konsystencji kisielu. Bardzo dobrze przylega do łączonych materiałów i tworzy trwałą, sztywną, wypełniającą spoinę. Czas od zmieszania składników do związania wynosi ok. 4 minut, więc trzeba się spieszyć. Składniki mieszczą się w dwururkowym opakowaniu i potrzebny jest do tego odpowiedni aplikator. Klej o podobnych właściwościach posiada również w swojej ofercie firma 3M, ale nie znam jego nazwy. Przedstawiciel firmy na pewno poda ją po przeczytaniu tego opisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Niestety w tym lapku (firmowym) nie mam painta - wiec postaram sie to lepiej opisac, a jakby nadal byl problem to wieczorem usiade do innego kompa i to narysuje Musisz scisnac srubami ten krotki pionowy lacznik i najlepiej to zrobic tak, aby "scisk" byl jak najblizej - dzieki temu nie odksztalcisz tych poziomych krztaltownikow - czyli sruby laczace powinny isc pionowo wzdluz niego - nawet dotykajac go. To, ze sa one (te profile) puste w srodku to moze nawet i lepiej - aluminium jest miekkie wiec przy duzych drganiach gwint moglby puscic, wiec najlepiej wprowadzic do srodka nakretki (bedzie troche zabawy z ustawieniem ich) tak aby pokrywaly sie z otworami, ustawisz je srubokrecikiem Mam nadzieje, ze rozjasnilem , a jesli nie to narysuje cos pozniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 16 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Już rozumiem Robert. Ale jak puszczę śrubę wzdłuż łącznika w środku ( bo to chyba najoptymalniej ) - to będzie problem z otworem w poprzek w łączniku, do którego będą mocowane kołnierze z łozyskami Dziękuję Tomku za te informacje. Powiedz, czy ten klej to klej akrylowy, czy metakrylowy ? P.S. Znalazłem na szybko coś takiego http://www.vexus.pl/product_info.php?products_id=140 Ciekaw jestem, czy jest to klej z tej samej grupy, o którym mówisz ? Cena też przystępna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_K Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Powiedz, czy ten klej to klej akrylowy, czy metakrylowy ? Tak, to jest klej metakrylowy i wygląda na to, że znaleziony przez Ciebie jest odpowiedni. Tutaj http://files.itwplexus.co.uk/site%2Den/doc%2Den/TDS/PDFs/MA300/MA300%2Epdf masz dane do porównania wskazanego przeze mnie MA300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.