Skocz do zawartości

Phoenix 2000 a stockowe wyposażenie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, za parę dni będę chciał zamówić model Phoenix 2000 w wersji Plug & Fly czyli potrzebne będą mi tylko: aparatura, odbiornik, pakiet zasilający. Tutaj pojawia się pytanie... Czy snapy, popychacze zdadzą egzamin czy lepiej coś kupić pewniejszego? Czytałem, że jeśli chodzi o silnik stockowy to zdaje egzamin ale regulator lepiej wymienić na 40A. Mógłby ktoś polecić jakiś regulator do tego modelu? Byłoby fajnie gdyby posiadacz tego modelu wypowiedział się na temat podzespołów bo jeśli trzeba będzie wymieniać też serwa to nie wiem czy jest sens płacić za wersję Plug & Fly bo model jest dostępny też w wersji ARF :)

 

Z góry dziękuję Wam za pomoc,

pozdrawiam, Patryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem taki model zakupiony w HK, rzeczywiście snapy wymieniłem na inne bo te z zestawu wyglądały bardzo niepewnie, jedno serwo było uszkodzone więc też włożyłem inne 9 gramowe, pakiet zasilający zamiast 1300 mAh zastosowałem 2200 mAh i na ogon 10 gram ołowiu, pozatym wszystko zostało fabryczne i nigdy nie miałem żadnych problemów z tym modelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że regulator też został fabryczny 30A? Nie będzie problemu jeśli wsadzę tam 2200 mAh? Może lepiej kupić 40A czy to nie ma znaczenia jeśli nie wymieniam silnika na mocniejszy?

 

:)

 

Oj z fizyki chyba dwója była?

 

Co ma wspólnego... pojemność akumulatora do prądu płynącego przez regulator?? Przecież regulator dobierasz do mocy silnika ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jeśli zamierzasz latać Phoenixem jak samolotem a nie jak motoszybowcem to wymień regulator. Stockowy silnik i regulator lubi się grzać, jeżeli modelem "pociskamy" jak samolotem. Jeśli napędu używasz do wyciągania modelu w powietrze i potem szybujesz to wszystko jest ok.. Ja snapów nie zmieniałem - wytrzymywały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

ja też snapy zostawiłem tylko naciągnąłem na nie koszulkę termokurczliwą by się nie "otworzyły", regulator dla bezpieczeństwa wymieniłem na mocniejszy, i zmieniłem śmigło składane na mniejsze /9x6/ bo silnik się mocno grzeje nawet przy samym wynoszeniu szybowca w górę. Tak poza tym to bardzo fajny model za te pieniądze, na klapach ląduje sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie chyba lepiej będzie jak kupię KIT i do niego silnik i regulator 40A oraz serwa np HTX 900 (powinny chyba wystarczyć?). Moglibyście polecić konkretnie jakiś tani i dobry regulator oraz silnik do tego modelu, żeby sobie ładnie współgrały? Czy w zestawie KIT zawarte są już snapy/popychacze?

 

Zefirek źle to ująłem. Zdanie "Nie będzie problemu jeśli wsadzę tam 2200 mAh?" miało się tyczyć ogólnie modelu, jak sobie radzi z trochę cięższym pakietem ;). Z fizyki była 5, z polskiego 2 ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Phoenix 2000 ma wystarczające wyposażenie jak na początek. Jeżeli zadowala cię wznoszenie na pełnej mocy pod kątem około 50-60 to nie musisz nic wymieniać. Tak jak mówili inni: Phoenix ma szybować. Więc jeżeli będziesz latać ciągle na silniku i jak będą dni trochę cieplejsze to możesz ugotować regulator...

 

Osobiście polecam powiększenie wlotów chłodzących lub/i wkleić ucięte na pół zewnętrze opakowanie od np. ibupromu lub innych lekarstw. Z własnych doświadczeń to działa bardzo dobrze, tanie i proste rozwiązanie. Nie zapomnij też o zrobieniu miejsca gdzie chłodzące powietrze będzie wylatywało. Jak poprawisz chłodzenie to stockowe wyposażenie zda egzamin ;)

 

Po miesiącu wymieniłem tylko silnik w swoim phoenix'ie, tylko dla tego że był za słaby do lotów z GoPro 3. Teraz mój Phoenix lata na silniku Keda 2837-830 kv wraz ze śmigłem 12x6, a że nie jestem za bardzo zadowolony z tego śmigła do silnika to sprawdzę czy nie będzie poprawy z 11x8.

 

W co warto zainwestować to sbec... wtedy regler się tak nie poci. Sbec jest konieczny (według mnie) jeżeli planujesz mieć klapy w tym modelu (są naprawdę przydatne). ubec w oryginalnym esc daje max 2A... a niektóre 9g serwa przy dużym obciążeniu mogą zjadać nawet 0,5A :o a w phoenixie masz ich 6. Sam sobie policz czy wszystko będzie oki...

 

Na samym początku zdarzyło mi się że serwa były 'leniwe' przy szybkich przelotach, a raz ster wysokości na około sekundę odmówił współpracy, na szczęście wszystko stało się na wysokości min 3 błędów. Po wymianie problemy zniknęły.

 

Przy lataniu na mocnym wietrze w serwie kierunku poszły zębatki.... więc dobrze Ci radzę wymień serwa na kierunek i wysokość na coś np z metalowymi przekładniami.

 

Za jakiś czas postaram się stworzyć osobny temat gdzie pokażę własne modyfikacje Phoenix'a 2000, może coś z tego okaże się przydatne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, za parę dni będę chciał zamówić model Phoenix 2000 w wersji Plug & Fly czyli potrzebne będą mi tylko: aparatura, odbiornik, pakiet zasilający. Tutaj pojawia się pytanie... Czy snapy, popychacze zdadzą egzamin czy lepiej coś kupić pewniejszego? Czytałem, że jeśli chodzi o silnik stockowy to zdaje egzamin ale regulator lepiej wymienić na 40A. Mógłby ktoś polecić jakiś regulator do tego modelu? Byłoby fajnie gdyby posiadacz tego modelu wypowiedział się na temat podzespołów bo jeśli trzeba będzie wymieniać też serwa to nie wiem czy jest sens płacić za wersję Plug & Fly bo model jest dostępny też w wersji ARF :)

 

Z góry dziękuję Wam za pomoc,

pozdrawiam, Patryk

 

Ja też planuję zakup Phoenixa 2000 w ale wersji ARF w Hobby Kingu.

Czy Kolega orientuje się może jaki jest koszt przesyłki takiego modelu do Polski ( z Holandii lub Niemiec) , bo z Chin się podobno czeka 5 tygodni i jeszcze są "problemy" u Celników - VAT celny .

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wychodzi 60,97 za sam model. Z przesyłką: 71$. Wysyłka oczywiście z NL (aktualnie dostępny)

 

Znaczy się , że podrożały o $ 4,5 - bo aktualna cena to $ 64,44 :angry:

 

http://www.hobbyking...=phoenix%202000

 

A może Kolega się orientuje jaki jest koszt przesyłki pakietu LiPo o wadze ok. 170 g ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. To zależy od "stażu" kupującego na HK.

 

Proponuję sobie załozyć konto na HK i sprawdzać samodzielnie. to nic nie kosztuje, a wszystko człowiek wie ;)

 

Założyłem dzisiaj konto na HK , więc z pewnością nie będę traktowany as "special customer" ....

Na stronie gównej HK nie znalazłem zakładki - Shipping Charges .

Może doświadczony Kolega - mi pomoże .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

EDIT Pojawił się na forumowej giełdzie taki model.

Dogadaj się z kolegą, a kupisz co prawda używany model, ale na pewno taniej i do nauki jak znalazł ;)

 

Wysłałem do tego Kolegi od Phoenixa 2600 PW i czekam na responsa.

Tego dużego miałbym na później .

Na początek załatwiam drugiego Phoenixa 2000 ARF (jednego 2000 PNF już mam) - przeznaczone do "porozbijania" (nauka pilotażu jest z pewnością kosztowna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Szukałem w Necie link na silnik stockowy w Phoeni 2000 o oznaczeniu 2815/1050Kv -nie znalazłem .

Najsłabszy silnik jaki znalazłem na HK miał oznaczenie 2822-1090kv - ale tylko max. prąd 8 A (moc 80 W) !

Czyżby stockowy silnik Phoenixa był jeszcze słabszy ??? Jakiej "firmy" jest to silnik ?

Może ktoś z Kolegów ma "namiary" ?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny silnik w Phoenixie jest 'no name'. Tani, mało sprawny, chiński silnik. Oznaczenie 2815 tego silnika ma się ni jak do standardowych nazw średnica/długość.

Tak naprawdę to fabryczny silnik wygląda mi na 2822. kręcąc stockowym śmigłem 10x6 zajadał w porywach 26A.... i przy tym robił się niesamowicie gorący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.