mecenas Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Witam wszystkich zacnych pilotów RC. Ponieważ pojawiam się po raz pierwszy na forum, więc co nieco o mnie. Mieszkam w Krakowie, jestem już w troche zaawansowanym wieku (43) i buduję modele (raczej semi-scale) maszyn z drugiej W.Ś. tzw. klasyki. Jakis czas temu skonczyłem mojego "diabła z widlastym ogonem" (jak go nazywali Niemcy) czyli P-38 LIGHTNING. Model jest w skali 1:7, rozp.2,2m, naped 2xFS 90, waga 8,8kg. Otóż napodkałem pewien problem. Ponieważ silniki muszą pracować idealnie równo (inaczej model lata troche krzywo) Różnica w obrotach nie moze byc większa niż 300. Podlączając serwa od gazów poprzez V-kabel do kanału "1", po ustawieniu dźwigni, wytrymowaniu, itd, itp, niestety za pierona silniki nie chodzą równo, tzn. na min. jest OK, na max. jest OK, a w środkowych pozycjach drążka (czyli średnie obr.) obroty rozjeżdżają się nawet o 1000. Posiadam radio MC-16/20 (wiem, trochę przestarzałe), próbowałem rozdzielic gazy na osobne kanały i poprzez miksery doprowadzic do synchronizacji, ale to też nie pomogło. Dowiedziałem się od znajomych modelarzy, że muszę zmienic radio na takie które posiada "krzywą gazu". I teraz pytanie moje brzmi: Czy przykładowo np.MC-19 lub 22, albo inne radio posiada taki mixer coby miał ustawiane "krzywe" osobne dla każdego kanału? Czy może ktoś z Was ma takie radio i mógłby to sprawdzić? P.S. Postaram dołączyć jakieś fotki tego mojego "diabła" następnym razem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Na pewno Multiplex Royal9 ma 5 stopniową krzywą gazu na wszystkich kanałach, bez większego problemu możesz ustawić 2,3 czy 4 silniki i je pospinać w całość. Tobie jednak raczej potrzebne jest urządzenie do synchronizacji obrotów. Nie pamiętam na jakiej stronie amerykanie sprzedawali to cacko na 2 lub 4 silniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Coś takiego ? http://www.rcshowcase.com/html/accessories/twinsync.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kareks Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Program do dwóch silników ma też JR PCM9 XII, sa możliwe do ustawienia dwie krzywe gazu, różne dla różnych programów lotu (jest pewna dowolność). Pozdrawiam Arek K Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 I jeszcze namiar na czeski kontroler (chyba tylko awarii silnika): http://www.rcairport.cz/Clanky/ModulRuzicka/Modul.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deem Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 MC-19 niestety. Krzywa gazu tylko dla trybu "heli". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 23 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Panowie, dzieki Olo, bardzo dobry link, będę musiał coś takiego zciągnąć, bo wymianę radia chyba odłożę na później. Obiecałem trochę fotek mojego "devil'a", oto one: http://picasaweb.google.pl/pilch.w/P38Lightning Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Na karterze silnika masz zamocowany opaską czujnik i magnes w piaście silnika to jest od obrotomierza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geralt Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 A gdzie w Polsce można nabyć takie rurki do przeniesienia tłumika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Konopka Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 Gratuluję pięknego modelu !! II wojna i dwa silniki to chyba najfajniejsze co może być w modelarstwie (no chyba, że 4 silniki :devil: ) Kolejne urządzenie i sporo informacji na temat problemu synchronizacji znajdziesz w tym wątku na RCU: link PS Liczę na jakieś update z postępu w pracach bo dwa silniki to jest to co tygrysy lubią najbardziej 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mecenas Opublikowano 24 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 Witam kolegów. Wiekszosc wyposażenia zciągałem z http://www.towerhobbies.com/ Olo, masz racje to czujniki obrotów, ale podobnego urządzenia co mi podałeś linka. Obecnie jestem w fazie testowania tego ustrojstwa, i jakoś nie mam na razie zaufania do niego. Samolot jest "zbyt poważny", tzn. lata bardzo szybko (obciążenie pow. ok 150g/dm2). We wrześniu oblatałem go , ale ze względu na różnicę w obrotach to była walka a nie latanie. Ja z oblotu mało pamiętam, (bo i tak miałem zes...ne gacie z nerwów) ale widzowie byli pod dużym wrażenim (nawet dostałem brawa), a dwie ryczące 15-ki na pełnych obr. to coś czego sie nie zapomina. Pozdrawiam i załączam życzenia świąteczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Konopka Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 We wrześniu oblatałem go AAAAA - czyli ptaszek już latał !! !! No to niezły model jak na pierwszego dwusilnikowca - krótkie skrzydło, duże obciążenie powierzchni, silniki nie dość że potężne, to jeszcze daleko od siebie - nic tylko sobie w łeb strzelić :twisted: Tym większe uznanie za powrót na ziemię w jednym kawałku :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.