Jump to content

Synchronizacja silników w P-38.


mecenas

Recommended Posts

Witam wszystkich zacnych pilotów RC.

Ponieważ pojawiam się po raz pierwszy na forum, więc co nieco o mnie.

Mieszkam w Krakowie, jestem już w troche zaawansowanym wieku (43) i buduję modele (raczej semi-scale) maszyn z drugiej W.Ś. tzw. klasyki.

Jakis czas temu skonczyłem mojego "diabła z widlastym ogonem" (jak go nazywali Niemcy)

czyli P-38 LIGHTNING.

Model jest w skali 1:7, rozp.2,2m, naped 2xFS 90, waga 8,8kg.

Otóż napodkałem pewien problem.

Ponieważ silniki muszą pracować idealnie równo (inaczej model lata troche krzywo) Różnica w obrotach nie moze byc większa niż 300.

Podlączając serwa od gazów poprzez V-kabel do kanału "1", po ustawieniu dźwigni, wytrymowaniu, itd, itp, niestety za pierona silniki nie chodzą równo, tzn. na min. jest OK, na max. jest OK, a w środkowych pozycjach drążka (czyli średnie obr.) obroty rozjeżdżają się nawet o 1000.

Posiadam radio MC-16/20 (wiem, trochę przestarzałe), próbowałem rozdzielic gazy na osobne kanały i poprzez miksery doprowadzic do synchronizacji, ale to też nie pomogło.

Dowiedziałem się od znajomych modelarzy, że muszę zmienic radio na takie które posiada

"krzywą gazu".

I teraz pytanie moje brzmi:

Czy przykładowo np.MC-19 lub 22, albo inne radio posiada taki mixer coby miał ustawiane

"krzywe" osobne dla każdego kanału?

 

Czy może ktoś z Was ma takie radio i mógłby to sprawdzić? :)

 

P.S. Postaram dołączyć jakieś fotki tego mojego "diabła" następnym razem.

Link to comment
Share on other sites

Na pewno Multiplex Royal9 ma 5 stopniową krzywą gazu na wszystkich kanałach, bez większego problemu możesz ustawić 2,3 czy 4 silniki i je pospinać w całość.

 

Tobie jednak raczej potrzebne jest urządzenie do synchronizacji obrotów.

Nie pamiętam na jakiej stronie amerykanie sprzedawali to cacko na 2 lub 4 silniki.

Link to comment
Share on other sites

Gratuluję pięknego modelu !! II wojna i dwa silniki to chyba najfajniejsze co może być w modelarstwie :) (no chyba, że 4 silniki :devil: )

 

Kolejne urządzenie i sporo informacji na temat problemu synchronizacji znajdziesz w tym wątku na RCU:

link

 

PS

Liczę na jakieś update z postępu w pracach bo dwa silniki to jest to co tygrysy lubią najbardziej 8)

Link to comment
Share on other sites

Witam kolegów.

Wiekszosc wyposażenia zciągałem z http://www.towerhobbies.com/

Olo, masz racje to czujniki obrotów, ale podobnego urządzenia co mi podałeś linka.

Obecnie jestem w fazie testowania tego ustrojstwa, i jakoś nie mam na razie zaufania do niego. Samolot jest "zbyt poważny", tzn. lata bardzo szybko (obciążenie pow. ok 150g/dm2).

We wrześniu oblatałem go , ale ze względu na różnicę w obrotach to była walka a nie latanie.

Ja z oblotu mało pamiętam, (bo i tak miałem zes...ne gacie z nerwów) ale widzowie byli pod dużym wrażenim (nawet dostałem brawa), a dwie ryczące 15-ki na pełnych obr. to coś czego sie nie zapomina.

Pozdrawiam i załączam życzenia świąteczne.

Link to comment
Share on other sites

We wrześniu oblatałem go

AAAAA - czyli ptaszek już latał !! !!

No to niezły model jak na pierwszego dwusilnikowca - krótkie skrzydło, duże obciążenie powierzchni, silniki nie dość że potężne, to jeszcze daleko od siebie - nic tylko sobie w łeb strzelić :twisted: Tym większe uznanie za powrót na ziemię w jednym kawałku :!:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.