TOMEK.CEKALA Opublikowano 20 Lipca 2013 Opublikowano 20 Lipca 2013 Widzę że szydzić to wiele osób potrafi,ale odpowiedzieć na pytanie kolegi to już nikt się nie odważy? MASK,niby dla czego ma zalewać?,zupełnie nie rozumiem twojej wypowiedzi.
MASK Opublikowano 20 Lipca 2013 Opublikowano 20 Lipca 2013 Widzę że szydzić to wiele osób potrafi,ale odpowiedzieć na pytanie kolegi to już nikt się nie odważy? MASK,niby dla czego ma zalewać?,zupełnie nie rozumiem twojej wypowiedzi. Nie bierz tego do siebie, po prostu śmiejemy się z instrukcji, pośmiej się razem z nami Obroty silnika w trakcie lotu mogą być wyższe o 10-30%. Wynika to z faktu, iż w trakcie lotu więcej powietrza dostaje się się do gaźnika zubażając skład mieszanki. R.P.M. will increase about 10% - 30% in the air. This is due to the forward motion of the aircraft as it is flying. Because of this more air is entering the carburetor, at a higher force, and causes the mixture to lean out. Sugeruje to, że pęd powietrza niejako wtłacza więcej powietrza do gaźnika i stąd większe obroty, a więc jeśli gaźnik jest z tyłu to pęd powietrza powinien wysysać powietrze i silnik powinno zalać Chociaż z drugiej strony w wersji anglojęzycznej nie jest powiedziane dlaczego silnik zwiększa obroty, a tylko co powoduje zubożenie mieszanki. Za to polska wersja rozwiewa wątpliwości W każdym razie w instrukcji ASP/Magnum związek przyczynowo skutkowy jest, delikatnie mówiąc, zaburzony. Obroty silnika wzrastają dlatego, że w czasie lotu maleje obciążenie.
TOMEK.CEKALA Opublikowano 20 Lipca 2013 Opublikowano 20 Lipca 2013 Spoko,po prostu nie mogłem załapać o co chodzi z tym powietrzem i gaźnikiem z tyłu . Niby z tym obciążeniem to też jakaś prawda,ale nie do końca,bo jak odpalimy silnik i będziemy trzymać model w poziomie,a silnik pracuje na lekkim przelaniu,to obroty są niższe a po ustawieniu modelu w pionie obroty wzrastają mieszanka się zubaża ale opór nie maleje.
Paweł Prauss Opublikowano 20 Lipca 2013 Opublikowano 20 Lipca 2013 Paweł, tak z ciekawości czystej zapytam- o co chodzi z tą zubożającą się mieszanką. Nie spałem na fizyce a mimo to nie mam pewności, czy mój osąd jest poprawny. Jesteś specjalista- podpowiedz coś, proszę. Pozdrawiam Piotr Tak po mojemu i zarazem na chłopski rozum (a są na to ponoć nawet jakieś teorie mądrych ludzi) jeśli przepływ powietrza przez gaźnik powoduje zasysanie paliwa w jakiejś tam ilości to więcej powietrza powoduje zasysanie większej ilości paliwa, jest to zależność wprost proporcjonalna więc, nie rozumiem dlaczego mieszanka miała by się w locie zubażać....po mojemu w locie śmigło zaczyna pracować jak należy więc opory maleją i obroty wzrastają, jeśli weźmiesz dmuchawę i dmuchniesz na silnik pracujący w hamowni (z właściwej strony oczywiście) to uzyskasz ten sam efekt. No i nie gaśnie Gaśnie, gaśnie, ale wtedy kiedy ja sobie tego zażyczę - wbudowany w model wymagany regulaminem wyłącznik pozwala mi na to :-)))
symon5 Opublikowano 20 Lipca 2013 Opublikowano 20 Lipca 2013 chodzi takżę o poślizg śmigła lub śruby w trakcie ruchu modelu ,w trakcie poruszania się modelu zachodzą różne zjawiska dynamiczne w silniku i całokształt można dokładnie zaobserwować nausznie w silnikach wyczynowych jak u pawła w F2A czy też samochodach na uwięzi , po mojemu wpływ poruszania sie modelu na wzrost przepływu powietrza w gardzieli jest minimalny ale jakiś jest
TOMEK.CEKALA Opublikowano 20 Lipca 2013 Opublikowano 20 Lipca 2013 Z tym że to nie powietrze przepływające przez gaźnik zasysa paliwo,a wał,dysk,lub jeszcze jakiś inny system.
MASK Opublikowano 20 Lipca 2013 Opublikowano 20 Lipca 2013 Z tym że to nie powietrze przepływające przez gaźnik zasysa paliwo,a wał,dysk,lub jeszcze jakiś inny system. No teraz Tomek, to mocno przesadziłeś. Zapoznaj się z prawem Bernoulli'ego. Dodam tylko, że jest ono fundamentalne nie tylko dla zrozumienia zasady działania gaźnika, ale też lotu samolotu!
Paweł Prauss Opublikowano 20 Lipca 2013 Opublikowano 20 Lipca 2013 Tomek, a jednak spałeś na lekcjach fizyki.......moja teoria się potwierdziła.
symon5 Opublikowano 20 Lipca 2013 Opublikowano 20 Lipca 2013 albo rzucał w szkołe kamieniami no jak tam było kolego
Paweł Prauss Opublikowano 20 Lipca 2013 Opublikowano 20 Lipca 2013 Noo a teraz zdziwiony, że jakieś tam siły nieczyste tymi silniczkami rządzą....
TOMEK.CEKALA Opublikowano 21 Lipca 2013 Opublikowano 21 Lipca 2013 No trochę się zapędziłem to fakt. Ale waszym zdaniem więcej powietrza to i więcej paliwa tak? To jak modelu który jest w poziomie wyreguluje silnik że będzie chodził na maks obrotach a po uniesieniu go do pionu gaśnie,dla czego tak się dzieje?.
Paweł Prauss Opublikowano 21 Lipca 2013 Opublikowano 21 Lipca 2013 Bo paliwo ma pod górkę czy jakoś tam tak....
TOMEK.CEKALA Opublikowano 21 Lipca 2013 Opublikowano 21 Lipca 2013 Czyli następuje zubożenie mieszanki,bo paliwo płynie z mniejszym ciśnieniem tak?.
Adas Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Ja to mam zawsze obawa, że mi zgaśnie, a model waży 1900 gram, przy rozpiętości 1340mm, więc potrzebuje prędkości do lotu:)
Johny88 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Ja to mam zawsze obawa, że mi zgaśnie, a model waży 1900 gram, przy rozpiętości 1340mm, więc potrzebuje prędkości do lotu:) To bardzo dobra waga , model powinien powoli latac, miałem zero 136cm i ważył 2800g, i tez było nie źle
Rekomendowane odpowiedzi