Jump to content

ASP 40


yarecki61
 Share

Recommended Posts

Właśnie zamówiłem silnik do trenerka jak w temacie.W związku z tym mam pytanie,czy jest konieczne jego rozkręcenie celem wypłukania ewentualnych opiłków,czy jest to już norma przy zakupie silników asp ???

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli, Koledzy pytacie o takie rzeczy i macie wątpliwości w tym temacie, to ja bym na Waszym miejscu nie rozkręcał tych motorków.... Bo więcej szkody narobicie być może , niż te potencjalne wióry . A kiedy rozłożyć motorek? W momencie, kiedy takie pytania jak powyższe , wydadzą się Wam naiwne. I nie prędzej ;)

A.C.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie zamówiłem silnik do trenerka jak w temacie.W związku z tym mam pytanie,czy jest konieczne jego rozkręcenie celem wypłukania ewentualnych opiłków,czy jest to już norma przy zakupie silników asp ???

 

Ze swojej strony jak najbardziej polecam rozkręcenie silnika i przepłukanie go na przykład benzyną ekstrakcyjną. Sam się zdziwisz ile opiłków z niego wypłynie... Odkręć pokrywę cylindra oraz tylny dekiel karteru przelej kilka razy benzyną na koniec kilka kropel oleju, co by nasmarować trochę łożyska złóż całość z powrotem i silnik gotowy do docierania. Przy okazji zobaczysz jak wygląda silnik w środku. Odkręcenie kilku śrub naprawdę nie sprawia kłopotu, także na pewno sobie z tym poradzisz...

 

Ja w ten sposób wypłukałem opiłki ze swojego ASP S15A było ich naprawdę sporo.

 

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli, Koledzy pytacie o takie rzeczy i macie wątpliwości w tym temacie, to ja bym na Waszym miejscu nie rozkręcał tych motorków.... Bo więcej szkody narobicie być może , niż te potencjalne wióry . A kiedy rozłożyć motorek? W momencie, kiedy takie pytania jak powyższe , wydadzą się Wam naiwne. I nie prędzej ;)

A.C.

Wow to takie skomplikowane rozkręcić silnik? :) Takie pytania zadajemy, żeby się dowiedzieć od posiadaczy takowych motorków czy jest sens rozkręcać, co potwierdził min. Michał.
Link to comment
Share on other sites

Wow to takie skomplikowane rozkręcić silnik? :) Takie pytania zadajemy, żeby się dowiedzieć od posiadaczy takowych motorków czy jest sens rozkręcać, co potwierdził min. Michał.

Zdziwiłbyś się Kolego, ile motorków zostało uszkodzonych przez -właśnie , nieumiejętne obchodzenie się z nimi. Więc jeżeli nie mamy doświadczenia w tym temacie, to nie rozkręcamy, zwłaszcza nowych silników.

Wystarczy odkręcić tylne denko, ewentualnie głowicę a i to tylko w dwutaktach i wlać tej benzynki nawet w sporych ilościach. Wypłukać nią silnik . Porządnie nasmarować olejem i skręcić to wszystko z powrotem. I wystarczy.

A.C.

Link to comment
Share on other sites

Też uważam, że wystarczy tylny dekielek odkręcić. Głowicę to już nie koniecznie - między tłokiem , a cylindrem raczej nie ma czego szukać. Jednak to rozkręcanie to tak bardziej dla zaspokojenia pewności bo wióry w środku to loteria: w jednym drochę lub więcej - jak piszą koledzy w innym zupełnie nic...

Natomiast jeśli chodzi o 4suwy ASP to tu raczej nie trzeba niczego usuwać bo sa czyściutkie. Napisałem raczej bo na 3 silniki 4suwy ASP tylko w jednym był bardzo drobniutki opiłek - słownie jeden.

Link to comment
Share on other sites

Posiadam trzy silniki ASP dwusuwowe i w żadnym nie było ani jednego opiłka.

Wcześniej też słyszałem o opiłkach i pierwszy zakupiony ASP rozebrałem na części pierwsze a dwa kolejne to tylko odkręciłem tylną pokrywę i je wypłukałem,ale w żadnym nic nie znalazłem.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Geniusze, u mnie obroty w locie zwiększają się o prawie 100% (na ziemi 22000 obr/min a w powietrzu 43000 obr/min) ciekawe jakby to wytłumaczyli.....

No i nie gaśnie

Link to comment
Share on other sites

Paweł, tak z ciekawości czystej zapytam- o co chodzi z tą zubożającą się mieszanką. Nie spałem na fizyce a mimo to nie mam pewności, czy mój osąd jest poprawny. Jesteś specjalista- podpowiedz coś, proszę.

Pozdrawiam

Piotr

Link to comment
Share on other sites

Silnik odpalony w końcu czy tylko sprowokował do tematu pobocznego? :D . Zapomniałem , że też mam ASP ale 46 M czyli wersja wodna( nie, że na wodę tylko do wody :) ). Raz próbowałem odpalić ale zerwał się pasek rozruchowy. Następna próba miała być przy trochę poluzowanej świecy by opory nie były tak wielkie ale do tego juz nie doszło.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.