Jump to content

T-REX czy Raptor MINI?


idzik15

Recommended Posts

Witam wszystkich,

 

Chciałbym się poradzić doświadczonych lotników śmigłowcowych nad wyborem heli.

Narazie wybieram pomiędzy: T-Rex 450S a Raptorem Mini .

Bardziej mnie przekonuje T-REX ze względu, że firma ALIGN wyprodukowła heli elektrycznych wiele, a THUNDER TIGER, jeżeli się nie mylę dopiero pierszego w wersji elktr.

Za Raptorem przemawia jednak cena.

Żyroskop, który planuje kupić to FUTABA GY401.

3x serwa HS-56 albo 65 (może inne propozycje)

1x serwo na ogon HS-50 (tak jak powyżej ^)

 

Prosiłbym, o rady przy zakupie i na przyszłość, gdy już zakupię model.

 

Pozdrawiam i życzę wesołych świąt 8) .

Michał

Link to comment
Share on other sites

Z obu heli będziesz zadowolony. Latają bardzo podobnie i oba mają swoje bolączki. Mini Titan jest nieco stabilniejszy, ale przez większą wagę ciut krócej lata.

Serwa na tarcze wybrałeś bardzo dobre, ale proponuję metalowe zębatki - zaoszczędzisz na wymianach po krecie.

Serwo ogonowe "obleci", ale rozważyłbym robbe 61bb, futaba 9257 lub futaba 9650. To są najczęściej wybierane na ogon do tej klasy heli serwa.

Niestety licz się z pewnymi wydatkami przy nauce latania jak części zamienne po krecie, konieczne upgrady itd.

Link to comment
Share on other sites

Miałem okazje polatać t-rexem i jest on dla mnie jakiś taki za sztywny :(

Co do żyroskopu to może być bardzo dobre parametry.

Co do serw na tracze HS-56 będą w zupełności.

Co do serwa na ogon to ja bym proponował HS-81 bardzo dobre i szybkie serwo

sam używam i jestem zadowolony

Link to comment
Share on other sites

Na ogon najlepsze serwo to Robbe FS-61BB nano carbon speed Digital Cool co pisał już fredzio ogon w połączeniu z żyrkiem futaba 401 po prostu jest sztywny, większy wydatek ale naprawdę warto jest to naprawdę szybkie cyfrowe serwo 0.06 właśnie do helików elektrycznych tej klasy zaoszczędzi ci trochę nerwów i stresu. HS-56 na tarcze moze być.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Po długim oczekiwaniu wreszcie mogę się pochwalić helikopterkiem, którego wybrałem z bratem.Jest to T-Rex 450SE V2 w wersji carbonowej.Po otwarciu odrazu wzieliśmy się za składanie, ponieważ złożony był tylko "szkielet".

Niestety nie obyło się bez problemów.

Otóż miejsce w , które wkłada się belke/rurę ogonową było już fabrycznie skręcone.

Śrubki są tak mocno przykręcone, że nie daję rady ich odkręcić, a boję się je zjechać bo i tak są już lekko "pocharatane".W tej sytuacji nie wiem co robić.

Prosiłbym o pomoc.

Jakby się udało do weekendu to wstawiłbym fotki tej wspaniałej kosiarki ;]

 

Załączam 1 fotkę, może pomoże:

76bc2c76ca79a27bmed.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja bym dopasował idealnie klucz ampolowy a następnie bardzo mocna docisnął i dopiero później kręcił. Powinno puścić bo te śruby są pewnie na kleju. A i gratuluje wyboru. Ja tez mam nadzieje ze za niedługo powrócę do heli.

Link to comment
Share on other sites

A propos śrubki: może spróbuj psiknąć na gwint śruby i tam gdzie jest przykręcona troszke smaru. Jak coś nie mogę odkręcić to właśnie tak robię, psiknę smarem, chwilę czekam i potem jak próbuje odkręcać to puszcza... Może podziała.

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj włożyć tą część ramy do gorącej(wrzącej) wody i odkręcić na ciepło.Najważniejsze to kup w sklepie z narzędziami/markecie inbusa z utwardzoną końcówką.

 

:crazy: metal się rozszerza od ciepła, tak na przyszłość :devil:

Link to comment
Share on other sites

podstawa to dobry imbus...

podgrzej te miejsce suszarką z bardzo bliska tylko tak zeby struktura wegla nie puscila... wd40 nie pomoże.. jak nie chca puszczać trzeba na gorąco (loctite)

te sruby sa na LOCTITE niebieskim i nie powinno byc problemu z odkreceniem na zimno ale widac juz zjechales sruby przez kijowy klucz albo sam klucz zjechales ..

 

inna sprawa ze te malutkie srubki lubia sie ujezdzac... jak nie dasz rady to moze TORXEM przynajmniej ja tak robie..

Link to comment
Share on other sites

adam712 napisał/a:

Spróbuj włożyć tą część ramy do gorącej(wrzącej) wody i odkręcić na ciepło.Najważniejsze to kup w sklepie z narzędziami/markecie inbusa z utwardzoną końcówką.

 

 

:crazy: metal się rozszerza od ciepła, tak na przyszłość :devil:

 

meteor

Spytaj jakiegokolwiek mechanika samochodowego jak odkręca się beznadziejne przypadki śrub np.przy zawieszeniu.

Link to comment
Share on other sites

UDAŁO SIĘ!!

 

Dziś razem z tatą udało nam się odkręcić te cholerne śrubki.Trzeba było lepszego klucza i mocnego wciśnięcia w głowkę śrubki.

Szkoła jednak pochłania sporo wolnego czasu więc dopiero jutro wezmę się za wstawienie elektroniki i zrobienie fotek.

 

PS. Dziękuje za wszystkie rady,może przydadzą się na przyszłość :D

Link to comment
Share on other sites

Im większa odległość między odbiornikiem a reglem tym lepiej ja np.mam w Mini titanie regiel 20 cm od odbiornika

A jaki masz odbiornik?

 

Odbiornik to Hitec HFD 08RO, albo Electron 6.

 

Narazie nie miałem większej styczności z heli tak zaawansowanymi i miałbym prośbę o parę porad, aby pierwszy start nie zakończył się tragedią.

 

Czy zaopatrzyć się kątomierz do łopat i wyważarkę?

Jak sprawdzić wyważenie modelu?

 

Model mam wstępnie zmontowany i zaprogramowany ale...

Jakby był ktoś doświadczony w heli z Trójmiasta to ewentualnie prosiłbym aby się spotkać, i ew.pomóc mi w idealnym ustawieniu heli i poradzeniu.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.