Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Rozpocząłem budowę lekkiego motoszybowca. Coś podobnego widziałem w symulatorze FMS.

Mam już prawie gotowe skrzydło styropianowe i belkę kadłuba z balsy. Niestety zdjęcia następnym razem.

Na rysunku przedstawiam główne założenia konstrukcyjne.

Chciałbym doradzić się czy te proporcje będą OK. Nie mam też pewności czy skłon silnika ma być w tym układzie w dół. W FMS był wyraźnie w górę, ale to chyba nie przesądza o niczym.

Profil skrzydła to SD7037, kąt natarcia 1,5, wznios uszu 100 milimetrów.

Napęd cf 2205, prop 7x3, esc 20A, aku 1200 2S. sterowanie wysokość, kierunek

Mam nadzieję zmieścić się w 300 gramach.

th_goacutera_zps1dcc3068.jpg

th_bok_zps6ac1c689.jpg

Opublikowano

Moim zdaniem- poleci! Zwiększyłbym jedynie powierzchnię statecznika pionowego- przez zmianę jego wysokości do 140-150 mm. W tej konfiguracji skłon może być 0, al e w razie co dasz jaką podkładkę pod silnik i już, ale po próbach. W jakim wieku przyszłą adeptka?

Opublikowano

Dzięki, też mi się statecznik coś mały widział. Córka ma 11 lat.

 

Dopiero teraz zauważyłem że jest dział szybowce motoszybowce piankowe, jeśli to byłoby lepsze miejsce dla tego tematu to prosił bym o przeniesienie.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Złapałem troszkę czasu, więc prawie w całości okleiłem kadłub balsą i sklejką, oraz zmontowałem statecznik poziomy.

th_DSC_0010_zpsa465c914.jpgth_DSC_0011_zpsf2159b58.jpgth_zdj1190cie0031_zps61d7247b.jpgth_DSC_0012_zps69f5a18b.jpg

Opublikowano

Budowa modelu dobiegła końca.

Napęd sterów kierunku i wysokości:

th_DSC_0013_zpsc61be732.jpgth_DSC_0014_zps605bb06d.jpg

Umiejscowienie odbiornika, regulatora i baterii:

th_DSC_0015_zps22986d22.jpgth_DSC_0016_zpsa10b2d4c.jpg

Pokrywa luku baterii:

th_DSC_0017_zps4ec8bef0.jpgth_DSC_0018_zps4dad0085.jpg

Widok ogólny:

th_DSC_0021_zps0d6bf582.jpg

Po wstępnych oblotach ustaliłem lekki skłon w dół i wykłon w prawo:

th_DSC_0022_zpsc78fded5.jpgth_DSC_0023_zps65a4a43a.jpg

Waga modelu przekroczyła założenia i wyniosła 375 gram, jeszcze bez pilota. Razem z pilotem jest coś koło 390 gram.

th_DSC_0024_zpse0880d2a.jpg

Na pokrywie znalazło się miejsce na fotel i pilota, a właściwie pilotkę:

th_DSC_0025_zps3608ccfb.jpgth_DSC_0026_zpse03008da.jpg

Od teraz samolot otrzymał imię SMERFOLOT :)

Jeszcze dziś postaram się zamieścić film z oblotu. Samolot lata w miarę poprawnie. Jest jednak bardzo czuły na podmuchy wiatru, pewnie z racji małej wagi. Lata bardzo wolno.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.