St.Marek Opublikowano 15 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2013 A z czego te płozy są zrobione kolego ? ? ?. Bo mi to wygląda na kawałki tektury posklejane taśmą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazikfer Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Panie co pan? Świąteczny alkohol jeszcze nie wywietrzal z systemu? To kątowniki amelinowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazikfer Opublikowano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 Nie wiem kiedy się doczekam lodu, ale załamujące jest to że śniegu też mogę się nie doczekać. W każdym razie patyczak zdobył nowy kolorek + lakier i nowe śmigło, trójpłatowe które miało polepszyć osiągi ale chyba stare śmigło z Sky Lady 2 mimo że mniejsze i dwuramienne ma większy ciąg... pewnie spowodowany większym skokiem śmigła....więc.... nie wiem.... kupiłem też drugi akumulator 7,4V 3000mah i mam na stanie 7,4V 2000mah będę musiał rozpatrzyć za i przeciw kupując nowy silnik z śmigłem i regulatorem bo ten z SkyLady2 jest po pierwsze szczotkowy a a po drugie zdaje mi się że klasy 380 bo 540 to chyba nie jest.. nie wiem co montowali w tamtych motoszybowcach ...jak ktoś wie to chętnie się dowiem apropo baterii mam zamiar zrobić dwa rodzaje okablowania szeregowe i rownolegle... a w teorii: opcja nr 1 połączone tak równolegle czyli zostaje 7,4 ale za to na dłużej bo aż 5000mah opcja nr 2 połączenie szeregowe czyli w teorii 14,8 V ale około 2500 mah... zobaczymy co to będzie oznaczało w praktyce dla mojego silnika... zdaje sobie sprawę, że może spłonąć przy połączeniu szeregowym ale wtedy będę miał motywacje do kupna nowego zestawu napędowego poniżej zdjęcie z upgrade'ami i nowki sztuki...... nartki ala sanki mikołaja - zrobione z balsy 3mm i uchwyty z 5mm, uchwyty jeszcze wzmocnie przed zamontowaniem a balse 3mm pokryje jeszcze lakierem w spray'u i mam nadzieje ze wytrzymają chociaż kilka jazd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
St.Marek Opublikowano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 Chciałbym w końcu zobaczyć i chyba nie tylko ja- tą Twoją konstrukcje w akcji Bo jak na razie jest dużo pisania a za mało konkretów, przydał by się filmik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazikfer Opublikowano 31 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 no jeszcze nie jest skonczony to raz trzeba dokonczyc i zamontowac nartki a dwa to nie sniegu ani lodu wiec nawet jakby byl skonczony to nici Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazikfer Opublikowano 15 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 postanowilem usprawnic maszyne w silnik z reglem samochodowym zeby byl "nibywsteczny" noi o lepszej mocy ktory byscie doradzili i dlaczego ? drozszego nie kupie odrazu mowie co oznaczaja 14T 15T 7,% i jak to wplywa na prace? chce zalorzyc smiglo 7x6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lajto87 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 eh w skrócie dobrze dobrane śmigło 2 płatowe będzie miało większą sprawność ( większa sprawność= możliwość uzyskania większego ciągu) niż dobrze dobrane śmigło 3płatowe dlaczego ? ponieważ im więcej płatów ma śmigło tym bardziej zakłóca przepływ powietrza, dlatego (też ze względu na ograniczone miejsce w motoszybowcach ) niektórzy stosują śmigła jednopłatowe, (tak, istnieją takie i maja się dobrze ) - jeśli możesz zastosuj śmigło 2 płatowe w swojej konstrukcji Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem będzie kupienie dwóch pakietów około 1500-2500 mAh 3S ( ale używanie ich na przemian ) i silnika około 200-300 W, nie mam pojęcia jak Twój wynalazek stoi z wagą, ale oko zabrałbym pakiet 3s 1500 mAh i jakiś tani silnik bezszczotkowy towerka/emaxa o troche wyższym kv i mocy około 200W regiel 14/15 t informuje w sumie o niczym bo jest to informacja odnośnie silnika - 14T czyli 14 Teeth (zębów) przy atakującej zębatce silnika (przynajmniej tak zawsze sądziłem a czy na pewno przyda Ci sie dwukierunkowy ? moim zdaniem nie, nie przy takich nartkach ale to Twój wybór. Jednokierunkowy regiel bezszczotkowy jest 4x tańszy od tych które podałeś, w sumie za 160 zł można z powodzeniem skompletować całe wyposażenie (silnik bezszczotkowy 30-40 zł, regulator podobnie, plus pakiet kosztuje około 40-60 zł w zależności od tego jaki) Nie wkładałbym 2 pakietów o łącznej pojemności 5Ah, chyba, że strasznie Ci zależy na dłuugiej jeździe... 2 pakiety = wolniejszy model a na świeżym śniegu się zapadnie, wiadomo można dać mocniejszy=cięższy silnik i mocniejszy-cięższy regulator ale wtedy wychodzi nam taka mała paranoja bo mamy większy pobór prądu, (wiec nie pojeździ 2x dłużej ) w dodatku model będzie się zachowywał bardziej "klocowato" ze względu na wagę i będzie cięższy do opanowania co w całości może dać efekt co najmniej niezadowalający tym bardziej, że takie wynalazki ciężko opanować przy większej prędkości wiec przy mocnym silniku Będziesz wychylał drążek przepustnicy w zakresie od 0-1/3.-moje zdanie Pytałeś o ciąg w moim ślizgu, wiec na necie są takie fajne tabelki w których producent przewiduje ciąg około 1140 gram przy śmigle 10x5 i mnie to zadowoli bo mocniejszy silnik nie ma dla mnie większego sensu i znaczenia, istotna jest jeszcze prędkość zaśmigłowa (w dużym skrócie patrz na "kv" silnika). Mój model będzie jeździł w miarę normalnie a nie jest stworzony do bicia rekordów prędkości tylko poradzenia sobie w trudniejszym terenie wiec dla mnie priorytetem jest zejście z wagą. hyhy Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazikfer Opublikowano 16 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 generalnie mam dwie baterie 7,4V 3000mah i 7,4V 2000mah cos na ten ksztalt http://allegro.pl/ni-mh-ni-mh-7-2v-3000mah-turnigy-i3885745988.html tylko tanszej firmy i chce je uzyc bo sa na stanie. smiglo 7x6 wynika z miejsca i proporcji w modelu i uwazam ze jest dobrym wyborem a silnik z regulatorem samochodowym wynika z tego ze chce miec wsteczny do explorowania lodu - docelowo pojazd jest na lyzwach nartki sa tymczasowe bo nie ma lodu - sniegu zreszta tez nie ma ale.. jezdzac po zamarznietym jeziorze potrzebuje wsteczny zeby moc do czegos podjechac ,obejrzec FPV, i bezpiecznie sie wycofac np. przerebel ,trzciny wystajace , zamarzniete puszki piwa po wedkarzach wedkujacych w przereblach baterie chce zlaczyc bo zalezy mi na czasie jazdy - nie po to robie model caly rok zeby pradu mi starczalo na 10 min ...... dwadziescia to juz cos prosze o porade jaki silnik i regulator przy tym wszystkim? model bez elektroniki powinien wazyc okolo 500 gram moze ciut wiecej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek2103 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Chyba inaczej zamocowałbym przednią płozę. Moim zdaniem w Twoim układzie (mocowanie w połowie długości) potrzebne są zbyt duże siły do skrętu - dlatego zawiesiłbym ją jako ciągniętą (tzn oś obrotu w 1/4-1/3 od początku). Płozy zrobiłbym uniwersalne... tzn teownik, bo może pracować jako płoza i na śniegu jako narta z zagłębioną w śniegu płozą (dodatkowo ustabilizuje kierunek, a przednia lepiej by skręcała). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
St.Marek Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Witam Wszystko pięknie ładnie -postów od groma-sugestii kolegów odnośnie konstrukcji doś sporo- a fotek z działania tej konstrukcji jak nie było tak nie ma.No chyba że celem tematu jest coś innego............. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazikfer Opublikowano 30 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 poczekajmy na lód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazikfer Opublikowano 15 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Lato się skończyło także nadchodzi nowa wersja patyczaka pt "zima 2016" Tym razem za setup posłuży mi:- silnik ASP 52 zakupiony od kolegi forumowego rc-fpv "rast"- serwo 33 kg Metal SM-8166M- rama z profili aluminiowych 14x14x1, oraz kątowniki / wsporniki aluminiowe.- zestaw FPV BOSCAM + kamera 800 TVL+ 7 cali monitor- kleje, nity, nadajnik 2.4ghz pistolet- oraz uwaga uwaga mój wynalazek... narto-łyżwy. Będą to nartki z podklejonymi wzdłuż dwoma kątownikami co przy jeździe po lodzie zmniejszy powierzchnie tarcia i model będzie zasuwać jak na łyżwach a po drugie przy jeździe po śniegu kątowniki będą się wrzynać w śnieg co poprawi trakcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazikfer Opublikowano 6 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazikfer Opublikowano 7 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Dziś porobiłem parę rzeczy i zrobiłem przymiarkę do tego jak to będzie wyglądać... Pozakładałem prowizorycznie: serwo, bak-butelkę, fpv: kamera nadajnik i pakiet. Generalnie chyba wszystkie te elementy będą z przodu, nie wiem czy zostanie tak wysoka oś na przednią nartę (kłopot z transportem) ale kamera i nadajnik w tym miejscu to chyba nie najgorszy pomysł, do tego jeszcze tam wcisnę odbiornik bo to najwyższy punkt w modelu. Nartki oczywiście nie stykają się z ziemią bo mają płozy do zrobienia zostaje wierza silnika, i mechanizm do przedniej osi skrętu, potem podłączenie wszystkiego i testy, generalnie masa przekroczy zakładane 1,5kg więc możliwe że ta konstrukcja się doczeka lepszego silnika a ten pójdzie na butelkowiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazikfer Opublikowano 22 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Temperatura w Szczecinie idzie w dół więc powoli powstaje przód... dwie male rurki PCV albo z ABS nie wiem z czego to.. sklejone z łącznikiem na klej dwu składnikowy. Problem w tym ze rurka z narta jest gruba na 15mm i trzeba było poszerzyć otwór.. a producenci wiertel do drewna robią 14 albo 16mm... sprawdziłem w Jula, Castorama i Liroyu. Także mam 1 mm luzu miedzy rurka z narta a elementem w którym ma się obracać. Myślę jak się go pozbyć ale chyba kupie kilka śliskich nalepek i uzupełnię tą przestrzeń oklejając rurkę z nartą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazikfer Opublikowano 17 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2015 Powstała wieża silnika. Dostanie jeszcze wsporniki poprzeczne bo bez nich pewnie by się wyrwała z modelu. Całość waży 600 gram. Zastanawiam się nad środkiem ciężkości. FPV będzie z przodu wraz z bateriami a bak z tyłu. Po zamontowaniu wszystkiego zamontuje silnik tak żeby nacisk na każdą nartę (zmierzony za pomocą wagi) być równomierny, a po ściągnięciu FPV środek ciężkości będzie bliżej tyłu. Baterie, bak i fpv zawsze można poprzekładać a wieże silnika jak już przykręcę to raczej na stałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazikfer Opublikowano 22 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazikfer Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Coraz bliżej końca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozolek Opublikowano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Ja mam takie pytanie ile wynosi koszt takiego patyczaka elektroniką i w miarę tanią aparaturą na początek? Mój budżet to 400 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazikfer Opublikowano 4 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Mówią, że prowizorka najlepsza Nie wiem tylko... bo mam do czynienia z takim silnikiem po raz pierwszy... czy maksymalny gaz jest jak przepustnica jest otwarta i wlatuje maksymalna ilość powietrza, czy jak zamknięta i minimalna ilość powietrza... ale intuicja mi podpowiada, że ta pierwsza opcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi