Jump to content
kazikfer

Patyczak - czyli sagi pojazdów o trzech punktach podparcia ciąg dalszy...

Recommended Posts

A z czego te płozy są zrobione kolego ? ? ?. Bo mi to wygląda na kawałki tektury posklejane taśmą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panie co pan? Świąteczny alkohol jeszcze nie wywietrzal z systemu? To kątowniki amelinowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem kiedy się doczekam lodu, ale załamujące jest to że śniegu też mogę się nie doczekać.

W każdym razie patyczak zdobył nowy kolorek + lakier i nowe śmigło, trójpłatowe które miało polepszyć osiągi ale chyba stare śmigło z Sky Lady 2 mimo że mniejsze i dwuramienne ma większy ciąg... pewnie spowodowany większym skokiem śmigła....więc.... nie wiem....

 

kupiłem też drugi akumulator 7,4V 3000mah i mam na stanie 7,4V 2000mah będę musiał rozpatrzyć za i przeciw kupując nowy silnik z śmigłem i regulatorem bo ten z SkyLady2 jest po pierwsze szczotkowy a a po drugie zdaje mi się że klasy 380 bo 540 to chyba nie jest.. nie wiem co montowali w tamtych motoszybowcach ...jak ktoś wie to chętnie się dowiem ;)

 

apropo baterii mam zamiar zrobić dwa rodzaje okablowania szeregowe i rownolegle... a w teorii:

opcja nr 1 połączone tak równolegle czyli zostaje 7,4 ale za to na dłużej bo aż 5000mah

opcja nr 2 połączenie szeregowe czyli w teorii 14,8 V ale około 2500 mah... zobaczymy co to będzie oznaczało w praktyce dla mojego silnika... zdaje sobie sprawę, że może spłonąć przy połączeniu szeregowym ale wtedy będę miał motywacje do kupna nowego zestawu napędowego

 

poniżej zdjęcie z upgrade'ami i nowki sztuki...... nartki ala sanki mikołaja - zrobione z balsy 3mm i uchwyty z 5mm, uchwyty jeszcze wzmocnie przed zamontowaniem a balse 3mm pokryje jeszcze lakierem w spray'u i mam nadzieje ze wytrzymają chociaż kilka jazd...

 

hvm5.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym w końcu zobaczyć i chyba nie tylko ja- tą Twoją konstrukcje w akcji :) Bo jak na razie jest dużo pisania a za mało konkretów, przydał by się filmik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jeszcze nie jest skonczony to raz :) trzeba dokonczyc i zamontowac nartki

a dwa to nie sniegu ani lodu wiec nawet jakby byl skonczony to nici

Share this post


Link to post
Share on other sites

postanowilem usprawnic maszyne w silnik z reglem samochodowym zeby byl "nibywsteczny" noi o lepszej mocy

 

ktory byscie doradzili i dlaczego ? drozszego nie kupie odrazu mowie :)

co oznaczaja 14T 15T 7,% i jak to wplywa na prace? chce zalorzyc smiglo 7x6

 

 

vdmm.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

eh :) w skrócie

dobrze dobrane śmigło 2 płatowe będzie miało większą sprawność ( większa sprawność= możliwość uzyskania większego ciągu) niż dobrze dobrane śmigło 3płatowe dlaczego ? ponieważ im więcej płatów ma śmigło tym bardziej zakłóca przepływ powietrza, dlatego (też ze względu na ograniczone miejsce w motoszybowcach ) niektórzy stosują śmigła jednopłatowe, (tak, istnieją takie i maja się dobrze ) - jeśli możesz zastosuj śmigło 2 płatowe w swojej konstrukcji :)

 

Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem będzie kupienie dwóch pakietów około 1500-2500 mAh 3S ( ale używanie ich na przemian ) i silnika około 200-300 W, nie mam pojęcia jak Twój wynalazek stoi z wagą, ale oko zabrałbym pakiet 3s 1500 mAh i jakiś tani silnik bezszczotkowy towerka/emaxa o troche wyższym kv i mocy około 200W

regiel 14/15 t informuje w sumie o niczym bo jest to informacja odnośnie silnika - 14T czyli 14 Teeth (zębów) przy atakującej zębatce silnika (przynajmniej tak zawsze sądziłem :)

a czy na pewno przyda Ci sie dwukierunkowy ? moim zdaniem nie, nie przy takich nartkach ale to Twój wybór. Jednokierunkowy regiel bezszczotkowy jest 4x tańszy od tych które podałeś, w sumie za 160 zł można z powodzeniem skompletować całe wyposażenie (silnik bezszczotkowy 30-40 zł, regulator podobnie, plus pakiet kosztuje około 40-60 zł w zależności od tego jaki)

 

Nie wkładałbym 2 pakietów o łącznej pojemności 5Ah, chyba, że strasznie Ci zależy na dłuugiej jeździe... 2 pakiety = wolniejszy model a na świeżym śniegu się zapadnie, wiadomo można dać mocniejszy=cięższy silnik i mocniejszy-cięższy regulator ale wtedy wychodzi nam taka mała paranoja bo mamy większy pobór prądu, (wiec nie pojeździ 2x dłużej ) w dodatku model będzie się zachowywał bardziej "klocowato" ze względu na wagę i będzie cięższy do opanowania co w całości może dać efekt co najmniej niezadowalający tym bardziej, że takie wynalazki ciężko opanować przy większej prędkości wiec przy mocnym silniku Będziesz wychylał drążek przepustnicy w zakresie od 0-1/3.-moje zdanie

 

Pytałeś o ciąg w moim ślizgu, wiec na necie są takie fajne tabelki w których producent przewiduje ciąg około 1140 gram przy śmigle 10x5 i mnie to zadowoli bo mocniejszy silnik nie ma dla mnie większego sensu i znaczenia, istotna jest jeszcze prędkość zaśmigłowa (w dużym skrócie patrz na "kv" silnika). Mój model będzie jeździł w miarę normalnie a nie jest stworzony do bicia rekordów prędkości tylko poradzenia sobie w trudniejszym terenie wiec dla mnie priorytetem jest zejście z wagą.

 

hyhy :D

post-9034-0-81024100-1389828912.jpg

 

Powodzenia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

generalnie mam dwie baterie 7,4V 3000mah i 7,4V 2000mah

cos na ten ksztalt http://allegro.pl/ni-mh-ni-mh-7-2v-3000mah-turnigy-i3885745988.html tylko tanszej firmy i chce je uzyc bo sa na stanie.

 

smiglo 7x6 wynika z miejsca i proporcji w modelu i uwazam ze jest dobrym wyborem

 

a silnik z regulatorem samochodowym wynika z tego ze chce miec wsteczny do explorowania lodu - docelowo pojazd jest na lyzwach nartki sa tymczasowe bo nie ma lodu - sniegu zreszta tez nie ma ;) ale.. jezdzac po zamarznietym jeziorze potrzebuje wsteczny zeby moc do czegos podjechac ,obejrzec FPV, i bezpiecznie sie wycofac np. przerebel ,trzciny wystajace , zamarzniete puszki piwa po wedkarzach wedkujacych w przereblach ;)

 

baterie chce zlaczyc bo zalezy mi na czasie jazdy - nie po to robie model caly rok zeby pradu mi starczalo na 10 min ...... dwadziescia to juz cos :P

 

prosze o porade jaki silnik i regulator przy tym wszystkim? model bez elektroniki powinien wazyc okolo 500 gram moze ciut wiecej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba inaczej zamocowałbym przednią płozę.

Moim zdaniem w Twoim układzie (mocowanie w połowie długości) potrzebne są zbyt duże siły do skrętu - dlatego zawiesiłbym ją jako ciągniętą (tzn oś obrotu w 1/4-1/3 od początku).

 

Płozy zrobiłbym uniwersalne... tzn teownik, bo może pracować jako płoza i na śniegu jako narta z zagłębioną w śniegu płozą (dodatkowo ustabilizuje kierunek, a przednia lepiej by skręcała).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Wszystko pięknie ładnie -postów od groma-sugestii kolegów odnośnie konstrukcji doś sporo- a fotek z działania tej konstrukcji jak nie było tak nie ma.No chyba że celem tematu jest coś innego.............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lato się skończyło także nadchodzi nowa wersja patyczaka pt "zima 2016"

 

Tym razem za setup posłuży mi:
- silnik ASP 52 zakupiony od  kolegi forumowego rc-fpv  "rast"
- serwo 33 kg Metal SM-8166M
- rama z profili aluminiowych 14x14x1, oraz kątowniki / wsporniki aluminiowe.
- zestaw FPV BOSCAM + kamera 800 TVL+ 7 cali monitor
- kleje, nity, nadajnik 2.4ghz pistolet
- oraz uwaga uwaga mój wynalazek... narto-łyżwy. Będą to nartki z podklejonymi wzdłuż dwoma kątownikami co przy jeździe po lodzie zmniejszy powierzchnie tarcia i model będzie zasuwać jak na łyżwach a po drugie przy jeździe po śniegu kątowniki będą się wrzynać w śnieg co poprawi trakcje.

 

WP_20150915_08_45_17_Pro.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś porobiłem parę rzeczy i zrobiłem przymiarkę do tego jak to będzie wyglądać...

 

Pozakładałem prowizorycznie: serwo, bak-butelkę, fpv: kamera nadajnik i pakiet. Generalnie chyba wszystkie te elementy będą z przodu, nie wiem czy zostanie tak wysoka oś na przednią nartę (kłopot z transportem) ale kamera i nadajnik w tym miejscu to chyba nie najgorszy pomysł, do tego jeszcze tam wcisnę odbiornik bo to najwyższy punkt w modelu.

 

Nartki oczywiście nie stykają się z ziemią bo mają płozy ;) do zrobienia zostaje wierza silnika, i mechanizm do przedniej osi skrętu, potem podłączenie wszystkiego i testy, generalnie masa przekroczy zakładane 1,5kg :( więc możliwe że ta konstrukcja się doczeka lepszego silnika a ten pójdzie na butelkowiec

 

WP_20151007_20_05_29_Pro.jpg

 

WP_20151007_20_04_50_Pro.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temperatura w Szczecinie idzie w dół więc powoli powstaje przód... dwie male rurki PCV albo z ABS nie wiem z czego to.. sklejone z łącznikiem na klej dwu składnikowy.

 

Problem w tym ze rurka z narta jest gruba na 15mm i trzeba było poszerzyć otwór.. a producenci wiertel do drewna robią 14 albo 16mm... sprawdziłem w Jula, Castorama i Liroyu.

 

Także mam 1 mm luzu miedzy rurka z narta a elementem w którym ma się obracać. Myślę jak się go pozbyć ale chyba kupie kilka śliskich nalepek i uzupełnię tą przestrzeń oklejając rurkę z nartą.

 

WP_20151022_12_48_15_Pro.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powstała wieża silnika. Dostanie jeszcze wsporniki poprzeczne bo bez nich pewnie by się wyrwała z modelu.

Całość waży 600 gram.

 

Zastanawiam się nad środkiem ciężkości. FPV będzie z przodu wraz z bateriami a bak z tyłu.

Po zamontowaniu wszystkiego zamontuje silnik tak żeby nacisk na każdą nartę (zmierzony za pomocą wagi) być równomierny, a po ściągnięciu FPV środek ciężkości będzie bliżej tyłu.

 

Baterie, bak i fpv zawsze można poprzekładać a wieże silnika jak już przykręcę to raczej na stałe.

 

IMG_20151217_124845.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam takie pytanie ile wynosi koszt takiego patyczaka elektroniką i w miarę tanią aparaturą na początek? Mój budżet to 400 zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mówią, że prowizorka najlepsza :)
Nie wiem tylko... bo mam do czynienia z takim silnikiem po raz pierwszy... czy maksymalny gaz jest jak przepustnica jest otwarta i wlatuje maksymalna ilość powietrza, czy jak zamknięta i minimalna ilość powietrza... ale intuicja mi podpowiada, że ta pierwsza opcja.

IMG_20160104_232813.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.