RomanJ4 Posted May 31, 2013 Share Posted May 31, 2013 W tym ciekawe składy paliwa dla "żarówek" Made in USSR, i inne informacje o teorii, konstrukcjach rosyjskich i innych silniczków modelarskich, sposobach badania itp. Ogólnie, małe kompendium wiedzy, nie tylko dla "zielonych" http://radiomodel.com.ua/%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%8B%D0%B5%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B8.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
symon5 Posted May 31, 2013 Share Posted May 31, 2013 przy okazji tematu mam pytanie do pawła jako że ,,siedzi,, cały czas w motorkach 2,5 .ostatnio parokrotnie spotkałem na allegro motorek eureka 2,5 w samozapłonie masz jakąś opinie na temat tego silniczka prócz tego że jest z ukrainy . pozdrawiam marek żebrowski Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł Prauss Posted May 31, 2013 Share Posted May 31, 2013 przy okazji tematu mam pytanie do pawła jako że ,,siedzi,, cały czas w motorkach 2,5 .ostatnio parokrotnie spotkałem na allegro motorek eureka 2,5 w samozapłonie masz jakąś opinie na temat tego silniczka prócz tego że jest z ukrainy . pozdrawiam marek żebrowski Jeśli o te motorki chodzi: To muszę napisać, że są całkiem poprawnie wykonane, zestaw ABC za taką cenę...warto wziąć. Zanabyłem ich już chyba ze 30 no i tak przy okazji muszę napisać, że całkiem dobrze sprzedawały się swego czasu na zachodzie.... Paliłem również takiego i muszę przyznać, że jest wszystko w jak najlepszym porządku. Dobry samopał, no i cena też dobra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
symon5 Posted May 31, 2013 Share Posted May 31, 2013 z czasów gdy ja miałem do czynienia z motorkami 2,5 pamiętam że konstrukcje zza wschodniej granicy dobrze poddawały się przeróbką z żarowego na dizel i odwrotnie a jak ten motorek , jak przypuszczam masz w tej mierze jakieś doświadczenia , chodzi o dostępność paliwa do samozapłonów .a na koniec czy mógłyś podać osiągi tego silniczka . marek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł Prauss Posted May 31, 2013 Share Posted May 31, 2013 z czasów gdy ja miałem do czynienia z motorkami 2,5 pamiętam że konstrukcje zza wschodniej granicy dobrze poddawały się przeróbką z żarowego na dizel i odwrotnie a jak ten motorek , jak przypuszczam masz w tej mierze jakieś doświadczenia , chodzi o dostępność paliwa do samozapłonów .a na koniec czy mógłyś podać osiągi tego silniczka . marek To zdjęcie powinno odpowiedzieć na Twoje pytanie... Paliwo do samopałów sam sobie robię, wszystkie składniki można obecnie kupić bez większego problemu, a co do przeróbki na wersję żarową to dzięki konstrukcji tego motorka jest ona dziecinnie prosta, wylatuje przeciwtłok, a w jego miejsce wstawiasz głowicę ze świecą....nic prostszego, jeśli masz dostęp do tokarki aby sobie taką głowiczkę sporządzić, a myślę, że i jakaś ogólnie dostępna w handlu też da radę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
symon5 Posted May 31, 2013 Share Posted May 31, 2013 dzieki za informacje. marek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zaquadnik Posted June 27, 2013 Share Posted June 27, 2013 A'propos tych ukraińskich silników. Nabyłem takowy, odkręciłem głowicę celem go przemycia i wielce zdumiony obejrzałem sobie konstruckę przeciwtłoka. Wygląda tak, jakby nie był on dopasowany do cylindra (średnica elementu ruchomego jest mniejsza niż cylindra). Wiecie może jak to ustrojstwo działa ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomanJ4 Posted June 27, 2013 Author Share Posted June 27, 2013 A' propos... chyba coś dla kolego Pawła... http://forum.rcdesig...d177937-43.html http://diesel.elcat....hp?t373466.html http://forum.modelka...showtopic=18204 http://brodak.com/reference-book-of-model-airplane-engines-edition-ii.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł Prauss Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 A'propos tych ukraińskich silników. Nabyłem takowy, odkręciłem głowicę celem go przemycia i wielce zdumiony obejrzałem sobie konstruckę przeciwtłoka. Wygląda tak, jakby nie był on dopasowany do cylindra (średnica elementu ruchomego jest mniejsza niż cylindra). Wiecie może jak to ustrojstwo działa ? Działa, działa, co ma nie działać, wyczynowe tak mają - pozwala to na bardziej precyzyjną regulację stopnia sprężania... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zaquadnik Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Działa, działa, co ma nie działać, wyczynowe tak mają - pozwala to na bardziej precyzyjną regulację stopnia sprężania... To, że działa, to się domyślam. Po prostu pierwszy raz takie cuś widziałem i zaciekawiło mnie jak to działa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robraf Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 wie ktos jakie wychodzily silniki rosyjskie 2 cylindrowe ? bo wpadla mi w lapki podobno 2 cylindrowa raduga 20cc ( 2x10 cc) .. ciagnela wojskowy model cwiczebny z rekawem. ( model okolo 2,5m) jest jakas lista? a moze silnik ten nie jest rosyjski? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts