Skocz do zawartości

MADMAN EVO 1,5m - pytania i odpowiedzi (mam nadzieję)


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 5 miesięcy temu...

Witam wszystkich.

Przepraszam ze temat mojej budowy upadl. ale po prostu niemam czasu wiecznie nawal w pracy a mój synus tez tate  potrzebuje a o zonie nie wspomnę:D

Madman się buduje ale powoli i nockami jak już:(

Mam już kadłub wpelni zbudowany skrzydla itp. Kwestia oklejania samolotu został. Dzis jak spasowywalem SW z SK to dopiero zauwazylem ze lotke z SW by trzeba było spilowac pod katem bo SK ma bardzo male wychylenie. Koledzy którzy budowali z planow Darka przerabialiscie lotke SW czy te wychylenia sa wystarczające?

Oklejenie samolotu niema zadnego tzw wzoru oklejam go roznymi rodzajami foli jakie mam , jedynie co mogę powiedzieć ze będzie wygladal jak kolorowe polo:P

post-14378-0-84582800-1445808773_thumb.jpg

post-14378-0-44731300-1445808821_thumb.jpg

post-14378-0-04397000-1445808833_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastrzalow nie robiłem, ale wzmocnij mocowanie statecznik poziomy - kadłub, podwozie oraz kadłub za ostatnia wregą. Wszystkie te miejsca ulegly uszkodzeniu przy pierwszych lotach i ladowaniach (pewnie nie doskonalych-:)) Po zalaminowaniu tych miejsc model lata jak marzenie i nie chce się rozpaść nawet podczas twardych ladowań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Wiem wiem ze rozpoczęcie budowy było pare miesięcy temu, ale się buduje projekt nie przerwany. Tylko czasu brak rodzina i praca.

Chce wam przedstawić Madmanna wersji Polo czyli bez motywu na kolorowo.Wiem ze na uszach sa brzydkie pomarszczenia ale tu stosowałem nowa folie i jej nieznane właściwości :D .

Uzywalem tu czerwonej oracover, zoltej solarfilm (graupnera niby to orange:P) oaz białej ,niebieskiej , fioletowej Monokote (czy jakos tak?)

pusty kadłub wazy 613g a uzbrojone skrzydlo bez popychaczy 680g.

Waga na pewno będzie bliska 3kg ale się zobaczy, oblot jak będzie to wstępnie na 4s a potem się zobaczy za kupnem 6s a jaka pojemność  to wzaleznosci od wywarzenia.


Koledzy powiecie jakie wychylenia dawaliście w waszych madmannach?

post-14378-0-59686400-1447364483_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samolot przecież fun_fly to nie może być na pogrzeb. Jak pisałem nie obklejalem go według schematu, dawałem folię jaką miałem dlatego wygląda jak wygląda,mi nie przeszkadza. Dziękuję za poradę. Najlepiej też ustawić expo? Nie latalem jeszcze takim modelem, ale pewnie będzie nerwowy bo duże powieszchnie sterow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

odkopuję temat, bo szkoda zakładać nowego dla prostego pytania. Przymierzam się do budowy MadMana i jestem na etapie przygotowania sobie wzorników na żeberka. W planach grubość lotki wynosi 8mm i tyle samo ma końcówka skrzydła. Do tego dochodzi jeszcze oklejenie 1.5mm i z 8mm robi się 11. Przejście skrzydło-lotka nie jest płynne. Czy mogę sobie bezkarnie poprawić ten szablon, żeby dawał 8mm dopiero po oklejeniu? To dwa kliknięcia w AutoCadzie więc żadna robota. Czy takie zmiany mogą wpłynąć na właściwości lotne? Zdjęcie poglądowe pokazuje o co mi chodzi. Kolor czarny to wycięte elementy, czerwony to oklejenie.
Tak naprawdę będę budował wersję przeskalowaną do 1100mm. Wersja duża (1500) zakłada keson o grubości 1.5mm. Zostawić taki przy rozpiętości 1100 czy zejść do 1mm?

post-15326-0-05723600-1468336410_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosuj keson z balsy 1 mm ale twardej , musisz wybrać sobie w sklepie , inaczej będzie się  łamał przy chwytaniu za skrzydło .

Zapewne zmniejszenie końcówki skrzydła do szerokości lotki nie zmieni właściwości profilu , a raczej należy to wyrównać  ./.

Tylko walcz z wagą bo rozpiętość 150 a 110 cm to ogromna różnica .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosuj keson z balsy 1 mm ale twardej , musisz wybrać sobie w sklepie , inaczej będzie się  łamał przy chwytaniu za skrzydło .

Zapewne zmniejszenie końcówki skrzydła do szerokości lotki nie zmieni właściwości profilu , a raczej należy to wyrównać  ./.

Tylko walcz z wagą bo rozpiętość 150 a 110 cm to ogromna różnica .

W takim razie pójdę na kompromis i dam 1.5 ale średniej. Trochę się obawiam wyginania i oklejania twardej balsy na takim profilu. W tym modelu chodziło o jak najniższa wagę, dlatego zastanawiałem się czy warto urwać te kilkanaście gramów na kesonie.

Może źle to napisałem, ale nie chcę zmieniać kształtu profilu tylko w części ogonowej. Kształt zostaje taki sam, cały profil jest po prostu odchudzony o wymiar balsy pod keson. W ten sposób całe skrzydło traci 3mm ale przejście na lotki jest bez uskoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Balsa nie musi być mega twarda , ale nie może być mięka . Na mokro balsa da się wygiąć jak chcesz. Bardziej martwi mnie brak jakiejkolwiek listwy na natarciu . To raczej grubość lotki należało by dopasować do szerokości spływu skrzydła . Lotkę możesz wykonać konstrukcyjne a nie z pojedyńczych listewek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Balsa nie musi być mega twarda , ale nie może być mięka . Na mokro balsa da się wygiąć jak chcesz. Bardziej martwi mnie brak jakiejkolwiek listwy na natarciu . To raczej grubość lotki należało by dopasować do szerokości spływu skrzydła . Lotkę możesz wykonać konstrukcyjne a nie z pojedyńczych listewek .

Listwa na natarciu jest i to dość konkretna. Po prostu pominąłem to na tym rysunku.

hmm poszerzanie lotki nie przyszło mi do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.