KRY3 Opublikowano 25 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Mam przez Y w Assanie i wszystko hula, więc w Hott też powinno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyra63 Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Dzięki - spróbuję na Y ,będzie tylko jeden do wpinania przy montażu skrzydła przed lotem .Pozdrawiam Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rodi Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 Witam wszystkich. Przepraszam ze temat mojej budowy upadl. ale po prostu niemam czasu wiecznie nawal w pracy a mój synus tez tate potrzebuje a o zonie nie wspomnę Madman się buduje ale powoli i nockami jak już Mam już kadłub wpelni zbudowany skrzydla itp. Kwestia oklejania samolotu został. Dzis jak spasowywalem SW z SK to dopiero zauwazylem ze lotke z SW by trzeba było spilowac pod katem bo SK ma bardzo male wychylenie. Koledzy którzy budowali z planow Darka przerabialiscie lotke SW czy te wychylenia sa wystarczające? Oklejenie samolotu niema zadnego tzw wzoru oklejam go roznymi rodzajami foli jakie mam , jedynie co mogę powiedzieć ze będzie wygladal jak kolorowe polo:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRY3 Opublikowano 26 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2015 przerabiałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rodi Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 A zastrzaly do SW też robiles czy wystarczył ten węglowy pręt który jest w niego wklejony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRY3 Opublikowano 28 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Zastrzalow nie robiłem, ale wzmocnij mocowanie statecznik poziomy - kadłub, podwozie oraz kadłub za ostatnia wregą. Wszystkie te miejsca ulegly uszkodzeniu przy pierwszych lotach i ladowaniach (pewnie nie doskonalych-) Po zalaminowaniu tych miejsc model lata jak marzenie i nie chce się rozpaść nawet podczas twardych ladowań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rodi Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Witam. Wiem wiem ze rozpoczęcie budowy było pare miesięcy temu, ale się buduje projekt nie przerwany. Tylko czasu brak rodzina i praca. Chce wam przedstawić Madmanna wersji Polo czyli bez motywu na kolorowo.Wiem ze na uszach sa brzydkie pomarszczenia ale tu stosowałem nowa folie i jej nieznane właściwości . Uzywalem tu czerwonej oracover, zoltej solarfilm (graupnera niby to orange:P) oaz białej ,niebieskiej , fioletowej Monokote (czy jakos tak?) pusty kadłub wazy 613g a uzbrojone skrzydlo bez popychaczy 680g. Waga na pewno będzie bliska 3kg ale się zobaczy, oblot jak będzie to wstępnie na 4s a potem się zobaczy za kupnem 6s a jaka pojemność to wzaleznosci od wywarzenia. Koledzy powiecie jakie wychylenia dawaliście w waszych madmannach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Wychylenia ustaw sobie w dwu wartościach przełączanych przełącznikiem D/R . Wystartuj na małychy tak do 15 stopni (oprócz kierunku ) z możliwością przełączenia na maksymalne . Kolory trochę śmieszne , duży model a taki zabawkowy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rodi Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Samolot przecież fun_fly to nie może być na pogrzeb. Jak pisałem nie obklejalem go według schematu, dawałem folię jaką miałem dlatego wygląda jak wygląda,mi nie przeszkadza. Dziękuję za poradę. Najlepiej też ustawić expo? Nie latalem jeszcze takim modelem, ale pewnie będzie nerwowy bo duże powieszchnie sterow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRY3 Opublikowano 13 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Jak ustawisz expo 50% i małe wychylenia to bedzie latał jak trenerek. Model pieknie szybuje, ma b.małe obciążenie płata. Ustaw D/R a jak się wlatasz w model to zwiekszysz wychylenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rodi Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 A jak z wytrzymałością konstrukcji w locie ? Muszę starać się wolno latać i robić figury. Czy można poglupiec i go pogonic? Nie żeby mi się skrzydło sklaplo:-) Jutro będę go dalej składał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRY3 Opublikowano 13 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Jak wzmocniles to co pisalem to możesz byc spokojny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rodi Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Podwozie mam na porządnej skejce, za spływem mam listwy sosnowe zalane zywica , a ogon wzmocniony sosna +balsa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek1989 Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 odkopuję temat, bo szkoda zakładać nowego dla prostego pytania. Przymierzam się do budowy MadMana i jestem na etapie przygotowania sobie wzorników na żeberka. W planach grubość lotki wynosi 8mm i tyle samo ma końcówka skrzydła. Do tego dochodzi jeszcze oklejenie 1.5mm i z 8mm robi się 11. Przejście skrzydło-lotka nie jest płynne. Czy mogę sobie bezkarnie poprawić ten szablon, żeby dawał 8mm dopiero po oklejeniu? To dwa kliknięcia w AutoCadzie więc żadna robota. Czy takie zmiany mogą wpłynąć na właściwości lotne? Zdjęcie poglądowe pokazuje o co mi chodzi. Kolor czarny to wycięte elementy, czerwony to oklejenie.Tak naprawdę będę budował wersję przeskalowaną do 1100mm. Wersja duża (1500) zakłada keson o grubości 1.5mm. Zostawić taki przy rozpiętości 1100 czy zejść do 1mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Zastosuj keson z balsy 1 mm ale twardej , musisz wybrać sobie w sklepie , inaczej będzie się łamał przy chwytaniu za skrzydło . Zapewne zmniejszenie końcówki skrzydła do szerokości lotki nie zmieni właściwości profilu , a raczej należy to wyrównać ./. Tylko walcz z wagą bo rozpiętość 150 a 110 cm to ogromna różnica . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek1989 Opublikowano 12 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2016 Zastosuj keson z balsy 1 mm ale twardej , musisz wybrać sobie w sklepie , inaczej będzie się łamał przy chwytaniu za skrzydło . Zapewne zmniejszenie końcówki skrzydła do szerokości lotki nie zmieni właściwości profilu , a raczej należy to wyrównać ./. Tylko walcz z wagą bo rozpiętość 150 a 110 cm to ogromna różnica . W takim razie pójdę na kompromis i dam 1.5 ale średniej. Trochę się obawiam wyginania i oklejania twardej balsy na takim profilu. W tym modelu chodziło o jak najniższa wagę, dlatego zastanawiałem się czy warto urwać te kilkanaście gramów na kesonie. Może źle to napisałem, ale nie chcę zmieniać kształtu profilu tylko w części ogonowej. Kształt zostaje taki sam, cały profil jest po prostu odchudzony o wymiar balsy pod keson. W ten sposób całe skrzydło traci 3mm ale przejście na lotki jest bez uskoku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 14 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 Balsa nie musi być mega twarda , ale nie może być mięka . Na mokro balsa da się wygiąć jak chcesz. Bardziej martwi mnie brak jakiejkolwiek listwy na natarciu . To raczej grubość lotki należało by dopasować do szerokości spływu skrzydła . Lotkę możesz wykonać konstrukcyjne a nie z pojedyńczych listewek . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek1989 Opublikowano 14 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2016 Balsa nie musi być mega twarda , ale nie może być mięka . Na mokro balsa da się wygiąć jak chcesz. Bardziej martwi mnie brak jakiejkolwiek listwy na natarciu . To raczej grubość lotki należało by dopasować do szerokości spływu skrzydła . Lotkę możesz wykonać konstrukcyjne a nie z pojedyńczych listewek . Listwa na natarciu jest i to dość konkretna. Po prostu pominąłem to na tym rysunku. hmm poszerzanie lotki nie przyszło mi do głowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi