kapitanSOWA Opublikowano 20 Czerwca 2013 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Witajcie , posiadam silnik Silnik C3536/5 KV1450 - 655W - SilverBlue , http://abcrc.pl/p/118/2546/silnik-c3536-5-kv1450-655w-silverblue-silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html chciałbym go zamontować w FUN CUB ie z multiplexa ,, wydaje mi się ,że moc odpowiednia do tego modelu zwłaszcza że,zamierzam go nieźle dociążyć .. tylko nie wiem czy zmieści się w kadłub ... średnica silnika to ok. 39 mm. Będe wdzięczny jeśli ktoś z kolegów posiadający FUN CUBA sprawdzi czy silnik się zmieści. pozdrawiam
wiejski Opublikowano 20 Czerwca 2013 Opublikowano 20 Czerwca 2013 KV niezbyt wysokie? Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2
dyra63 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Opublikowano 20 Czerwca 2013 Witam! Latam drugi sezon tym modelem i też uważam ,że taki wysokoobrotowy silnik nie będzie najlepszym doborem do Fun Cuba. Ja latam na silniku E-Max GT o obrotach 850 ,a ostatnio na Emaxie o KV 985.Prędkość obrotowa około 1000 na V jest moim skromnym zdaniem optymalna do tego typu modelu- co nie znaczy, że na wyżej wymienionym silniku model nie będzie latał. Średnica też trochę za duża około 35 mm to tak na styk z średnicą przedniej wręgi do której mocuje się silnik , rozstaw otworów mocujących silnik to 25 mm taki rozstaw jest przygotowany .Pozdrawiam Adam. Na linku który podałeś średnica silnika to 36 mm a nie 39 mm jak podałeś więc na pewno się zmieści.
kapitanSOWA Opublikowano 20 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2013 Faktycznie silnik jest trochę chyba zbyt szybki do FunCuba ..docelowo miał być zastosowany do BETY i tam faktycznie przy pchającym śmigle miało to rację bytu. Fun CUb z tego co wiem ma znakomite właściwości lotu z racji dosyć dużych i szerokich skrzydeł i nie trzeba tam aż tak szybkiego silnika .. Ale póki co innego nie mam .. Czy zastosowanie takiego wysokoobrotowego silnika będzie wymagało zastosowania np. większego lub mniejszego śmigła ? Czy będę mógł uzyskać niskie prędkośći lotu ? ,które w Fun Cubie bardzo mi się podobają? Jak to "KV" wpłynie na czas lotu ;tzn pobór prądu ? Wybaczcie te pytania ale w kwestii silników i zasad elektryki jestem kompletnie zielony.
dyra63 Opublikowano 21 Czerwca 2013 Opublikowano 21 Czerwca 2013 Generalnie dla silnika wysokoobrotowego śmigła o mniejszej średnicy i większym skoku = duża szybkość modelu.Dla Fun Cuba większość stosuje śmigła o średnicy 11-13 cali i skoku 5-6 cali wtedy model lata dosyć powoli i ma dużą moc-ciąg. http://pfmrc.eu/inde...ik-do-funcub-a/ -tutaj masz temat na forum nt.doboru silnika do Fun Cuba.
Pietuh Opublikowano 24 Czerwca 2013 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Ostatnio do swojego ulubionego trenerka, trochę większego od Fun Cuba i cięższego bo ważącego do lotu 1750g założyłem " na razie" ten http://www.sklep.mod...3536-08-pelikan bo miałem na stanie i już zostanie bo lata na nim idealnie, dokładnie tak jak oczekujesz, powoli i co dla mnie ważne silniki o niskim KV są ciche, natomiast powyżej 1000 KV to jak byś latał szlifierką. Czas lotu na śmigle 10x6 to 12-15 min na 50% gazu przy baterii 2200
kapitanSOWA Opublikowano 24 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2013 Faktycznie "szlifierka" :-) póki co Fun Cub poczeka na lepsze czasy, udało się posklejać Bete więc szlifierka z tematu wylądowała właśnie w niej. Przy takim silniku okazało się ,że moje pakiety (2200,11,1 v,25C) okazały się już mocno wyeksploatowane i przy reglu 40 c na full mocy bardzo szybko tracą prąd i bec odcina ,co powoduje kompletny brak ciągu ... próbowałem to jakoś obejść ale pakiety i tak do wymiany. Jak tylko przestanie ciapać deszcz pora na obloty - muszę dopasować jakie śmigło będzie najlepsze i jak to w ogóle poleci , póki co testy pokojowe wróżą niezły ciąg
samolocik Opublikowano 29 Października 2013 Opublikowano 29 Października 2013 Mam pytanie, czy w Fun Cabie połówki skrzydeł trzeba skleić razem, czy też skrzydło skada się z 2 połówek, które składa się przed lotem? Z instrukcji nie jest to jasne.
qbapfmrc Opublikowano 29 Października 2013 Opublikowano 29 Października 2013 Skrzydła są osobno, składasz je przed lotem na lotnisku i przykręcasz od góry plastikowymi śrubami. Doklejasz tylko do skrzydeł na stałe plastikowe rurki, które wsuwają się potem jedna w drugą przed lotem więc montaż jest bardzo prosty. To transportu to jest bardzo dobre rozwiązanie.
samolocik Opublikowano 29 Października 2013 Opublikowano 29 Października 2013 Dziękuję. dźwigary już poklejone tylko zastanawiałem się czy skleić połówki skrzydła w całość czy zostawić
qbapfmrc Opublikowano 29 Października 2013 Opublikowano 29 Października 2013 na Twoim miejscu nie sklejałbym, bo złożenie trwa kilka sekund a wozić całe skrzydło może być trochę kłopotliwe, chyba ze chcesz zawsze latać koło domu. Ja mam w 2 połówkach i jest ok. Popróbuj najpierw składać - skleić zawsze później możesz ale wg mnie bez sensu. Przy okazji : jak zamontowałeś pakiet? ja mam przymocowany na rzep który jest przyklejony na balsie do dna kadłuba. I to dość solidne mocowanie bo przetrwało dość solidnego kreta ośka silnika pękła a rzep wytrzymał... Ale ciekaw jestem czy są jakieś inne sposoby.
samolocik Opublikowano 29 Października 2013 Opublikowano 29 Października 2013 Z innych sposobów mocowania pakietów stosowanych przeze mnie to deseczka (przeważnie sklejka lub sosna) przyklejona do dna kadłuba ale z wklejonymi 2, 3-ma rzepami. Na pakiet też przyklejam rzepa. Mozowanie to położenie pakietu na deseczce i spięcie rzepami. Wklejenie 3 rzepów pozwala na przesuwanie krótkich pakietów. Do długich wystarczą 2 rzepy.
Rekomendowane odpowiedzi