Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie , posiadam silnik Silnik C3536/5 KV1450 - 655W - SilverBlue ,

http://abcrc.pl/p/118/2546/silnik-c3536-5-kv1450-655w-silverblue-silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html

 

chciałbym go zamontować w FUN CUB ie z multiplexa ,, wydaje mi się ,że moc odpowiednia do tego modelu zwłaszcza że,zamierzam go nieźle dociążyć .. tylko nie wiem czy zmieści się w kadłub ... średnica silnika to ok. 39 mm.

 

Będe wdzięczny jeśli ktoś z kolegów posiadający FUN CUBA sprawdzi czy silnik się zmieści.

pozdrawiam

Opublikowano

Witam!

Latam drugi sezon tym modelem i też uważam ,że taki wysokoobrotowy silnik nie będzie najlepszym doborem do Fun Cuba.

Ja latam na silniku E-Max GT o obrotach 850 ,a ostatnio na Emaxie o KV 985.Prędkość obrotowa około 1000 na V jest moim skromnym zdaniem optymalna do tego typu modelu- co nie znaczy, że na wyżej wymienionym silniku model nie będzie latał.

Średnica też trochę za duża około 35 mm to tak na styk z średnicą przedniej wręgi do której mocuje się silnik , rozstaw otworów mocujących silnik to 25 mm taki rozstaw jest przygotowany .Pozdrawiam Adam.

Na linku który podałeś średnica silnika to 36 mm a nie 39 mm jak podałeś więc na pewno się zmieści.

Opublikowano

Faktycznie silnik jest trochę chyba zbyt szybki do FunCuba ..docelowo miał być zastosowany do BETY i tam faktycznie przy pchającym śmigle miało to rację bytu.

Fun CUb z tego co wiem ma znakomite właściwości lotu z racji dosyć dużych i szerokich skrzydeł i nie trzeba tam aż tak szybkiego silnika ..

Ale póki co innego nie mam .. Czy zastosowanie takiego wysokoobrotowego silnika będzie wymagało zastosowania np. większego lub mniejszego śmigła ?

Czy będę mógł uzyskać niskie prędkośći lotu ? ,które w Fun Cubie bardzo mi się podobają?

Jak to "KV" wpłynie na czas lotu ;tzn pobór prądu ?

Wybaczcie te pytania ale w kwestii silników i zasad elektryki jestem kompletnie zielony.

Opublikowano

Generalnie dla silnika wysokoobrotowego śmigła o mniejszej średnicy i większym skoku = duża szybkość modelu.Dla Fun Cuba większość stosuje śmigła o średnicy 11-13 cali i skoku 5-6 cali wtedy model lata dosyć powoli i ma dużą moc-ciąg.

http://pfmrc.eu/inde...ik-do-funcub-a/ -tutaj masz temat na forum nt.doboru silnika do Fun Cuba.

Opublikowano

Ostatnio do swojego ulubionego trenerka, trochę większego od Fun Cuba i cięższego bo ważącego do lotu 1750g założyłem " na razie" ten http://www.sklep.mod...3536-08-pelikan bo miałem na stanie i już zostanie bo lata na nim idealnie, dokładnie tak jak oczekujesz, powoli i co dla mnie ważne silniki o niskim KV są ciche, natomiast powyżej 1000 KV to jak byś latał szlifierką.

Czas lotu na śmigle 10x6 to 12-15 min na 50% gazu przy baterii 2200

Opublikowano

Faktycznie "szlifierka" :-) póki co Fun Cub poczeka na lepsze czasy, udało się posklejać Bete więc szlifierka z tematu wylądowała właśnie w niej.

Przy takim silniku okazało się ,że moje pakiety (2200,11,1 v,25C) okazały się już mocno wyeksploatowane i przy reglu 40 c na full mocy bardzo szybko tracą prąd i bec odcina ,co powoduje kompletny brak ciągu ... próbowałem to jakoś obejść ale pakiety i tak do wymiany.

Jak tylko przestanie ciapać deszcz pora na obloty - muszę dopasować jakie śmigło będzie najlepsze i jak to w ogóle poleci , póki co testy pokojowe wróżą niezły ciąg :rolleyes:

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Mam pytanie, czy w Fun Cabie połówki skrzydeł trzeba skleić razem, czy też skrzydło skada się z 2 połówek, które składa się przed lotem? Z instrukcji nie jest to jasne.

Opublikowano

Skrzydła są osobno, składasz je przed lotem na lotnisku i przykręcasz od góry plastikowymi śrubami. Doklejasz tylko do skrzydeł na stałe plastikowe rurki, które wsuwają się potem jedna w drugą przed lotem więc montaż jest bardzo prosty. To transportu to jest bardzo dobre rozwiązanie.

Opublikowano

na Twoim miejscu nie sklejałbym, bo złożenie trwa kilka sekund a wozić całe skrzydło może być trochę kłopotliwe, chyba ze chcesz zawsze latać koło domu. Ja mam w 2 połówkach i jest ok. Popróbuj najpierw składać - skleić zawsze później możesz ale wg mnie bez sensu.

Przy okazji : jak zamontowałeś pakiet? ja mam przymocowany na rzep który jest przyklejony na balsie do dna kadłuba. I to dość solidne mocowanie bo przetrwało dość solidnego kreta ;) ośka silnika pękła a rzep wytrzymał... Ale ciekaw jestem czy są jakieś inne sposoby.

Opublikowano

Z innych sposobów mocowania pakietów stosowanych przeze mnie to deseczka (przeważnie sklejka lub sosna) przyklejona do dna kadłuba ale z wklejonymi 2, 3-ma rzepami. Na pakiet też przyklejam rzepa. Mozowanie to położenie pakietu na deseczce i spięcie rzepami. Wklejenie 3 rzepów pozwala na przesuwanie krótkich pakietów. Do długich wystarczą 2 rzepy.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.