Jump to content

silnik do FUN CUB


kapitanSOWA
 Share

Recommended Posts

Witajcie , posiadam silnik Silnik C3536/5 KV1450 - 655W - SilverBlue ,

http://abcrc.pl/p/118/2546/silnik-c3536-5-kv1450-655w-silverblue-silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html

 

chciałbym go zamontować w FUN CUB ie z multiplexa ,, wydaje mi się ,że moc odpowiednia do tego modelu zwłaszcza że,zamierzam go nieźle dociążyć .. tylko nie wiem czy zmieści się w kadłub ... średnica silnika to ok. 39 mm.

 

Będe wdzięczny jeśli ktoś z kolegów posiadający FUN CUBA sprawdzi czy silnik się zmieści.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Latam drugi sezon tym modelem i też uważam ,że taki wysokoobrotowy silnik nie będzie najlepszym doborem do Fun Cuba.

Ja latam na silniku E-Max GT o obrotach 850 ,a ostatnio na Emaxie o KV 985.Prędkość obrotowa około 1000 na V jest moim skromnym zdaniem optymalna do tego typu modelu- co nie znaczy, że na wyżej wymienionym silniku model nie będzie latał.

Średnica też trochę za duża około 35 mm to tak na styk z średnicą przedniej wręgi do której mocuje się silnik , rozstaw otworów mocujących silnik to 25 mm taki rozstaw jest przygotowany .Pozdrawiam Adam.

Na linku który podałeś średnica silnika to 36 mm a nie 39 mm jak podałeś więc na pewno się zmieści.

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie silnik jest trochę chyba zbyt szybki do FunCuba ..docelowo miał być zastosowany do BETY i tam faktycznie przy pchającym śmigle miało to rację bytu.

Fun CUb z tego co wiem ma znakomite właściwości lotu z racji dosyć dużych i szerokich skrzydeł i nie trzeba tam aż tak szybkiego silnika ..

Ale póki co innego nie mam .. Czy zastosowanie takiego wysokoobrotowego silnika będzie wymagało zastosowania np. większego lub mniejszego śmigła ?

Czy będę mógł uzyskać niskie prędkośći lotu ? ,które w Fun Cubie bardzo mi się podobają?

Jak to "KV" wpłynie na czas lotu ;tzn pobór prądu ?

Wybaczcie te pytania ale w kwestii silników i zasad elektryki jestem kompletnie zielony.

Link to comment
Share on other sites

Generalnie dla silnika wysokoobrotowego śmigła o mniejszej średnicy i większym skoku = duża szybkość modelu.Dla Fun Cuba większość stosuje śmigła o średnicy 11-13 cali i skoku 5-6 cali wtedy model lata dosyć powoli i ma dużą moc-ciąg.

http://pfmrc.eu/inde...ik-do-funcub-a/ -tutaj masz temat na forum nt.doboru silnika do Fun Cuba.

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio do swojego ulubionego trenerka, trochę większego od Fun Cuba i cięższego bo ważącego do lotu 1750g założyłem " na razie" ten http://www.sklep.mod...3536-08-pelikan bo miałem na stanie i już zostanie bo lata na nim idealnie, dokładnie tak jak oczekujesz, powoli i co dla mnie ważne silniki o niskim KV są ciche, natomiast powyżej 1000 KV to jak byś latał szlifierką.

Czas lotu na śmigle 10x6 to 12-15 min na 50% gazu przy baterii 2200

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie "szlifierka" :-) póki co Fun Cub poczeka na lepsze czasy, udało się posklejać Bete więc szlifierka z tematu wylądowała właśnie w niej.

Przy takim silniku okazało się ,że moje pakiety (2200,11,1 v,25C) okazały się już mocno wyeksploatowane i przy reglu 40 c na full mocy bardzo szybko tracą prąd i bec odcina ,co powoduje kompletny brak ciągu ... próbowałem to jakoś obejść ale pakiety i tak do wymiany.

Jak tylko przestanie ciapać deszcz pora na obloty - muszę dopasować jakie śmigło będzie najlepsze i jak to w ogóle poleci , póki co testy pokojowe wróżą niezły ciąg :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Skrzydła są osobno, składasz je przed lotem na lotnisku i przykręcasz od góry plastikowymi śrubami. Doklejasz tylko do skrzydeł na stałe plastikowe rurki, które wsuwają się potem jedna w drugą przed lotem więc montaż jest bardzo prosty. To transportu to jest bardzo dobre rozwiązanie.

Link to comment
Share on other sites

na Twoim miejscu nie sklejałbym, bo złożenie trwa kilka sekund a wozić całe skrzydło może być trochę kłopotliwe, chyba ze chcesz zawsze latać koło domu. Ja mam w 2 połówkach i jest ok. Popróbuj najpierw składać - skleić zawsze później możesz ale wg mnie bez sensu.

Przy okazji : jak zamontowałeś pakiet? ja mam przymocowany na rzep który jest przyklejony na balsie do dna kadłuba. I to dość solidne mocowanie bo przetrwało dość solidnego kreta ;) ośka silnika pękła a rzep wytrzymał... Ale ciekaw jestem czy są jakieś inne sposoby.

Link to comment
Share on other sites

Z innych sposobów mocowania pakietów stosowanych przeze mnie to deseczka (przeważnie sklejka lub sosna) przyklejona do dna kadłuba ale z wklejonymi 2, 3-ma rzepami. Na pakiet też przyklejam rzepa. Mozowanie to położenie pakietu na deseczce i spięcie rzepami. Wklejenie 3 rzepów pozwala na przesuwanie krótkich pakietów. Do długich wystarczą 2 rzepy.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.