idfx Opublikowano 7 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 Ja też obstawiam na statecznik. Najpierw się upewnij w 100%, że stateczniki są sztywne i poziomy jest idealnie równoległy do płatów. Jeśli nie wyeliminujesz tej zagadki zabrniesz w ślepy zaułek i będziesz trymował bez końca. Sprawdź również odległość rogów natarcia statecznika poziomego do rogów płatów na spływie. Po lewej i prawej stronie odległości muszą być równe, więc tu może dojść kolejny problem, o którym wspomniałeś - "luźne" mocowanie płatów. W trakcie lotu występują pewne przeciążenia jak i napór powietrza przy odpowiednich "manewrach" dlatego postaraj się zrobić to jak najsztywniej. Będzie dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk900 Opublikowano 7 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 Wczoraj ogon przeszedł operacje ponieważ za słabo siedział tak jak mówiliście teraz powinno być ok do tego był sklejony źle teraz jest wszystko równo niestety nie mogłem dzisiaj tego sprawdzić pojechałem na lotnisko próbowałem się wzbić wysoko niestety silniczek nie dał rady i model zatrzymał się na jakiś 50m chyba przez silny wiatr no a jak już mi go zniosło to nie byłem w stanie go zawrócić i niestety krecik na szczęście tylko ułamało się ucho od steru wysokości Jeszcze poprawiłem mocowanie skrzydełek teraz siedzą pewnie okleiłem miejsce gdzie wchodzą w kadłub taśma papierową. Model wydaje mi się ze jest wyważony bo jak biorę na dwa palce w miejscu gdzie przechodzi bagnet to ładnie się poziomuje mam nadzieje ze jutro przedstawię wam efekty modyfikacji i wszystko będzie ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 7 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 Zatrzymał się na 50 m .... a czy nie próbowałeś go wznieść zbyt gwałtownie ? Może miał jeszcze za małą prędkość i się przewalił ? Postaraj się startować z małym kątem (nie duś steru wysokości od razu na maksa przy starcie) a jak już nabierze prędkości to już możesz iść w górę. Inaczej przepadnie i się przewali robiąc gwałtowny skręt i pionowo w ziemię. Wyważanie na palcach to nie jest dobry pomysł, gdybyś posadził go na dwóch cienkich gwoździach to byś się przekonał Przesuniesz go o pół centymetra i już leci na nos, cofniesz centymetr i opada na ogon, także w przerwach nad oblatywaniem zbuduj prowizoryczną wyważarkę, na pewno sobie poradzisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk900 Opublikowano 8 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Miałeś racje Kacper dołożyłem 4 podkładki w otwór w nosie i jest ok . Ogon natomiast wkleiłem stałe puki co na kropelkę bo skończyły mi się kleje jutro kupie klej do pianek i najwyżej poprawie, gumkę i haczyki zostawię na wypadek gdyby przy krecie się wyłamał ogon i miał polecieć nie wiadomo gdzie Jeszcze efekty kretów : Aha bym zapomniał jak mam dbać o pakiet rozładowywać go po każdym lataniu czy lądować do pełna jeżeli ma leżeć nie używany jeden dwa dni ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Jak latasz to akumulator sam sie rozładowuje , wiec nie musisz go rozaładowywać . Wskazane jest żeby nie rozładowywac poniżej 3 volt na ogniwo (to chyba wiesz) Na 2 - 3 dni może leżeć naładowany nic mu się nie stanie . Ja latam codziennie więc ladowanie też codziennie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Ja trzymam zasadę by pakiet nie leżał w pełni naładowany. Jeśli po lotach wiem, że mu brakuje dużo do rozładowania poniżej 3V na lecę tak go zostawiam, jeśli nie było lotu a był na max. naładowany, rozładowuję go do 70% pojemności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpachla Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 Bezwietrzna pogoda. Bierzesz model na jakąś górkę, rzucasz, szybujesz. Możesz ew. minimalnie silnikiem podciągnąć. Próbujesz przelecieć 10-20 metrów PŁASKO NAD ZIEMIĄ NA WYSOKOŚCI 1-2m po czym próbujesz wylądować. Tak wygląda nauka latania a nie wychodzisz w huragan z modelem z pianki i osiągasz 50 metrów modląc się żeby nie roz...ać samolotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk900 Opublikowano 11 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Wczoraj podczas lotu zdziwił mnie fakt utraty zasięgu modelu po prostu było słychać jak silnik się wyłączył i pikniecie pojedyncze może być to wina słabych baterii w nadajniku teraz jest BAT: 10.4 ? czy może przegrzewającego się regulatora ? ps. tracił zasięg raz na 250~~ metrach raz na 50-100 metrach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Wyłączanie silnika następuje po spadku napiecia ustawionego na regulatorze ale reszta powinna działać i trzeba lądować. Nie miałem nigdy kłopotow z zasiegiem na "Turnigi" Zabuduj sobie do modelu miernik LIPo http://allegro.pl/miernik-napiecia-buzzer-2s-4s-i3374146849.html lub ten z możliwościa nastawiania napiecia na 1 celi http://allegro.pl/wyprzedaz-33-miernik-napiecia-buzzer-1s-8s-i3380718932.html linki są przykładowe części dostępne w Abc rc . Bedzie cię informował kiedy trzeba lądować żeby nie braklo pradu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Też mi się zdarzyło, skończyło się kretem. Drugi start i to samo. Pakiet okazał się wadliwy, pojawiała się przerwa między celami, przy małym prądzie niby ok, przy większym pojawiała się przerwa. Oględziny pakietu po rozebraniu potwierdziły podejrzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk900 Opublikowano 11 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Mam nadzieje ze to wina zwarcia jakie zrobiłem przy zmianie wtyczki w pakiecie ... :/ pakiet ładowałem 15 min przed lataniem i straciłem kontakt dopiero po którymś locie a regulator był gracy na pewno to nie wina regla ? Aha no i stery tez nie reagowały na szczęście latam nad trawa po sama szyje tak wiec obyło się bez usterek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Pakiet ładowałeś 15 minut i nagle Ci urwało kontakt dopiero przy którymś kolejnym locie ... :) Pierwsze pytanie, czy wiesz na 100%, że naładowałeś go do pełna ? Czy masz pewność, że napięcie każdej celi jest równe i przed każdym lotem warto sprawdzić choćby napięcie pakietu. Może być uszkodzony / przegrzany na uzwojeniach silnik, ciągnie dużo więcej niż powinien prądu a to z kolei spowoduje nadmierne nagrzewanie regulatora. Jeśli prąd jest zbyt duży, na skutek uszkodzenia silnika, regulator go odetnie, jeżeli nie zdąży się spalić. Jeśli się regulator zagrzeje za bardzo, może nagrzewać swoje sąsiednie elementy i zmienić całkowicie charakterystykę pracy półprzewodników, które z kolei stabilizują napięcie podawane do odbiornika - stąd i stery mogły nie działać. Masz sporo do sprawdzenia, ale pierwsze - naładuj pakiet do końca i sprawdź napięcie po każdym locie. Jeśli po 2 minutach napięcie spadnie dużo bardziej niż oczekujesz, czyli np. o 40 czy 50% poakiet jest walnięty albo silnik przegrzany, ale to powinieneś zauważyć też w samym ciągu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk900 Opublikowano 11 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 15 min przed lataniem skończył się lądować silnik ciągnie tak samo jak na początku nie zauważyłem zmian. Czy ładowarka mogę sprawdzić napięcie poszczególnych ogniw czy muszę wyposażyć się w jakiś konkretny sprzęt ? Aha ładuje pakiet 2.2A na programie Balace czy jakoś tak jak by to miało znaczenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 to na programie balance już w trakcie ładowania naciśnij strzałkę w prawo i pokazą Ci się napięcia łądowanych cel, jeśli sie mylę bo nie mam teraz ładowarki pod ręką, naciskaj strzałki w prawo, jak nie to w lewo i w końcu znajdziesz. Jeśli nie masz strzałek to podaj typ ładowarki i spróbuję Ci podpowiedzieć jak to zrobić. Te napięcia powinieneś mieć możliwość na każdym programie, łącznie z rozładowywaniem. Myślełem, że tak na "pałę" podładowałeś Sobie przez 15 minut i poszedłeś odbyć kilka lotów aaaa sorki, już sprawdziłem jaką masz ładowarkę. Już w trakcie ładowania / balansowania / rozładowywania itd. naciśnij strzałkę w prawo lub lewo, wtedy pokazują Ci się dodatkowe parametry. Jeśli dobrze pamiętam, żeby zobaczyć napięcia cel musisz nacisnąć tą w prawo (chyba INC). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk900 Opublikowano 11 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Ok Kacper zaraz sprawdzę jak te cele wyglądają foty co dzisiaj zrobiłem : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 biedny nosek po ostatnich kretach doradziłbym jeszcze, żebyś zrobił mały test zasięgu na ziemi. Może kabelek się obruszał przy wyjściu z odbiornika i efekt taki, że zasięg raz jest a raz nie (stąd też i stery mogły nie reagować). Najlepiej gdybyś szedł z modelem coraz dalej od kogoś kto steruje aparaturą i ruszał bardzo delikatnie kabelkiem antenowym przy obudowie, jak coś nie tak to zauważysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk900 Opublikowano 11 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Nosek nie jest pokarany to tylko tak na wszelki wypadek żeby się nie brudził zawsze lepiej zapobiegać niż leczyć hehe zrobiłem fotkę nie wiem tylko czy o to chodziło : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Tak dokładnie to, na górze masz napięcia trzech cel 4.05 / 4.05 / 4.05. Przy pełnym naładowaniu powinny się wahać od 4.18 do 4.20V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk900 Opublikowano 11 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Dokładnie naładował się własnie na 2 pierwszych 4.20 na trzecim 4.19 to znaczy ze pakiet zdrowy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 11 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2013 Zdrowy jak koń Teraz sprawdź po około 4 - 5 minutach lotu, powinien mieć mniej więcej 3.7 do 3.8 V, jeśli będzie duuużo niżej to albo pakiet albo silnik, który jest przegrzany i ciągnie za dużo pądu. Tak mi chodzi ten silnik po głowie, bo kiedyś wspominałeś, że "nie miał" siły i coś obcierało a to tak jakbyś założył za duże śmigło i prąd płynął dużo większy od dopuszczalnego, uszkadzając go. Nie wiem czy masz watomierz modelarski, to by była najszybsza i dopuszczalnie dokładna diagnoza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi