Linean Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 Cześć Mam pytanie czy mogę jednocześnie zasilać odbiornik z BEC'a regulatora i osobnego BEC'a? Obydwa wpięte do tej samej baterii, zabezpieczenie na wypadek jak by regiel wysiadł. Pozdr
buwi777 Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 Przez dwie diody Schotkye'go - tak coby jeden BEC nie zasilał drugiego ...
Linean Opublikowano 4 Lipca 2013 Autor Opublikowano 4 Lipca 2013 ale wtedy będę miał 0,3v mniej, czy są może jakieś na których spadek jeszcze mniejszy?
andrzej351 Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 witam!według mnie takie rozwiązanie nie ma sensu... oczywiście wszystko zależy od skali modelu i jakości wyposażenia które zamontowałeś. w mniejszych modelach nie stosuje się takiego rozwiązania z uwagi na wzrost wagi,poza tym rzadko kiedy regulator przestaje pracować sam z siebie.
GEX999 Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Lepiej kup dobry, zbyt duży UBEC i tyle. Wagowo wyjdzie podobnie. Nawiązując do odpowiedzi Andrzeja, jeśli nie będzie on pracował na granicy możliwości, to jest bardzo małe prawdopodobieństwo, że wysiądzie.
Linean Opublikowano 1 Września 2013 Autor Opublikowano 1 Września 2013 Ale jak wysiądzie regiel z przeciążenia od silnika . To jak mniemam BEC też wysiądzie ? Zastosowałem osobny UBEC do zasilania samego odbiornika i serw. BEC z regla zasila mi tylko GPS, więc w razie awarii stracę tylko dane o położeniu
GEX999 Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Jest OK i tak zostaw, chyba, że ten zew. BEC jest jakiś słaby albo się grzeje. Wtedy użyj czegoś lepszego i mocniejszego.
andrzej351 Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Ale jak wysiądzie regiel z przeciążenia od silnika . większość dostępnych regulatorów ma zabezpieczenia termiczne na wypadek przegrzania więc o to też nie musisz się martwić.zasilanie silnika zostanie odcięte ale układ BEC będzie dalej funkcjonował.
Wiesiek Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 większość dostępnych regulatorów ma zabezpieczenia termiczne na wypadek przegrzania więc o to też nie musisz się martwić.zasilanie silnika zostanie odcięte ale układ BEC będzie dalej funkcjonował. Chyba nigdy nie nie miales zjaranego regla w rekach,nie ma mowy zeby BEC dalej funkcjonowal,sam sie o tym przekonalem i od tamtej pory zawsze mam zasilanie odbiornika z osobnego BEC-a,przwaznie wszystko z jednego pakietu. Ten schemat juz tu byl ale co tam,nie zaszkodzi 1
robroy67 Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Chyba nigdy nie nie miales zjaranego regla w rekach,nie ma mowy zeby BEC dalej funkcjonowal,sam sie o tym przekonalem i od tamtej pory zawsze mam zasilanie odbiornika z osobnego BEC-a,przwaznie wszystko z jednego pakietu. Przegrzanie to nie to samo co zjaranie .
cZyNo Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Jak ktoś chce rozwiazanie bezpieczne, to najlepiej zasilić odbiornik i serwa z oddzielnego pakietu. Pakiet do napędu i regiel nie zasila reszty bebechów. Jak chce jeszcze bezpieczniej to odbiornik zasilić z dwóch pakietów i przelacznika
robroy67 Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Jak ktoś chce rozwiazanie bezpieczne, to najlepiej zasilić odbiornik i serwa z oddzielnego pakietu. Pakiet do napędu i regiel nie zasila reszty bebechów. Jak chce jeszcze bezpieczniej to odbiornik zasilić z dwóch pakietów i przelacznika Można też zasilić z akumulatprków Ni-Mh wtedy można wywalić Beca,zawsze to jeden element mniej do spalenia
Wiesiek Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 Jak ktoś chce rozwiazanie bezpieczne, to najlepiej zasilić odbiornik i serwa z oddzielnego pakietu. Pakiet do napędu i regiel nie zasila reszty bebechów. Jak chce jeszcze bezpieczniej to odbiornik zasilić z dwóch pakietów i przelacznika Zgoda, tylko nie zawsze do zrobienia, waga,gabaryty kadluba,zapakuj np.do Q-12 od Horesji jeszcze jeden pakiet,gdzie?,nawet jak wsadzisz,wywazysz to i tak bedzie za ciezko,jak na ten model.Nie w kazdym modelu Twoje rozwiazanie sie sprawdza.
cZyNo Opublikowano 2 Września 2013 Opublikowano 2 Września 2013 Oczywiście. Sam nie wszędzie mam. Jak mam miejsca to stosuje z zasady rozwiązanie takie jak podałeś. A jak jest szansa to od razu daje niezależny pakiet.
Linean Opublikowano 2 Września 2013 Autor Opublikowano 2 Września 2013 U mnie z braku miejsca i wagi wszystko zasila jeden pakiet:) Więc myślę że to jedyne słabe ogniwo, ale jakoś mnie on nie martwi, bo nigdy nie miałem z takimi problemu:)
andrzej351 Opublikowano 2 Września 2013 Opublikowano 2 Września 2013 koledzy,nie popadajmy w paranoję.... owszem,podane sposoby są dobre i warto z nich korzystać tylko nieraz jest to przerost formy nad treścią mam kilka różnych modeli i nie stosuję żadnych nadprogramowych "udziwnień".montuję po prostu dobry i dobrze dobrany regulator,odpowiedni jeden pakiet zasilający i po uprzednim sprawdzeniu wszystkiego model idzie w górę. nigdy,nie miałem żadnych niemiłych niespodzianek a modele w takiej konfiguracji latają już któryś sezon.
pyton Opublikowano 2 Września 2013 Opublikowano 2 Września 2013 mam kilka różnych modeli i nie stosuję żadnych nadprogramowych "udziwnień".montuję po prostu dobry i dobrze dobrany regulator,odpowiedni jeden pakiet zasilający i po uprzednim sprawdzeniu wszystkiego model idzie w górę. a z ciekawości -jak możesz, podaj linka do swego,,dobrego" regla
Pioterek Opublikowano 2 Września 2013 Opublikowano 2 Września 2013 Jeżeli nie dopuścisz do przeciążenia regulatora lub jego długotrwałego przegrzania nie masz się co martwić o BEC-a. Musisz tak wyregulować swój model (jego napęd) aby taki przypadek nie występował. A robi się to prze dobór ilości cel, śmigła czasami ew. ograniczeniem przez end-point. Po zatem dobry regulator ma zabezpieczenie termiczne które wyłącza (ogranicza) napęd ale nie odcina BEC. Zdarzyło mi się przegrzać regulator - silnik w locie dostał czkawki, ale aparatura działała bez zarzutu do samego przyziemnienia. Potem kupiłem miernik cęgowy i od tego czasu sprawdzam i reguluję każdy napęd. Najlepszym rozwiązaniem tak jak Koledzy piszą jest osobny pakiet do zasilania radia, bo żadna elektronika już wtedy nie stoi po drodze. Tylko to faktycznie w większych modelach gdzie dodatkowa masa nie ma już takiego znaczenia. O regulatorach można dużo i każdy chwali swój wybór, jest nawet taki temat o regulatorach, który kiedyś popełniłem i cały czas żyje: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/34906-regulatory-a-producenci-sie-ciesza/
Linean Opublikowano 2 Września 2013 Autor Opublikowano 2 Września 2013 Mój model do większych nie należy, a jego waga jest już na pograniczu. Lecz dźwiga on drogi ekwipunek dlatego tak rozważałem różne kwestie. Jak dokupię bocznik do swojego amperomierza to przetestuje ile to cudeńko bierze. Jak na razie spędził kilka chwil w powietrzu i ma się dobrze:)
Pioterek Opublikowano 2 Września 2013 Opublikowano 2 Września 2013 Mój model do większych nie należy, a jego waga jest już na pograniczu. Lecz dźwiga on drogi ekwipunek dlatego tak rozważałem różne kwestie. Jak dokupię bocznik do swojego amperomierza to przetestuje ile to cudeńko bierze. Jak na razie spędził kilka chwil w powietrzu i ma się dobrze:) I to jest chyba najwłaściwsza droga - rozważ też miernik cęgowy jest bardziej uniwersalny bo można go wszędzie i zawsze podłączyć nie rozpinając obwodu, choć wydatek na raz jest znaczący ale na lata. Życzę udanych lotów.
Rekomendowane odpowiedzi