Jump to content

Podwójne zasilanie- pytanie


Linean
 Share

Recommended Posts

Cześć

Mam pytanie czy mogę jednocześnie zasilać odbiornik z BEC'a regulatora i osobnego BEC'a? Obydwa wpięte do tej samej baterii, zabezpieczenie na wypadek jak by regiel wysiadł.

Pozdr

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

witam!według mnie takie rozwiązanie nie ma sensu...

oczywiście wszystko zależy od skali modelu i jakości wyposażenia które zamontowałeś.

w mniejszych modelach nie stosuje się takiego rozwiązania z uwagi na wzrost wagi,poza tym rzadko kiedy regulator przestaje pracować sam z siebie.

Link to comment
Share on other sites

Lepiej kup dobry, zbyt duży UBEC i tyle. Wagowo wyjdzie podobnie. Nawiązując do odpowiedzi Andrzeja, jeśli nie będzie on pracował na granicy możliwości, to jest bardzo małe prawdopodobieństwo, że wysiądzie.

Link to comment
Share on other sites

Ale jak wysiądzie regiel z przeciążenia od silnika :). To jak mniemam BEC też wysiądzie ? Zastosowałem osobny UBEC do zasilania samego odbiornika i serw. BEC z regla zasila mi tylko GPS, więc w razie awarii stracę tylko dane o położeniu :)

Link to comment
Share on other sites

Ale jak wysiądzie regiel z przeciążenia od silnika :).

 

większość dostępnych regulatorów ma zabezpieczenia termiczne na wypadek przegrzania więc o to też nie musisz się martwić.zasilanie silnika zostanie odcięte ale układ BEC będzie dalej funkcjonował.

Link to comment
Share on other sites

większość dostępnych regulatorów ma zabezpieczenia termiczne na wypadek przegrzania więc o to też nie musisz się martwić.zasilanie silnika zostanie odcięte ale układ BEC będzie dalej funkcjonował.

 

Chyba nigdy nie nie miales zjaranego regla w rekach,nie ma mowy zeby BEC dalej funkcjonowal,sam sie o tym przekonalem i od tamtej pory zawsze mam zasilanie odbiornika z osobnego BEC-a,przwaznie wszystko z jednego pakietu.

Ten schemat juz tu byl ale co tam,nie zaszkodzi :P

 

post-3460-0-73523600-1378064590.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Chyba nigdy nie nie miales zjaranego regla w rekach,nie ma mowy zeby BEC dalej funkcjonowal,sam sie o tym przekonalem i od tamtej pory zawsze mam zasilanie odbiornika z osobnego BEC-a,przwaznie wszystko z jednego pakietu.

 

 

 

Przegrzanie to nie to samo co zjaranie :).

Link to comment
Share on other sites

Jak ktoś chce rozwiazanie bezpieczne, to najlepiej zasilić odbiornik i serwa z oddzielnego pakietu. Pakiet do napędu i regiel nie zasila reszty bebechów. Jak chce jeszcze bezpieczniej to odbiornik zasilić z dwóch pakietów i przelacznika :)

Link to comment
Share on other sites

Jak ktoś chce rozwiazanie bezpieczne, to najlepiej zasilić odbiornik i serwa z oddzielnego pakietu. Pakiet do napędu i regiel nie zasila reszty bebechów. Jak chce jeszcze bezpieczniej to odbiornik zasilić z dwóch pakietów i przelacznika :)

Można też zasilić z akumulatprków Ni-Mh wtedy można wywalić Beca,zawsze to jeden element mniej do spalenia

Link to comment
Share on other sites

Jak ktoś chce rozwiazanie bezpieczne, to najlepiej zasilić odbiornik i serwa z oddzielnego pakietu. Pakiet do napędu i regiel nie zasila reszty bebechów. Jak chce jeszcze bezpieczniej to odbiornik zasilić z dwóch pakietów i przelacznika :)

 

Zgoda, tylko nie zawsze do zrobienia, waga,gabaryty kadluba,zapakuj np.do Q-12 od Horesji jeszcze jeden pakiet,gdzie?,nawet jak wsadzisz,wywazysz to i tak bedzie za ciezko,jak na ten model.Nie w kazdym modelu Twoje rozwiazanie sie sprawdza.

Link to comment
Share on other sites

koledzy,nie popadajmy w paranoję....

owszem,podane sposoby są dobre i warto z nich korzystać tylko nieraz jest to przerost formy nad treścią :(

 

mam kilka różnych modeli i nie stosuję żadnych nadprogramowych "udziwnień".montuję po prostu dobry i dobrze dobrany regulator,odpowiedni jeden pakiet zasilający i po uprzednim sprawdzeniu wszystkiego model idzie w górę.

 

nigdy,nie miałem żadnych niemiłych niespodzianek a modele w takiej konfiguracji latają już któryś sezon.

Link to comment
Share on other sites

 

mam kilka różnych modeli i nie stosuję żadnych nadprogramowych "udziwnień".montuję po prostu dobry i dobrze dobrany regulator,odpowiedni jeden pakiet zasilający i po uprzednim sprawdzeniu wszystkiego model idzie w górę.

 

a z ciekawości -jak możesz, podaj linka do swego,,dobrego" regla

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli nie dopuścisz do przeciążenia regulatora lub jego długotrwałego przegrzania nie masz się co martwić o BEC-a. Musisz tak wyregulować swój model (jego napęd) aby taki przypadek nie występował. A robi się to prze dobór ilości cel, śmigła czasami ew. ograniczeniem przez end-point. Po zatem dobry regulator ma zabezpieczenie termiczne które wyłącza (ogranicza) napęd ale nie odcina BEC. Zdarzyło mi się przegrzać regulator - silnik w locie dostał czkawki, ale aparatura działała bez zarzutu do samego przyziemnienia. Potem kupiłem miernik cęgowy i od tego czasu sprawdzam i reguluję każdy napęd.

 

 

Najlepszym rozwiązaniem tak jak Koledzy piszą jest osobny pakiet do zasilania radia, bo żadna elektronika już wtedy nie stoi po drodze. Tylko to faktycznie w większych modelach gdzie dodatkowa masa nie ma już takiego znaczenia.

 

 

O regulatorach można dużo i każdy chwali swój wybór, jest nawet taki temat o regulatorach, który kiedyś popełniłem i cały czas żyje: :)

 

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/34906-regulatory-a-producenci-sie-ciesza/

Link to comment
Share on other sites

Mój model do większych nie należy, a jego waga jest już na pograniczu. Lecz dźwiga on drogi ekwipunek dlatego tak rozważałem różne kwestie. Jak dokupię bocznik do swojego amperomierza to przetestuje ile to cudeńko bierze. Jak na razie spędził kilka chwil w powietrzu i ma się dobrze:)

Link to comment
Share on other sites

Mój model do większych nie należy, a jego waga jest już na pograniczu. Lecz dźwiga on drogi ekwipunek dlatego tak rozważałem różne kwestie. Jak dokupię bocznik do swojego amperomierza to przetestuje ile to cudeńko bierze. Jak na razie spędził kilka chwil w powietrzu i ma się dobrze:)

 

I to jest chyba najwłaściwsza droga - rozważ też miernik cęgowy jest bardziej uniwersalny bo można go wszędzie i zawsze podłączyć nie rozpinając obwodu, choć wydatek na raz jest znaczący ale na lata. Życzę udanych lotów. :)

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.