pilot71 Opublikowano 6 Lipca 2013 Opublikowano 6 Lipca 2013 Witam, Postanowiłem odbiec trochę od szablonu jakim jest jednosilnikowy dwupłat w WWI i zamówiłem w "Na Polskim Niebie" model "vickersa e.f.b.8" czyli dwusilnikowy prototyp myśliwca. Wczoraj odebrałem paczkę i wygląda na to, że to będzie niezła kosiarka do celów naziemnych Przez niedzielę raczej nic nie ruszę ale od poniedziałku odpalam fabrykę i do piątku powinienem model oblatać. Prawdopodobnie będę musiał zweryfikować napęd tego samolotu bo na pakiecie mniejszym niż 2200 nie wylatam 5 minut ale to pokażą testy, na razie skupię się na budowie.
JacekK Opublikowano 7 Lipca 2013 Opublikowano 7 Lipca 2013 Wygląda świetnie, ale będzie potwornie ciężko go wyważyć bo ma króciutki przód. Niemniej trzymam kciuki za powodzenie w budowie zacnego latawca Z przyjemnością obejrzę go na jakichś zawodach...
Grzegorz Nowak (W) Opublikowano 7 Lipca 2013 Opublikowano 7 Lipca 2013 "une" wszystkie Jacek są krótkie z przodu.. te dwusilnikowe...tak jak patrze to chyba Vickers Vimy jest stosunkowo z najdłuższym przodem ..
pilot71 Opublikowano 7 Lipca 2013 Autor Opublikowano 7 Lipca 2013 Zastanawiam się czy nie skorzystać z zapisu w regulaminie dotyczącego odchyłki od proporcji to jest + - 3cm i chyba "trochę" wydłużę dziób, prawdziwe samoloty miały tył kadłuba zrobiony jak wydmuszka czyli kilka patyków i płótno, ale z modelem jest gorzej...po prostu tylna część kadłuba to klocek epp, wagowo wychodzi bardzo niekorzystnie dla modelarza Generalnie przekopałem internet w poszukiwaniu modelu dla siebie i wychodzi na to, że poza vickersem i caudronem-"piaskowym potworem w aces" mało było konstrukcji nadających się do zaadoptowania na potrzeby esa głównie ze względu na proporcje:jak nie za małe stery czy lotki to zbyt urazowa konstrukcja.
sławek Opublikowano 8 Lipca 2013 Opublikowano 8 Lipca 2013 Może zamiast przedłużać dziób prościej by było przesunąć gondole silnikowe do przodu , mniej zepsuje to proporcje a znacząco dociąży przód ,jak by nie było-dwa silniki i może nawet regulatory były by przed a nie nad SC .
Janek Opublikowano 8 Lipca 2013 Opublikowano 8 Lipca 2013 Jeżeli jest problem krótkiego przodu to jest coś takiego jak Blackburn RT.1 Kangaroo
pilot71 Opublikowano 8 Lipca 2013 Autor Opublikowano 8 Lipca 2013 za późno na budowę innego modelu, może w przyszłym sezonie, myslę że po dzisiejszych przymiarkach problem wyważenia zniknął. Chyba nie trzeba będzie wydłużać kadłuba, co najwyżej tak jak zasugerował Sławek wysunę odrobinę silniki i tyle. Cała elektronika czyli: serwa wysokości i kierunku, regle i odbiornik wypada albo w srodku ciężkości albo trochę przed. Wyjątkiem jest kamerka, która będzie w miejscu pilota.
Grzegorz Nowak (W) Opublikowano 9 Lipca 2013 Opublikowano 9 Lipca 2013 o jaaaa..... gondole silnikowe... szacun!
sławek Opublikowano 9 Lipca 2013 Opublikowano 9 Lipca 2013 Jeśli ci się chce to można przed malowaniem owinąć "cylindry" grubszym sznurkiem by udawał na nich żeberka/radiatory (po kilka owijek tylko oczywiście na cylinder
pilot71 Opublikowano 9 Lipca 2013 Autor Opublikowano 9 Lipca 2013 Najpierw to sobie kawę strzelę, chyba całe wiadro od razu bo dopiero wstałem po nocnej zmianie, ale pomysł z tym sznurkiem jest niezły. Tylko skąd ja teraz tyle sznurka ukręcę
pilot71 Opublikowano 9 Lipca 2013 Autor Opublikowano 9 Lipca 2013 Właśnie zakończyłem prace z silnikami (pomijając osłony cylindrów). Myślę, że model będzie się dobrze prezentował, przynajmniej do pierwszego dzwonka. Odpuściłem sobie nawijanie czegokolwiek na cylindry bo zrekompensuję to sobie malowaniem. Poza tym nie mam takiego sznurka Jutro mam wolne więc przy dobrych wiatrach i pod warunkiem, że nie będę musiał robić obiadu złożę model do kupy, albo w całość (jak kto woli)
pilot71 Opublikowano 12 Lipca 2013 Autor Opublikowano 12 Lipca 2013 Z powodu braku czasu nie wiele przybyło ale zawsze to coś więcej:
sebamor Opublikowano 13 Lipca 2013 Opublikowano 13 Lipca 2013 Po co ten aluminiowy zawias na sterze kierunku? Tam są tak znikome siły, że dyskietkowy to jest aż nadto a co dopiero taki aluminiowy. Będą potem problemy z wyważeniem :/
pilot71 Opublikowano 13 Lipca 2013 Autor Opublikowano 13 Lipca 2013 znikome siły na sterze kierunku??? Zależy jak kto go używa, a opór przy wychylaniu już się nie liczy? Ja kierunkiem pracuję równie często jak lotkami czy wysokością, więc wolę stosować takie rozwiązanie ponieważ siła potrzebna do wychylenia takiego steru jest żadna i waga wbrew pozorom nie wzrasta aż tak bardzo, jak wspomniałem jest to blacha po puszcze "coli" więc jej grubość i waga wiele nie zmienia przy wyważaniu. A wogóle to pomalowałem silniki :
SiSon Opublikowano 14 Lipca 2013 Opublikowano 14 Lipca 2013 Dech zapiera... Kibicuje! Precyzja na najwyższym poziomie. Czy ktoś również zwrócił uwagę na idealność ułożenia elementów samolotu na pierwszym zdjęciu? Wyrazy uznania!
pilot71 Opublikowano 14 Lipca 2013 Autor Opublikowano 14 Lipca 2013 A dziękować, dziękować, staram się jak mogę, przynajmniej do pierwszego dzwona model będzie wyglądał porządnie trochę dzisiaj przybyło, przynajmniej model jest już prawie w jednym kawałku
Grzegorz Nowak (W) Opublikowano 15 Lipca 2013 Opublikowano 15 Lipca 2013 miodzio-lodzio jak mawiają pewne nieloty
JacekK Opublikowano 15 Lipca 2013 Opublikowano 15 Lipca 2013 Nooo, wygląda jak wprost stworzony dla nich
marek rokowski Opublikowano 15 Lipca 2013 Opublikowano 15 Lipca 2013 perfekcyjność Michała w budowie modeli i robieniu z tego relacji jest ABSOLUTNA! dostarcza nam facet czystej przyjemności patrzenia jak z bloku pianki wyłania się kolejna latająca Afrodyta.... wyrazy uznania!
pilot71 Opublikowano 18 Lipca 2013 Autor Opublikowano 18 Lipca 2013 gondole z silnikami wiszą przyklejone do prętów węglowych o grubości 2mm, te cieńsze (skrzyżowane między stójkami i wieżyczką) to samoróbka ale na oko mają jakieś 0,7mm
Rekomendowane odpowiedzi