Jump to content
pilot71

dwusilnikówka do WWI

Recommended Posts

Witam,

Postanowiłem odbiec trochę od szablonu jakim jest jednosilnikowy dwupłat w WWI i zamówiłem w "Na Polskim Niebie" model "vickersa e.f.b.8" czyli dwusilnikowy prototyp myśliwca. Wczoraj odebrałem paczkę i wygląda na to, że to będzie niezła kosiarka do celów naziemnych :)

Przez niedzielę raczej nic nie ruszę ale od poniedziałku odpalam fabrykę i do piątku powinienem model oblatać. Prawdopodobnie będę musiał zweryfikować napęd tego samolotu bo na pakiecie mniejszym niż 2200 nie wylatam 5 minut ale to pokażą testy, na razie skupię się na budowie.

post-6922-0-61757400-1373142346_thumb.jpg

post-6922-0-72514200-1373142357.png

post-6922-0-72892400-1373142366.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda świetnie, ale będzie potwornie ciężko go wyważyć bo ma króciutki przód. Niemniej trzymam kciuki za powodzenie w budowie zacnego latawca :) Z przyjemnością obejrzę go na jakichś zawodach...

Share this post


Link to post
Share on other sites

"une" wszystkie Jacek są krótkie z przodu.. te dwusilnikowe...tak jak patrze to chyba Vickers Vimy jest stosunkowo z najdłuższym przodem .. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastanawiam się czy nie skorzystać z zapisu w regulaminie dotyczącego odchyłki od proporcji to jest + - 3cm i chyba "trochę" wydłużę dziób, prawdziwe samoloty miały tył kadłuba zrobiony jak wydmuszka czyli kilka patyków i płótno, ale z modelem jest gorzej...po prostu tylna część kadłuba to klocek epp, wagowo wychodzi bardzo niekorzystnie dla modelarza

Generalnie przekopałem internet w poszukiwaniu modelu dla siebie i wychodzi na to, że poza vickersem i caudronem-"piaskowym potworem w aces" mało było konstrukcji nadających się do zaadoptowania na potrzeby esa głównie ze względu na proporcje:jak nie za małe stery czy lotki to zbyt urazowa konstrukcja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może zamiast przedłużać dziób prościej by było przesunąć gondole silnikowe do przodu , mniej zepsuje to proporcje a znacząco dociąży przód ,jak by nie było-dwa silniki i może nawet regulatory były by przed a nie nad SC .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli jest problem krótkiego przodu to jest coś takiego jak Blackburn RT.1 Kangaroo

Share this post


Link to post
Share on other sites

za późno na budowę innego modelu, może w przyszłym sezonie, myslę że po dzisiejszych przymiarkach problem wyważenia zniknął. Chyba nie trzeba będzie wydłużać kadłuba, co najwyżej tak jak zasugerował Sławek wysunę odrobinę silniki i tyle. Cała elektronika czyli: serwa wysokości i kierunku, regle i odbiornik wypada albo w srodku ciężkości albo trochę przed. Wyjątkiem jest kamerka, która będzie w miejscu pilota.post-6922-0-91303900-1373322347_thumb.jpgpost-6922-0-47787900-1373322355_thumb.jpgpost-6922-0-80704900-1373322361_thumb.jpgpost-6922-0-12673000-1373322368_thumb.jpgpost-6922-0-35068700-1373322374_thumb.jpgpost-6922-0-59344200-1373322383_thumb.jpgpost-6922-0-11588800-1373322397_thumb.jpgpost-6922-0-62801200-1373322403_thumb.jpgpost-6922-0-73408400-1373322410_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli ci się chce to można przed malowaniem owinąć "cylindry" grubszym sznurkiem by udawał na nich żeberka/radiatory (po kilka owijek tylko oczywiście na cylinder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw to sobie kawę strzelę, chyba całe wiadro od razu bo dopiero wstałem po nocnej zmianie, ale pomysł z tym sznurkiem jest niezły.

Tylko skąd ja teraz tyle sznurka ukręcę :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie zakończyłem prace z silnikami (pomijając osłony cylindrów). Myślę, że model będzie się dobrze prezentował, przynajmniej do pierwszego dzwonka. Odpuściłem sobie nawijanie czegokolwiek na cylindry bo zrekompensuję to sobie malowaniem. Poza tym nie mam takiego sznurka :P

Jutro mam wolne więc przy dobrych wiatrach i pod warunkiem, że nie będę musiał robić obiadu złożę model do kupy, albo w całość (jak kto woli)

post-6922-0-23993700-1373377270_thumb.jpg

post-6922-0-08558400-1373377301_thumb.jpg

post-6922-0-21588000-1373377319_thumb.jpg

post-6922-0-23825100-1373377331_thumb.jpg

post-6922-0-78715200-1373377339_thumb.jpg

post-6922-0-41460600-1373377356_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z powodu braku czasu nie wiele przybyło ale zawsze to coś więcej:

post-6922-0-65878000-1373652208_thumb.jpg

post-6922-0-75334400-1373652218_thumb.jpg

post-6922-0-94655500-1373652247_thumb.jpg

post-6922-0-47540500-1373652264_thumb.jpg

post-6922-0-20253700-1373652278_thumb.jpg

post-6922-0-14613500-1373652287_thumb.jpg

post-6922-0-46215100-1373652294_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po co ten aluminiowy zawias na sterze kierunku? Tam są tak znikome siły, że dyskietkowy to jest aż nadto a co dopiero taki aluminiowy. Będą potem problemy z wyważeniem :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

znikome siły na sterze kierunku??? Zależy jak kto go używa, a opór przy wychylaniu już się nie liczy? Ja kierunkiem pracuję równie często jak lotkami czy wysokością, więc wolę stosować takie rozwiązanie ponieważ siła potrzebna do wychylenia takiego steru jest żadna i waga wbrew pozorom nie wzrasta aż tak bardzo, jak wspomniałem jest to blacha po puszcze "coli" więc jej grubość i waga wiele nie zmienia przy wyważaniu.

A wogóle to pomalowałem silniki :P :

post-6922-0-65424800-1373737100_thumb.jpg

post-6922-0-73727800-1373737120_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dech zapiera... Kibicuje! Precyzja na najwyższym poziomie.

 

Czy ktoś również zwrócił uwagę na idealność ułożenia elementów samolotu na pierwszym zdjęciu? Wyrazy uznania!

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dziękować, dziękować, staram się jak mogę, przynajmniej do pierwszego dzwona model będzie wyglądał porządnie :) trochę dzisiaj przybyło, przynajmniej model jest już prawie w jednym kawałku :)

post-6922-0-31274200-1373831106_thumb.jpg

post-6922-0-03858500-1373831141_thumb.jpg

post-6922-0-16828500-1373831161_thumb.jpg

post-6922-0-73722300-1373831168_thumb.jpg

post-6922-0-07294000-1373831200_thumb.jpg

post-6922-0-31521900-1373831221_thumb.jpg

post-6922-0-00653100-1373831228_thumb.jpg

post-6922-0-00311200-1373831238_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

perfekcyjność Michała w budowie modeli i robieniu z tego relacji jest ABSOLUTNA! :)

 

dostarcza nam facet czystej przyjemności patrzenia jak z bloku pianki wyłania się kolejna latająca Afrodyta....

 

wyrazy uznania! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

post-6922-0-95139000-1374179035_thumb.jpgpost-6922-0-95139000-1374179035_thumb.jpg

gondole z silnikami wiszą przyklejone do prętów węglowych o grubości 2mm, te cieńsze (skrzyżowane między stójkami i wieżyczką) to samoróbka ale na oko mają jakieś 0,7mm

post-6922-0-38817200-1374179002_thumb.jpg

post-6922-0-14687600-1374179025_thumb.jpg

post-6922-0-43242100-1374179046_thumb.jpg

post-6922-0-99086900-1374179057_thumb.jpg

post-6922-0-51223100-1374179070_thumb.jpg

post-6922-0-17702500-1374179080_thumb.jpg

post-6922-0-20940600-1374179091_thumb.jpg

post-6922-0-71191900-1374179101_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.