Jump to content

SkySurfer II do weryfikacji


SRB
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich

Przyszła najwyższa pora na skompletowanie trenerka ( aparatura leży już na cle w Zabrzu, a pakiety z ładowarką pewnie jutro wlecą do polski). Wybór padł na sklep ABC-RC i SkySurfer II 1400. Lepszego kandydata na kreta raczej nie znajdę. Problem jest tylko w akcesoriach do niego. Trochę poszukałem na forum co i jak, ale nadal nie jestem pewien paru rzeczy. Ok do rzeczy.

 

Zestaw:

Aparatura Turnigy 9XR:

http://www.hobbyking...idProduct=31544

 

Nadajnik/odbiornik:

http://www.hobbyking...idProduct=14349

 

Pakiet Turnigy 2200mAh:

http://www.hobbyking...?idProduct=8932

 

I zamówienie z ABC-RC:

SkySurfer II:

http://www.abc-rc.pl...rfer-floats-kit

 

ESC Redox20A ( lub 30A w zależności od silnika ):

http://www.abc-rc.pl/ESC-Redox-20A

 

Śmigło polecane przez Artura APC 6x5.5:

http://abcrc.pl/p/75...-akcesoria.html

 

Serwa x4 SG-92:

http://www.abc-rc.pl/SG-92

 

Tu mnie martwi napięcie zasilania. Pisze tylko 4,8V a BEC daje 5V. Niby niewiele, ale... Może inne serwa są lepsze a w podobnej cenie?

 

I tu zaczęły się schody z silnikiem. Producent dorzuca ponoć jakiś 1900kV, ale nie kojarzę jakiej mocy. Zależy mi, by miał trochę zapasu mocy. Jakiej mocy silnik brać pod uwagę i z jakimi obrotami? Problem jest też z punktem mocowania. W SKII montuje się go od strony śmigła. W opisach silników nie jest to jasno określone, czy będzie pasował.

Moje typy:

http://abcrc.pl/p/13...lektryczne.html

http://abcrc.pl/p/13...lektryczne.html

http://abcrc.pl/p/13...lektryczne.html

 

Do tego pewnie należy jeszcze dokupić piastę i kołpak. Z lektury wynika, że te silniki mają za krótką ośkę, więc oryginalny kołpak nie będzie pasował :( Da się jakoś dokupić inny by poprawić estetykę?

 

Z detali to jeszcze przedłużki zwykłe i jedną Y dokupię. Jest znaczenie jakiego typu? Czy wszystkie są takie same i różnią się tylko kolorkiem kabli? Wyważarkę ręczną i rzepy dwustronne też dorzucę do zamówienia.

 

Coś jeszcze?

 

Za wszelkie sugestie z góry dziękuję.

Link to comment
Share on other sites

Serwa sa ok napiecie z BEC ich nie spali o to sie nie martw.

Co do silnika to może taki http://abc-rc.pl/p/118/2537/silnik-c2826-25-kv1400-160w-silverblue-silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html wzdaje mi sie ok ,lub mocniejszy z tej serii jak ci potrzebny zapas mocy . Regulator wez 30 A bedzie pewne że nie spalisz.

Link to comment
Share on other sites

Te silniki z tej serii bardzo mi się podobają. Gorzej, że sklep nie ma na stanie mocniejszych wersji w podobnej cenie. Nie bardzo jeszcze wiem jaka jest zależność pomiędzy obrotami silnika i jego mocą. Zakładam, że obroty wpływają tylko na prędkość samolotu, a moc musi być wystarczająca, by zniwelować opór śmigła w osiąganiu prędkości maksymalnej. Czyli słaby silnik z dużym śmigłem i tak nie rozpędzi śmigła do prędkości maksymalnej deklarowanej przez producenta.

 

Ideałem byłby pewnie silnik:

http://abc-rc.pl/p/1...lektryczne.html

ale brak go na stanie.

 

Dlaczego nie ten silnik?

http://abcrc.pl/p/13...lektryczne.html

 

Ma parametry sporo lepsze przy tej samej cenie.

 

Co do regulatora to masz rację. Później może powędruje do innego modelu z mocniejszym silnikiem.

 

Dziękuję za odpowiedź.

 

Edit:

Jak tak patrzę na ten drugi silnik to prawdopodobnie nie ma możliwości przykręcenia go od strony śmigła. Niby są 4 otwory, ale gwintu tam nie widać. Średnica też wydaje się nieco większa od tych otworów z drugiej strony. Zakupie SilverBlue, mocy ma nieco więcej niż zalecają, a wygląda lepiej ;) Akrobata z tego i tak nie będzie :)

Link to comment
Share on other sites

SilverBlue ma możliwośc budowy za wręgą jak i przed wręgą i to jego zaleta Sky Sufler potrzebuje silnika za wręga chyba ze przerobisz sobie mocowania silnika w własnym zakresie.

 

Można dać słabszy http://abc-rc.pl/p/1...lektryczne.html jest na stanie w zestawie sa wszyskie cześci do przymocowania.

Jeżeli chodzi o śmigło to większego jak 6 / 4 nie zmiescisz 6 cali to max

 

 

Zobacz post powyżej twojego wiele ci wyjaśni http://pfmrc.eu/inde...ny/page__st__20

 

Na temar SkySuflera wszysto masz ladnie tu http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=10277

Link to comment
Share on other sites

Właśnie ten silniczek zamówiłem http://abc-rc.pl/p/1...lektryczne.html . Jutro cały zestaw powinien być u mnie. :)

 

Śmigło zakupiłem APC 6x5.5e. Ponoć odpowiednie.

 

Oba linki oczywiście znam. W jednym brałem udział, a drugiego cytowałem ;). Staram się odrabiać pracę domową przed założeniem wątku. W obu za wiele o silnikach nie było. Oprócz krótkiej ośki i sposobie montażu. Z stąd moje pytanie. Patryk wybrał słabszy silnik 130W i nie narzeka, więc mój powinien też dać radę.

 

Właśnie wróciłem z odprawy celnej z Zabrza. Aparaturka 9XR jest już w domu. Szła równo 2 tygodnie ( od zamówienia ) z jednym lipolem. Przyzwoity kawałek plastiku jak za tą cenę. Zobaczymy jak się sprawdzi w praktyce. Gorzej, że jeszcze czekam na drugą paczkę która gdzieś wisi między HK a Polską. W polskim trakerze jeszcze jej nie widać. Bez tej paczki nie polatam, bo są tam dwa lipole i ładowarka. W następnym tygodniu jednak powinna już dojść.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Paczka dotarła. :) Wydaje się, że wszystko jest ok. Zabezpieczona prawidłowo. Karton modelu faktycznie jak z radzieckiego miksera, ale wewnątrz pianka dobrze zabezpieczona w workach. Kolor żółto-zielono-niebieski. Czyli inaczej niż w przypadku Patryka.

Silniczek wyglądem różni się nieco od obrazka. Inna naklejka i srebrny kołpak. Jakoś przeżyję ;)

Co mnie trochę zdziwiło, to korpus jest ruchomy. Pewnie ze względu na chłodzenie.

 

Teraz czekam tylko na drugą paczkę z lipolami i ładowarką. Wczoraj pod wieczór pojawiła się w trakerze i jest już w Warszawie. Przy odrobinie szczęścia we wtorek lub środę będzie u mnie :)

Link to comment
Share on other sites

Co mnie trochę zdziwiło, to korpus jest ruchomy. Pewnie ze względu na chłodzenie.

 

 

Bo to jest outrunner. Obraca się obudowa z magnesami która jest na zewnątrz uzwojenia. Chyba 90% silników lotniczych. Odwrotnie jest w samochodowych i "wodnych" gdzie magnes obraca się wewnątrz uzwojenia (Inrunner)

Link to comment
Share on other sites

Bo to jest outrunner. Obraca się obudowa z magnesami która jest na zewnątrz uzwojenia. Chyba 90% silników lotniczych. Odwrotnie jest w samochodowych i "wodnych" gdzie magnes obraca się wewnątrz uzwojenia (Inrunner)

 

No widzisz. Człowiek uczy się przez całe życie. Jak się tak przyglądam, to bardzo fajny silniczek. Ma możliwość montażu śmigła z przodu i z tyłu. Dodane są dwa rodzaje piast. Na fotkach w prost tego nie widać. Szczególnie, że laik nie za bardzo wie na co patrzeć.

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem kombinujesz nie w tę stronę z napędem. Kv 2600 do takiego modelu to nieporozumienie. Zresztą kv 1900 też. Przy tak małym smigle - 6-7cali ile wystaje poza obrys kadłuba? Model raczej nie należy do szybkich więc po co takie wysokoobrotowe silniki? Podałeś przyklad silnika silver blue c2826 kv 1900. Weż pod uwagę , że bardzo często podane parametry są chyba z kosmosu ściągnięte. Podaję przykład silnika tej samej serii ale c2830 kv 850. Sklep podaje max pobór 20A i zasilanie 2-3s śmigła 10 - 11cali - oczywiście dla większego napięcia mniejsze śmigło. Teraz mój test wykonany przed chwilą"

pakiet 3s 2200 i 5000 bez różnicy na wynik, śmigło GWS 10x6:

 

pobór - 11,27A czyli na za dużym smigle dużo mniej niż maximum

napięcie - 11,41V

moc - 129,3W więc prawie 1/2 podanej max.

ciąg stat - 700g czyli malutko jak na taki silnik

teraz załozyłem największe smigło jakie miałem zupełnie nie wskazane dla tego silnika TP 13x4

pobór - 16,72A

napięcie - 11,18V

moc - 187,5W

ciąg - 900g

Jak widać nawet nie zbliżyłem sie do wartości granicznych silnika na zupełnie "kosmicznych " śmigłach dla tego silnika.

Według mnie powinieneś założyć silnik niskoobrotowy o max smigle dopasowanym do modelu. Wtedy model nie będzie szybki za to o dużej mocy czyli tak jak samochód jadący pod wzniesienie na niskim biegu.

Druga sprawa - pewnie w tej chwili Tobie obojętna ale te regulatory Redox nie posiadają hamulca. Śmigło więc obraca się swobodnie mimo wyłączonego silnika. Ma to znaczenie raczej w latajacych skrzydłach ale dobrze wiedzieć decydując sie na zakup.

Link to comment
Share on other sites

Troche źle poczytałeś silni który zakupił ma 1400 KV nie 2600 a śmigło 6/5 przy zalecanym 7,5/3,5 napewno nie przeciaży regulatora ,i ładnie na tym silniku polata.

Regulator 20 A czy 30 A polecam 30 zawsze się przyda do mocniejszego silnika ja w "Pionierku" 20 A spaliłem na stokowym silniku teraz mam 30 a i jest ok

 

Silnik 850KV przy tak małym śmigle nie uciągnie tego modelu.

Zalecane silnik z dokumentacji to 2200KV

 

Tu msz originalna intrukce producenta http://abc-rc.pl/templates/images/files/995/skysurfer-manual.pdf

 

I dla przykładu różne sposoby mocowania silnikow

 

http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=13951424&postcount=34

 

http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=17460361&postcount=2861

Link to comment
Share on other sites

Franciszku - nie ja żle przeczytałem tylko raczej Ty nie zrozumiałeś mnie. Autor podaje linki do silników 1900 kv, 2000 coś tam i w końcu zdecydował się na 1400 kv pewnie sam nie wiedzac dlaczego.

Dalej piszesz, że silnik o kv 850 nie uciągnie modelu przy tak małym smigle - ale czy nie napisałem, że należy zastosować maxymalne mieszczące się? Gdy już to zrobię wtedy wybieram silnik nie odwrotnie. Co z tego, że producent zaleca kv 2200?! Dla mnie to o połowę za dużo. Zalecenia nie zawsze są zgodne ze stanem rzeczywistym co opisałem - szkoda, że czytałeś wyrywkowo.

Producent często podaje np maksymalne obroty silnika ale nie podaje na jakim konkretnie śmigle - jesli chodzi o spalinę.

Link to comment
Share on other sites

Ok w modelach o których mowa {Pionier ,Beta ,Sky Sufler Bixsler} wieksze smigło jak 6/5 nie wchodzi i na ten temat jest dyskusja - spalinka odpada.

 

Producent często podaje np maksymalne obroty silnika ale nie podaje na jakim konkretnie śmigle - jesli chodzi o spalinę.

Link to comment
Share on other sites

Tylko Panowie nie kłóćcie się :) Wiem dobrze o co chodzi obu stronom i wykład zapamiętam. Wybór silnika miałem tak na prawdę niewielki i silnik zaproponowany przez Franciszka to strzał w 10. Mam czasem skłonności do przesady, bo wole parę złotych dołożyć, by coś było możliwie najlepsze. Gorzej, że doświadczenia w silnikach nie mam na razie, dlatego ślepo patrzyłem na parametry wg zasady więcej = lepiej. Jednak akrobaty z trenerka nie zrobię i to nawet nie było moim celem.

Co do parametrów podawanych przez producenta, to bardzo mnie to nie dziwi. Niewiele rzeczy teraz jest prawidłowo oznaczanych. Pomiary robione są zwykle w warunkach mało rzeczywistych. Silnik jest kupiony. Przymierzony. Wymacany z każdej możliwej strony i mogę stwierdzić, że to jest to, co chciałem. Jak będzie latać to się zobaczy, ale jestem dobrej myśli. :)

 

Mariusz silniczek 130W daje rade nie narzekam puki co :) czekam na foty twojego modelu i postępu prac :D

 

Fotki dorzucę, tylko jeszcze jutro muszę skrzynkę z elektryką w mieszkaniu skończyć. Jakieś 75 kabli mam do skrócenia i ułożenia w rozdzielni.

Dziś trochę modelem pobawiłem się na sucho i przyznam, że nie tak źle jest on zrobiony. Nie zauważyłem jakiś większych niedoróbek. Ze złożeniem też nie powinno być problemu, tylko podobnie jak u Ciebie muszę jakoś wepchnąć ten silnik pomiędzy mocowania wręgi. Nie wiem, czy nie zrobić przedłużki od silnika do regulatora, bo jak skleję kadłub to się do niego nie dostanę. Zobaczymy :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Przenoszę się do odpowiedniego tematu, może uzyskam więcej podpowiedzi :rolleyes:

 

Jak radzicie, brać zestaw ARFT SKY SURFERa II (w zestawie bez aparatury i pakietów), czy w opcji kit żeby mieć możliwość wymiany silnika, serw czy regulatora? Ten standardowy zestaw kosztuje 319zł, w zestawie są jakieś serwa 9g oraz regulator 25A, czy to wystarczający zestaw, żeby przez jakiś dłuższy czas nie mieć potrzeb niczego wymieniać?

Producent przewiduje aku 1200-1500mAh, czy jak wrzucę 2200 nie będzie z tym za ciężko?

 

Maxymalnych osiągów silnika nie zamierzam wykorzystywać na szybkie przeloty, bardziej do jakiś prostych akrobacji. Z kilku spotkań modelarzy, na jakich byłem wnioskuję, że chciałbym opanować wolne loty, na granicy siły nośnej samolotu - robi wrażenie takie majestatyczne, powolne przemieszczanie modelu na małych wysokościach :D

Link to comment
Share on other sites

Problem polega na tym, że nie mam żadnego doświadczenia w doborze konkretnych elementów. Jedno czego jestem pewien to nie brać wersji RFT ;-)

 

Wybieram między wersjami ARFT i kitem ARF (możliwość małych zmian). Czy podwozie daje radę przy lądowaniu na średnio przystrzyżonej łące, czy będzie przeszkadzać w locie i można je sobie darować (więcej szkody niż pożytku)?

 

Jeszcze nie wiem, czy zwiększenie ciągu, wymiana serw na lepsze doda coś do polepszenia właściwości modelu przy prostych akrobacjach. Po prostu jak większość wątpiących i niezdecydowanych chciałbym kupić coś o oczko wyżej niż potrzebuję na starcie ;-) Na dzień dzisiejszy myślę, że na 90% ARFT będzie wystarczający, pozostaje jednak to 10%, które może być przyczyną niezadowolenia już po kilkunastu lotach :rolleyes:

 

Pytanie do osób, które już chwilę polatały oraz weteranów, czego byście nie chcieli w zestawie ARFT, co przeszkadzało by wam najbardziej po pierwszych lotach i na co można by to zamienić?

 

Reasumując - wolał bym wydać kilka złotych więcej i szlifować to co najważniejsze - umiejętność latania :)

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.