Skocz do zawartości

Przejścia z silnikami, który Tower Pro?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam mały problem. Jakoś dwa tygodnie temu kupiłem szybowiec ASK-21 Art-techu, po niecałej godzinie latania podczas lotu słyszałem ocieranie jakieś, postanowiłem wylądować i okazało się że coś poszło w silniku, na początku myślałem że skrzywiłem wał, ale kreta rzadnego nie było. Wróciłem do domu rozberałem silnik i łożysko samo z siebie podczas lotu rozleciało się, jedynie w silniku została zewnętrzna bierznia której za chiny ludowe nie szło wyciągnąć. Postanowiłem kupić silnik na gimmiki.pl, znajdował się w działe z częściami do tego modelu więc bez wahania kupuje, w końcu dedykowany. Silnik przyszedł, podłączyłem go (nie nie ustawiałem w niczym) i poszedłem latać. Po kilku minutach silnik w połowie gazu zaczynał przerywać, trzeba było zwolnić przepustnice do zera i znów działało i czasami cinał się, aż padł hamulec silnika i całkiem silnik przestał kręcić. Wróciłem do domy myśląc że to regulator ale patrząc na zwoje zobaczyłem że są "spalone". Myśle super, z jakiej paki dedykowany silnik mógł się spalić, oryginalny pakiet 3S 11,1V, regulator 20A też oryginalny z zestawu. Wyciągnąłem silnik porównuje ze starym a ten ma dzwoneczek mniejszy na głębokość i troche żadziej uzwojenie całe, przyglądam się a na dzwoneczku pisze 7,4V ;/ Czyli za duży pakiet miałem. Nie zauważyłem tego, silnik spaliłem, a na stronie nie pisali żadnej specyfikacji do niego...

Stwierdziłem teraz że oleje ich i kupie coś innego, dlatego proszę o poradę.

Model szybowca ASK-21:

- rozpiętość 2m

- waga 800-900g

- pakiet 3S 11,1V (faktycznie po naładowaniu jakieś 12,4V)

- regulator 20A

- śmigło 9x5 składane.

 

Myślałem o tych silnikach:

http://www.rc4max.co...1353,19682.html

 

http://www.rc4max.co...1353,19680.html

 

Wybrałem je ze względu na łatwość montażu, wystarczy przykręcić nie trzeba kombinowac z mocowaniem i dzwonek jest zakończony prostokątnym zakończeniem na który wciskam kołpak ze składanymi łopatkami.

 

Myli mnie w tych silnikach jedna rzecz, mianowice napięcie 10V, jak mam na to patrzeć przy pakiecie 11.1V?

Czy będzie pasował któryś z tych silników do tego modelu (licze się z wymianą regulatora na mocniejszy 40A, ewentualnie wymiana łopatek), ewentualnie doradzcie coś co nie będzie sprawiało problemów nowicjuszowi :D

Opublikowano

Moim zdanie żaden z tych dwóch. Do szybowca- motoszybowca - potrzebujesz raczej silnika ma malym kv i dużym śmigle. Dlatego ten drugi odpada od razu - ma bardzo duże kv i na 3s napewno nie 9x5 śmigło.

Ja bym nie szukał wśród dzwonków tylko np silver blue z abc-rc. niedawno kupowalem do modelu podobnej wagi silniok z serii 28... jego kv to 850, a smigło chyba nawet 11 calowe na 3s. Kolega natomiast w Fox 230cm rozp wsadził też silver blue ale serii c3548 kv 900. Jest z niego zadowolony.

Opublikowano

Czyli tym samym musiał bym kupić cały komplet, regulator, łopatki, kołpak, i kombinować z mocowaniem do kadłuba ;) A jako początkującego to troche przeraża, sam montaż wszystkiego :D

 

 

btw. wymiary w dziobie szybowca na silnik to średnica 34mm, głębokość 28mm

Opublikowano

Nie jest konieczna wymiana wszystkiego. Wskazałem tylko kierunek poszukiwań. Z drugiej strony zawsze chwaliłem dzwonki tower pro. Np 2408... napędzał i latające skrzydło jakieś 110cm rozp i łódź latającą rozp 120cm i masie końcowej nawet 900g. Dzwonek ten mial ciąg stat jakieś 660g. Tak więc możesz szukać dalej Tower Pro tylko o mniej szym kv niż te 1600. Przy każdym silniku podaja też rozm śmigiel - szukaj więc małego kv i dużego smigła znaczy by pasowało twoje 9calowe.

Opublikowano

Dziekuje za informacje, z tego wnioskuje że mniejsze KV --> mniejsze obroty --> większe śmigło, i analogicznie większe KV --> większe obroty --> mniejsze śmigło, a jak to się ma jeszcze do mocy silnika, w jednych widze że pisza 300W mocy model do 1000kg, a gdzie indziej np tu http://www.rc4max.com/tower_pro_2410-09_gold_mount,1353,22554.html 104W i górnopłaty do 1kg masy. Nawet ten silnik z linku chyba już lepszy jest, śmigło pod 3S 9x4,5, 840KV i tylko jeszcze z mocą nie kumam, ale wszystko w swoim czasie :D

Opublikowano

Bo to zależy czy silnik ma być do motoszybowca, trenerka czy akrobata. Trenerek czy motoszybowiec nie muszą mieć ciągu równego masie modelu, aby latać. Do samolotu akrobacyjnego potrzebujesz ciągu równego masie do nawet 2, 3 razy więcej w przypadku modelu do 3D.

Ze swej strony proponuję emaxa cf2822 dobry sprawdzony dzwonek.

Opublikowano

Dziękuje jeszcze raz za informacje, przydały się bardzo, wiem już na co patrzeć mniej więcej przy wyborze silnika :) Zamówiłem w końcu tego Tower Pro 2410-09 Red Mount :D myślę że będzie to dobry wybór zwłaszcza że montuje go PnP bez kombinacji. Jedyne jeszcze mam pytanie, czy po montażu silnika trzeba coś ustawiać, jakiś timing czy inne rzeczy?:>

Opublikowano

Nie sprawdzałem specyfikacji ale te silniki są chyba za proste na takie ustawienia. Tym bardziej, że ustawiasz je w regulatorze :D. podłączasz regulator, spraedzasz ilosć cel , zakładasz smigło i w górę...

Opublikowano

Też tak myślałem, nie ta półka sprzętu na kombinowanie z ustawieniami ;) Oby tylko ten nie spalił się bo mnie coś trafi i wywnioskuje że regulator też do wymiany :D

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.