Skocz do zawartości

Co się stanie....


Wojtekr

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wybuchnie :lol:

 

 

 

A tak bez zartow to jezeli sruby pasuja i nie bedzie kolidowac .Mozna taki założyc ale tlumiki maja odpowiednie wielkosci co do mocy silnika.Napewno bedzie troche mniej wydajny niz na standardowym tlumiku.Prawdopodobnie nie bedzie to odczuwealne ale z racji bytu fizyki to musi tak być.

Opublikowano

Oj... ale mnie wystraszyłeś :D .....

Ale dzięki .... Jeżeli założę ten właściwy (fabryczny) to będę musiał naruszyć konstrukcję (osłabienie) przedniej wręgi...spróbuję więc z tym od 10-tki pasuje jak ulał tylko nie wiem jak osiągi.... jak tylko sie ociepli sprawdzę doświadczalnie

Pozdrawiam

Opublikowano

Znaczy teraz tłumik fabryczny nie wystawałby poza obrys kadłuba? Jeśli chodzi o to to są odpowiednie " przedłużki" umożliwiające zamocowanie tłumika z pewnym dystansem od silnika.

Opublikowano

Fabryczny tłumik mieści się w obrysie(poprzecznym) kadłuba ale jest za długi i koliduje z przednią wręgą. Jeżeli są przedłużki do odsunięcia tłumika to też jest rozwiązanie, chociaż kadłub jest gruby jak beczka po piwie i wystający tłumik nie doda uroku. Dzięki za wskazówki

Opublikowano

Coś takiego http://www.modelarski.com/index.php?page=product&id=2517 lub takiego http://www.modelarski.com/index.php?page=product&id=2520 powinno załatwić sprawę. Tylko musisz dogadać z Radkiem, czy na pewno podejdzie- wymiary i rozstaw otworów.

ASP S91ARII (tylna regulacja)

[s91AII]...Silnik wymiarami i osiągami porównywalny z OS Max 91FX. Posiada ten sam port tłumika przez co można stosować opcjonalne elementy wydechu polecane do OS Max 91FX.

Cytat ze strony przedmiotu w sklepie Nastik http://nastik.pl/s91arii-tylna-regulacja-p-44.html

Wygląda, że jesteś już blisko rozwiązania problemu :wink: .

Opublikowano

To dzięki Wam jestem bliższy rozwiązania problemu... a czasu mam sporo (pewnie przed wiosną nie wystartuję)

jeszcze raz dzięki!!!

Opublikowano

Takie małe sprostowanie. Tym mniejszy tłumik tym lepsze osiągi silnika ale za to głośniejsza praca :) Bo w taki mniejszy tłumik "mniej tłumi" niż większy i dlatego większa moc :) Sprawdzone doświadczalnie:) Wyjątkiem są rury rezonansowe tam wymiary muszą być zgodne co do pojemności silnika niewielki błąd może spowodować nieprawidłową prace ale to już inna bajka :)

Opublikowano

Bzdury gadasz kolego;) Dwusuwowy silnik musi mieć opór na wydechu dla uzyskania pełnej mocy i momentu obrotowego przy odpowiednich obrotach. Pojemność tłumika dobierana jest do konkretnego silnika. I nie jest zasadą, że mniejszy tłumik to silnik mocniejszy będzie.

Opublikowano

Wiem tylko że gdy silnik odpalałem bez tłumika to miał większą moc. A np. przy silniku os max 1,7ccm tego starszego typu o gdy się z tłumika wyciągnęło taka blaszkę tłumiącą to silnik także miał większą moc więc niewiem :D

Opublikowano

A ta blaszka w tłumiku to niby przypadkiem się znalazła?!! Nikt nie wpadł na to, iż jest ona całkowicie zbędna? naprawdę tak uważasz?

Opublikowano

Silnik opisuje bardzo wiele parametrów, nie tylko moc. Bardzo istotny jest też między innymi moment obrotowy. Im krzywa momentu w wykresie bardziej płaska tym lepiej. Dobrze dobranym tłumikiem możemy ją "wypłaszczyć" ale analogicznie źle wyliczonym tłumikiem możemy ją "wypiętrzyć". I może sie okazać, że optymalny moment uzyskamy przy obrotach, które dla danego silnika są nieosiągalne.

 

 

Także od tłumika zależy naprawdę dużo;)

Opublikowano
przy silniku os max 1,7ccm tego starszego typu o gdy się z tłumika wyciągnęło taka blaszkę tłumiącą to silnik także miał większą moc

Masz racje Pawel, ta blaszka sluzy do zmniejszenia poziomu halasu kosztem mocy silnika. Po wyjeciu przegrody zyskuje sie dodatkowe kilka setek na obrotach. Chociaz z wielkoscia tlumika, to jest odwrotnie: im wiekszy, tym mniejsze sa straty mocy.

 

Dwusuwowy silnik musi mieć opór na wydechu dla uzyskania pełnej mocy i momentu obrotowego przy odpowiednich obrotach.
Dobrze dobranym tłumikiem możemy ją "wypłaszczyć" ale analogicznie źle wyliczonym tłumikiem możemy ją "wypiętrzyć". I może sie okazać, że optymalny moment uzyskamy przy obrotach, które dla danego silnika są nieosiągalne.

To wszystko dotyczy wylacznie tlumikow rezonansowych. Nawet w F2B gdzie moc jest malo istotnym parametrem stosuje sie rury rezonansowe tylko po to, aby silnik utrzymywal mozliwie stale obroty, to a propos "wypietrzania" i "wyplaszczania" krzywej. W klasycznych tlumikach im mniejsze sa opory przeplywu gazu tym silnik oddaje wieksza moc.

Opublikowano

Witam

 

Może to trochę inna 'dyscyplina' ale silniki takie same i teorii sporo na temat:

 

http://www.drwal.net.pl/roczniki.php?rocz=2005&mies=4&sekc=2&kate=7&arty=67

 

Wybrane cytaty dla leniwych :wink: :

 

"...Bardzo ważnym, choć zupełnie niedocenianym elementem pilarki spalinowej jest układ wydechowy. W silniku dwusuwowym układ ten spełnia istotną rolę w procesie opróżniania cylindra ze spalin. W odróżnieniu od układów wydechowych silników czterosuwowych zadanie, jakie ma do spełnienia, jest zupełnie inne i znacznie ważniejsze. Średnica i długość rury wydechowej, kształt i wielkość tłumika mają zasadniczy wpływ na sprawność, uzyskiwaną moc i zużycie paliwa silnika dwusuwowego...."

 

 

"....Silnik ten bez układu wydechowego będzie działał, ale będzie rozwijał stosunkowo nie najwyższą moc. Po zamontowaniu cylindrycznej rury wydechowej moc silnika dwusuwowego wzrasta o około 7%. Jeżeli dobierzemy odpowiednią długość rury do pojemności cylindra i obrotów silnika to można osiągnąć wzrost mocy o około 12%. Jeszcze większy przyrost mocy (do 20%) uzyskamy, stosując tzw. dyfuzor..."

Opublikowano

Bardzo ciekawy artykuł na temat zjawisk falowych w nowoczesnych układach wydechowych. Niestety modelarze nie maja tak łatwo jak drwale. Tłumiki, które opisuje ten artykuł w modelarskim wydaniu wyglądają na przykład tak:

 

mufflers_400w.jpg

 

turbo2os.jpg

 

pipe.jpg

 

I są mniej więcej czterokrotnie droższe od tych zwykłych :? , o których w rozdziale Tłumienie hałasu w „Miniaturowych silnikach spalinowych” pisał Schier:

 

p1040112iy7.jpg

 

 

A tu przykład pomiarów z dwoma rurami (Bolly i Genesis), zwykłym tłumikiem (SuperTigre Quiet Muffler) i otwartym wydechem (open exhaust):

 

ST G90

Max. b.hp 2.35 @ 14,418rpm ( open exhaust /5% nitro)

2.34 @ 11,670rpm (Bolly pipe @ 480 mm/5% nitro)

2.03 @ 8,891rpm (Genesis pipe @ 510 mm/5% nitro)

1.97 @ 12,768rpm (SuperTigre Quiet Muffler/5% nitro)

 

Max. Torque 231 @ 7,813rpm (Genesis pipe @ 510 mm)

229 @ 9,000rpm (Bolly pipe @ 480 mm)

220 @ 7,300rpm ( open exhaust )

186 @ 5,923rpm (SuperTigre quiet muffler)

Źródło:

http://www.rcuniverse.com/forum/m_5235098/anchors_5349256/mpage_8/key_open%252Cexhaust/anchor/tm.htm#5349256

 

Rzecz w tym, że w jednych tłumikach zaprzęgnięte do pracy są zjawiska falowe a w innych nie. Niestety prawie wszystkie tłumiki sprzedawane wraz z silnikami modelarskimi są tłumikami należącymi do tej gorszej grupy. :-(

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.