GEX999 Opublikowano 30 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 Dzięki Mateusz . Postępy: Po drodze pojawiły się pewne zmiany, powiększyłem nieco pow. SW, uznałem, że generatory zostaną nieco pomniejszone, itd. Ponadto, podjąłem bardzo ważną decyzję odnośnie modelu. Model najprawdopodobniej nie będzie miał systemu do 4D, będzie za to zmienny wektor ciągu. Jednostką napędową będzie zapewne modyfikowany silnik Dualsky XM2812CA-27 lub Dualsky XM2815CA-24. Dodatkowo zdecydowałem, że zastosuję po 1 serwie na każdą lotkę (nadal mowa o Futabie S3114, która po odchudzeniu będzie ważyła prawdopodobnie ~5,5-6g, mając moment ponad 1,5 kg/ cm). Myślę, że połączenie tak ogromnych powierzchni sterowych, ruchomego silnika i bardzo silnych serw sprawi, że model będzie nieprawdopodobnie agresywny. Oprócz wspomnianego systemu do zrzutu konfetti, będzie także system do odczepiania wstęg oraz 2 diody LED 5mm. CDN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal888 Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 A jednak 2 serwa na lotki Jakim klejem będziesz kleił ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 31 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Już kleję . UHU POR i CA, ale sposób wklejania prętów usztywniających będzie trochę nietypowy, bo zapewniający większą sztywność niż przy zwykłym wklejaniu ich do depronu i chyba bardziej estetyczny . Zresztą zobaczycie nie długo. Podjąłem najbardziej ostateczną decyzję- oficjalnie jednostką napędową (na 100%) będzie Hacker A10-9L ze zmiennym wektorem ciągu. Na marginesie dodam, że kilka godzin temu zamówiłem całą potrzebną elektronikę, oprócz tej którą mam, także w piątek będzie dostawa, a mam nadzieję, że w sobotę dojdzie do oblotu modelu. Dodam także, że z kilku powodów zdecydowałem się na trochę nietypową modyfikacje. Mianowicie lekkiemu przerobieniu uległ profil. Jest to mniej więcej coś takiego: Główną przyczyną takiej zmiany było kilka "niedoskonałości" na krawędzi natarcia. Poza tym dzięki takiemu zeszlifowaniu mogę zaoszczędzić nieco wagi, nie zmniejszając pow. nośnej. Wiem, że czegoś takiego nikt nie stosuje, ale jako, że nie jestem całkiem zielony w temacie aerodynamiki, twierdzę, że nie przyniesie to żadnych odczuwalnych strat jeśli chodzi o wytwarzaną siłę nośną i przyczepność strug powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal888 Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Skuteczność lotki się zmniejszy . Dlaczego w modelach np. F3A jest gruby spływ? -przypadek, nie sądzę W Acromasterze jest 7 mm ale przy tak dużej lotce tego nie odczujesz , Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Nie odzywałem się przez jakiś czas, budowa trochę zwolniła, bo na chwilę obecną nie mam przy sobie aparatury, na którą czekam. Między czasie doszła elektronika. Niestety mój regiel CC Thunderbird 9 nie współpracował dobrze z silnikiem Hacker A10-9L (tak jak się obawiałem, dlatego regulator, który użyję to EMAX 7A). Plusy są takie, że można go w pełni programować i jest nieco lżejszy, minusy takie, że trochę bardziej grzeje się, procedura startowa dla tego silnika też nie jest w pełni idealna (ale te silniki są wymagające) i zrobiłem na modelu napis Castle, ale przynajmniej będzie bardziej szpanersko . Ww. silnik został ostro stuningowany, wg mnie działa znacznie lepiej niż przed przeróbkami, a jego aktualny wygląd jest nie do poznania. Jeśli chodzi o ciąg to zapowiada się rakieta, mam tylko nadzieję, że regulator to wytrzyma. Kilka zdjęć podczas usztywniania modelu: Największy problem był z lotkami. Początkowo realizowałem swoje pomysły na węglowe "stelaże", ale w końcu zrobiłem to mniej więcej tak jak David Duval. Łoże silnika przystosowane do TVC. Jeśli ktoś jest bardziej zagłębiony w temat modeli halowych, pewnie wie, że jest ono zrobione z przepisu p. Donatasa. Przymiarki: (Malowanie jeszcze nie jest kompletne). CDN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej351 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 witam!zapowiada się bardzo ciekawy model .jestem pod wrażeniem efektów Twojej pracy i czekam na dalsze postępy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Dzięki Postępy: Zdecydowałem się na Side Force Spades podobne do tych z nowej Extry MM (niestety nie wiem za bardzo jak to nazwać po Polsku): Model jeszcze nie jest gotowy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekst16 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Wygląda świetnie, jak projekt wypali myślałeś może o prdukcji i sprzedaży kilku modeli ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2013 Marzy mi się seryjna produkcja i sprzedaż, ale jest kilka problemów. Po pierwsze, brak czasu, po drugie brak frezarki CNC (gdybym ją miał, to czas nie grałby już tak wielkiej roli). Myślę, że mógłbym mieć także problemy jeśli chodzi o sprzedaż, ze względu na jakieś podatki, itd. Sądze, że do legalnej sprzedaży tego typu modeli najlepiej byłoby mieć własną, małą firmę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal888 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Jak masz teraz wagę , tzn. bez wyposażenia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 To co na ostatnich zdjęciach to ok. 44,2g, ale jeszcze dojdą orczyki, generatory i 4 pręty. Stara, pusta halówka (do freestyl'u) ważyła ok. 50g, a gotowa do lotu ok. 135g (z pakietem 2S 300mAh 45C), ta będzie ważyć nieco więcej ze zględu na łoże zmiennego wektora, cięższe serwa i cięższy silnik, sądzę, że ok. 140g. Niestety, ale malowanie na jaki sobie pozwoliłem też swoje waży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekst16 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Dźwigienki możesz dać węglowe, zaoszczędzisz wagi, tu masz na zestaw który waży 1.05g http://www.abc-rc.pl/p/114/2278/-dzwignia-weglowa-zestaw-250-05-013-do-modeli-depronowych-orczyki-dzwignie-weglowe-do-halowek-akcesoria-modelarskie-drobnica.html http://www.abc-rc.pl/c/114/dzwignie-weglowe-do-halowek-akcesoria-modelarskie-drobnica.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2013 Widziałem, ale zobaczycie, że jeśli chodzi o redukcję wagi to jestem nieco świrnięty . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Przedstawiam prawie gotowego Addera . Mam same dobre wiadomości. Ważyłem go z zamontowanym silnikiem, śmigłem, reglem i UBEC'kiem. Ok. 77,5g. Także z 4 serwami Futaba S3114 i pakietem 2S 350mAh 45C waga prawdopodobnie wyniesie 135g. Nie spodziewałem się, że będzie tak dobrze, mimo tego, że używam 4 nie najmniejszych serw, nieco cięższego silnika niż typowe halowe i mam specjalne łoże. Zostało mi wkleić 4 pręty, wzmocnić połączenia prętów, zamontować serwa i odbiornik. A tutaj zmodyfikowany silnik (bardziej zaokrąglone "słupki", wał wymieniony na węglowy). Główną przyczyną modyfikacji był bardzo mały luz w okolicach zawleczki (rotor nie dociskał w 100% do statora, co powodowało nieprzyjemne dźwięki przy niskich obrotach). Po wymianie wału na własny węglowy 2mm pracuje rewelacyjnie, przynajmniej jak na razie. Tutaj dla porównania oryginalny: (zdjęcie ze strony condrad.de). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal888 Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2013 Gdzie kupowałeś wyposażenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 W modelemax.pl, regiel już dawno w helipad.pl, a UBEC w abcrc.pl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekst16 Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2013 Jak tam oblatany model? Bardzo jestem ciekaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2013 Jak się uda, to dzisiaj oblot . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GEX999 Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Dzisiaj model został ostatecznie oblatany. W piątek był oblot wstępny, ale nieudany. Kilkanaście sekund po starcie, zablokowaniu uległ popychacz jednej z lotek, po czym wylądowałem awaryjnie (bardzo łagodnie). Dobrze, że tak się stało, bo miałem też problemy z odbiornikiem (na szczęście nie w powietrzu). Używałem wtedy cewki jako zwykłych przewodów i masa wynosiła ~132g. Dzisiaj przed oblotem dołożyłem serwo od konfetti i zamieniłem prawie wszystkie przewody na tradycyjne. Masa wzrosła do ~152g. W dużym skrócie MODEL LATA GENIALNIE!!! Trzeba tylko zwiększyć nieco wyhylenia SW i ew. przesunąć środek ciężkości do tyłu. Dosyć długo latałem kopią Extry 300MM i mogę powiedzieć, że ten model lata niemal równie rewelacyjnie, a może nawet lepiej (nie robiłem zbyt wielu figur autorotacyjnych), ale wszystko okaże się z czasem po zwiększeniu wychyleń SW. Wybaczcie za brak wideo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekst16 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Dodasz z jeszcze filmik ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi