Skocz do zawartości

Adder- wyczynowy model F6B/F3P-AFM


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki Mateusz :).

 

Postępy:

post-7987-0-76858800-1375211252_thumb.jpg

post-7987-0-53507900-1375211327_thumb.jpg

post-7987-0-82219100-1375211354_thumb.jpg

post-7987-0-73496400-1375211218_thumb.jpg

 

Po drodze pojawiły się pewne zmiany, powiększyłem nieco pow. SW, uznałem, że generatory zostaną nieco pomniejszone, itd.

 

Ponadto, podjąłem bardzo ważną decyzję odnośnie modelu. Model najprawdopodobniej nie będzie miał systemu do 4D, będzie za to zmienny wektor ciągu. Jednostką napędową będzie zapewne modyfikowany silnik Dualsky XM2812CA-27 lub Dualsky XM2815CA-24. Dodatkowo zdecydowałem, że zastosuję po 1 serwie na każdą lotkę (nadal mowa o Futabie S3114, która po odchudzeniu będzie ważyła prawdopodobnie ~5,5-6g, mając moment ponad 1,5 kg/ cm). Myślę, że połączenie tak ogromnych powierzchni sterowych, ruchomego silnika i bardzo silnych serw sprawi, że model będzie nieprawdopodobnie agresywny. Oprócz wspomnianego systemu do zrzutu konfetti, będzie także system do odczepiania wstęg oraz 2 diody LED 5mm.

CDN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Już kleję ;). UHU POR i CA, ale sposób wklejania prętów usztywniających będzie trochę nietypowy, bo zapewniający większą sztywność niż przy zwykłym wklejaniu ich do depronu i chyba bardziej estetyczny ;). Zresztą zobaczycie nie długo. Podjąłem najbardziej ostateczną decyzję- oficjalnie jednostką napędową (na 100%) będzie Hacker A10-9L ze zmiennym wektorem ciągu. Na marginesie dodam, że kilka godzin temu zamówiłem całą potrzebną elektronikę, oprócz tej którą mam, także w piątek będzie dostawa, a mam nadzieję, że w sobotę dojdzie do oblotu modelu. Dodam także, że z kilku powodów zdecydowałem się na trochę nietypową modyfikacje. Mianowicie lekkiemu przerobieniu uległ profil. Jest to mniej więcej coś takiego:

 

post-7987-0-51665100-1375303477_thumb.jpg

 

Główną przyczyną takiej zmiany było kilka "niedoskonałości" na krawędzi natarcia. Poza tym dzięki takiemu zeszlifowaniu mogę zaoszczędzić nieco wagi, nie zmniejszając pow. nośnej. Wiem, że czegoś takiego nikt nie stosuje, ale jako, że nie jestem całkiem zielony w temacie aerodynamiki, twierdzę, że nie przyniesie to żadnych odczuwalnych strat jeśli chodzi o wytwarzaną siłę nośną i przyczepność strug powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie odzywałem się przez jakiś czas, budowa trochę zwolniła, bo na chwilę obecną nie mam przy sobie aparatury, na którą czekam. Między czasie doszła elektronika. Niestety mój regiel CC Thunderbird 9 nie współpracował dobrze z silnikiem Hacker A10-9L (tak jak się obawiałem, dlatego regulator, który użyję to EMAX 7A). Plusy są takie, że można go w pełni programować i jest nieco lżejszy, minusy takie, że trochę bardziej grzeje się, procedura startowa dla tego silnika też nie jest w pełni idealna (ale te silniki są wymagające) i zrobiłem na modelu napis Castle, ale przynajmniej będzie bardziej szpanersko B) . Ww. silnik został ostro stuningowany, wg mnie działa znacznie lepiej niż przed przeróbkami, a jego aktualny wygląd jest nie do poznania. Jeśli chodzi o ciąg to zapowiada się rakieta, mam tylko nadzieję, że regulator to wytrzyma.

 

Kilka zdjęć podczas usztywniania modelu:

 

post-7987-0-64058200-1376030395_thumb.jpg

post-7987-0-75337300-1376030435_thumb.jpg

post-7987-0-64068900-1376030485_thumb.jpg

Największy problem był z lotkami. Początkowo realizowałem swoje pomysły na węglowe "stelaże", ale w końcu zrobiłem to mniej więcej tak jak David Duval.

 

Łoże silnika przystosowane do TVC. Jeśli ktoś jest bardziej zagłębiony w temat modeli halowych, pewnie wie, że jest ono zrobione z przepisu p. Donatasa.

post-7987-0-61999800-1376030534_thumb.jpg

 

Przymiarki:

post-7987-0-78288900-1376030643_thumb.jpg

post-7987-0-22397200-1376030898_thumb.jpg

(Malowanie jeszcze nie jest kompletne).

 

CDN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marzy mi się seryjna produkcja i sprzedaż, ale jest kilka problemów. Po pierwsze, brak czasu, po drugie brak frezarki CNC (gdybym ją miał, to czas nie grałby już tak wielkiej roli). Myślę, że mógłbym mieć także problemy jeśli chodzi o sprzedaż, ze względu na jakieś podatki, itd. Sądze, że do legalnej sprzedaży tego typu modeli najlepiej byłoby mieć własną, małą firmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co na ostatnich zdjęciach to ok. 44,2g, ale jeszcze dojdą orczyki, generatory i 4 pręty. Stara, pusta halówka (do freestyl'u) ważyła ok. 50g, a gotowa do lotu ok. 135g (z pakietem 2S 300mAh 45C), ta będzie ważyć nieco więcej ze zględu na łoże zmiennego wektora, cięższe serwa i cięższy silnik, sądzę, że ok. 140g. Niestety, ale malowanie na jaki sobie pozwoliłem też swoje waży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawiam prawie gotowego Addera B) .

 

post-7987-0-73538800-1376501491_thumb.jpg

 

Mam same dobre wiadomości. Ważyłem go z zamontowanym silnikiem, śmigłem, reglem i UBEC'kiem. Ok. 77,5g. Także z 4 serwami Futaba S3114 i pakietem 2S 350mAh 45C waga prawdopodobnie wyniesie 135g. Nie spodziewałem się, że będzie tak dobrze, mimo tego, że używam 4 nie najmniejszych serw, nieco cięższego silnika niż typowe halowe i mam specjalne łoże. Zostało mi wkleić 4 pręty, wzmocnić połączenia prętów, zamontować serwa i odbiornik.

 

A tutaj zmodyfikowany silnik (bardziej zaokrąglone "słupki", wał wymieniony na węglowy). Główną przyczyną modyfikacji był bardzo mały luz w okolicach zawleczki (rotor nie dociskał w 100% do statora, co powodowało nieprzyjemne dźwięki przy niskich obrotach). Po wymianie wału na własny węglowy 2mm pracuje rewelacyjnie, przynajmniej jak na razie.

post-7987-0-61189600-1376501391_thumb.jpg

 

Tutaj dla porównania oryginalny:

208755_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

(zdjęcie ze strony condrad.de).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj model został ostatecznie oblatany. W piątek był oblot wstępny, ale nieudany. Kilkanaście sekund po starcie, zablokowaniu uległ popychacz jednej z lotek, po czym wylądowałem awaryjnie (bardzo łagodnie). Dobrze, że tak się stało, bo miałem też problemy z odbiornikiem (na szczęście nie w powietrzu). Używałem wtedy cewki jako zwykłych przewodów i masa wynosiła ~132g. Dzisiaj przed oblotem dołożyłem serwo od konfetti i zamieniłem prawie wszystkie przewody na tradycyjne. Masa wzrosła do ~152g. W dużym skrócie MODEL LATA GENIALNIE!!! Trzeba tylko zwiększyć nieco wyhylenia SW i ew. przesunąć środek ciężkości do tyłu. Dosyć długo latałem kopią Extry 300MM i mogę powiedzieć, że ten model lata niemal równie rewelacyjnie, a może nawet lepiej (nie robiłem zbyt wielu figur autorotacyjnych), ale wszystko okaże się z czasem po zwiększeniu wychyleń SW.

Wybaczcie za brak wideo :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.