Jump to content

Zawody szybowcowe Kurów 16-17.08.2013


Guest
 Share

Recommended Posts

Cześć Rysiek ! Gratuluję Tobie zwycięstwa w pucharze ATTP , jest w Tobie ogromna wola walki . Piszę to bo widząc Ciebie rok temu w Tarnowie jak rozbiłeś model , co niejeden by sobie odpuścił , a Ty pokleiłeś , dołożyłeś styropianu , wyczyściłeś , pokryłeś taśmą i zawody ukończyłes . Twoje zdięcia ... umiesz oddać atmosferę zawodów , a zdięcie modelu na tle księżyca to jest cymes . Ale nasłodziłem . Pozdrawiam Marerk .

Link to comment
Share on other sites

Cześć Rysiek ! Gratuluję Tobie zwycięstwa w pucharze ATTP , jest w Tobie ogromna wola walki . Piszę to bo widząc Ciebie rok temu w Tarnowie jak rozbiłeś model , co niejeden by sobie odpuścił , a Ty pokleiłeś , dołożyłeś styropianu , wyczyściłeś , pokryłeś taśmą i zawody ukończyłes . Twoje zdięcia ... umiesz oddać atmosferę zawodów , a zdięcie modelu na tle księżyca to jest cymes . Ale nasłodziłem . Pozdrawiam Marerk .

Dzięki Marku za miłe słowa :) Ty też potrafisz nieźle "sklejać" modele, wielki szacun.

Link to comment
Share on other sites

Szkoda że w tym roku nie było konkursu akrobacji szybowcowej.

Była, ale pierwszego dnia rano - bez termiki, w relatywnie spokojnych warunkach :)

Nawet na filmiku widać, że teraz pod względem liczebności dominują Promyki i Foxy, tak jak kiedyś sądeckie Foki.

Link to comment
Share on other sites

A ja będę wnioskował o dopisek do regulaminu. Na filmie ładnie jest pokazane lądowanie z hamulcem i bez hamulca na koło.

Tak więc jeśli na danych zawodach i w danej kat. np pow 4. Jeśli któryś zawodnik ma hamulec na koło a reszta nie ma to nie powinien go używać.

A dlaczego?? Bo wypatrza to wyniki w celności lądowania.

Link to comment
Share on other sites

Tak wyszło przypadkiem że chyba miałem najwyżej ocenione lądowania w ten weekend a hamulca nie mam. Szybowiec też nie płozowy ;). Swoją drogą musimy koniecznie zmienić system punktowania lądowań. Lądowanie powinno być realistyczne z utrzymaniem kierunku po ostatnim zakręcie a nie jakieś polowanie na kreta. Ale ten temat trzeba przenieść do innego wątku.

Link to comment
Share on other sites

Kuba, w Kurowie jeden z zawodników latał z zaklejonymi hamulcami aerodynamicznymi, może powinniśmy wszyscy je zakleić dla wyrównania szans? Tomek C powinien latać bez wingletów w ASW bo ja w swoim nie mam (dla wyrównania szans).Czy mi się wydaje czy to są zawody MAKIET szybowców? Czy ktoś komuś zabronił zamontowania wyposażenia jak w oryginale? W czym problem żebyś założył sobie hamulec na koło?

Najlepiej wprowadzić monotyp szybowca i dziesięciohol to będzie sprawiedliwie.

Link to comment
Share on other sites

Tak jak napisał Janusz, regulamin wymaga kosmetycznych zmian, które go uproszczą. Nasze zawody przede wszystkim mają być formą dobrej towarzyskiej zabawy, a wyniki sportowe są skutkiem ubocznym, a nie celem samym w sobie. Chcąc wyrównać szanse musieli byśmy wprowadzić monotyp gdzie wszyscy będą latali jednakowym szybowcem dokładnie tak samo wyposażonym.

Link to comment
Share on other sites

Nie zgadzam się! Dobra zabawa towarzyska jest na pikniku. Wiec może trzeba zacząć robić pikniki szybowcowe a nie zawody.

Jako były zawodnik F3F wiem coś o tym. Zawody to zawody jest to rywalizacja która ma na celu wyłonienie najlepszego.

Ja jadąc na zawody zawsze stawiałem sobie cel wygrać i być najlepszym. Towarzyska zabawa była dodatkiem do zawodów szczególnie wieczorem.

Podobnie jest z lataniem jeśli jest pogoda i warunki latamy latamy latamy. A nie że piloci mają pretensje ze organizator goni pilotów do latania.

Pewien zawodnik będąc na zawodach w W-wa mówi ze to pomyłka. Pogoda ładna zawody a po południu ogłasza się wolne latanie i rozgrywa tylko 3 kolejki w ciągu dwóch dni.

Co do modeli musli być odrębna kategoria retro i laminaty.

Od razu mówię że w przyszłym roku na Czarnej Górze bedzie piknik szybowcowy połączony z zawodami dla chętnych.

 

Pozdrawiam Kuba.

Link to comment
Share on other sites

Nie zgadzam się! Dobra zabawa towarzyska jest na pikniku. Wiec może trzeba zacząć robić pikniki szybowcowe a nie zawody.

Jako były zawodnik F3F wiem coś o tym. Zawody to zawody jest to rywalizacja która ma na celu wyłonienie najlepszego.

Ja jadąc na zawody zawsze stawiałem sobie cel wygrać i być najlepszym. Towarzyska zabawa była dodatkiem do zawodów szczególnie wieczorem.

Podobnie jest z lataniem jeśli jest pogoda i warunki latamy latamy latamy. A nie że piloci mają pretensje ze organizator goni pilotów do latania.

Pewien zawodnik będąc na zawodach w W-wa mówi ze to pomyłka. Pogoda ładna zawody a po południu ogłasza się wolne latanie i rozgrywa tylko 3 kolejki w ciągu dwóch dni.

Co do modeli musli być odrębna kategoria retro i laminaty.

Od razu mówię że w przyszłym roku na Czarnej Górze bedzie piknik szybowcowy połączony z zawodami dla chętnych.

 

Pozdrawiam Kuba.

Kuba,zawody pod egidą AP i nasze zawody ATTP to dwa różne światy.Sam wielokrotnie startowałem w MP i MŚ modeli elektrycznych i powiem Ci że są to inne zawody.Miałem dość "gryzienia"wszystkiego i wszystkich i dałem sobie spokój.Myślę że tej atmosfery nigdy nie zaznamy na zawodach ATTP.Tutaj latamy zespołowo i od holowników zależy bardzo dużo,chociaż szybownik wynik ma zapisany na swoje konto.Zawody F3F to inna bajka,latanie bardziej zawodnicze.Tak jak pisze Krzysiu mamy inne cele,latamy zawodniczo,rozmawiamy o naszych modelach i lotach,a kiedy holownik ma dość mówimy pas i odpoczywamy.Liczy się atmosfera zawodów i to że modele całe bo straty bolą bardzo.Regulamin jest omawiany i będą dwie klasy retro i laminaty.
Link to comment
Share on other sites

Panowie- sami sobie przeczycie. Mówicie o upraszczaniu regulaminu a skomplikowaliście go tak, że ja wysiadam i się pod tym nie podpisuję! Każda poprawka, każdy dodatkowy punkt to komplikacja a nie żadne upraszczanie.

Dobra zabawa jest wszędzie gdzie są sympatyczni ludzie. Z doświadczenia wiem, że zawody mogą być bardzo przyjemne i to nie tylko wieczorem.

Link to comment
Share on other sites

Panowie- sami sobie przeczycie. Mówicie o upraszczaniu regulaminu a skomplikowaliście go tak, że ja wysiadam i się pod tym nie podpisuję! Każda poprawka, każdy dodatkowy punkt to komplikacja a nie żadne upraszczanie.

Dobra zabawa jest wszędzie gdzie są sympatyczni ludzie. Z doświadczenia wiem, że zawody mogą być bardzo przyjemne i to nie tylko wieczorem.

Wojtku,a gdzie widzisz te komplikacje?
Link to comment
Share on other sites

Klasa F3F jest klasą FAI w której parametry modelu ściśle określa regulamin , a co za tym idzie ocena za lot jest obiektywna . Latałem z Januszem w F3F , F5B , F5D i tam była walka na zabój o każdą sekunde i punkt nie licząc się z modelem [ regulamin dopuszcza mieć zapasowy model ] . Zawody makiet szybowców są trudne do rozegrania , każdy model jest inny , inne ma właściwości lotne , różne wyposażenie więc jest trudno jedną miarą wszystkich ocenić . Są sekundy , punkty ale po części ocena jest subiektywna . Odnośnie ilości kolejek lotów to określa to regulamin ATTP , a mianowicie ilość kolejek ustala śię przed zawodami , czyli każdy zawodnik przystępujący do danych zawodów akceptuje je . Wniosek taki że Panowie w Nowym Targu nie znają regulaminu i obrażają się jak dzieci w przedszkolu . pozdrawiam Marek Czuba .

 

P.S Odnośnie do słów Pana Adamowskiego co do sympatyczności to górale są a cepry nie , czy inaczej mam to rozumieć [ GORALENVOLK ]

Link to comment
Share on other sites

Pewien zawodnik będąc na zawodach w W-wa mówi ze to pomyłka. Pogoda ładna zawody a po południu ogłasza się wolne latanie i rozgrywa tylko 3 kolejki w ciągu dwóch dni.

 

Pozdrawiam Kuba.

 

Kuba nie wiem który to zawodnik i nie wnikam w to bo nie ma to znaczenia, pierwszego dnia po dwóch kolejkach w męczących warunkach (bardzo wysoka temperatura i bardzo duża wilgotność) padło pytanie do zawodników czy chcą lecieć trzecią kolejkę, czy polatać na luzie( bo niektórzy zgłaszali takie propozycje). W efekcie została rozegrana trzecia kolejka, a w niedzielę przyszły opady deszczy i pomiędzy jedną a drugą burzą zrobiliśmy zakończenie mając na uwadze że niektórzy zawodnicy mają przed sobą po 300km do domów. W czasie prowadzenia zawodów trzeba uwzględnić że szybownik na pasie stoi 15min i może schować się do cienia, napić, umyć itp. holownik sterczy tam kilka godzin a póki co holowników jest jeszcze bardzo mało.

Link to comment
Share on other sites

A holówki są zazwyczaj trzy lub cztery, jeżeli jedna z nich padnie, a nie daj Boże dwie, to pozostali holownicy mają prze.........., czyli ciepło. A szybowczyków do pociągnięcia ze 20 albo i więcej w jednej kolejce.

 

Pozdrawiam serdecznie

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.