mr.suchy Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Cześć, Wczoraj ustawiłem na tym regulatorze opcję Cutoff (odcięcie - jak ma się zachować regulator przy spadku napięcia baterii) na opcje wyłącz silnik. Wydawało mi się że jak będzie wartość krytyczna to silnik zostanie wyłączony. Dzisiaj latałem ponad 13 minut i po wylądowaniu (krecie) zobaczyłem że bateria jest napuchnięta. Po godzinie czekania chciałem ja naładować ale miałem komunikat jak w załączniku. Mierzyłem rozmiar baterii według strony i wydaje się ok. Co teraz ? Ładować, schować do lodówki na noc i dopiero spróbować ? czy bateria do wywalenia ? Aha bateria była ładowana 0.3A tak żeby powoli ją naładować a nie z miejsca 1.3A. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz99 Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Podładuj troszeczkę na programie NIMH prądem 0.1A. Bez wpinania gniada balansera. Jest wiele tematów "reanimacja LiPo" Link to comment Share on other sites More sharing options...
macowca Posted August 27, 2013 Share Posted August 27, 2013 Tak się składa, że mi już dawno (około 2 miesiace temu), spuchła górna cela od tego samego pakietu jak twój. Niestety nie okazałem się taką inteligencją by poszukać informacji czy da się go odratować. Co prawda używam go do teraz, ale raczej nie mam co próbować polepszyć jego stanu przez te różne sposoby "reanimacji"... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.suchy Posted August 28, 2013 Author Share Posted August 28, 2013 Szymon i normalnie Ci działa ? Ja zastanawiam się nad wyrzuceniem baterii żeby nic się w przyszłości nie stało. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz99 Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Spokojnie nie ma co wyżucać. Podratuj i zobaczymy. Nakłonię jeszcze mojego kolegę, który reanimuje już od dawna różne pakiety, co on radzi i jak to robi Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.suchy Posted August 28, 2013 Author Share Posted August 28, 2013 Też czytałem trochę. W jednym temacie dowiedziałem się żeby podładować pakiety, poszczególne cele zwykłą baterią AA. PO wyrównaniu cel, spróbować naładować. Nie wiem co z tego wyjdzie. Jak możesz Łukasz to napisz sposób kolegi. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
macowca Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Pakiet działa mi normalnie, jedynie wchodzi w niego trochę mniej mAh, ale to szczegół. Napięcie na tej spuchniętej celi jest mniejsze od pozostałych o 0,01v lub 0,02v więc nie jest źle. Mam ładowarkę Imax b8, i ładuję ten pakiet prądem 1A. Link to comment Share on other sites More sharing options...
idfx Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 Mam 4 identyczne pakiety katowane solidnie. Jeden po krecie miał wgniecioną celę do środka na jakieś 7 mm głębokości. Działa bez zarzutu, ładuje się równo, rozładowuje porównywalnie do pozostałych. Jestem z nich bardzo zadowolony, jednak słyszałem już wiele negatywnych opinii, że potrafią nawet same z siebie puchnąć. Widocznie trafiają się rozbieżności w egzemplarzach. Zdecydowałem się na Dualskiego po przejściach z KingMaxami, Nanotechami i Polyquestami ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Omen Posted August 28, 2013 Share Posted August 28, 2013 W zeszłym tygodniu miałem identyczny komunikat też na Accucelu pakiet Ray 2200mAh, miałem ledwo 3v na celach, na programie NiMh podładowałem do 10v na 0.3A, i potem pięknie na LiPo zbalansowałem juz 2,2A, Zajęło mu to odrobinę ponad godzinę. Więc myślę ze ten pakiet też bez problemu odratujesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwi@teek Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 Ja odratowałem pakiet 1800mAh 3s (nie spuchnięty o dziwo) gdzie napięcie w celach wynosiło kolejno: 0,03V 0,02V 2,3V. Udało mi się odratować pakiet sposobem jak wyżej czyli na program NiMH i prądem 0,2A do napięcia 9 ileś a potem balansowanie 0,1A przez pare godzin. Działa bez zarzutów. Też mam Dualsky 1300 i dwóch używam już prawie rok. Są napuchnięte ale trzymają dobrze napięcie i tylko czas ładowania się troszeczke wydłużył Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertus Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Nie będę chyba odkrywczy, ale jest na to rada. Latać na zegarek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Francka Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Nie będę chyba odkrywczy, ale jest na to rada. Latać na zegarek. Lub liopo monitor z alarmem http://abcrc.pl/buzzer-miernik-tester-1-8S-lipol ustawiasz przy jakim napięciu ma się odezwać. Ja reanimowałem 4 pakiety i wszystko działa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacekO Posted September 17, 2013 Share Posted September 17, 2013 Ja zastanawiam się (...) żeby nic się w przyszłości nie stało. Jeżeli nie chcesz, aby coś się stało wprzyszłości, to proponuję zainwestować w NORMALNĄ wtyczkę do ładowania, a nie rzeźbić krokodylkami!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.suchy Posted September 17, 2013 Author Share Posted September 17, 2013 Jeżeli nie chcesz, aby coś się stało wprzyszłości, to proponuję zainwestować w NORMALNĄ wtyczkę do ładowania, a nie rzeźbić krokodylkami!! A co ma piernik do wiatraka ? Zostało tak podłączone na chwile żeby sprawdzić napięcie.Jacek przeczytaj cały post i dopiero pomagaj. Obecnie bateria dziala chociaż na drugiej celi napięcie szybciej spada. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacekO Posted September 19, 2013 Share Posted September 19, 2013 Przeczytałem cały wątek i dlatego wiem, że nikt nie zwrócił uwagi na sposób podłączenie pakietu do ładowarki. Natomiast na Twoje pytanie dot. samego pakietu dostałeś odpowiedzi, z którymi się w pełni zgadzam, dlatego nie poruszałem głównego tematu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts