Skocz do zawartości

Śmigło pchające w szybowcu


grzechu84

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli chodzi o śmigło na belce ogonowej , to chetnie poproszę o jakiś patent.Bo kiedyś takie cudo na YT widziałem z 10 lat temu

 

Taki szkic na szybko i zupełnie pozbawiony skali. Stator i łożyskowanie rotora na wspólnej tulejce odpowiadającej wewnętrzną średnicą średnicy belki ogonowej. MAjąc dostęp do tokarki spokojnie taki silniczek można machnąć

post-48-0-06005500-1378132282_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest detal. Stator nie jest łożyskowany, bo jak sama nazwa wskazuje się nie obraca. Rotor jest połączony razem z mocowaniem śmigła i można powiedzieć, że nie ma ośki - rozwiązanie popularne w silnikach scalonych z propsaverem. Do silników NTM z HK można dokupić zestaw do mocowania śmigła bezpośrednio do rotora.

 

Moim zdaniem, producenci dają oś, aby rozsunąć punkty podparcia (ramię sił). Na jednym małym łożysku tego nie widzę...

 

Całość i tak nie w temacie. Za duży ciężar na ogon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki ciężar na ogon?Umiejscowienie silnika jak i śmigła jest takie jak w klasycznym napędzie pchającym czyli zaraz za krawędzią spływu.Po prostu belka ogonowa przechodzi przez silnik a śmigło wiruje wokół belki. Kiedyś widziałęm takie rozwiązanie i wyglądało to szalenie elegancko. Musze poszukać tych zdjęć. Z tego co pamiętam to był to jakiś FMT sprzed kilku lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umiejscowienie silnika jak i śmigła jest takie jak w klasycznym napędzie pchającym czyli zaraz za krawędzią spływu.Po prostu belka ogonowa przechodzi przez silnik a śmigło wiruje wokół belki.

 

Teraz rozumiem. Karkołomne, ale fajne.

 

jaki ciężar na ogon?

 

 

Chciałbym w swym szybowcu rc zainstalować śmigło pchające na końcu belki ogonowej, w cieniu usterzenia.

 

Pewnie dlatego się pogubiłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Po prostu belka ogonowa przechodzi przez silnik a śmigło wiruje wokół belki. Kiedyś widziałęm takie rozwiązanie i wyglądało to szalenie elegancko.

...

No tak, ale to rozwiązanie ma się nijak do głównego założenia autora wątku - czyli napęd z tyłu coby zachować czystość aerodynamiczną!!

Jak wcześniej napisałem pomysł nieco abstrakcyjny bez znaczących korzyści z jego stosowania.

Równie dobrze można zamontować napęd na chowanym w kadłubie pylonie - zresztą dość często stosowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym filmem Kamilu mnie poprostu rozboroiłeś. Jak bym już widział wynik swej pracy :) Potwierdzają się moje przypuszczenia i wyważenia masowe, że jednak nie jest to rozwiązanie aż tak straszne dla szybowca. Tu na fiimie mamy dość małego bzyka, który dobrze sobie radzi. Mój bedzie ze 2,5 raza wiekszy. Tak więc nie pozostaje mi nic innego jak skontaktować się z tymże konstruktorem.

 

Dziękuje też za odręczny rysunek. Choć widzę że jest to rozwiązanie o conajmniej klase wyższe od mojego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A proszę bardzo przykładowe części : http://www.strefahob...owa-czarna.html

 

http://www.strefahob...pedu-ogona.html

 

tak to wygląda musisz szukać w sklepach z helikopterami .

 

en zestaw jest z 450 trochę mały http://rcforever.pl/product-pol-29-450-PRO-Belka-ogonowa-czarna-1-walek-1-.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.