Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Gdy znajdę parę wałków giętkich, przeprowadzę próby na stole. Zobaczymy który zda test i zamieszczę film.

 

Wał giętki musisz umieścić w rurce teflonowej, nic innego nie wytrzyma takiego obciążenia.

Opublikowano
Jeżeli chodzi o śmigło na belce ogonowej , to chetnie poproszę o jakiś patent.Bo kiedyś takie cudo na YT widziałem z 10 lat temu

 

Taki szkic na szybko i zupełnie pozbawiony skali. Stator i łożyskowanie rotora na wspólnej tulejce odpowiadającej wewnętrzną średnicą średnicy belki ogonowej. MAjąc dostęp do tokarki spokojnie taki silniczek można machnąć

post-48-0-06005500-1378132282_thumb.jpg

Opublikowano

Jakbym EMAXa widział... Z tego co zrozumiałem, to silnik jest z przodu, a śmigło z tyłu... Hm, toż to statek RC!!! Tam mają takie wały! :D

Opublikowano

tam nie ma wału żadnego właśnie. Śmigło jest bezpośrednio mocowane na wirniku a wirnik łożyskowany na tulei silnika tej samej co stator

Opublikowano

To jest detal. Stator nie jest łożyskowany, bo jak sama nazwa wskazuje się nie obraca. Rotor jest połączony razem z mocowaniem śmigła i można powiedzieć, że nie ma ośki - rozwiązanie popularne w silnikach scalonych z propsaverem. Do silników NTM z HK można dokupić zestaw do mocowania śmigła bezpośrednio do rotora.

 

Moim zdaniem, producenci dają oś, aby rozsunąć punkty podparcia (ramię sił). Na jednym małym łożysku tego nie widzę...

 

Całość i tak nie w temacie. Za duży ciężar na ogon.

Opublikowano

jaki ciężar na ogon?Umiejscowienie silnika jak i śmigła jest takie jak w klasycznym napędzie pchającym czyli zaraz za krawędzią spływu.Po prostu belka ogonowa przechodzi przez silnik a śmigło wiruje wokół belki. Kiedyś widziałęm takie rozwiązanie i wyglądało to szalenie elegancko. Musze poszukać tych zdjęć. Z tego co pamiętam to był to jakiś FMT sprzed kilku lat

Opublikowano

Umiejscowienie silnika jak i śmigła jest takie jak w klasycznym napędzie pchającym czyli zaraz za krawędzią spływu.Po prostu belka ogonowa przechodzi przez silnik a śmigło wiruje wokół belki.

 

Teraz rozumiem. Karkołomne, ale fajne.

 

jaki ciężar na ogon?

 

 

Chciałbym w swym szybowcu rc zainstalować śmigło pchające na końcu belki ogonowej, w cieniu usterzenia.

 

Pewnie dlatego się pogubiłem...

Opublikowano

...

Po prostu belka ogonowa przechodzi przez silnik a śmigło wiruje wokół belki. Kiedyś widziałęm takie rozwiązanie i wyglądało to szalenie elegancko.

...

No tak, ale to rozwiązanie ma się nijak do głównego założenia autora wątku - czyli napęd z tyłu coby zachować czystość aerodynamiczną!!

Jak wcześniej napisałem pomysł nieco abstrakcyjny bez znaczących korzyści z jego stosowania.

Równie dobrze można zamontować napęd na chowanym w kadłubie pylonie - zresztą dość często stosowane.

Opublikowano

Tym filmem Kamilu mnie poprostu rozboroiłeś. Jak bym już widział wynik swej pracy :) Potwierdzają się moje przypuszczenia i wyważenia masowe, że jednak nie jest to rozwiązanie aż tak straszne dla szybowca. Tu na fiimie mamy dość małego bzyka, który dobrze sobie radzi. Mój bedzie ze 2,5 raza wiekszy. Tak więc nie pozostaje mi nic innego jak skontaktować się z tymże konstruktorem.

 

Dziękuje też za odręczny rysunek. Choć widzę że jest to rozwiązanie o conajmniej klase wyższe od mojego.

Opublikowano

Spoko, kiedyś przypadkowo znalazłem ten film i teraz mi się przypomniał.

W linku pod filmem masz jeszcze kilka zdjęć wnętrza tego kadłuba. Powodzenia i chwal się wynikami:)

Opublikowano

Przeniesienie napędu od silnika do końca ogona proste wystarczy belka ogonowa śmigłowca 700 w środku jest wał napędowy na łożyskach , ułożyskować przy silniku i przy śmigle , dostosować do śmigła i gotowe.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.