Skocz do zawartości

Easy Glider PRO


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Jeszcze moje 3 grosze tytułem lotek.

W swoim EG Pro mam oryginalne popychacze i nie wyginają się, pracują elegancko jak na zawias, bez zawiasu ;)

Przy ustawieniu jak na fotkach, zakresy wychyleń: góra +18, dół: -7, różnicowe wychylanie zrealizowane ograniczeniem zakresu w jednym kierunku w aparaturze.

 

dsc05542.th.jpg

Po pierwsze, upewnij się, że tak zmontowałeś wszystkie części, czy cięgno jest w linii prostej i nie skręcone. Sposób zmontowania dla lotki lewej i prawej jest symetryczny (odbicie lustrzane). Na zdjęciach masz skrzydło prawe.

 

 

 

dsc05543.th.jpg

Drut wygięty w Z (po lewej) powinien swobodnie obracać się w otworze przy serwie, "wałeczek" od strony lotki, powinien bez oporów obracać się w otworze plastikowego elementu przyklejonego do lotki. Powinien pełnić rolę przegubu.

 

 

dsc05544.th.jpg

Szczelina na końcu lotki powinna być docięta do końca i mieć szerokość ok. 1 mm. Tak jak koledzy pisali, istotne jest rozruszanie zgięcia, z wyczuciem, ale wielokrotne. Latając będziesz zginał ten zawias więcej niż 10 razy :)

 

Jeśli coś nadal nie gra, wnikliwie oglądnij fotki 21 i 22 z instrukcji montażu i upewnij się, że tak właśnie zmontowałeś wszystkie części.

 

Pozdrawiam,

 

Jacek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Posiadam złożonego Easy Glidera PRO,nie ulotniłem go w ubiegłym sezonie ,brakło keszu na akumulator i ładowarkę.Silnik mam HIMAX 350 W (napęd PRO TUNING) ,regiel MULTICONT BL-37/II .Cały czas byłem nastawiony na zasilanie 3S LIPO ,lecz ostatnio coraz częściej myślę o kupnie akumulatora LI-Fe A123 -2300 ,czy ktoś z Was może lata na takim pakiecie? Trochę napięcie będzie niższe ,ale w zamian mniej upierdliwa obsługa- co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! dyra63 ja latam EG z pakietem Li-Fe Shark A123 2300mAh 4S 13.2V do tego mam silnik Turnigy TR 35-42D 1000kv. Tobie chyba chodzi o wersje 3S ale nie wiem jak by to się miało pomieścić w EG (sprzedawane są bodajże w układzie III ). 4S w układzie == wchodzi bardzo ciasno i trzeba go wcisnąć bardzo głęboko żeby go wyważyć (mam już dwie kulki w ogonie, wcześniej latałem EG z lipolem 3S).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki !!Pakiet 3S LIFe jest zrobiony w piramidkę ,2 ogniwa na dole ,trzecie na górze to powinno się zmieścić :) Kulki mam wklejone obydwie ze względu na mocniejszy i cięźszy napęd.Ogniwa LIFe chcę zastosować ,bo są ponoć dużo praktyczniejsze i bezpieczniejsze od LIpoli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich serdecznie!

Wracam do modelarstwa po 20 latach przerwy.Długo zastanawiałem się od jakiego modelu zacząć, śledziłem forum i wybór padł na EG Pro.Myślę że jak na początek wystarczy.Przeglądałem wątek o tym szybowcu kilkukrotnie i na podstawie tego dobrałem takie elementy wyposażenia, mam jednak kilka pytań:

Który silnik

- silnik RAY 3530 czy Ray 3536-śmigło 9x5-dobre?

niedrogi, a przy tym niezłe parametry z tym ze nie wiem czy RAY3536 nie za mocny

lub

-silnik AXI 2808/24 czy AXI 2814/16 - śmigło 9x5-dobre?

wersja dużo droższa

Na stronie Perfecthobby zalecana konfiguracja to między innymi AXi 2814,przeglądając specyfikacje tego silnika wydaje mi się że jest trochę na wyrost.Nie wystarczyłby Axi 2808/24??-dobra moc a przy tym mniej prądożerny-dłuższe latanie

-regulator JETI ADVANCE Plus30

-pakiet Dualsky 3s 2200 28C 3S1P 11.1(co do pakietów-pytanie do Was doświadczonych,która firma robi naprawdę dobre?,DUALSKY, KOKAM,ZIPPY,TURNIGY? Jest to spory wydatek i dobrze by było żeby posłużył.Dodam że posiadam już ACCUCEL6 i znam zasady obsługi LiPo

Wiem ze zaraz podniosą się głosy,że można tańszy silnik, że po co taki drogi (AXI),że regulator to też można jakiegoś MAG-a za 65 PLN i też będzie dobrze.Pewnie i tak, pytanie na jak długo?Mówią że biednych nie stać na tanie zakupy a ja jestem tylko biednym emerytem i chciałbym dokonać zakupu na dłużej, który można by ewentualnie wykorzystać do kilku modeli a nie kupować jednorazówkę.

Do tego w aparatura Spectrum DX6i z odbiornikiem-planowany zakup.

Dziękuje za wszystkie rzeczowe odpowiedzi.Proszę nie odsyłajcie mnie do czytania forum bo te wałkuję od dawna,i im więcej czytam tym mniej wiem.Podane są różne konfiguracje i każdy je sobie chwali a ja chciałby,m to wypośrodkować-chodzi o dłuuuugą przyjemność z latania na jednym pakiecie-czyli kilka kilkanaście wzlotów na odpowiednią wysokość a później już tylko szybowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

ja zeswojej strony polecam wymieniony przez ciebie regulator Jeti 30A Advance Plus, który programuję kartą , ten sposób probramowania jest b. prosty i pewny , poza tym oryginala karta dobrze współpracuje z regulatorami PULSO , ale w ich wypadku to już spaliłem dwa regulatory 100A( co doprowadziło do zakupu używanego innej firmy o 100A za 350 zł )

Jeti 30 A, ten regulator stosuję od 4 lat, mogę o nim powiedzieć że jest b. dobry i wytrzymuje 30A prądu ciągłego . To jest dobry wybór warty swojej ceny.

 

SILNIK : z tym regulatorem i w podobnym modelu z pianki, ale o max.700 gram zamontowane miałem MEGA 400 / 15 / 8 cena 4 lata temu to około 300 zł , aktualnie to na stronie modelmaking mozna kupic za 190 zl :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam latam EGP na silniczku Ray C3530/14 i moim zdaniem w zupełności on wystarcza, kable pewnie w nim siedzą więc marne szanse, że się oderwą, uważam, że jak za tą cenę to silniczek jest naprawdę dobry pod względem osiągów jak i wykonania.

Ja używam tańszego regulatora, mojego pierwszego, WOW-RC 35/40A, latał już w kilku modelach przez około rok i wszystko z nim w porządku.

Co do pakietu to pojemność 2200 będzie jak najbardziej ok. Najlepiej pakieciki brać z hc, bo w cenie tego co w dostępne jest w Polsce mamy ich kilka. Osobiście odradzam Zippy/Flightmax, naciąłem się ostatnio, latam na WOW-RC i Turnigy i ten pierwszy po około 40 cyklach trzyma jak marzenie, a Turnigy po 7 również OK. Jednak najbardziej pochlebne opinie o pakietach z chin zbiera firmy Rhino, i gdyby zamawiał teraz jakieś to właśnie tego producenta.

Na wyżej wymienionym silniku i pakiecie (1600mah) zazwyczaj ciągnę model do góry na max gazie (idzie pionowo) i wyłączam silnik ciesząc się szybowaniem. Teraz zimą nie chcę patrzeć po jakim czasie odetnie regiel, ale po około 15 min. jest po 3,8 V na cele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Czyli regulator dobry wybrałem.Co do silnika to też skłaniam się ku firmie RAY.Chciałbym jeszcze jednak poznać opinie kogoś kto latał na AXI i jak się ma zużycie prądu RAY i AXI. Jeśli chodzi o pakiety to wypowiedź kolegi powoli naprowadza mnie na dobre tory.Jak się mają w tym pakiety KOKAM i DUALSKY? KOKAM generalnie najdroższe bodajże nie znaczy najlepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro chcesz mieć sprzęt na długo, to może warto rozważyć LiFePO4?

Właśnie stoję przed zakupem pakietów i dochodzę do wniosku, że lepiej mieć mniejsze napięcie i pojemność, ale za to większą (niż jeden sezon) trwałość ogniw oraz możliwość szybkiego naładowania.

Swoją drogą nawet boje się używać li-poli (posiadam jednego, trochę pobijany); ktoś pisał, że pakiet zaczął dokonywać samozniszczenia (nie umiem tego lepiej ując, wiadomo o co chodzi) sam z siebie*.

 

*Tak wiem, że bez przyczyny 'sam z siebie' nie może. Stawiam na jakiś feler fabryczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro chcesz mieć sprzęt na długo, to może warto rozważyć LiFePO4?

Właśnie stoję przed zakupem pakietów i dochodzę do wniosku, że lepiej mieć mniejsze napięcie i pojemność, ale za to większą (niż jeden sezon) trwałość ogniw oraz możliwość szybkiego naładowania.

Swoją drogą nawet boje się używać li-poli (posiadam jednego, trochę pobijany); ktoś pisał, że pakiet zaczął dokonywać samozniszczenia (nie umiem tego lepiej ując, wiadomo o co chodzi) sam z siebie*.

 

*Tak wiem, że bez przyczyny 'sam z siebie' nie może. Stawiam na jakiś feler fabryczny.

 

 

Argument szybkiego ładowania lifepo4 odchodzi do lamusa. Nastik za niedługo lub już ma w sprzedaży pakiety Li-pol o prądzie ładowania 5 lub 6C. Poza tym dobrze użytkowany pakiet li-pol wytrzyma parę sezonów, a i jest lżejszy i bardziej poręczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysoki prąd ładowania to jest opcja,pytanie jak to będzie wyglądało cenowo.W HK znalazłem taką ofertę na LiPol Turnigy LiPol ,cena powala,chyba warto za tę cenę?kilka sztuk można kupić za cenę jednego w kraju.Przy okazji małe pytanko,ten pakiet plus RAY 3530 , regulator Jeti Adv.30 i jakie śmigło???? 9x5 czy 10x6 ?Przy mniejszym śmigle mniejszy prąd silnik pobierze,dobrze kumam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A ja jak na dłuższy czas polecam pakiety KOKAM. W "RC przegląd modelarski" nr 10/2009(47) było o testach pakietów. Wniosek jest taki że wraz z kolejnym ładowaniem pojemność pakietu rośnie a nie maleje.Z resztą zobaczcie sami:

skanuj0001e.th.jpg

 

Edit by Rob Mc Fly

Miniaturka z odnośnikiem wystarczy w zupełności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Niby pisze na dole że:"tabele oraz wykres zostały sporządzone przez niezależnego testera pakietów litowo-polimerowych.Pełne testy oraz porównania z pakietami innych firm dostępne na ww.sloweflyer.ch"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.