Rabor Opublikowano 21 Czerwca 2010 Opublikowano 21 Czerwca 2010 Serwa z metalowymi trybami są niepotrzebne do EGP. Co z tego że serwo wytrzyma jak rozleci się coś innego przy krecie. Ja w swoim EGP latam z tylu na HS81, a lotki HXT900. Model bez kretów.
wojcio69 Opublikowano 21 Czerwca 2010 Opublikowano 21 Czerwca 2010 Witam Latałem EG z serwami 4x Tower Pro SG90 i nie było problemu. Potem miałem Elektro Juniora S i tam wsadziłem 4x Tower Pro SG91R i też nie było problemu. Metalowe tryby w EG? :roll:
Jedrula Opublikowano 21 Czerwca 2010 Opublikowano 21 Czerwca 2010 Ląduje całkiem normalnie i raz wyrwało mi dźwignię w starze kierunku prawdopodobnie jeśli serwo było by normalne poszły by tryby. U siebie na lotnisku wdziałem kilka serw które poszły przy lądowaniu, a sk był podobny jak w EG. Ogólnie moim skromnym zdaniem cena serw z metalowymi trybami w HK nie jest jakaś gigantyczna, a lepsze serwa mogą jedynie pomóc a nie zaszkodzić. PS. Zależy jeszcze na czym się ląduje.
barman_pl Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 No więc po przestudiowaniu forum dzisiaj odbyłem pierwszy lot w życiu ... Powiem szczerze, że nie było tak źle, ale lądowanie nie należało do najlepszych ... EGP moim zdaniem jest świetnym modelem do nauki latania ... Poniżej krótki filmik z lotu i... twardego lądowania ... Na szczęście nic się nie stało oprócz pękniętej jednej łopaty śmigła http://www.youtube.com/watch?v=_TxHVf7CLCw Pozdr.
Pyxis Opublikowano 29 Czerwca 2010 Opublikowano 29 Czerwca 2010 Witaj. No to i tak masz farta, bo ja przy podobnym krecie podczas pierwszego lotu kadlub tuz za silnikiem zlamalem. Jutro ma kurier przyniesc nowy + tryby do serw i bede dalej probowal :-)
barman_pl Opublikowano 29 Czerwca 2010 Opublikowano 29 Czerwca 2010 No dzisiaj był lot nr.2 i wszystko przebiegło pomyślnie ... Polatałem około 10 minut i lądowanie miękkie i przyjemne jakieś 20 metrów ode mnie ... Oczywiście pakiet na ładowarce i od rana latam znowu pozdr.
KYK Opublikowano 24 Września 2010 Opublikowano 24 Września 2010 Witam! Jako że zaczynam moją przygodę z modelami rc chciał bym zasięgnąć waszej porady co do wyboru elektroniki do Easy Glidera. Wybrałem takie o to części: SILNIK nie wiem czy nie za słaby będzie PAKIET PAKIET DO APARATURY SERWA REGULATOR lub REGULATOR2 ŁOPATKI ŚMIGŁA KOŁAPK APARATURA I ODBIORNIK (juz mam) ŁADOWARKA EASY GLIDER Będzie to dobre wyposażenie? I najważniejsze czy da to sie wszystko razem połączyć Czego tu jeszcze brakuje aby EG Pro był w pełni gotowy do lotu? Przedłużaczy do serw czy anteny do odbiornika? Planuję także w przyszłości FPV i nie chciał bym wymieniać ze względu na to wyposażenia. Pozrawiam /edit faktycznie źle wkleiłem, już poprawione
merlin1212 Opublikowano 24 Września 2010 Opublikowano 24 Września 2010 Witam . Zestawienie bardzo dobre. Regulator raczej ten pierwszy (lepszy).Silnik spokojnie wystarczy, łopatki ciut za duże-proponuje 10x6.Pod napisem pakiet wyświetla się silnik-coś źle wkleiłeś-polecam Turnigy 3s 2200 .Zestaw naprawde dobry i optymalny po zmianie śmigła
wojcio69 Opublikowano 24 Września 2010 Opublikowano 24 Września 2010 Witam Tak jak napisał Robert, zestaw bardzo dobrze dobrany za wyjątkiem łopat śmigła. Zdecydowanie wystarczą 10x6 i regulator też lepiej ten Turnigy. Do tego kompletu potrzebujesz jeszcze dwa przedłużacze do serw na lotkach 60cm i jeden kabel Y do ich podłączenia do odbiornika chyba, że każdą lotkę podłączasz pod oddzielny kanał i miksujesz je różnicowo ale to zależy czy taką funkcję posiada Twoja aparatura. Wówczas zamiast kabla Y i dwóch przedłużaczy 60cm kup dwa przedłużacze 90cm. A może byśmy kiedyś tak razem polatali?
KYK Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 Witam! Dzięki za odpowiedz, czyli mogę spokojnie zamawiać cały zestaw razem z tym przedłużaczem i kablem y .Niestety nie jestem z gostynia tak jak wpisałem w danych, bo przy rejestracji na tym forum nie przywiązywalem jakoś zbytnio do tego wagi, ale widzę że zrobiłem błąd bo można spotkać wiele osób ze swoich stron
KYK Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 Witam! Chyba w HK nie kupie tego regulatora bo sądząc po opisach nie dostarczają go już kilka miesięcy. Jestem więc zmuszony do zakupu w polsce jakiegoś regla do 100 zeta. Mam do wyboru Turnigy Plush , Alturn 40A bądz TowerPro . Osobiście wybrał bym opcję numer 2, jednak nie widziałem na forum aby ktoś go używał. A może sa jakieś lepsze od wyżej wymieniony w tej półce cenowej? Pozdro
smootny Opublikowano 1 Października 2010 Opublikowano 1 Października 2010 Witam!Chyba w HK nie kupie tego regulatora bo sądząc po opisach nie dostarczają go już kilka miesięcy. Jestem więc zmuszony do zakupu w polsce jakiegoś regla do 100 zeta. Mam do wyboru Turnigy Plush , Alturn 40A bądz TowerPro . Osobiście wybrał bym opcję numer 2, jednak nie widziałem na forum aby ktoś go używał. A może sa jakieś lepsze od wyżej wymieniony w tej półce cenowej? Pozdro weż turnigy - używam takich i jest naprawdę wszystko ok.
KYK Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 Witam! Do którego kanału wchodzi silnik razem z regulatorem i pakietem? Bo jak dobrze myślę to silnik, pakiet i regulator podłącza się przez BEC regla. A i co trzeba zrobić żeby "połaczyć" czyli zbindować nadajnik z odbiornikiem oraz do czego służy ten kabelek z 1 wtyczką. Z góry dzięki za pomoc bo ja już tego nie ogarniam. :roll:
Rabor Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 Regulator podłącz pod kanał 3 w tym odbiorniku co na zdjęciu. Odbiornik będzie miał zasilanie z regulatora. Do regulatora podpinasz silnik i akumulator Ten mały kabelek służy do bindowania odbiornika z aparaturą. Oryginalnie chinole bindują odbiornik który jest w zestawie z aparaturą. Dodatkowy odbiornik żeby zbindować: podłącz zasilanie do odbiornika (zewnętrzny aku 4,8V lub regulator z akumulatorem kanał 3 w ostatnie piny BIND wpinasz ten mały kabelek, naciskasz przycisk przy module aparatury Bind i włączasz aparaturę. I gotowe, odłączasz kabelek od bindowania, włączasz ponownie aparaturę i musi działać. Przy właściwym zbindowaniu dioda w odbiorniku powinna świecić na czerwono. Jeśli zamierzasz podłączyć regulator który ma wbudowanego BEC to już bez zewnętrznego aku 4,8V dla odbiornika bo spalisz BECa w ryglu. Czy kupiłeś ten silnik co był wymieniony w zestawie? Mam taki w exTrim i na smigle 10x5 ma ciągu 1100g a na 11x5,5 1250g. W EG Pro mam :devil: o ciągu 1500g.
KYK Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 Kupilem ten silnik ale jeszcze niczego nie testowałem bo dzisiaj dopiero zaczynam to wszystko kminić. :wink: A więc podłaczyłem wszystko do odbiornika i kiedy właczam aparature silnik zaczyna bibczeć i jak tak zaczełem bawić się drążkami to zauważyłem że chce w ten sposub ustawić zakres wychylenia. W serwach nie muszę już tego robić. Chyba jest wszystko ok ale troche boję sie o tego BECa. Czy jeśli by się spalił to automatycznie cała elektronika by nie ruszyła?
Rabor Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 Jak BEC się spali w regulatorze to jest kaplica i koniec kontroli nad modelem. Ale bez obaw używam regulatorów Turnigy Plush we wszystkich swoich elektrykach i nie miałem żadnych niespodzianek. Zawsze regulator warto wsadzić z zapasem. W EG Pro silnik bierze około 28A rygel mam Turnigy Plush 40A (wcześniej Pulso 33A i cala elektronika z regulatora się odlutowała = model rozwalony), w exTrim silnik 14A i tez Turnigy Plush 40. W kombacie silnik max 16A Turnigy Plush 25.
KYK Opublikowano 18 Października 2010 Opublikowano 18 Października 2010 uhh odetchnełem z ulgą... Też mialem na początku kupić Turnigy 30A ale sobie pomyślałem że 40A nie zaszkodzi. Podczas programowania kartą podpiełem dodatkowo pakiet. Dopiero potem zajżałem na forum i zauważylem że nie jest potrzebne żadne zasilanie do regulatora z becem aby go zaprogramować. Fakt mały pakiecik Ni-MH 4,8v 120mAh ale po odłaczeniu od karty programującej był całkowicie wyczerpany. Na szczeście widze że regulator żyje.
mfsg Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 Witam! W swoim EGP zastosowałem taki oto sposób demontowania statecznika - może komuś się przyda Najpierw kupiłem dobre wiertło do metalu 5mm /18cm hms i przewierciłem kadłub razem ze statecznikiem poziomym wiertarką na stojaku (warto wcześniej przy klejeniu kadłuba zostawić miejsce bez dolnej rurki a tak musiałem ją wycinać nożyczkami...) Następnie nałożyłem statecznik pionowy i obracając wiertło rękami przewierciłem je od dołu - ( na końcu wkleiłem w statecznik pionowy podkładkę i nakrętkę). Całość trzyma się za pomocą rurki 5/4 z włókna węglowego która została odpowiednio skrócona a na jej końcach wkleiłem obcięte śrubki '3'. Drugi otwór powstał przez nawiercenie statecznika poziomego razem z kadłubem, następnie przyłożyłem statecznik poziomy do pionowego i przez ten otwór obracając wiertło w rękach nawierciłem statecznik pionowy na jakieś 5cm. Statecznik pionowy zostawiłem nacięty wg instrukcji i z zawiasem łączy się przez skręcenie go dwiema śrubkami (przewierciłem zawias i wkleiłem nakrętki). Rurka węglowa jest zakończona śrubą motylkową od spodu kadłuba. uff aż się zgrzałem... to mój pierwszy post, mam nadzieje że nic mi nie umknęło, jakby było coś niejasne to proszę o info
MGJ Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Witam! Po trzykrotnym przeczytaniu całego tematu ze szczególną uwagą na kulki w EGP :mrgreen: mam spory zwrót głowy. Mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów: - przy wadze silnika 70g wkleić dwie kulki czy jedną, a może wcale nie wklejać? Jeszcze jedno pytanko mi się nasunęło: - czy silnik DUALSKY XM2834CA-9 980rmp/V nie będzie zbyt słaby? Proszę o pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.