Skocz do zawartości

Easy Glider PRO


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Mieści sie, wkładam pakiet gdzie indziej (w miejsce odbiornika a odbiornik na ogonie) bo mam jeszcze 60gram w kabince. Odbiornik musi tam zostać bo już mam polutowane a nie chce mi się tego od nowa lutować poza tym gdyby KIEDYŚ doszło FPV to już mam problem z głowy.

 

No i jest luźniej w kabince :)

 

 

EDIT:

 

Polatałem przed chwilą trochę, (zacząłem trochę po 19).

 

27min lotu w tym CHYBA 8 min. silnika.

Warunki nie wiem jakie xD Teraz to raczej termiki nie ma? Przynajmniej jak latałem dość wysoko (nisko też) to nie podnosiło mi skrzydła (kiedyś czytałem, że tak sie kominy wykrywa?).

 

27min bo już mi regulator zaczął powoli odcinać.

Gdybym się bardzo postarał to do 30min bym dociągnął co i tak średnio mnie zadowala :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co 1300 gramów to jak na gołego EG na pewno trochę dużo i na pewno gorzej będzie ci nie złapać ale utrzymać się w termice. Choć ja moim toto7 też już latałem ponad 40 minut choc normalnie pakiet mi starcza na 25-30 minut.

Od razu mała przestroga, kolega który latał FPV miał niewiele większe obciążenie, kiedyś się zapomniał i zrobił zbyt ostrą pętlę przy dużej prędkości, rozbijając model. Skrzydła się złożyły, a dokładniej jak się później okazało, został wyrwany ten wklejany element na skrzydle który przykrywa kable i trzyma rurkę.

Z drugiej strony, wcześniej w tym temacie wyczytałem że EG u kogoś latał spokojnie z obciążeniem 1600-1700 gramów (dokładnie nie pamiętam).

 

Natomiast co do termiki, krótki materiał. http://www.piotrp.de/MIX/latanie.htm.

 

A w skrócie termikę można rozpoznać po tym że:

  • -model przy prostym poziomym locie zachowuje trochę nerwowo, kołysze skrzydłami, nagle sam przyspiesza (niezależnie od wiatru)
    -ptaki szczególnie te większe krążą nabierając wysokości (wg mnie najlepszy wskaźnik)
    -chmury układają się w takie zbite kłęby, owale, piramidki...
    -
jeszcze jeden rysunek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli latać tak jak teraz mam czyli 1120 gram ?

 

Odnośnie tego trzęsienia się modelu na boki to mam to często wieczorem (19-20) gdy lecę nisko EGP ale raczej wykorzystać tego się nie da (a może?) ale wysoko już tego nie ma.

 

EDIT:

Do pakietu weszło 2100mAh po 27min lotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

109x15x21cm :-).

Do auta na tylne siedzenie w poprzek powinno sie zmiescic :). Dzieki za info.

 

Mój EGP ma długość 109 z kołpakiem i nie wchodzi.

Hę.. bez kołpaka z "patentem" przeróbki pudła na ogon by spoko wszedł, jego (pudła) długość wewnętrzna 107cm).

... ale brakuje 2cm a więc mam stojak ze styropianu na kadłub a w pudle tylko skrzydła przewożę w swoim też ciasnym coupe.

Siedzeń tylnych nie rozkładam aby mi pies czasami ogona modelu nie odgryzł, ot tak z... nudów :)) .

 

Tex.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze się pochwalić :D

 

Przedwczoraj zaliczyłem drugi komin od 2 lat :D

Niestety bylem w nim tylko około 3min i musiałem spadać bo w słońce wlatywałem (komin się odsuwał).

 

Ale to jeszcze nie to :D

 

 

 

P.S: Może jakiś zlocik EGP'owców :rotfl: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam "patent" co kolega Wiesiek, usprawnia transport modelu i jego przenoszenie zwłaszcza jak trzeba na 4 piętro wnosić cały sprzęt :)

Dzięki za fotki tego patentu :), też chyba będę musiał tak zrobić.

Inna kwestia - czy warto przerabiać w EGP usterzenie ogonowe na dzielone, tak aby się składało do przewożenia? Czy lepiej nie ruszać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem lepiej nie ruszać a wręcz przeciwnie - dodatkowo wzmocnić wkręcając dwa pręty z włókna szklannego w statecznik pionowy i wkleić w ogon kadłuba (przed sklejeniem kadłuba, zrobić tam kanały prowadzące dla tych "szpilek").

 

Ja zrobiłem to tak (z pomocą wiertarki stołowej wkręcanie, wychodzi idealnie):

album_pic.php?pic_id=6960

 

----------------------------

… a tak przy okazji, to i mnie przydała by się pomoc kogoś obeznanego.

Mój problem polega na tym, że musiałem zmienić regulator z felernego Dynam na Phoenix-35 (taki akurat w zapasie miałem/mam).

Teraz w w/w nie wiem jaki hamulec zaprogramować (w poprzednim sprawa była prosta - dwie opcje, włączony lub wyłączony).

W Phoenix są cztery opcje włączonego (instrukcja anglojęzyczna i nie wiem czy dobrze zrozumię przeznaczenie rodzaju):

- Soft delayed

- Hard delayed

- Soft no delay

- Hard no delay

… i teraz bądź tu mądry... który dać aby śmigła się prawidłowo składały?

Silnik RAY C3536/08.

Pakiet Li-po 3S.

 

Pozdr. Tex/Cz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

 

Aktualnie jestem w trakcie kompletowania wszystkich elementów potrzebnych do złożenia swojego EG Pro

 

Na dzień dzisiejszy posiadam:

- Model EG Pro jak fabryka dała ,

- Aparatura Turningy 9X,

- Silnik Ray C3530/14,

- Pakiety 3s/2200mAh,

- Serwa TowerPro SG-91R i MG-90 (+przedłużacze 60cm).

 

Jeśli chodzi o elementy muszę jeszcze zamówić:

- śmigło składane - planuję 10x6,

- kołpak - planuję oryginalny Multiplexa na oś 4mm,

- regulator 30A

 

Głównie chciałbym się dowiedzieć czy coś jeszcze muszę do tego zestawu dokupić?

 

Czy zamawiać od razu zapasowe śmigło, bo nie wiem jak jest z ich odpornością na krety.

 

No i jakie konektory muszę dokupić żeby podłączyć regulator z silnikiem i z aku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jakie konektory muszę dokupić żeby podłączyć regulator z silnikiem i z aku?

To wszystko zależy jaki będziesz miał pakiet. Jeśli z HK to Male XT60 connectors.

Co do silnika to zazwyczaj w komplecie są juz goldy.

 

Czy zamawiać od razu zapasowe śmigło, bo nie wiem jak jest z ich odpornością na krety.

Wszystko zależy od Twoich umiejętności ale radził bym nie kupować, chyba że np. o rozmier większe lub mniejsze.

 

Głównie chciałbym się dowiedzieć czy coś jeszcze muszę do tego zestawu dokupić?

No oczywiście klej. Najlepiej UHU Por i CA średni.

Myślę, że nic więcej nie będzie Ci potrzebne, bo oczywiście ładowarkę masz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kleju zapomniałem, ale CA już mam kupiony razem z EG :)

 

Co do umiejętności to na chwilę obecną szkolę się w symulatorze, bo praktyki w lotach samolotami nie mam, aczkolwiek latałem jakiś czas temu heli (Lama V3), więc przynajmniej z drążkami w aparaturze umiem się delikatnie obchodzić.

 

Dzięki za szybką odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.