robas69 Opublikowano 8 Września 2013 Opublikowano 8 Września 2013 Jak myślicie, czy zastosowanie takiego filtra http://www.ef3m.pl/1698,filtr-paliwa-podwojny-do-kazdego-paliwa-sullivan.html między wylotem ze zbiornika, a gaźnikiem nie będzie utrudniało właściwego przepływu i pracy silnika (DA 50R). Filtr jest też na ssaku.
Shock Opublikowano 8 Września 2013 Opublikowano 8 Września 2013 Zbytek wg mnie.Skoro masz w zbiorniku to wystarczy. Ja nie posiadam żadnego filtra dodatkowo oprócz ssaka z filcu i nie widzę żadnych problemów . Filterek mam na przewodzie do tankowania paliwa.
andrzej351 Opublikowano 8 Września 2013 Opublikowano 8 Września 2013 witam!gdzieś wyczytałem że nie zaleca się montowania filtra paliwa w opisywanym miejscu.poza tym w gaźniku jest filtr. w moim Yaku nie stosowałem nic,ssak w zbiorniku jest sam w sobie filtrem,na przewodzie tankującym paliwo też jest filtr a o gaźniku już nie wspominam.
robas69 Opublikowano 8 Września 2013 Autor Opublikowano 8 Września 2013 Teoretycznie ten filtr ma zabezpieczać gaźnik przed kłaczkami, które odrywają się z filtra filcowego na ssaku. Może zakłócać przepływ paliwa?
Nielot Opublikowano 9 Września 2013 Opublikowano 9 Września 2013 witam!gdzieś wyczytałem że nie zaleca się montowania filtra paliwa w opisywanym miejscu.poza tym w gaźniku jest filtr. w moim Yaku nie stosowałem nic,ssak w zbiorniku jest sam w sobie filtrem,na przewodzie tankującym paliwo też jest filtr a o gaźniku już nie wspominam. Żadnych filtrów nie stosuj.Andrzej pisze dobrze Ile miałem i mam silników benzynowych to nie pamiętam aby mi się coś z filcowego smoka do benzyny urwało i wpadło do gaźnika, a tam i tak jest filtr siatkowy(gaźnik).Im prościej tym lepiej. Pozdrawiam
robas69 Opublikowano 9 Września 2013 Autor Opublikowano 9 Września 2013 (edytowane) Dziękuję Wam wszystkim. Filtr idzie do śmieci . Teraz już bez filtra. Na zdjęciach nie ma przewodu do tankowania. Jeżeli coś jest nie tak bardzo proszę mnie poprawić. Edytowane 9 Września 2013 przez robas69
andrzej351 Opublikowano 10 Września 2013 Opublikowano 10 Września 2013 według mnie wszystko jest ok,tylko ta lokalizacja pakietu tuż pod przewodami jest ciut nie po mojemu .może jestem trochę przewrażliwiony ... oczywiście pod tymi dwiema rurkami wychodzącymi ze zbiornika jest trzecia do tankowania...
robas69 Opublikowano 10 Września 2013 Autor Opublikowano 10 Września 2013 Andrzej, oczywiście pod spodem jest jest rurka do tankowania zbiornika. Niestety w modelu gros powierzchni wręgi zajęło mocowanie DA -50 R, aparatu zapłonowego i tłumika typu pitts, a model musi mieć ciężki dziób bo mam 3 serwa w ogonie. W związku z tym, zasilanie zapłonu, które powinno być na wrędze, a nie ma na nie miejsca znalazło się na półce zbiornika, bezpośrednio za wręgą silnikową. Wilk syty i owca cała .
Shock Opublikowano 10 Września 2013 Opublikowano 10 Września 2013 No ,proszę ,naprawdę profi robota . Pięknie zabezpieczone,co prawda ten pakiet mógłby być gdzie indziej ale w sumie czemu nie skoro tak wychodzi wyważenie?. Też zastanawiałem się gdzie przewód do tankowania bo go nie widać i myślałem iż zrobiony jest na trójniku.
robas69 Opublikowano 10 Września 2013 Autor Opublikowano 10 Września 2013 Dziękuję. Rafał, wyprowadzenie do tankowania jest pod dwiema górnymi rurkami (zasilanie i odpowietrzenie) dlatego jest zasłonięte. Gdybym zamontował zwykłą puszkę do silnika - byłoby miejsce dla pakietu na wrędze. Ale kupiłem silnik z pitts'em więc grzech go nie wykorzystać .
andrzej351 Opublikowano 10 Września 2013 Opublikowano 10 Września 2013 Robert,dobrze będzie . nazakładałeś tyle opasek na przewody iż nie ma opcji by któryś się zsunął. w moim Yaku pakiety zasilające są obok zbiornika i też się martwiłem że może być mokro od paliwa itp.. okazało się że instalacja paliwowa jest tak szczelna i sucha że elektronice modelu naprawdę nic nie grozi.
robas69 Opublikowano 18 Września 2013 Autor Opublikowano 18 Września 2013 Rozprowadziłem zasilanie w kabinie: akumulator -> wyłącznik -> Spark Switch -> aparat zapłonowy, a równolegle okablowanie na silniku wraz z jego mocowaniem. Jak to zwykle bywa jedne przewody były za krótkie, inne wprost przeciwnie. Przydatne okazały się plastikowe prowadnice do przewodów na taśmie dwustronnej. Wykorzystałem do mocowanie w kabinie oraz kabli między aparatem a fenetronem na wrędze. Zamocuje tym również w jednym miejscu przewód paliwa na klocku mocującym silnik. Jutro zamocuje na opasce samozaciskowej popychacz ssania. Fajny patent znaleziony w jakiejś sklepowej instrukcji montażu DA 50. Wszystko wygląda tak:
andrzej351 Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 według mnie bardzo dobrze to wygląda ,wszystko przejrzyście i schludnie "poukładane" .
robas69 Opublikowano 19 Września 2013 Autor Opublikowano 19 Września 2013 Dziękuję. Dziś musiałem niestety wyciągnąć ponownie zbiornik bo w praktyce okazało się, że łączenie przewodu akumulatora z wtyczką włącznika (włącznik Emoteca pobiera prąd nawet gdy jest wyłączony choćby przez kontrolkę) od góry przez klapę w kadłubie jest uciążliwe przy takiej jego długości. Musiałem go przedłużyć. Teraz jest lepiej. Przewód paliwa zamocowany na klocku do uchwytu. Zostaje jeszcze zrobić popychacz ssania i oszklenie. Klej do szyb jedzie z modelemax.pl.
Shock Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 Fajnie.Dość sporo "gratów" uwiazanych wokół silnika, ale widać wszystko solidnie zamocowane i z głową . Bardzo fajne te uchwyciki przyklejane na taśmie -skąd,za ile ? pasowały by mi takie do Extry.. Czy ta blaszka z otworkami do mocowania pitssa -przykręcona śrubami to oryginał czy Twoja twórczość ?
robas69 Opublikowano 19 Września 2013 Autor Opublikowano 19 Września 2013 Rafał, nie ma tego dużo. Jest tylko prąd podawany ze SparkSwicha i przewód aparat -> czujnik. Tak wygląda dlatego, że w przypadku tego ostatniego nie chciałem obcinać nadmiaru przewodu, a w przypadku zasilania chciałem, aby połączenie odcinka przewodu z aparatu z tym ze Sparka wypadło na zewnątrz kadłuba, żeby mieć cały czas wgląd w jego stan. Takie uchwyty kupiłem w sklepie modelarnia.pl w Poznaniu na ul. Łukasiewicza /ulica równoległa do ul. Głogowskiej, za Rynkiem Łazarskim/ bezpośrednio przy ladzie . Obawiam się, że w sklepie internetowym tego nie wystawiają. Na opakowaniu - woreczek foliowy jest tylko kod kreskowy, a w środku chyba 10 sztuk. Najlepiej zadzwoń do nich - jednym ze sprzedawców jest mistrz świata w F4B, nasz kolega "Bobas". Jeżeli chcesz to mogę pojechać i kupić jeśli mają, a potem wysłać Tobie. Ta prostokątna podkładka wielootworowa to chyba fabryczny produkt dostarczany przez producenta tłumika. Jest bardzo starannie wykonana. Szczegółów nie znam bo silnik i tłumik ze śmigłami Bieli kupiłem na Allegro pół roku temu. Prowadnice do kabli szczerze polecam. Trzymają się dobrze podłoża, a uchwyt jest mocny, ale elastyczny. Przestrzeń wewnątrz ~ średnica Tygona.
Shock Opublikowano 19 Września 2013 Opublikowano 19 Września 2013 Wszystko jasne . Chetnie skorzystam z Twojej pomocy w zakupie takich uchwycików -faktycznie nie znalazłem na stronie sklepu. Dawaj nr tel na PW .
robas69 Opublikowano 20 Września 2013 Autor Opublikowano 20 Września 2013 Rafał, rozmawiałem dziś z Wojtkiem ze sklepu. Niestety wykupiłem wszystkie prowadnice i od tego momentu czekają na dostawę. Zrobiłem zdjęcia - może uda Ci się gdzieś je upolować. Może w sklepie elektrycznym. Wymiar podstawy ok. 1 x 1 cm:
Shock Opublikowano 20 Września 2013 Opublikowano 20 Września 2013 Spoko,przeżyję . Zerknę tu i ówdzie po sklepikach u mnie,może znajdę coś zbliżonego.
robas69 Opublikowano 20 Września 2013 Autor Opublikowano 20 Września 2013 Może przyda się komuś szybki i prosty, łatwy do regulacji wysokościowej sposób na uchwyt na popychacz ssania. Znalezione w sieci więc można kopiować .
Rekomendowane odpowiedzi