Skocz do zawartości

Pytanie laika ;/


domal198333

Rekomendowane odpowiedzi

Już się pogubiłem w wątkach, bo raz piszemy o NiCd a czasem przewleka się temat zamiany na LiPolka, tak jak Robert doradził, według mnie słusznie. Jeśli jednak oryginalny ważył 300 gram to faktycznie będzie kłopot i raczej będziesz musiał doważać przód, bo pakiet 2S około 2200 mAh waży około 120 gramów. Jeśli 300 gram to spokojnie włożysz o dużo większej pojemności, żeby dojść do pierwotnej wagi, ale nie będzie raczej szans, żeby to zmieścić w kadłubie. Ugrzązłem na podobnym problemie w Cessnie, 1500 mAh było max. jaki mogłem upchać, ale ograniczeniem była długość pakietu 6.9 cm. Sporo mi zajęło odnalezienie pakietów o tej granicznej długość i pojemności. Jak 6.9 cm to już wszystko około 1300 i w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

W Wing Dragonie też mam oryginalnie szczotkowy silnik i pakiet NiCd, aby wstawić w to samo miejsce pakiet LiPo1300 muszę niestety doważyć ciężarkami od wulkanizatora bo pakiet jest na samym dziobie i nie ma go jak przesunąć do przodu. Wożę więc zbędny balast.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie mam pakiet NiCd i do niczego się już nie nadaje i chce zmienić na lipo.I dla tego chce włożyć pakiet o większej pojemności bo zamiast lądować ołów wolał bym dać aku o większej pojemności co za tym idzie większej wadze załączam foty o które prosił Robert

post-13345-0-00224900-1379607499_thumb.jpg

post-13345-0-37288100-1379607513_thumb.jpg

post-13345-0-65242800-1379607527_thumb.jpg

post-13345-0-91369800-1379607541_thumb.jpg

post-13345-0-90101000-1379607556_thumb.jpg

post-13345-0-22581100-1379607573_thumb.jpg

post-13345-0-37023800-1379607588_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać o wysokość się nie musisz martwić, zmierz jeszcze szerokość i długość, ale z tym będziesz miał największy problem. Nie przeskoczysz raczej problemu, bez ołowiu się nie obejdzie. Pakiet np. 5000 mAh 2S waży około 280 gramów, ale ma już 14 cm długości. To go dyskwalifikuje w Twoim układzie, przynajmniej wizualnie na podstawie zdjęć. Szerokość pakietu prawie 5 cm, ale może da się jeszcze na stojąco włożyć. Dalej idąc, musisz zjechać z pojemnością do odpowiednich wymiarów, ale o ile zjedziesz z pojemnością o tyle ołowiu będziesz musiał dokładać. Kółko się zamyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na nosku jest gąbka na ostatnim foto widać ze tam nie ma miejsca od noska do tego styropianu jest około 100mm

 

wymiary od noska do elektroniki na końcu styropianu 125mm szerokość 40mm i wysokość 50mm

 

Dodam ze zrobiła by tu robotę wymiana silnika na bez szczotkowy ten warzy około 200g ale to sie wiąże z wymianą całej elektroniki....

 

W sumie zastanawiam sie na tym pakiecikiem http://allegro.pl/akumulator-lipo-racingpack-7-4-v-4000-mah-25-c-i3552028480.html włożył bym go max na przód i pościł nad tym styropianem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmienisz na bezszczotkę i włożysz Lipola to trzeba dołożyć jeszcze więcej ołowiu, bo znacząco zmienisz wagę na samym nosku. Ciężko doradzić, myślę że najlepiej szukać pakietu o wymaganych wymiarach i niestety dołożyć ten ołów. Raczej na tym i tak zyskasz, bo wydaje mi się, że spokojnie włożysz pakiet około 2200 mAh. Po dołożeniu ołowiu tak by zachować oryginalną masę modelu lot się wydłuży znacząco. Pakiety 2200 mają długość około 105 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co będziesz musial zmienić to raczej regulator i silnik, tak mi się wydaje bo ze szczotkowym zestawem nie miałem przyjemności się bawić. Jak zmienisz regulator i silnik, to możesz Sobie pozwolić wtedy i na pakiet 3S. Serwa zostają te same, bo napięcie na serwa idzie z odbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm cała elektronika jest na jednej płytce przeczytałem juz ze 100 tematów na temat tego modelu i wymiana silnika wiąże sie z wymiana całej elektroniki hm kupie pakiecik li po 7.4v 2200hAh (20-30c) o wadze powyżej 200g i będę próbował go upchać żeby było dobrze.Hm a co w wypadku gdy środek ciężkości nie będzie idealnie ustawiony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To doważ żeby było tak jak kiedyś, a jak nie to ucz się od nowa latać ;) jak na ogon to będzie bardziej porywczy i spokojniej z drążkami, jak na nos to będzie bardziej stabilny, ale i mułowaty. Napisałem w wielkim uproszczeniu. Zrób z czegoś klocek o identycznych wymiarach jak pakiet, który Ci wpadnie w oko i przed zamówieniem próbuj wpasować w kadłub. Możesz być zawiedziony, bo wymiary ze strony też nie zawsze są idealne i np. z ostatnich 4 pakietów "identycznych" jakie zamówiłem, jeden jest o jakieś 3 mm grubszy, w środku jakieś dodatkowe albo źle sklejone grube taśmy ochronne. Jeśli szukasz na styk wymiarami, warto coś najpierw przymierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z mierzeniem i pasowaniem nie ma problemu próbowałem model pakietu 7.4v 2200 waga 130 gram i odpada i przed chwilką próbowałem tez modelu aku 210g 150mm x 45x 30mm i powiem ze źle nie jest... i myślę nad tym http://allegro.pl/akumulator-lipo-racingpack-7-4-v-4000-mah-25-c-i3552028480.html co sadzicie o tym pakiecie chodzi mi o jakość cenę itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz "pod ręką" to bierz i będzie ok. Długość optymalna, cena nie najgorsza. Po drodze do wędkarskiego po ołów :) Jak będziesz umieszczał ciężarek, płytkę czy jak to wymyślisz, to jakoś z głową, bo to jest taki wrzód na d...., że w razie kraksy potrafi zdrowo narozrabiać, dlatego ja zrezygnowałem z punktowego dociążania a staram się robić płytkę pod wręgą, pod kadłubem itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.