Skocz do zawartości

Kontroler Li-Po


Peter

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Majac mozliwosc ustawienia progu dla tej ,,slabszej celi'' nie uszkadzamy jej .

ESC po prostu nie ..widzi'' np. ze jedna cela jest slabsza.Pomijam tez zbalansowany pakiet-nawet jesli jest ,,rowny'' to na pewno nie pod obciazeniem.I tu jest wlasnie ta zaleta.

Peter zgadzam się z tobą, tylko czy nie lepiej "nie trzymajace" pakiety od razu na hamowni odzielic i nie uzywać do dużych obciążeń. Ja uzywam mierników od trzech miesięcy w kazdym modelu i zauważyłem że 90% pakietów idzie równo (z minimalnymi różnicami), natomiast jest kilka pakietów które od początku dane cele siadają nawet o 0,8V. Na takich pakietach nie powinno sie latać, tylko rozpakietować i wymieniać wadliwe cele (ew. ze słabych cel zrobić aku o mniejszym "C")

Jakiś czas temu poruszałem temat hamowni na której mozna byłoby dokładnie testować miedzy innymi akumulatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie.

Tylko ilu z nas (takze ja :oops: ) ma hamownie ?

Ilu z nas ma miernik ?

Ilu z nas wie cos wiecej o zaleznosciach - pojemnosc-volt-ampery- itd.

 

 

A ilu z nas sprawdza pod obciazeniem perametry pakietu -czyt. kazdej celi ?.

Kontroler jest zapewne iluzorycznym zabezpieczeniem,ale zapewne o 100% lepszym niz np. kontrola za pomoca ESC.

Ja szukam wlasnie odpowiedzi na te pytania-

Czy jest zasadne jego uzywanie ?

Czy ochrania nasz pakiet ?

Czy i co zmienic,by byl lepszy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zaprzeczam, jeżeli mam w powietrzu coś co jest wartościowe lub jeżeli to coś może zrobić komuś lub czemuś krzywdę, to trzeba się zabezpieczać jak tylko się da.

Sądze że ten kontroler jest jak najbardziej na miejscu i potrzebny do dużych modeli, natomiast do małych i tanich stosowałbym metodę sprawdzenia pod obciążeniem pakietów w modelu.

Boje się że prezentowany przez ciebie kontroler bedzie po prostu drogi (ale może się mylę)

Prezentowany mój tester kosztuje około 5$, wiem że są wersje na 4 pakiety, nie sądzę by cena była przeszkodą dla większości modelarzy.

A do pomiarów wystarczy amperomierz, stoper, taki tester i model z pakietem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontroler bedzie po prostu drogi

Chyba nie,nawet jak na nasze warunki.

Tu mala poprawka-pierwsze egzemplarze nie sa maszynowo lutowane (np. wanna)

tylko recznie.Nawet tego nie zauwazylem (starannie zrobione).

Za wprowdzenie w blad przepraszam.

No i dostalem instrukcje :)

 

Kontroler Li-Pol

Przed pierwszym uruchomieniem przeczytaj dokladnie instrukcje obslugi

Przeznaczenie Kontrolera Li-Pol.

Kontroler akumulatorów litowo-polimerowych sluzy do kontrolowania napiecia na

poszczególnych celach w pakietach litowo-polimerowych 2s, 3s, 4s, 5s, 6s. Po odpowiednim

skonfigurowaniu moze zapobiec trwalemu uszkodzeniu którejkolwiek z cel pakietu poprzez

zasygnalizowanie sygnalem dzwiekowym i krótko trwalymi mignieciami jednej lub kilku

diod LED, które znajduja sie na plytce glównej kontrolera. Sygnaly te generowane sa po

wykryciu przez kontroler spadku napiecia którejkolwiek z cel ponizej ustawionego napiecia

bezpiecznego. Dodatkowo moze ograniczyc impuls sygnalu z odbiornika o ustawiona

wartosc, która steruje regulatorem silnika. Ograniczenie tego impulsu spowoduje

zmniejszenie obrotów silnika i wzrost napiecia na pakiecie jak i na celi na której zanotowano spadek napiecia ponizej napiecia bezpiecznego. Po zakonczonym locie mozna zapisac najnizsze zanotowane przez kontroler napiecia do wewnetrznej pamieci eprom i podlaczyc pod kontroler wyswietlacz LCD w celu odczytu tych wartosci , które zarejestrowal kontroler.

Kontroler ten mozna tez wykorzystac jako zwykly miernik napiec pakietów Li-Pol.

Dane kontrolera:

Wymiary plytki kontrolera: 69x43x11mm

Wymiary kontrolera razem z pinami na balaser: 75x43x11mm

Waga bez wyswietlacza: 15g

Waga z wyswietlaczem: 42g

Ilosc ogniw: 2-6

 

Instrukcja obslugi

Opis kontrolera

Pierwsze uruchomienie.

Pierwsze uruchomienie nalezy przeprowadzic z podlaczonym wyswietlaczem LCD i

naladowanym pakietem w celu poznania zasady dzialania kontrolera i z konfigurowania go do dalszej pracy.

Dlaczego z naladowanym pakietem? O tym w dalszej czesci instrukcji.

Przed podlaczeniem kontrolera do pakietu podlaczamy wtyczke wyswietlacza do gniazda

kontrolera zgodnie z zamieszczona ponizej ilustracja.

561b2383bdae39e7.jpg

 

 

Opcjonalnie jezeli chcemy wykorzystac ograniczenie gazu silnika (impulsu z odbiornika do regulatora)

mozemy podlaczyc regulator do wyjscia kontrolera a poprzez przedluzacz podlaczyc sygnal z odbiornika do wejscia kontrolera. (Pamietaj aby drazek gazu w aparaturze byl w pozycji „0”)

 

Jak podlaczyc:

 

wtyczki sygnalowe z odbiornika i regulatora, które wchodza i wychodza z kontrolera (in -out) opisane sa na plytce kontrolera z obydwu stron.(„minus-masa” wewnetrzne piny, „plus-zasilanie” srodkowe piny, sygnal wejscia i wyjscia po zewnetrznej stronie)

 

 

Po prawidlowym podlaczeniu wyswietlacza LCD mozemy przystapic do podlaczenia

pakietu.

Pakiet podlaczamy do kontrolera za pomoca wtyczki balansera zawsze zaczynajac

od ‘ – ‘ (minusa). Minus podlaczamy do pierwszego pinu wtyczki kontrolera (górny pin,

lewa strona plytki patrzac z przodu) tak jak przedstawia to ilustracja ponizej. Minus

zawsze pierwszy od góry a plus na dole niezaleznie od rodzaju pakietu 2s-6s (ilosci

ogniw).

Po prawidlowym podlaczeniu wyswietlacza LCD i pakietu na wyswietlaczu pojawi sie na

3 sek. ekran z adresem strony www.LOGO.pl i nazwa urzadzenia „Kontroler Li-Pol”.

Po tym czasie kontroler przechodzi w tryb kontroli i tryb odczytu danych z wewnetrznej

pamieci eeprom. Pojawi sie ekran szesciu wartosci napiec z odczytanej wewnetrznej pamieci eeprom i zaswieca sie wszystkie diody LED na plytce kontrolera.

 

 

Ekran z odczytem eeprom’u tak jak i swiecace diody LED pozostana w takim stanie do

czasu nacisniecia przycisku z lewej strony kontrolera (P1). Przy pierwszym uruchomieniu

odczytane wartosci z pamieci eeprom maja wartosc 4,19V na wszystkich szesciu odczytach.

 

Sa to wartosci zapisane recznie w pamieci eeprom i beda caly czas mialy taka wartosc do

czasu pierwszego zapisu najnizszych napiec do pamieci.

Nacisniecie przycisku (P1) z powoduje przejscie do trybu wyswietlania napiec, dwóch

ekranów na których widoczne sa rzeczywiste napiecia mierzone przez kontroler (kazda cela z osobna -pierwszy ekran) oraz suma wszystkich napiec (napiecie calego pakietu i ilosc ogniw jaka wykryl kontroler – drugi ekran). Przyciskanie przycisku (P1) z lewej strony przelacza kontroler miedzy tymi dwoma ekranami. Kontroler w tym trybie pozostaje do czasu zakonczenia pracy czyli do czasu odlaczenia zasilania lub zasygnalizowania spadku napiecia któregokolwiek ogniwa ponizej ustawionego napiecia bezpiecznego, który to spadek uaktywni tryb ostrzegawczy. Z trybu wyswietlania napiec rzeczywistych jak i z trybu ostrzegania nie ma mozliwosci wyjscia oprócz zapisu do wewnetrznej pamieci eeprom najnizszych zarejestrowanych napiec.

Zapis do wewnetrznej pamieci eeprom wykonuje sie poprzez nacisniecie obydwu

przycisków jednoczesnie P1 i P2. Zapis taki mozna wykonac tylko jeden raz na jedno

podlaczenie zasilania niezaleznie czy kontroler wykryl spadek napiecia czy nie. Po

wykonaniu zapisu najni szych napiec do pamieci mo na odlaczyc kontroler od pakietu i po

ponownym podlaczeniu zasilania napiecia te zostana odczytane automatycznie na

wyswietlacz LCD a kontroler przejdzie do normalnej pracy o ile nie wykryje spadku napiecia na jednej z cel.

Nie jest konieczne zapisywanie wartosci napiec do pamieci przed

wylaczeniem ,mozna wylaczyc kontroler bez zapisu.

 

Wejscie w tryb ustawiania.

 

Po prawidlowym podlaczeniu wyswietlacza LCD i pakietu na wyswietlaczu pojawi sie na

3sek ekran z adresem strony „www.LOGO.pl” i nazwa urzadzenia „Kontroler Li-Pol”.

Nacisniecie i przytrzymanie obydwu przycisków P1 i P2 (lewy i prawy) w czasie tych 3sek

spowoduje przejscie kontrolera do trybu ustawiania kontrolera, w którym mozna ustawic

napiecia bezpieczne Li-Pol jak i ustawic korekte sygnalu z odbiornika.

Przyciskiem P1 przechodzimy po ekranach na przemian: „Napiecie bezpieczne” , „Korekta

gazu”, „Zapisac” itd.. Przyciskiem P2 zmieniamy wartosci takie jak napiecie lub ograniczenie impulsu sygnalu gazu w „%” lub zapisujemy wartosci do pamieci eeprom. Wartosc napiecia jest zwiekszana od 2,80V do 3,80V na ogniwo, wartosc korekty mo na ustawic w zakresie od 0 do 60% czyli przy ustawieniu 0% kontroler bedzie przepuszczal sygnal z odbiornika do regulatora bez adnych zmian i regulator bedzie mial regulacje na calej szerokosci impulsu od 1ms do 2ms, ale jezeli ustawimy korekte na 50% to przy wykryciu spadku napiecia na jednej z cel pakietu kontroler z koryguje i ograniczy max wychylenie drazka gazu i na regulator dostanie sie tylko impuls o max szerokosci 1,5ms (polowa wychylenia dra ka).

Wtedy na pewno poczujemy, ze model nie ma juz ciagu i nalezy niezwlocznie ladowac.

Ponizej ilustracje ekranów w trybie programowania.

W trakcie ustawiania korekty gazu mozemy uruchomic model z podlaczonym regulatorem i

silnikiem (opcjonalnie mozemy zamiast silnika podpiac servo) w celu zaobserwowania jak

zmienia sie impuls 1-2ms gdy zmieniamy wartosc korekty. (w trakcie ustawiania korekty

gazu kontroler przepuszcza sygnal taki jak przy wykryciu spadku napiecia na jednym z

ogniw).

Po ustawieniu zadanej wartosci napiecia bezpiecznego dla cel Li-Pol i wartosci

ograniczenia gazu kontroler przechodzi do ekranu „Zapisac” „Tak lub Nie”.

Przycisniecie P1

powoduje przejscie do pierwszego ekranu „Napiecie bezpieczne” a przycisniecie przycisku

P2 z powoduje zapis wartosci do pamieci eeprom i na wyswietlaczu pojawi sie napis

 

„Zapisano” zaswieca sie wszystkie diody LED i kontroler wygeneruje krótki sygnal

dzwiekowy po czym diody LED zgasna a kontroler przejdzie do pracy wyswietlania napiec

rzeczywistych.

Uruchomienie kontrolera bez wyswietlacza LCD.

Praca kontrolera z podlaczonym wyswietlaczem LCD niczym nie ró ni sie od pracy

kontrolera bez podlaczonego wyswietlacza LCD. Wyswietlacz LCD jedynie ulatwia odczyty

napiec z pamieci, rzeczywistych napiec jak i programowania kontrolera. Natomiast sama

praca kontrolera która polega na kontrolowaniu napiec i ewentualnym zasygnalizowaniu

spadku napiecia jednej z cel poni ej napiecia zaprogramowanego jest caly czas taka sama.

A wiec eby uruchomic sam kontroler bez wyswietlacza LCD po uprzednim

zaprogramowaniu postepujemy tak samo jak przy pierwszym podlaczeniu. Podpinamy pakiet pod kontroler i czekamy a zaswieca sie wszystkie diody LED, je eli to nastapi to naciskamy przycisk P1.

Wtedy diody LED gasna a kontroler jest gotowy do lotu. Po zakonczeniu lotu

mozna zapisac najnizsze wartosci napiec wszystkich cel do pamieci eeprom poprzez

nacisniecie P1 i P2. Zostanie wtedy wygenerowany krótki impuls dzwiekowy i swietlny LED.

Mozna wtedy odlaczyc zasilanie i podlaczyc wyswietlacz LCD w celu odczytania najnizszych

wartosci napiec.

Bardzo wazne !

Kontroler od czasu wlaczenia zasilania niezaleznie czy jest w trybie odczytu pamieci

eeprom, czy w trybie ustawiania, czy ma podlaczony wyswietlacz LCD czy nie, caly czas

kontroluje napiecia na podlaczonym pakiecie, dlatego zaleca sie \eby pierwsze podlaczenie i

konfiguracja kontrolera do dalszej pracy obywaly sie przy naladowanym pakiecie.

 

Jezeli

podlaczymy pakiet, na którym przynajmniej jedna z cel bedzie miala napiecie ponizej

napiecia zapisanego fabrycznie w kontrolerze , które wynosi 3,30V kontroler od razu

przejdzie w tryb pracy ostrzegawczej. Tryb ten sygnalizowany jest sygnalem dzwiekowym i

migajaca dioda LED na którym ogniwie zarejestrowal spadek napiecia do ustalonej wartosci.

Z trybu ostrzegania o rozladowaniu któregokolwiek ogniwa nie ma mozliwosci wyjscia,

jedynym wyjsciem z tego trybu jest odlaczenie zasilania. Opcja ta jest celowa, dlatego eby

zmusic uzytkownika do odlaczenia pakietu od modelu i ochronie pakietu przed dalszym

rozladowywaniem. Ale zanim przystapimy do odlaczenia kontrolera mozemy zapisac

najnizsze napiecia, które wykryl kontroler.

Nieprawidlowe podlaczenie zasilania moze spowodowac trwale uszkodzenie kontrolera.

Wyswietlacz LCD zawsze podlaczaj i rozlaczaj z kontrolerem przed podlaczeniem

zasilania, nigdy przy podlaczonym kontrolerze pod pakiet. Przed zalaczeniem

kontrolera i modelu sprawdz poprawnosc podlaczenia wtyków sygnalowych z

regulatora i odbiornika.

 

Ponizej kilka fotek testowanego egzemplarza.

4f648ad7fd75f762.jpg

 

 

ed8b21652b7416f5.jpg

 

f8c7e7d5b9ad0bad.jpg

 

81c8b14d6f9bcdae.jpg

 

e15d6d455951104c.jpg

Na wyswietlaczu jest folia,troche pofaldowana :wink:

 

df0c83ef99df6e85.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, czy najmniejsze napięcie progowe 2,8V (oczywiście pod obciążeniem) nie będzie za wysokie do kontroli ogniw LiFePo4? Nie wyobrażam sobie, żeby kontroler nie obsługiwał tego typu ogniw.

Większość regulatorów nie jest elastyczna, jeśli chodzi o ustawienie napięcia odcięcia pod kątem LiFePo4, a kontroler pozwalałby dostosować każdy regulator do takiego zasilania. Dokładna regulacja napięcia odcięcia jest potrzebna, bo np. ogniwa A123 są twarde i mają bardzo stromą charakterystykę pod koniec rozładowania. W praktyce, może nie zostać już energii na podejście do lądowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz się narażę na krytykę, że to nie w temacie A123, ale charakterystyka tych ogniw jest podobna:

Model: YT26650FP

Chemical Makeup: LiFePo4

Weight: 79g

Voltage: 3.2v

Constant Discharge: 15C

Burst Discharge: 25C+

Max charge Current: 5A per cell

Charge Voltage: 3.65v per cell

Discharge End Voltage: 2v

Min Capacity: 2700mAh

Zrobiłem z nich pakiet 3S1P do testów jako potencjalne zasilanie elektroszybowca.

Regulator ustawiłem na odcięcie przy 2,60V (niższego już się nie daje na tym regulatorze) i po zatrzymaniu przez regulator silnika napięcie pakietu wynosiło 7,85V. W trakcie ładowania w pakiet weszło 2200mAh i dodatkowo jeszcze 50mAh przy balansowaniu, tak więc dużo już po odcięciu silnika w pakiecie nie zostało i schodzenie niżej z napięciem odcięcia było by faktycznie ryzykowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem tylko powiedzieć, że podczas projektowania softu urządzenia, należałoby uwzględnić obsługę ogniw LiPoFe4, tzn. uwzględnić napięcie odcięcia niższe niż 2,8V. Nie mam jeszcze takich ogniw, ale od rozpoczęcia sezonu planuję w to wejść. Wielu Kolegów pewnie też.

Oczywiście nadal jestem zainteresowany kontrolerem, bo generalnie staram się dbać jak najlepiej o swój sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem tylko powiedzieć, że podczas projektowania softu urządzenia, należałoby uwzględnić obsługę ogniw LiPoFe4, tzn. uwzględnić napięcie odcięcia niższe niż 2,8V.

 

Prawdopodobnie nie chodzi tylko o soft.Na poczatku tematu jest wzmianka

o tym ze powstanie taka wersja-Kontroler A123. Takze wersja PRO.

W przypadku wersji PRO,oprocz kontroli napiec jest takze kontrola pojemnosci

bateri-czyli realne zuzycie mA mierzone przez bocznik pradowy.

Zapobiegnie to ew. problemom gdy uzyjemy LiPoFe4 innych producentow

(inne pojemnosci bateri).Licze tez na to , ze bedzie wersja PRO dla li-poli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz się narażę na krytykę, że to nie w temacie A123, ale charakterystyka tych ogniw jest podobna

Nie ,absolutnie sie nie narazasz :) .Wrecz wlasnie o to chodzi by znalezc slabe punkty.

W tym wypadku troche nie w temacie (bo dotyczy A123/LiPoFe4) ,ale sugestia trafna.

Z tym progiem odciecia to tez moze roznie byc,nie mamy zadnego wplywu na ten parametr (ESC) .Poza tym,niektore regle nie maja ustawianych progow-co z tymi uzytkownikami ?

Mysle ze kontroler pozbawiony tych wad plus kontrola cel pozwoli na dluzsze uzywanie pakietu-podobno 1000 cykli ladowania :devil: (A123)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Tematem jestem bardzo zainteresowany. Eksploatuję jak Li-pole tak A123. Tak z wiaderko Li-poli poszło już do utylizacji.....Chętnie ograniczę zużycie przez zastosowanie czegoś takiego.Od ponad roku śledzę regle z taką kontrolą pojedyńczych cel, bo takie już są ! Od roku czesi obiecują mi regielek z softem na A123. Tymczasem na obietnicach się kończy. Być może problemem jest bardzo stroma charakterystyka na końcu rozładowania i przy korzystaniu z BEC-a mogą wystąpić problemy. Przy większych napędach(5-10 cel), gdzie do zasilania odbiornika i serw stosuje się oddzielne zasilanie nie powinno być problemu. Yutongi o których pisze Andrych to chińska podróbka A-123, wykonane w tej samej technologii więc charakterystyka rozładowania powinna być podobna.

Kilka uwag - czysto filozoficznych, bo dopóki nie będę miał czegoś takiego w modelu nie będę się wypowiadał radykalnie:

- rozmiary! niby nic a jednak olbrzymie. Chiński regielek wykorzystujący pomiar pojedyńczej celi nie jest zauważalnie większy, na kabelku ma tylko gniada do podłączenia wtyku serwisowego pakietu;

- zapis najniższej wartości powinien odbywać się automatycznie, bez naciskania 2 przycisków, bez naciskania czegokolwiek;

- nie chciałbym kupować (chyba że będą po 10zł) 2 kontrolerów, 1 do Li-poli i 2 do Li-Fe. Proponuję oba softy przełączać np. zworką.

- kontroler powinien być ustawiony fabrycznie. Wyjmuję z pudełka, wkładam do modelu i lecę. Nie odpowiadają mi te parametry, włączam wyświetlacz i koryguję do moich potrzeb;

- oświetlenie choinkowe i muzyczki (moim zdaniem) są zbędne. Ze 100m guzik widzę i przy pracującym silniku taki sam guzik słyszę... Jest źle, silnik odcina, chcę sprawdzić co - podłączam wyświetlacz, nie interesuje mnie to wkładam nowy pakiet i lecę....

Tyle tymczasowych uwag zgryźliwego. Pozdrowienia - Jurek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle tymczasowych uwag zgryźliwego.

I to sa najlepsze wskazowki !!!

Na tym etapie raczej plytki juz nie zmnieni sie (wielkosc) :(

Z A123 (z tego co wiem) problem nie polega tylko na zmianie softu,czyli zmiana progu

odciecia.Po pierwsze nie dziala on tak jak wiekszosc przewiduje-na zasadzie napiecia referencyjnego (szablonu) i porownania sumy napiec pakietu do niego.Tak mozna zrobic i teraz-uzywajac opcji Ni-mh w reglerze w przypadku A 123.Dla mnie novum jest to ze taka kontrola odbywa sie na kazdej celi a dodatkowo mamy logger ktory informuje o rozwoju choroby.Faktem jest,ze ci co maja hamownie,mierniki robia to codzienie i przed kazdym lotem-wiec raczej nie potrzebuja takiego gadzetu ufajac w nieomylnosc ESC ktory jak wiemy , z napiecia pakietu potrafi wywrozyc ktora cela zaczyna padac.Potem juz tylko wiaderko lipoli....bo maja sygnal ze silnik zwalnia :?

Na pewno bez porownania bardziej zaawansowana-dokladna- kontrole bedzie mial kontroler z pomiarem zuzutego pradu.

A takiego pomiaru nie ma zaden regler ani znane mi urzadzenie ster. silnik.Tu trzeba bedzie wybierac.Czy bedzie wersja-zworka- i dzialanie na Li-po i A123.Trudno powiedziec.Ze wzgledu na oplacalnosc pewnie nie-bo i po co? Ja to rozumiem,ale decyzja nie nalezy do mnie.Wszak ja jestem tylko testerem :lol:

Sygnaly-diody i buzzer sluza do komunikacji na ziemi.W powietrzu sygnalem dla pilota jest zmiana ciagu silnika-to chyba da sie zauwazyc z wiekszej odleglosci ?.

Empirycznie potwierdzone,ze calkowicie inaczej postrzegamy stan naszej bateri,jesli mamy pomiar kazdej celi,niestety nie unikniemy nacisniecia dwoch przyciskow.

:(:(

A jesli chodzi o kontrolery pojedynczych cel przy ESC-bo takie juz sa

-zaden nie ma funkcji w/w.

Sa to parametry raz ustawione-fabrycznie.Czyli jaka to kontrola ?

Tzn.jest jak cela/ pakiet juz umarl mamy odciecie.

Konstruktor na biezaco sledzi nasze opinie.Im bedzie ich wiecej

(najlepiej negatywnych) tym lepiej dla nas :twisted:

Pod koniec tygodnia zamieszcze rozpiske katowania nowego pakietu oraz uzywanego i

zobaczymy co z tego wyjdzie (u mnie pada jak zwykle) (deszcz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze kilka dni potrwaja testy a potem sprzedaż.

 

...kolejny raz (mam nadzieje ze ostatni) przypominam,ze autoreklama,oferty sprzedazy sa umieszczane w innym dziale.Co wnosi Twoj post do tematu w/w ?

W tym dziale nie ma slowa na temat kto i za ile bedzie sprzedawal kontroler.

Ty oferujesz wrecz oferte ,,...a potem sprzedaz''

Jesli nie rozumiesz intencji tematu to wyjasniam:

To jest dzial Elektronika- a temat dotyczy testu i rozwoju danego urzadzenia-kontroler Li-Po.

Bardzo prosze,trzymajmy sie tego,bo za chwile pogubimy sie kto i co testuje/oferuje.

Cieszy mnie fakt ze powstanie podobna konstrukcja (moze lepsza).Mozesz ja zaprezentowac tutaj, w dziale Elektronika.Inne opcje ,niestety w innym dziale.

Gielda,prezentacja firm-jesli taka reprezentujesz ,Twoj sklep-reklama za free - jesli taki posiadasz itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapis najniższej wartości powinien odbywać się automatycznie, bez naciskania 2 przycisków

Przyznam, że jakoś tak sobie sam w głowie poukładałem, że właśnie tak jest. Może źle zrozumiałem, ale jeśli to jest swojego rodzaju logger, to powinien zapamiętać najniższe napięcia dla każdej z cel. Co z tego, że ja sobie potem wykonam to przyciskami? Przecież to już będzie przy innych warunkach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie,tak byloby w przypadku gdyby nie bylo kalibracji.

Pamietajmy ze mozna kontrolowac kazdy pakiet-czyli nowy lub juz latany.A te beda sie roznily zapewne napieciami.Dopiero skalibrowanie -do danego pakietu-pozwoli nam na dalsze opcje.Gdyby byl na ,,sztywno'' skalibrowany to dzialalby tak jak ESC.

Odczyt (wyswietlacz) odbywa sie automatycznie -poczatek instrukcji-jedynie zapis wymaga P1 i P2.

Tak przynajmniej dziala moj :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z instrukcji:

Po zakonczeniu lotu

mozna zapisac najnizsze wartosci napiec wszystkich cel do pamieci eeprom poprzez

nacisniecie P1 i P2.

Czy chodzi o najniższe wartości napięć, które wystąpiły w czasie lotu (czyli w chwili uaktywnienia trybu ostrzegawczego), czy też w chwili naciskania przycisków? Jeśli to drugie, to byłoby to bez sensu. Z opisu nie wynika to jasno (przynajmniej dla mnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.