Skocz do zawartości

Kontroler Li-Po


Peter

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
U mnie sie zapisuje jak zostanie co kolwiek wykryte a nacisniecie przyciku pokazuje ktore ogniwo padlo i po sprawie :) Calosc ma niewielkie wymiary wielkosci regla 18A JET ECO :)

 

To pokaż w końcu fotkę tego co tam zbudowałeś i to najlepiej w nowym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu nie wynika to jasno (przynajmniej dla mnie).

 

Masz racje,znalazles slaby punkt-gratuluje.

Sam to sprawdzilem-niewygodne.

Ale dostalem takze odpowiedz ze zrodla.

cyt.

...zapis wartosci jest to zapis najmniejszych wartosci nie wartosci wyswietlanych.

Jezeli ustawimy napiecie 2,99v i kontroler wykryje np. spadek do 2,95v potem bedzie ograniczenie i napiecie pojdzie do gory

to zapis bedzie w eepromie 2,95 nie np 3,10 jak napiecie sie podniesie.

 

Sprobuje to jednak przerobic zeby zmienna sie zapisaywala automatycznie.

Cenna uwaga.

 

Koniec cytata :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, Peter. Właśnie o to mi chodziło, widocznie nie dość dokładnie czytałem.

 

pawel_244, pokaż wreszcie swój wytwór!

zapisuje jak zostanie co kolwiek wykryte a nacisniecie przyciku pokazuje ktore ogniwo padlo

Dobrze byłoby, gdyby zalogowało w tym momencie napięcia na wszystkich ogniwach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy starczy pamieci,ale pomyslalem o tym , ze w tzw. glebszym menu zrobic

(napisac ) log w takich wartosciach.Max, polowa,najnizej.Oczywiscie dla kazdej celi.Daloby to dokladny obraz chorobowy.Majac medium napiec np. na trzech celach juz wiemy ktora jest chora.I tu moze byc zabawnie,bo przy minimum wcale nie musi byc to regula,ze wskaze te sama.

Do czego zmierzam-pozwoliloby to tak ustawic parametry ograniczenia gazu by nie dobijac nawet slabych pakietow.One jeszcze zyja-ale normalne odciecie ESC jest za wysokie i w dodatku dla calego pakietu.Moze tu znajdzie sie wyjscie na minimalne choc przedluzenie zycia juz lekko nierownych pakietow.Latanie na ESC tylko poglebia proces,ze jedna cela daje wiecej pradu niz ta uszkodzona.

Jakies sugestie czy znowu bladze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczescie nie masz tematu by go zamykac.

Bardzo prosze, jesli nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia w temacie

testow,opisu itd. kontrolera Li-Po,poprzestan na czytaniu.

Jesli chcesz cos powiedzec w temacie-to merytorycznie prosze,precyzyjnie.

A jesli masz problem ze zrozumieniem pewnych roznic reklama/prezentacja,zwroc sie do

Administracji Forum.

Od dwoch dni rujnujesz ten temat.

Sporo osob zasugerowalo Ci juz-zaloz temat,wrzuc fotki,napisz cos .

To jest po prostu trollowanie forum.

Jezeli powtorzy sie taka sytuacja,ze piszesz nie w temacie,sam wystapie o ukaranie Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech uparty kolego jesteś.

Chyba wyraźnie Ci napisałem ,żebyś nie mieszał w poście Petera.

Peter przedstawia jakieś urządzenie i oczekuje pewnych reakcji.

 

Czy jest to projekt komercyjny , czy też nie to nie ma najmniejszego znaczenia.

 

Chyba Ci się nasze forum pokręciło z tym niemieckim forum w języku angielskim dla piszących po naszemu. ( i też nie zawsze)

 

Całość tych wtrąceń usunę jutro ( i ewentualnie wszystko, co ktokolwiek, napisze poza tematem.)

Z tą różnicą , że za każde od tematu posypią się czerwone krawaciki pod awatarem.

 

Kolega sympatyczny z swoją upierdliwość na dzień dobry dostaje jeden krawacik na ostudzenie wyobraźni.(oraz brak reakcji na moje wcześniejsze komentarze)

 

Tak więc albo wracamy do tematu ,albo ..... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Zbyszek wlasnie opublikowal schemat takiego kontrolera.

http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=8998&start=18

 

Jest w praktyce mozliwy do wykonania dla kazdego.

Proponuje rowniez (przy okazji) zaznajomic sie z opisem,gdyz jego dzialanie

rozni sie od tego ktory jest przedmiotem tematu.

Glowna roznica polega na tym,ze mamy kontrole calego napiecia a nie poszczegolnych cel.

Nie ma takze regulacji progu odciecia.Ale jak wiemy,najprostsze uklady dzialaja najlepiej :lol:

Zwrocilo moja uwage tez zdanie , na temat pulsacji-czas reakcji napieciowej pomiedzy bateria a motorkiem.Przyjrze sie temu zjawisku dokladnie.Do tej pory tylko raz mialem ten efekt-krotko,kilka sekund..

Cieszy fakt,ze tak szybko,niejako rownolegle powstaly dwie nowe konstrukcje.

Za kilka dni moze napisza swoje spostrzezenia w tej materi testerzy.

Postaram sie do tego czasu zrobic w miare dokladne pomiary z opisami i porownamy koncowe wyniki i spostrzezenia.A czy bedzie to przydatne urzadzenie czy tez nie,zweryfikujecie sami na podstawie trzech niezaleznych opisow/opini.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KTO MI WYSTAWIL DRUGIE OSTRZEŻENIE !!!! ?

To nie jest żadna tajemnica.

Tu jest miejsce, gdzie każdy może się dowiedzieć kto i za co dostaje ostrzeżenia: http://pfmrc.pl/warnings.php

 

CHYBA SOBIE JAJA ROBICIE !!!!

Trzy posty wyżej Peter, a dwa posty wyżej Tomek, tłumaczyli Ci żebyś tu nie mieszał i swój pomysł opisał gdzie indziej.

Widzę, że Ty chyba nie masz czasu czytać co do Ciebie piszą, bo o niezrozumienie tak wyraźnych sugestii Cię nie podejrzewam.

Jeżeli jednak przeczytałeś, zrozumiałeś i nic z tego sobie nie robisz, to raczej pożegnasz się bezpowrotnie z tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O,jak tu spokojnie sie zrobilo :D .

Nastepna zagadka.

Tak jak pisalem,projekt zaklada zmiany w/g Waszych zyczen.

Czyli bedzie koncowy projekt wygladal tak , jak bysmy tego chcieli.

Zeby uniknac pozniejszych problemow w czasie uzytkowania bateri A 123 -

(Li-Po juz ma swoje progi)

prog odciecia koncowego napiecia bateri bedzie tez regulowany.

Ale musimy tez ustalic pewna kwestie.

I tu jest miejsce na nasze sugestie/propozycje.

1. Jakie napiecie wyznaczyc jako najnizsze -bedzie to napiecie

niejako systemowe-nie bedzie go mozna zmienic.Bedzie stale, jako najnizsze,

gdyz takie zapewni ochrone w razie bledu uzytkownika.Uzytkownik nie bedzie mial mozliwosci jego zmiany.

Wyzej, oczywiscie tak :lol:

2. Czy jest sens roszerzac ten zakres regulacji na inne typy bateri ?.

3.Dzieki sugesti Cobry,trwa przerobka loggera .

Jakie sa sugestie odnosnie czasu i rodzaju zapisu?

Nie ma sprecyzowanych oczekiwan.

 

Co prawda mamy w sieci opisy,charakterystyki,tabele itd. ale jak znamy zycie,nie zawse sie to pokrywa z praktyka.

Fajnie byloby gdyby uzytkownicy bateri A123 rowniez napisali cos o swoich spostrzezeniach

z uzytkowania bateri A123.Byloby to cenna wskazowka.

 

 

Otrzymalem kilka listow,wiec odpowiem tutaj.

Wszystko na to wskazuje ze bedzie to kontroler obslugujacy Li-Po i A123.

I kolejne

Nie jest to kontrola calego pakietu , ale kazdej celi osobno (prosze poczytac uwaznie)

i kolejne

Ze wzgledu na b. duza dokladnosc,tylko taki pomiar jest dokladny.Rezystory maja zwykle

tolerancje 10-20%-kontroler o takiej dokladnosci nie bylby chyba dobrym rozwiazaniem. :?

Chyba nie chcialbys takiego kontrolera :devil: ?

B. prosze , wszelkie pytania odnosnie projektu,zamiescic tutaj.Inni tez chetnie sie z nimi zapoznaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogniwa LiFe są dość odporne na "głębokie" rozładowanie i funkcjonalność kontrolera dotycząca tych ogniw, według mnie, powinna polegać raczej na ostrzeżeniu przed zbliżającym się "końcem" pakietu. Myślę, że ktoś, kto używa takich ogniw, mógłby oszacować odpowiednie napięcie empirycznie.

Jakie sa sugestie odnosnie czasu i rodzaju zapisu?

Moja sugestia jest taka, że wystarczyłoby jednokrotne zalogowanie napięć dla wszystkich ogniw, w momencie wykrycia najniższego napięcia na którymkolwiek ogniwie (nie wiem, czy dobrze rozumiem to pytanie). Myślę, że logger nie powinien już niczego zapisywać po pierwszym ograniczeniu mocy silnika. Czyli interesuje nas dokładnie moment pierwszego ograniczenia mocy. Dobrze kombinuję?

 

Należałoby jeszcze rozpatrzeć takie zachowanie, że po zadziałaniu ogranicznika, pakiet odzyska napięcia i moc silnika mogłaby znowu wzrosnąć. Prowadziłoby to do swego rodzaju oscylacji, pulsowania mocy silnika. W związku z tym mam pytanie, czy po ustąpieniu przyczyny ograniczenia, to ograniczenie ma być "zdjęte", czy też raz włączone, może być anulowane dopiero poprzez odpięcie pakietu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry, jakie uzyskałem z pakietu LiFe 3S1P opisałem wcześniej, więc nie będę powtarzał, zaznaczę tylko, że regulator był ustawiony wówczas na 2,6V i po ustaniu pracy silnika pozostał jeszcze wystarczający zapas w ogniwach. Myślę, że można jeszcze zejść niżej z prądem odcięcia, ale ja osobiście i tak nie ustawiłbym mniej jak 2,5V, tym bardziej, że testowy pakiet przeznaczony jest do szybowca. W modelach, którymi kręcimy się przy nodze na lotnisku można zejść pewnie niżej, ale już niewiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem napięcie odcięcia 2,7V czy nawet 2,6V to stosuje się standardowo jako najniższe w regulatorach dla lipoli.

Regulatory obsługujące lifepo próg odcięcia mają od 2,0V (przykładowo Hyperion)!

Dlatego moim skromnym zdaniem w kontrolerze dla lifepo też potrzeba ten próg obniżyć do wartości 2,1V czy nawet 2,0V.

Narzucanie jakichś wartości "bezpiecznych" byłoby chyba uszczęśliwianiem na siłę.

Za granicą dostępne są już podobne kontrolery i niezawadzi skorzystać z czyjegoś doświadczenia (do 7 cel monitorowanych niezależnie, odcięcie regulowane 8 stopniowo od 2,0V): http://www.slkelectronics.com/MM7/index.htm

 

PS

Co prawda nie latam na lifepo ale na swoje usprawiedliwienie powiem, że interesuje mnie ta technologia od bardzo dawna, a jedynie dostęp do tanich lipoli odwlekał osobiste zapoznanie z bateriami, wtedy jeszcze Saphion (2005).

Jednak doczekałem się w końcu przyzwoitej obniżki cen i niedawno zakupiłem DC9360 z milutką zawartością 10xA123 plus jakiś balancer i pancerna obudowa gratis :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.