Jump to content

Zmiana kierunku obrotu serwa.


jacek62

Recommended Posts

Elektrycznie sie nie da(no da się, ale to troche karkołomne-tak, jak w poście wyżej :) ). Mozna tylko elektronicznie lub mechanicznie. Elektronicznie czyli:

a.) Podpiąć pod dwa kanały i zmixować w nadajniku

b.) Użyć jakiegoś układziku podpinanego między jedno serwo a odbiornik

Mechanicznie:

odpowiednio ustawić serwo(lustrzanie do serwa w drugim skrzydle)

Opcja mechaniczna jest lżejsza, łatwiejsza i bardziej niezawodna :)

Link to comment
Share on other sites

Czesc.Dzieki za informacje."Ludzie we wsi gadaja" ze podobno mozna zakupic "urzadzenie" , ktore wlacza sie miedzy odbiornik a serwo i w ten prosty sposob mozna odwrocic jego obrot.Poszukiwalem takiego urzadzenia po sklepach lecz bez skutku.Pozdrowienia.

Link to comment
Share on other sites

Guest tom_tom

ALE PO CO ZMIENIAĆ KIERUNEK OBROTU SERW ?!?

 

Widziałem różne cuda ale nigdy nie potrzebowałem zmianiac kierunku obrotu serwa modyfikując serwo...

 

Napisz po co chcesz zmienić kierunek obrotu - napewno da sie standardowo rozwiązac Twój problem :)

 

Podrawiam - Tomek

Link to comment
Share on other sites

Czesc.Ciesze sie ze , moge kontynuowac moja droge po "kocich lbach" do zlozenia Katany w Twojej asyscie.Moje dwa poprzednie samoloty mialy sterowane lotki jednym serwem , ktorego wychylenie dzwigni przekladalo sie na przemienne ich wychylenie.Lotki w Katanie sa sterowane dwoma serwami i tu mam klopot.Przez kabel Y serwa pracuja w tych samych kierunkach.Pozdrowienia.

Link to comment
Share on other sites

Przez kabel Y serwa pracuja w tych samych kierunkach.Pozdrowienia.

Wystarczy odwrócić jedno serwo, np. gdy jest skierowane orczykiem do kadłuba to zamontować denkiem do kadłuba, a drugie serwo zostawić bez zmian-wtedy będą się wychylać w przeciwne strony :)

Link to comment
Share on other sites

ALE PO CO ZMIENIAĆ KIERUNEK OBROTU SERW ?!?

 

Widziałem różne cuda ale nigdy nie potrzebowałem zmianiac kierunku obrotu serwa modyfikując serwo...

 

Napisz po co chcesz zmienić kierunek obrotu - napewno da sie standardowo rozwiązac Twój problem :)

 

wbrew pozorom są takie przypadki - mój zmusił mnie do kupna MX16 ;)

 

Wyobraź sobie sytuację gdy masz klapy w modelu na 2 serwach połączonych kablem Y. Jako, że to są klapy, muszą wychylać się równocześnie w tą samą stronę. Można odwrócić serwo fizycznie i po kłopocie. Ale co zrobisz, jeśli płat jest fabrycznie przygotowany pod serwa umieszczone lustrzanie, jak lotki? Nie odwrócisz bo popychacz nie ma prowadzenia, zaślepka serwa też nie pasuje. Masz wtedy 2 rozwiązania - podłaczenie serw klap do 2 kanałów w nadajniku (jeśli jest taka opcja) albo stworzenie servo reversera - parę schematów w sieci jest. Można też zaszaleć i przerobić samo serwo...

Link to comment
Share on other sites

Przełóż orczyk na drugą stronę i po kłopocie.

Dokładnie!!!! Po co te wszystkie dywagacje? Sprawa jest banalna.

 

Jeśli powierzchnia ruchu orczyka jest równoległa do skrzydła to:

Jeszcze raz. Łopatologicznie. Serwa w obu skrzydłach zamontuj tak samo (np. kabelek od serw wychodzi z obudowy serwa bliżej kraw. spływu). . Oba serwa zepnij kablem Y. Orczyki na obu serwach załóż tak, żeby był zwrócone na zewnątrz skrzydła. Serwa będą kręcić się w jedną stronę, a orczyki poruszać w przeciwnych kierunkach (od lotki i do lotki).

 

Powierzchnia ruchu orczyka jest prostopadła do skrzydła to:

Serwa zamontować symetrycznie - orczykami zwróconymi od kadłuba.

Link to comment
Share on other sites

Guest tom_tom

Anasazi - wiedziałem, że ktoś uderzy do problemu sterowania klapami he he :) Ja zawsze daję serwa na jeden bok ale faktycznie gdyby skrzydła były specjalnie przygotowane do serw w pozycji jak do napędu lotek - to bez zmiany kierunku serwa nie da rady :) Nie pomyslałem o tym.

 

Ale w Katanie Mini sprawa jest banalna - orczyki muszą być zamontowane odwrotnie jak pisza wszyscy i tyle.

 

Pozdrawiam - Tomek

Link to comment
Share on other sites

Sprawa banalna jak idzie przełożyć serwo jak nie to tez prosta sprawa wylutować dwa zewnętrzne kable z potencjometru i zamienić miejscami z silnikiem trochę roboty bo jeśli płytka jest przylutowana bezpośrednio do silnika to trzeba to wylutować i obrócić silnik tak żeby zamienić bieguny

Sam tak przerabiałem do steru wysokości na dwa serwa były zamontowane symetrycznie i nie dało się dać popychacza z dołu a niestety w moim starym mc 10 musiałem to połączyć na Y kablu

Przerabiałem HS- 475HB ale jak ktoś niema porządnej lutownicy najlepiej igiełkowej to niech się nawet za to nie bierze

Link to comment
Share on other sites

Czesc.Ale zrobilem zadyme z tym obrotem serwa.Problem jak to czasami bywa rozwiazal sie sam.Okazalo sie ze ze popychacze lotek sa tak ustawione ze po zamontowaniu serw i ic podlaczeniu lotki wychylaja sie naprzemiennie.Dzeki wielkie wszystkim Kolegom za powyzsze informacje.Poglebily moja wiedze nt serw a zapewne takze i innych Forumowiczow.Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.