Skocz do zawartości

Albatros D.III - Wersja 100cm


szymon_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Sezon ESA się zakończył, a ja zostałem pozbawiony wszystkiego do WWI. Z myślą o następnym sezonie i zamiarem dopuszczenia do walk wielopłatów o rozpiętości 1m postanowiłem już teraz coś zrobić. Wybór padł na Albatrosa D.III z Cyber Fly. Jest teraz korzystna promocja. W cenie zwykłych dłupłatów (tzn. rozp. 80cm) można uzyskać powiększonego. Oferta kusząca. Kupiłem i jestem na razie bardzo zadowolony z zesatawu. Plan na model jest taki, że płaty i podwozie będzie demontowalne. Przy tych rozmiarach może się to okazać pomocne. A malowanie jako fan szachownicy chciałbym takie sporne, bo według jednych źródeł w takim malowaniu występował D.III, a według innych D.V :

4ruz.jpg

Tak, tak wiem, że piękne :wub:

Dobra to co było w pudełku. Zdjęcie wziąłem ze strony bo jak zwykle swojego nie zrobiłem :P

zxkw.jpg

Zacząłęm od skrzydeł.

76yn.jpg

x3ho.jpg

Stateczniki też się przewinęły przez ręce. Lotki i ster kierunku były wycięte. Zamocowałem je na plastikowych zawiasach.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Przeszlifowany kadłub.

d4kq.jpg

kmo0.jpg

Widać zamocowany silnik.

nfig.jpg

Wydzieliłem z kadłuba pewne fragmenty. Jeden z nich to klapka na dostęp do wyposażenia. Wszystko od góry kadłuba, jak lubię.

Kołpak zrobiony z jakieś resztki epp. W albatrosie nie sposób go pominąć :D

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I tu już zaczynamy się bawić w bzdury :P

icmu.jpg

Podłubałem trochę w kawałku zawarteym w zestawie przedstawiającego silnik i dokleiłem wydech z rurki termokurczliwej.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kupiłem piankowe koła 70mm. Będą do niego pasowac. Były szprychowe, ale okleiłem tekrurą by jako tako wyglądały.

sl5e.jpg

 

Na razie tyle. Budowa jest w nieco bardziej zaawansowanym stadium, ale nie mam teraz czasu żeby wrzucić wszytko. Może wieczorem jeszcze coś pokażę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładnie się zapowiada :-)

 

Modele wwI o rozpiętości 1 m dają już możliwość wiernego odwzorowania kształtu bez obawy o utratę sztywności kadłuba. Albatros DV miał prawie okrągły przekrój kadłuba dlatego moim zdaniem możesz go jeszcze troszkę dołem podebrać i wyokrąglić.

Detal silnika to nie bzdury tylko smaczny dodatek .... taka wisienka na torcie.

Mając spory limit wagi (wg Czeskiego regulaminu chyba 800g) można sobie pozwolić na takie upiększające detale.

Powodzenia.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.

Zobaczymy, może go jeszcze trochę zaokrąglę. Myślę, że tak jak mam teraz to na D.III starczy, jakbym chciał przerabiać na D.V to można by było go jeszcze bardziej przeszlifować.

Zrobiłem wszystko co miałem zrobić i dodaję kolejną porcję zdjęć.

2 serwa już wklejone. silnik został zamocowany i rozcięty. Klatka skrzydeł się przymierza :)

btwi.jpg

Skrzydło przykręcane od spodu. Trzyma się pewnie.

ex7d.jpg

A taką oto część zrobiłem ze sklejki jako mocowanie górnego płata. Ta płytka będzie na stałe przymocowana do klatki skrzydeł, a do niej będzie przykręcany płat.

j03l.jpg

I wstępnie w całości.

14yw.jpg

Przy okazji zamocowane zostały bowdeny i popychacze do usterzenia.

2rd9.jpg

fihj.jpg

Dużo roboty z tym. Znacznie więcej niż jak bym wklejał skrzydła na stałe, ale myślę, że warto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie Ci to wychodzi. Malowanko będzie bardzo fajne.

 

Jedyne "ale" - wydech Albatrosów łączył się poziomo ze wszystkich sześciu cylindrów na prawej burcie w jedną rurę.

 

No i Mercedes D III to był silnik rzędowy :)

 

A jaki silnik przewidziałeś do napędu?

 

Czekamy na więcej....

post-10065-0-13271000-1382467454_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za fajne ujęcie silnika. Wiem, że go nie odwzorowałem tak jak należy, ale bardziej chciałem żeby 'coś z niego wystawało' i ładnie wyglądało. Lecz zastanowie się nad zmianą, bo w sumie jak chcę go odwzorować jak najdokładniej w miarę możliwości to nie szkodzi się z tym pobawić. Karabiny też będę wstawiał.

Zaktualizuję relację do stanu rzeczywistego :)

Tak są mocowane zastrzały. Nakrętki będę musiał osadzić w kawałkach sklejki wbudowanej w skrzydło. Na razie to wygląda solidnie, ale wolę żeby nie odpadło.

5mlp.jpg

z21h.jpg

s1g7.jpg

Zrobiłem V, tak jak ma być. Trzyma się mocno, jestem zadowolony :)

Dobra, już widać, że jest podwozie i Albatros stoi o własnych siłach :)

0ts3.jpg

knfq.jpg

pd8b.jpg

W porównaniu z moim dotychczas największym kombatem prezentuje się całkiem nieźle.

ul5v.jpg

Pozostaje mi wkleić serwa lotek, zamocować śmigło i w sumie można latać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Piękne malowanie i piękna makieta silnika...

 

Tylko ten Dualsky coś wysokoobrotowy jak na taki model. Raczej coś kV 600-700. Ja w D VII włożyłem Pulso 2212/34 710kV. Ciąg podobny ale bierze 7,6A ze śmigłem 11 x 7 GWS HD... A dodatkowa zaleta to "dziwne" podobieństwo do AXI 2212/34 - wygląda, że ten sam Guo czy inny Wei je nawija :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny Albatros :) Mój ma środek ciężkości około 4 cm od krawędzi natarcia górnego płata. Już latał i szło mu całkiem ok.

Piszę właśnie na ten temat po dłuugiej przerwie. W końcu udało mi się go pomalować i wyjść na oblot.

hytr.jpg

Tak to wygląda. Zaczynam się zastsanawiać, czy odejmowane płaty to sensowny pomysł. Na razie zostawiam, ale i tak na razie noszę model w całości.

t2g0.jpg

wcut.jpg

afe7.jpg

bikb.jpg

diz5.jpg

zyul.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.