szymon_ Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Witam. Sezon ESA się zakończył, a ja zostałem pozbawiony wszystkiego do WWI. Z myślą o następnym sezonie i zamiarem dopuszczenia do walk wielopłatów o rozpiętości 1m postanowiłem już teraz coś zrobić. Wybór padł na Albatrosa D.III z Cyber Fly. Jest teraz korzystna promocja. W cenie zwykłych dłupłatów (tzn. rozp. 80cm) można uzyskać powiększonego. Oferta kusząca. Kupiłem i jestem na razie bardzo zadowolony z zesatawu. Plan na model jest taki, że płaty i podwozie będzie demontowalne. Przy tych rozmiarach może się to okazać pomocne. A malowanie jako fan szachownicy chciałbym takie sporne, bo według jednych źródeł w takim malowaniu występował D.III, a według innych D.V : Tak, tak wiem, że piękne Dobra to co było w pudełku. Zdjęcie wziąłem ze strony bo jak zwykle swojego nie zrobiłem Zacząłęm od skrzydeł. Stateczniki też się przewinęły przez ręce. Lotki i ster kierunku były wycięte. Zamocowałem je na plastikowych zawiasach. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Przeszlifowany kadłub. Widać zamocowany silnik. Wydzieliłem z kadłuba pewne fragmenty. Jeden z nich to klapka na dostęp do wyposażenia. Wszystko od góry kadłuba, jak lubię. Kołpak zrobiony z jakieś resztki epp. W albatrosie nie sposób go pominąć -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- I tu już zaczynamy się bawić w bzdury Podłubałem trochę w kawałku zawarteym w zestawie przedstawiającego silnik i dokleiłem wydech z rurki termokurczliwej. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Kupiłem piankowe koła 70mm. Będą do niego pasowac. Były szprychowe, ale okleiłem tekrurą by jako tako wyglądały. Na razie tyle. Budowa jest w nieco bardziej zaawansowanym stadium, ale nie mam teraz czasu żeby wrzucić wszytko. Może wieczorem jeszcze coś pokażę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 ładnie się zapowiada :-) Modele wwI o rozpiętości 1 m dają już możliwość wiernego odwzorowania kształtu bez obawy o utratę sztywności kadłuba. Albatros DV miał prawie okrągły przekrój kadłuba dlatego moim zdaniem możesz go jeszcze troszkę dołem podebrać i wyokrąglić. Detal silnika to nie bzdury tylko smaczny dodatek .... taka wisienka na torcie. Mając spory limit wagi (wg Czeskiego regulaminu chyba 800g) można sobie pozwolić na takie upiększające detale. Powodzenia. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon_ Opublikowano 22 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Dziękuję. Zobaczymy, może go jeszcze trochę zaokrąglę. Myślę, że tak jak mam teraz to na D.III starczy, jakbym chciał przerabiać na D.V to można by było go jeszcze bardziej przeszlifować. Zrobiłem wszystko co miałem zrobić i dodaję kolejną porcję zdjęć. 2 serwa już wklejone. silnik został zamocowany i rozcięty. Klatka skrzydeł się przymierza Skrzydło przykręcane od spodu. Trzyma się pewnie. A taką oto część zrobiłem ze sklejki jako mocowanie górnego płata. Ta płytka będzie na stałe przymocowana do klatki skrzydeł, a do niej będzie przykręcany płat. I wstępnie w całości. Przy okazji zamocowane zostały bowdeny i popychacze do usterzenia. Dużo roboty z tym. Znacznie więcej niż jak bym wklejał skrzydła na stałe, ale myślę, że warto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Pięknie Ci to wychodzi. Malowanko będzie bardzo fajne. Jedyne "ale" - wydech Albatrosów łączył się poziomo ze wszystkich sześciu cylindrów na prawej burcie w jedną rurę. No i Mercedes D III to był silnik rzędowy A jaki silnik przewidziałeś do napędu? Czekamy na więcej.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon_ Opublikowano 22 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Dziękuję za fajne ujęcie silnika. Wiem, że go nie odwzorowałem tak jak należy, ale bardziej chciałem żeby 'coś z niego wystawało' i ładnie wyglądało. Lecz zastanowie się nad zmianą, bo w sumie jak chcę go odwzorować jak najdokładniej w miarę możliwości to nie szkodzi się z tym pobawić. Karabiny też będę wstawiał. Zaktualizuję relację do stanu rzeczywistego Tak są mocowane zastrzały. Nakrętki będę musiał osadzić w kawałkach sklejki wbudowanej w skrzydło. Na razie to wygląda solidnie, ale wolę żeby nie odpadło. Zrobiłem V, tak jak ma być. Trzyma się mocno, jestem zadowolony Dobra, już widać, że jest podwozie i Albatros stoi o własnych siłach W porównaniu z moim dotychczas największym kombatem prezentuje się całkiem nieźle. Pozostaje mi wkleić serwa lotek, zamocować śmigło i w sumie można latać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 silnik, panie... jaki silnik? w sensie bezszczota... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon_ Opublikowano 22 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Ahaa, zapomniałem napisać. http://www.abc-rc.pl/p/163/2469/silnik-emax-gf2215-20-kv1200-270w--silniki-firmy-emax-silniki-elektryczne.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Przy poborze prądu 25A nie ma szans aby pakiet 1300mAh wystarczył na więcej niż 4 minuty lotu. Po co Ci taka rakieta - 270W o ciągu statycznym do 1,1 kg (?) Szukaj poniżej 1000kV i poborem prądu max 15A o ciągu statycznym 600-700g ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon_ Opublikowano 23 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 OK. Narazie zostawie co jest i zobacze jak bedzie latać. Mogę zmienić napęd w każdej chwili, a ten pójdzie do czegoś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 25 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Jak, oblot był? Sukces? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon_ Opublikowano 25 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2013 Nie było jeszcze. W weekend pewnie będę próbował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alenik Opublikowano 1 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 A waga? Jaka waga? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon_ Opublikowano 1 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2013 Gotowy do lotu już ze wszystkim, częściowo pomalowany (bo machnąłem już płaty) waży 650g. Ważone z pakietem 1300mAh. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 W którym miejscu masz środek ciężkości? Już latał? Ja mam też tego samego (do lotu z pakietem 1300 waga 640g) Silnik http://www.model-fan.com.pl/index.php?p4656,dualsky-xm2830ca-10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Piękne malowanie i piękna makieta silnika... Tylko ten Dualsky coś wysokoobrotowy jak na taki model. Raczej coś kV 600-700. Ja w D VII włożyłem Pulso 2212/34 710kV. Ciąg podobny ale bierze 7,6A ze śmigłem 11 x 7 GWS HD... A dodatkowa zaleta to "dziwne" podobieństwo do AXI 2212/34 - wygląda, że ten sam Guo czy inny Wei je nawija Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 18 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2013 Wiem, że silnik trochę źle dobrany. Taki akurat miałem, ale planuję go później zmienić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon_ Opublikowano 25 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Piękny Albatros Mój ma środek ciężkości około 4 cm od krawędzi natarcia górnego płata. Już latał i szło mu całkiem ok. Piszę właśnie na ten temat po dłuugiej przerwie. W końcu udało mi się go pomalować i wyjść na oblot. Tak to wygląda. Zaczynam się zastsanawiać, czy odejmowane płaty to sensowny pomysł. Na razie zostawiam, ale i tak na razie noszę model w całości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Piękniusi, jakie masz tam śmigło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon_ Opublikowano 25 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Smigło 9x5. Za małe Było czuć na oblocie. Mam już kupionych pare śmigieł 10x4.7. Myślę, że bardziej się nadadzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 25 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2013 Za małe ..... bo model zbyt wolny czy za słaby ? Co było nie tak w oblocie? ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi