dukeroger Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Witam Poniewaz rozpoczely sie dlugie jesienno zimowe wieczory rozpoczynam projekt majacy na celu zbudowanie modelu samolotu Fairchild A-10 Thunderbolt II (nazwa kodowa Warthdog czyli po polsku guziec). Zalozenia projektu sa nastepujace: - konstrukcja: depron (3,6mm)+balsa/sklejka+wegiel - naped 2xEDFy (wstępnie srednica 60-70mm) - rozpietosc ok.1000mm - w pierwszym podejściu nie zakładam istnienia podwozia - demontowane skrzydlo - demontowany zespol silnikow - dzialajace stery kierunku - dzialajace klapy Prace rozpoczalem od zebrania planow , rysunkow i monografii tego samolotu a także wykonania wstępnego modelu w sketch up’ie. Efekt tych praczamieszczam ponizej. Na razie jako wyzwania widze: - profil skrzydla; oryginal posiada dość charakterystyczny profil czy/czym go zastapic? - geometria a wlasciwie katy zaklinowania skrzydla, statecznika poziomego oraz katy sklonu silnikow sa dość chatrakterystyczne; jak do tego podejść w modelu? - dysponuje jedynie liniami samolotu; które wielkości powierzchni powinienem rozwazyc pod katem zwiększenia w modelu? - dobor napedow; jakie EDFy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Ja w takich konstrukcjach zawsze zwiększam cięciwę skrzydła i trochę po rozpiętości względem skali Dla mnie powierzchni skrzydła nigdy za mało. Powiększam też nieco statecznik poziomy. Myślę, że ten model jest za mały jak na dwa napędy EDF. Zakładając, że będziesz miał napędy EF 70mm, takie najtańsze jak ja kupiłem, to dla dwóch będziesz potrzebował baterii ok 5000mAh, żeby polatać 3-4minuty. Waga elektroniki będzie wtedy znaczna, którą trzeba będzie wozić. Dwa 70EDF będą miały ciągu, rzędu 1500gram. A-10 myśliwcem nie jest, nadwyżki ciągu nie musi być. Jeśli chcesz go robić w takim rozmiarze jak na rysunku to rozważ 64mm EDF. PS.Widziałeś może wątek o A-10 z epp na rcgroups? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 23 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Ja w takich konstrukcjach zawsze zwiększam cięciwę skrzydła i trochę po rozpiętości względem skali Dla mnie powierzchni skrzydła nigdy za mało. Powiększam też nieco statecznik poziomy. >> najlepiej by bylo miec do wgladu jakas dokumentacje modelarska; te co widzialem poki co sa bardzo uproszczone. Jest jedna solidna z "Scale RC Models" ale to trzeba kupic no i skala duza. Myślę, że ten model jest za mały jak na dwa napędy EDF. Zakładając, że będziesz miał napędy EF 70mm, takie najtańsze jak ja kupiłem, to dla dwóch będziesz potrzebował baterii ok 5000mAh, żeby polatać 3-4minuty. >> nie zaklaldam 70mm, moze byc mniej, ta ilosc minut lotu to chyba zalezy od finalnej masy modelu Waga elektroniki będzie wtedy znaczna, którą trzeba będzie wozić. Dwa 70EDF będą miały ciągu, rzędu 1500gram. A-10 myśliwcem nie jest, nadwyżki ciągu nie musi być. Jeśli chcesz go robić w takim rozmiarze jak na rysunku to rozważ 64mm EDF. PS.Widziałeś może wątek o A-10 z epp na rcgroups? >> takiej rady wlasnie szukalem, jak masz jakis konkretny watek na mysli to podrzuc dzieki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 23 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2013 Miałem na myśli ten wątek: http://www.rcgroups....d.php?t=1902427 Z tym, że tu są zastosowane pushery. Chodzi o konstrukcję. A wyposażenie do swojego możesz podejrzeć tu: http://www.rcgroups....d.php?t=1955408 Przy tak małym samolocie zastosowałbym prosty kfm3, albo po prostu clarcy lub naca 2412 lub nieco grubszy. Czas lotu zależy od sterowania gazem. Testowałem Skyray-a, który ma dużą powierzchnię skrzydła i na prawdę potrafi wolno latać. Wtedy na pół gwizdka mogłem się turlać po niebie cztery minuty z kawałkiem. A gdy trochę poszalałem to nie było 3 minut lotu. Z tego właśnie powodu stosuję zasadę powiększania powierzchni nośnej, mała prędkość = mało prądu. Powiększam skrzydła jak się da, ale tak aby nie utracić rozpoznawalności modelu w powietrzu, np w Su-22 mam bardzo powiększone skrzydła a mimo tego obciążenie powierzchni nośnych jest dość znaczne i prędkość minimalna wyższa niż w innych moich modelach. To jest ważne jeśli nie chcesz montować podwozia i lądować w trawie. Znalazłem tego A10 z Dynam Jak widać, gdy zmieścisz się w wymiarach i wadze jak ten gotowiec to można go wyrzucić ręką i dobrze ląduje w trawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 24 Października 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 z opisow EDFow 64mm wychodzi ze maja ok. 1kg ciagu co daje 2kg z dwoch. EDFy 50mm maja po 600g ciagu moze to jest wlasciwszy kierunek? Jezeli zmiescilbym sie z waga w 1kg to moze by sie wszystko zapielo w calosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarsko Opublikowano 5 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2013 Jeśli wciąż jesteś zainteresowany tym projektem odezwij się na PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KuTeR Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 EDFy ktore zastosowałem u siebie w F-14 maja (jeden) 1700g ciagu na starcie a pozniej 1600-1550g Około (poniżej 1,5 kg nie spada) Myslalem o A -10 jako 2 modelu albo f-16 ale nigdzie nie widze konkretnych planów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 Mam plany A-10 w skali 1:6 w pdf. Jeśli chcesz, odezwij się na PW. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi