rapier Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 No to teraz można zaszaleć http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__34247__Hobbyking_Pulse_Jet_Gasoline_Engine_34_Red_Head_34_with_Ignition_System.html Ciekawe ile osób wyjdzie z takiego założenia i czy czeka nas seria wypadków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Kiedyś było zakazane urzywanie w Polsce ,ale czy jest dalej to nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Z tego co wiem, to takie coś chyba można zbudować taniej. Norm hałasu nie spełnia to żadnych Nazywali to "grzmiąca rura" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Zakazane czy nie to napęd tak kłopotliwy, że nie sądzę aby nagle pojawił się na przydomowych lotniskach. Pewnie znalazłoby się tu kilku chętnych gdyby dało się przeskalować silnik do mniejszych rozmiarów z zachowaniem skuteczności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 a mnie obawia niska cena ... nie jestem za zmową cenową, ale powinno kosztować ze 4 razy tyle. Z tą ceną jednak zacznie pojawiać się tu i uwdzie, bo nie jest jakaś zaporowa i zaczną się wypadki. Bartku: Nie wiem czy da się wykonać taniej .. Kiedyś wpadło mi do głowy wykonanie czegoś podobnego, ale materiały są dosyć trudne i upierdliwe do obróbki (stal tytanowa) i prototypy często się nie sprawdzają. Jeśli to jest produkcja liniowa (miejmy nadzieję) można założyć, że wyeliminowano błędy, nieprawidłowe tolerancje itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Mam już dwa, a ten będzie z pewnością trzeci w moich rękach... no i w końcu może popełnię model pod niego, rekord Polski jest do pobicia od 1955 roku. Prędkość modelu latającego na uwięzi 192,5 km/h osiągnięta przez Stanisława Skotnicznego w porównaniu z rekordem świata 395,6 km/h świadczy o tym, że w naszym kraju jest jeszcze sporo do zrobienia. Kacper o czym Ty piszesz?? Jaka stal tytanowa?? Widziałeś kiedyś coś takiego, bo ja nie...O jakich tolerancjach piszesz w kawałku rury??? Pulsak to konstrukcja w swoim skomplikowaniu podobna do cepa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Udało się odpalić ? Dawaj jakiś filmik, pewnie każdy czeka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Jeszcze nie odpalałem, jeden ma jakieś 60 lat i jest zabytkiem, a na drugiego jakoś nigdy nie było czasu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 1H18N9T / X6CrNiTi 18-10 - zajmuję się obróbką podobnego g...na na codzień. Bardzo odporna na temperaturę i zmianę kształtów. Morderca dla narzędzi. Przejrzałem sporo projektów i testów, na żywo również i cepowi daleko do tak pozornie prostych konstrukcji .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Rura rurą ale ten z HK to silnik z zaworem. To jest ta najdroższa i najtrudniejsza do wykonania część. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 ten pan raczej bajek nie opowiada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Rura rurą ale ten z HK to silnik z zaworem. To jest ta najdroższa i najtrudniejsza do wykonania część. Kawałek blaszki no weź mnie nie rozśmieszaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Tylko czy piszemy o tym co jest "stockowe" i będzie działać, czy o tym co na zasadzie prób i błędów albo nam pourywa kończyny albo nie ... dlatego wspomniałem, jeśli produkcja jest liniowa i trafi się 0.2 % wadliwych egzemplarzy to jest super, jeśli to mają być samoróbki i stracony model to najmniejszy problem to piszemy o zupełnie innych sprawach .. Jak mi się wydaje od początku wątku, piszemy o produkcie gotowym do użycia .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Proponuję poczytać tą książeczkę: http://allegro.pl/bu...3626554933.html i wszystko będzie jasne, nie taki diabeł straszny jak go malują. Jedynym problemem z pulsakami jest mała żywotność zaworków i to, że po ich zużyciu po prostu nimi plują. Można się jeszcze poparzyć, ale równie dobrze można oparzyć się herbatą. No to przy okazji mogę się pochwalić jednym z wspomnianych wyżej motorków: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Analizowałem temat aktywnie przez 4 lata i odpuszczam udział w wątku. Dowiedziałem się już, że materiały z którymi na codzień funkcjonuję nie istnieją, dowiedziałem się również, że budowa silnika to po rosyjsku młot i kowadło, nie chcę się czuć odpowiedzialny za ewentualne próby i konsekwencje ... apeluję jednak o rozwagę bo to nie palec zraniony śmigłem ... Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Poniżej link do filmiku, w sieci jest mnóstwo podobnych: Ta stal jest taka tytanowa że ho ho - zawartość tytanu jest sporo mniejsza od innych składników i dlatego zdziwiła mnie ta nazwa, temat budowy również rozpoznawałem swego czasu i jedynym problemem jaki mnie się uwidocznił jest spawanie takiego materiału szczególnie, że jego grubość to jakieś 0,15mm (laser ponoć daje radę). A obrabia się toto przy tej grubości odpowiednimi nożyczkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 może piszesz o tym co ma 60 lat ... Nie twierdzę, że tego nie da się zrobić a o tym, że to nie młot i kowało jak wcześniej wspomniałem. Pawle, jeśli potrzebujesz pomocy w stalach, stopach, obróbkach itd. służę pomocą, w końcu to mój zawód. Niby programista maszyn, ale muszę znać każdy materiał. by wiedzieć jak go obrobić. To tak odnośnie Twojego pytania : "Kacper o czym Ty piszesz?? Jaka stal tytanowa?? Widziałeś kiedyś coś takiego, bo ja nie..." Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Jak dla mnie to chromowo-niklowa z małym dodatkiem tytanu (jestem chemikiem i patrzę na to po swojemu). Lub po prostu żaroodporna. Napisz jeśli wiesz czy i jeśli tak to gdzie można nabyć detaliczne ilości blachy z takiej właśnie stali o grubości 0,15mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 Też prawidłowo Ok, to mniej więcej wróciliśmy do tematu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny88 Opublikowano 24 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2013 stal tytanowa.... popieram Pawła, nie potrzebna jest stal tytanowa wcale, można stosować inne stale . Chodzi tutaj głównie o wytrzymałość na pełzanie czyli skórcze temperaturowe stali . A osiąga się to przez dodanie np wanadu, wolframu, tytanu czy chromu. Bardzo dobra na wysokie temp. jest też stal nierdzewna 304 lub kwasowa 316/316L która nie jest już taka droga. Pozdrawiam Piotrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi