Skocz do zawartości

Silnik elektryczny 15W


Al3x

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Poszukuje informacji o silnikach elektrycznych i wydaje mi się, że to miejsce będzie najlepsze.

Mianowicie - jestem laikiem jeśli chodzi o silniki elektryczne, potrzebuje takiego, który będzie działał przy mocy 15W.

Potrzebuje tego do projektu naukowego, docelowo ma on po prostu poruszyć pojazd ważący ok 8kg.

Za wszelką pomoc będę wdzięczny,

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiego akumulatora?

Skąd wynika takie ograniczenie dotyczące mocy?

 

Niezależnie od tego jaki silnik włożysz musisz jakoś przenieść napęd, dobrać przekładnię.

Zakładając, że masz kwasowy akumulator 12V prąd maksymalny musiałbyś mieć w okolicy jednego ampera.

Nie ma mowy aby przy takim prądzie duży silnik miał zadowalającą sprawność. Na bardzo mały silniczek to już sporo ale pojazd albo nie ruszy albo prędkość będziesz mierzył w centymetrach na godzinę. Zależnie od zastosowanego przełożenia.

 

Jeśli naprawdę chcesz coś zbudować proponuję skończyć zabawę w półsłówka, przedstawić cały pomysł, wstępny projekt, rysunki, założenia, wymagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynika to z tego, że ogniwo paliwowe jest w stanie wygenerować 600kWh przez dobę, zatem 25kWh przez godzine, a według producenta nominowana moc to 25W.

Około 6W z tego służy do zasilenia innego urządzenia, zostaje nam 19W energii. Szukam silniczka, który będzie działał przy 15W, dlatego, że jak da radę przy 15, to przy 19 tym bardziej.

Co do akumulatora to jeszcze się nad tym nie zastanawiałem, bo nie sądziłem, że typ akumulatora będzie miał jakieś kolosalne znaczenie.

Cała jednostka będzie ważyć około tych 8kg i jedyne czego trzeba to wprawić ją w ruch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

600kWh przez dobę,

zatem 25kWh przez godzine, a według producenta nominowana moc to 25W.