Johny88 Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 Cześć w modelu tej wielkości podwozie raczej ma minimalny wpływ na wyważenie i to z dwóch powodów małej odległości od SC jak i małej masy w stosunku do całości modelu. Wyważenie modelu i tak się zmienia w locie w trakcie zużywania się paliwa. Jako, że w mojej Foce nie było instrukcji podajcie w jakiej odległości od natarcia producent przewiduje SC. Ja swoją 190 zasilał będę z dwóch pakietów NiMh 6V 2000mAh, jeden na odbiornik jeden na zapłon, stawiam na prostotę kiedyś przez awarię BEC straciłem model ,. Pozdrawiam Radek Ja osobiście polecam LiFe, mam 2 pakiety (zapłon + odbiornik) LiFe dają praktycznie przez cały czas podczas wyładowania równy prąd co jest dobre na zapłon. A NiMh nie. Dlatego tym bardziej jeśli chodzi o zapłon polecałbym 2 cele LiFe. (6.6V) Pozdrawiam Piotrek.
lukas325 Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Opublikowano 19 Listopada 2013 Dzięki za odpowiedz,w łikend jak będę przy modelu to napiszę co podaje instrukcja w temacie SC.
Senior Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 Witam Szanownych Kolegów . Mam oryginalną instrukcję do tej Foczki Turnigy. Producent podaje: ŚC 95-105 mm od noska natarcia mierzone przy kadłubie, wychylenia lotek: góra - dół po 20-25 mmm, klapy: 15-30 mm, ster wysokości po 15-20 mm (góra i dół), ster kierunku: 35-40 mm na prawo i lewo. Przy odrobienie wolnego czasu również przystępuję do budowy tej Foczki z zestawu Turnigy. Planowany napęd to Saito 125 4T i powinno być OK. Podwozie chowane dedykowane do tego modelu nabyłem w HK, napęd elektryczny - zobaczymy jak się sprawdzi w praktyce (całe z metalu, amortyzowane - wygląda solidnie ale z jakich materiałów ???). Silnik Saito 125 4T zastosowałem również do napędu modelu Me 109E w podobnej skali co Foczka, ale jest trochę cięższy (podwozie pneumatyczne Robart i pełne odwzorowanie kokpitu z pilotem). Lata przyzwoicie, choć silnik jeszcze nie jest w pełni obciążany (lekko przelany - po wstępnym dotarciu). Loty Messerka można obejrzeć na mojej stronie www, w dziale Moje modele - w hangarze lub filmy. Zapraszam
lukas325 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2013 Witam ponownie,prace przy Focke dobiegły praktycznie końca,udało mi się nabyć benzynowy silnik o pojemności 31cm z jakiegoś urządzenia kosząco-tnącego )) Został on już zamontowany,wszystko popodlączane i teraz czekam na odpalanie,miało nastąpić dziś,ale pogoda skutecznie pokrzyżowała te plany,zamieszczam kilka fotek a i oczywiście filmem z pracy silnika się podzielę )
sławek Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Już po ptakach .....nikt nie zauważył że maska silnika jest założona i pomalowana do góry nogami?! ....szkoda że wpadłem dopiero teraz na ten temat .
lukas325 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2013 Zauważył już dawno,nawet przy zakupie w opiniach było to opisywane,ale dla nie wprawionego oka mniej kuje do góry nogami niż szary kolor z czapy na górze,a zielony na dole,gdybym zakładał malowanie całego modelu to zrobił bym to od razu,ale że ma być taki pstrokaty jak jest to i maska zostanie odwrotne,paradoksalnie jak przymierzałem ją we właściwej pozycji to delikatnie mówiąc nie pasuje i i odstaje z każdej strony-taki to już wyrób.
radga Opublikowano 19 Grudnia 2013 Opublikowano 19 Grudnia 2013 Cześć i jak odpalałeś silnik? Tak z ciekawości jakie masz śmigło i na jakie obroty silnik się wkręca? Mam kosę spalinową i silnik z 26ccm daje tylko ok 1KM mocy, piła spalinowa z 50 ccm wyciska ok 2,5 KM, natomiast modelarskie silniki benzynowe dają z 26ccm 2,5 - 3,0 KM. Możesz dać zdjęcia bez maski silnika jestem ciekawy jak tam wszystko poukładałeś. Ja u siebie musiałem się nieźle pogimnastykować z popychaczami gazu i ssania, a zapłonu jeszcze nie mocowałem chociaż mam już koncepcję ale warto podpatrzyć też u innych.
lukas325 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2013 Hej,jutro jak pogoda pozwoli to odpalę silnik i powiem co i jak i postaram się dodać filmik oraz wkleję fotki z pod maski,śmigło jakie miałem z silnikiem to 17x8. Co do montażu serwa gazu to faktycznie zabawa była duża,umiejscowiłem je zupełnie w innym miejscu i działa,cięgno od ssania przedłużyłem drutem i widać je na zdjęciu w środku maski. Pozdrawiam
Johny88 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Opublikowano 20 Grudnia 2013 śmiglo powinno być OK, udanego rozruchu !
lukas325 Opublikowano 22 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2013 Model uruchomiony i trochę sobie pojezdził,niestety z odpalaniem się trochę zeszło i mimo regulacji silnik nie wkręca się zbytnio na obroty,jak na razie obstawiam świecę bo po zamontowaniu śruby,przystawieniu jej do silnika iskra skacze i strzela jak stroboskop,a po zamontowaniu świecy iskra jest ekstremalnie znikoma a nawet jej prawię nie widać,czyszczenie jej itp prawie nic nie daje,wygląda,że jest w silniku od nowości bo nawet jej odkręcanie to była arcy gimnastyka no nic muszę skoczyć do ogrodniczego i nabyć świecę i bawić się dalej oczywiście zdając wam foto relację Ps,to nie jest docelowe lotnisko,tam mam najbliżej na próby i docieranie silników http://www.youtube.com/watch?v=OicrHSbmkJs
tomekst16 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Świeca do wymiany i gaźnik bym pod regulował
Andy. Opublikowano 29 Grudnia 2013 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Model uruchomiony i trochę sobie pojezdził,niestety z odpalaniem się trochę zeszło i mimo regulacji silnik nie wkręca się zbytnio na obroty,jak na razie obstawiam świecę bo po zamontowaniu śruby,przystawieniu jej do silnika iskra skacze i strzela jak stroboskop,a po zamontowaniu świecy iskra jest ekstremalnie znikoma a nawet jej prawię nie widać, jak sprawdzałeś wielkość iskry po zamontowaniu (piszesz że ekstremalnie znikoma..), mam podobny problem z benzynką
lukas325 Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2013 Tak jak w maluchu odkręciłem,zamontowałem fajkę i świece przyłożyłem bo głowicy,oczywiście zakręcając śmigłem,iskra prawie zerowa,a pręt od śrubokręta aż strzelał teraz luzniej w sklepach to kupie nową i sprawdzę co i jak.
radga Opublikowano 30 Grudnia 2013 Opublikowano 30 Grudnia 2013 Cześć ja swoją Foczkę też już odpaliłem na śmigle Master Airscrew Clasic 18X8 mam 6900 obrotów/min. Okazuje się, że mimo dość ciężkiego silnika będę jeszcze musiał dać ze 100-150g ołowiu na przód. Na nowy rok wezmę z pracy wagę i zważę Foczkę gotową do lotu i zmierzę ciąg stateczny. A oto mój rzeźnik
Johny88 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Panowie bedziecie moze w te wakacje w wilczych laskach ?? Bo ja będę .pytam bo mam na myśli polatanie 3 fokami na raz:) wszystkie mamy w tej samej skali wiec widok super :-)
lukas325 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2014 Nigdy tam nie byłem,ale może właśnie będzie czas to nadrobić więc czemu nie ! Radga,piękny modeli i faktyczne wagi z przodu potrzebuje sporo,ja jestem na etapie szukania świecy po sklepach a łatwo nie jest,w jutro mam jeszcze jeden w planie i jak tam jej nie będzie to zamówię przez internet i po odpaleniu napisze czy jest poprawa w pracy silnika.
radga Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Cześć zwazylem moją 190,gotowa do lotu z 50% paliwa waży 5650g. Zmierzylem również ciąg generowany prprzez silnik z śmigłem i tu uzyskalem wartość 6,2kg, aczkolwiek metoda pomiarowa (ciąg mierzony na kolach waga doczepiona do ogona) jest malo dokładna. Pozdrawiam Radek
lukas325 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2014 Udało mi się kupić dziś świece,niestety nie wiele się zmieniło,silnik nie chce osiągnąć wyższych obrotów i chyba te co ma to jego maksimum.Gaznik wyregulowałem najlepiej jak mogłem i tyle,muszę poszukać czegoś innego,bo ten silnik nie da rady mojej foce,odpala już od palca,nie gaśnie,chodzi bardzo stabilnie itp ale jej nie pociągnie-myślę,że do jakiegoś dużego trenerka był by akurat,wystawię go na allegro i będę szukał czegoś kolejnego,dam znać jak zakupię coś nowego
tomekst16 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Opublikowano 4 Stycznia 2014 Jak masz możliwość to załóż mniejsze śmigło i zobacz wtedy.
Johny88 Opublikowano 8 Stycznia 2014 Opublikowano 8 Stycznia 2014 mniejsze śmigło nie jest rozwiązaniem, i tak 17x8 to b. małe śmigło(nie wiele wystaje za maske) do modelu warbirda , te samoloty potrzebują duużo mocy, u mnie w foce jest DLE 30, i słabszy być by nie mógł - śmigła cały czas testuje ale latałem na 18x8 , 17x10 (3 łopaty biela) - porażka , 18x10 -biela ,
Rekomendowane odpowiedzi