Adrian77774 Posted January 29, 2008 Posted January 29, 2008 Witam wszystkich mam stary silniczek MV-VS 1.5cm3 na eter. Ostatnio go wyczyściłem i chce odpalić ale nie mogę nigdzie znaleźć eteru czy ktoś wie gdzie można go dostać??? Wiem ze można kopić gotowe paliwo ale wolabym pobawić sie w z domowej roboty paliwem Dziekuje
Ładziak Posted January 29, 2008 Posted January 29, 2008 wolabym pobawić sie w z domowej roboty paliwem Jesteś pewien? Za Wiki: "Eter dietylowy jest skrajnie łatwopalną cieczą (temperatura zapłonu: -40°C, temperatura samozapłonu 170°C). Z powietrzem (i tlenem) tworzy mieszaninę wybuchową. Jego pary są cięższe od powietrza, co powoduje, że "pełzają" po stole laboratoryjnym, unosząc się z otwartej butelki. Możliwe jest więc podpalenie par eteru, nawet w odległości kilku metrów od otwartej butelki, co powoduje szybkie przeniesienie ognia i pożar. Jest to powód, dla którego należy bardzo ostrożne obchodzić się z nim (dobrze wentylowane pomieszczenie), a w szczególności nie wolno używać otwartego ognia przy wszelkich pracach z eterem. Bardzo niebezpieczna, w pracach z eterem dietylowym, jest jego skłonność do tworzenia wybuchowych nadtlenków, w wyniku działania światła i kontaktu z powietrzem. " Gotowe paliwo kosztuje kilkanaście złotych za 0,5l.
robraf Posted January 29, 2008 Posted January 29, 2008 jak temperatura samozaplonu 170 stopni to trzeba się nieźle namachać
fredzio Posted January 29, 2008 Posted January 29, 2008 Nie bardzo rozumiem od co koledze chodzi? Jeżeli o kręcenie śmigłem w celu odpalenia silnika, to polecam zapoznać się ze zjawiskiem przemiany adiabatycznej. Kłaniają się lekcje fizyki...
leszek504b Posted January 29, 2008 Posted January 29, 2008 Chciałbym również dodać, że opary eteru są nie tylko łatwopalne ale również bardzo szkodliwe dla organizmu człowieka. Kilka lat temu, jak dostałem 2 silniczki, również samozapłonowe, to też poszukiwałem eteru aby odpalić ich, ale dałem sobie z tym spokój (na szczęście) gdy dowiedziałem się, że są łatwo dostępne gotowe mieszanki. A jeżeli chodzi o tą temperaturę zapłonu to dotyczy ona warunków normalnych, czyli przy ciśnieniu ok. 1013hPa. Jażeli to ciśnienie będzie wyższe, jak to ma miejsce w komorze spalania w silniczku podczas sprężania, wtedy ta temperetura zapłonu jest dużo mniejsza. Czyli właśnie to jest ta nasza fizyka...
swirus Posted January 29, 2008 Posted January 29, 2008 Nie bardzo rozumiem od co koledze chodzi? Jeżeli o kręcenie śmigłem w celu odpalenia silnika, to polecam zapoznać się ze zjawiskiem przemiany adiabatycznej. Kłaniają się lekcje fizyki... On tego jeszcze niemiał ba w gim niema ... Ja tera w 3 gim miałem o prądzie znaczy volty , ampery , ohmy . Aaaa eter można kupić tylko trzeba chyba mieć jakieś papierki ... ( w hurtowni )
throd Posted January 29, 2008 Posted January 29, 2008 Mi tam zawsze eter zalatwiali ze szpitali zaprzyjaznienie pracownicy. A co do robienia samemu paliwa mozna dostac odlotu jak to sie robi w jakims niewentylowanym pomieszczeniu. Nigdy jednak w powietrze sie nie wysadzilem, ale dzisiaj jak juz jestem troche starszy to chyba bym nie robil takich numerow jak kiedys czyli mieszanie paliwa w niewietrzonym pomieszczeniu 4 na 2,5 metra i chwile potem odpalanie silnikow w tym samym pomieszczeniu.
Henryk S. Posted January 29, 2008 Posted January 29, 2008 Mam eter 0,75l i 1l paliwa gotowego,podaj adres przesyłki,prześle gratis.
Ładziak Posted January 29, 2008 Posted January 29, 2008 Ech, ten zapach eteru i cały model upaćkany w oleju... Żarowe mnie tak nie ruszają. I zapach nie ten :mrgreen:
Robert Holeczek Posted January 29, 2008 Posted January 29, 2008 Ech, ten zapach eteru i cały model upaćkany w oleju... Właśnie sobie przypomniałem mistrzostwa polski modeli na uwięzi 2007 Ach te zapachy 8) Na modelarni instruktor robi sam paliwo do samozapłonów (chyba o takie paliwo chodzi) bo w Katowicach trudno takowe kupić... Chyba w jedynym sklepie, w którym można kupić trzeba zamówić co najmniej 20 puszek po 0.5litra...
instruktor Posted January 29, 2008 Posted January 29, 2008 U Radka można bez problemu kupić gotowe paliwo http://www.modelarski.com/
karlem Posted January 30, 2008 Posted January 30, 2008 Ładziak, ....noooo , te zapachy !!! Eter (samozapłon) = szpital, żarowe = placki kartoflane. A, nawiasem mówiąc, jak zaczynałem się bawić w modelarstwo, to silnik żarowy był rarytasem, pozyskiwanym albo z zagranicy za pomocą rodziny, albo jako nagroda w zawodach (np. Różańskiego). Czyli truliśmy się na potęgę :oops: eterem i azotanem (i azotynem) amylu - jeden wielki smród, ale jak miło się wspomina... :wink:
instruktor Posted January 30, 2008 Posted January 30, 2008 Karolu to Ty już masz tyle lat że pamiętasz takie rzeczy ? :lol2:
karlem Posted January 31, 2008 Posted January 31, 2008 ...wiek podany Przecież wychowywaliśmy się na Jaskółkach, później Zeiss'ach i radzieckich samozapłonach, a MVVS albo MOKI to były rarytasy
Rob Mc Fly Posted January 31, 2008 Posted January 31, 2008 Odlot jest fajny potweirdzam Żeby Ci się tylko za bardzo to nie spodobało :shock: . Szkoda zdrowia :wink: .
Henryk S. Posted January 31, 2008 Posted January 31, 2008 Adrian 77774 zastanawiam się nad tym eterem,do czego ty potrzebujesz,masz 14 lat i piszesz że odlot jest fajny. Gdybyś potrzebował do celów modelarskich to tak jak pisałem masz go gratis,nawet nie płacisz przesyłki. Pytałeś się na pw do kiedy ma gwarancje,więc do 05 11 2008r i nad tym się zastanawiam. Do silników nie jest potrzebna gwarancja,latałem w latach 60tych na eterze dwa lata po gwarancji i silniki pracowały super.
Adrian77774 Posted February 2, 2008 Author Posted February 2, 2008 chodzi mi o to ze jak robiłem kiedyś takie paliwo z moim tatą to sie nawąchałem eteru i potem miałem odlot. Wiesz o co mi chodzi. A ile by pan chciał za ten eter?? Pozdrawiem
Henryk S. Posted February 5, 2008 Posted February 5, 2008 Pisałem ze wyśle gratis,to znaczy ze nie zapłacisz nic ani grosza,podaj adres przesyłki na pw.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.