Skocz do zawartości

Eter (paliwo domowej roboty)


Adrian77774

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Ja to specjalistą nie jestem - ale myślę, że nie za dobrze zadałeś pytanie. Silnik samozapłonowy odpali na paliwie do silników samozapłonowych. A to paliwo ma w sobie eter, olej (np. rycynowy) oraz naftę.

 

Samozapłonowe to takie co mają duży współczynnik kompresji i śrubę regulującą położenie przeciwtłoka - a tym samym kompresję. Taką konstrukcję mają są zazwyczaj.

 

Są też żarowe które pracują na metanolu. Nie mają śruby do regulacji kompresji a tak jak by zamiast niej świecę żarową. Wystaje na górze taki metalowy kikutek do podłączania do baterii.

W paliwie jest metanol, olej i czasami nitrometan.

 

Dzięki Tiger za paliwo! :) Mój - ten lepszy silnik działa super. :) Będzie co puszczać jak tylko zrobi się cieplej i mniej wiatru. No i jak przerobię swój szybowiec na motoszybowiec - albo zbuduję coś nowego. Co polecanie w miarę odpornego na ewentualne krety i dobrze oraz powoli latającego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ychym.Wielkie dzięki.Niemam zbytnio pojęcia i już miałem zamiar kupić paliwo modelarskie..... :oops:

 

A i jeszcze takie pytanie . Te strony które podajecie posiadają eter 0,5L to troszeczkę mało. To się z czymś miescza po kupnie (wątpie w to) .I ile godzin będzie chodził na tym silnik 2,5cm3 przy obrotach 3/4 z jego możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze takie pytanie . Te strony które podajecie posiadają eter 0,5L to troszeczkę mało. To się z czymś miescza po kupnie (wątpie w to) .I ile godzin będzie chodził na tym silnik 2,5cm3 przy obrotach 3/4 z jego możliwości.

 

godzin? z 0,5L eteru zrobisz ok. 1,5L paliwa, nie jest to wiele... Silnik godzinkę na pewno pochodzi, ale na wiele więcej bym nie liczył... Jeśli kupisz "czysty" eter to musisz go wymieszać jeszcze z naftą i olejem (rycynowym) aby uzyskać paliwo do Twojego silnika. Miesza się tylko te 3 składniki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam!

 

Ale niedługo już będzie zimno. A z mojego doświadczenia to przy temperaturach bliskich zera bardzo trudno odpalić silnik samozapłonowy. Może przez zimę lepiej zająć się modelem a sprawę silnika zostawić na wiosnę.

 

No chyba, że profesjonaliści mnie poprawią - bo to tylko na podstawie moich skromnych doświadczeń. Swoją drogą bardzo dziękuję w/w forumowiczowi. Gdyż te doświadczenia dzięki jego paliwu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wam powiem że u mnie "we wewsi" picie eteru to normalka... Eter woda z cukrem do kieliszka i chlap... jedzie później takiemu delikwentowi z gara że hej.. Żeby nie było że to zabawa młodzieży, jest to raczej przywilej starszych mieszkańców ( na własne oczy widziałem 76-latke! ) ba zaryzykuje stwierdzenie że to tradycja z pradziada na dziada ... i wszyscy żyją i całkiem zacnych lat dożywają ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam już eteru dostał go Adrian77774,a paliwo wysłałem do piotra 13 ,były to zapasy z uwięzi.

Odpisywałem do kilku osób na pw.gdzie można załatwić eter za darmo.

Wystarczy mieć w szpitalu,znajomego lekarza,salową lub pielęgniarkę,bez żadnego problemu przyniosą wam eter.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie wiem czy to każdy się nada. Bo Twoje paliwo jest w 100% ok, a z takiego szpitalnego zrobiłem i nie chciało odpalić. Ale nie wiem czy to nie był jakiś roztwór eteru.

 

A co do picia eteru to ehm... pewnie wielu chętnie komuś kupi flaszkę na wymianę za eter do paliwa - ciężko go dostać a tu ludzie zżerają go zamiast wódki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym odpalaniemod wkrętarki to sobie daj spokój bo urwiesz wał i tyle bedzie z tego wszystkiego... MVVS to bardzo wyczulony silnik na tym punkcie, poprostu trzeba mieć troche pary w łapach i machać do skutku.... potemkwestia dobrej regulacji ... jakjest wyregulowany dobrze to pali całkiem OK. i pamiętaj o tym że jak chcesz samemu paliwo robić to zawsze 1/3 objętości eter, 1/3 rycyna ( lub ewentualnie jakiś dobry olejdo 2 taktów bo z rycyną ciężko dzisiaj) 1/3 nafta. dobre smarowanie to podstawa, ten silnik potrafi się bardzo wysoko kręcić i nie ma żartów ze smarowaniem...

Miałemtaki sam silnik i latałem na nim ponad 1,5 roku akrobatem na uwięzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.