123paszko123 Opublikowano 29 Lutego 2008 Opublikowano 29 Lutego 2008 Witam jestem nowym urzytkownikiem .Nierozumiem Was zabardzo.Silnik samozapłonowy odpali na zwykłym paliwie lotniczym do modei ??Czy być może trzeba eter?? :?: :?:
piotr13 Opublikowano 29 Lutego 2008 Opublikowano 29 Lutego 2008 Ja to specjalistą nie jestem - ale myślę, że nie za dobrze zadałeś pytanie. Silnik samozapłonowy odpali na paliwie do silników samozapłonowych. A to paliwo ma w sobie eter, olej (np. rycynowy) oraz naftę. Samozapłonowe to takie co mają duży współczynnik kompresji i śrubę regulującą położenie przeciwtłoka - a tym samym kompresję. Taką konstrukcję mają są zazwyczaj. Są też żarowe które pracują na metanolu. Nie mają śruby do regulacji kompresji a tak jak by zamiast niej świecę żarową. Wystaje na górze taki metalowy kikutek do podłączania do baterii. W paliwie jest metanol, olej i czasami nitrometan. Dzięki Tiger za paliwo! Mój - ten lepszy silnik działa super. Będzie co puszczać jak tylko zrobi się cieplej i mniej wiatru. No i jak przerobię swój szybowiec na motoszybowiec - albo zbuduję coś nowego. Co polecanie w miarę odpornego na ewentualne krety i dobrze oraz powoli latającego?
mayo Opublikowano 29 Lutego 2008 Opublikowano 29 Lutego 2008 silnik samozapłonowy wymaga paliwa: eter, nafta, olej w odpowiednich proporcjach. Silnik żarowy: metanol, olej + ew. dodatki uszlachetniające (np. nitro). Silnik samozapłonowy raczej nie pyrknie na paliwie do silników żarowych.
123paszko123 Opublikowano 29 Lutego 2008 Opublikowano 29 Lutego 2008 ychym.Wielkie dzięki.Niemam zbytnio pojęcia i już miałem zamiar kupić paliwo modelarskie..... :oops: A i jeszcze takie pytanie . Te strony które podajecie posiadają eter 0,5L to troszeczkę mało. To się z czymś miescza po kupnie (wątpie w to) .I ile godzin będzie chodził na tym silnik 2,5cm3 przy obrotach 3/4 z jego możliwości.
mayo Opublikowano 29 Lutego 2008 Opublikowano 29 Lutego 2008 A i jeszcze takie pytanie . Te strony które podajecie posiadają eter 0,5L to troszeczkę mało. To się z czymś miescza po kupnie (wątpie w to) .I ile godzin będzie chodził na tym silnik 2,5cm3 przy obrotach 3/4 z jego możliwości. godzin? z 0,5L eteru zrobisz ok. 1,5L paliwa, nie jest to wiele... Silnik godzinkę na pewno pochodzi, ale na wiele więcej bym nie liczył... Jeśli kupisz "czysty" eter to musisz go wymieszać jeszcze z naftą i olejem (rycynowym) aby uzyskać paliwo do Twojego silnika. Miesza się tylko te 3 składniki...
hubert_tata Opublikowano 29 Lutego 2008 Opublikowano 29 Lutego 2008 już miałem zamiar kupić paliwo modelarskie Tak byłoby najlepiej. Oprócz tego co zacytował Ładziak warto pamiętać o toksyczności eteru: http://toksiczone.webpark.pl/substancje_organiczne/eter.htm
123paszko123 Opublikowano 29 Lutego 2008 Opublikowano 29 Lutego 2008 http://www.modelarski.com/index.php?page=product&id=702 on jest gotowy???? tylko wlać i tyle czy jest koncentratem
instruktor Opublikowano 29 Lutego 2008 Opublikowano 29 Lutego 2008 To jest gotowe paliwo produkcji południowych sąsiadów
piotr13 Opublikowano 29 Lutego 2008 Opublikowano 29 Lutego 2008 Ale Ty masz taki silnik czy zamierzasz kupić? Je się nie za łatwo uruchamia. Powszechniejsze są teraz silniki żarowe. A to paliwo wystarczy tylko wlać.
123paszko123 Opublikowano 1 Marca 2008 Opublikowano 1 Marca 2008 Mam taki silnik.Dostałem go zadarmo i wiąże z nim wielkie plany może się uda. :roll: . A co do uruchamiania opracowałem patent jak go uruchomić wkrętarką 12v i czy taniej wyszło by za 5L tego paliwa gotowego :?:
Chucky Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Henryk S., Witam, czy mógłby Pan wysłać mi ETER? Jest taka możliwość. Bardzo potrzebuje do mojego modelu =\ Pozdrawiam.
bartek529 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Wysłałem to samo pytanie - prośbę na PW do pana Henryka około tygodnia temu. Niestety odpowiedzi nie otrzymałem. :cry:
piotr13 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Witam! Ale niedługo już będzie zimno. A z mojego doświadczenia to przy temperaturach bliskich zera bardzo trudno odpalić silnik samozapłonowy. Może przez zimę lepiej zająć się modelem a sprawę silnika zostawić na wiosnę. No chyba, że profesjonaliści mnie poprawią - bo to tylko na podstawie moich skromnych doświadczeń. Swoją drogą bardzo dziękuję w/w forumowiczowi. Gdyż te doświadczenia dzięki jego paliwu.
Bartosz Mesjasz Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Ja tam wam powiem że u mnie "we wewsi" picie eteru to normalka... Eter woda z cukrem do kieliszka i chlap... jedzie później takiemu delikwentowi z gara że hej.. Żeby nie było że to zabawa młodzieży, jest to raczej przywilej starszych mieszkańców ( na własne oczy widziałem 76-latke! ) ba zaryzykuje stwierdzenie że to tradycja z pradziada na dziada ... i wszyscy żyją i całkiem zacnych lat dożywają ...
Henryk S. Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Nie mam już eteru dostał go Adrian77774,a paliwo wysłałem do piotra 13 ,były to zapasy z uwięzi. Odpisywałem do kilku osób na pw.gdzie można załatwić eter za darmo. Wystarczy mieć w szpitalu,znajomego lekarza,salową lub pielęgniarkę,bez żadnego problemu przyniosą wam eter.
piotr13 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Ale ja nie wiem czy to każdy się nada. Bo Twoje paliwo jest w 100% ok, a z takiego szpitalnego zrobiłem i nie chciało odpalić. Ale nie wiem czy to nie był jakiś roztwór eteru. A co do picia eteru to ehm... pewnie wielu chętnie komuś kupi flaszkę na wymianę za eter do paliwa - ciężko go dostać a tu ludzie zżerają go zamiast wódki.
krzysiek.riese Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Z tym odpalaniemod wkrętarki to sobie daj spokój bo urwiesz wał i tyle bedzie z tego wszystkiego... MVVS to bardzo wyczulony silnik na tym punkcie, poprostu trzeba mieć troche pary w łapach i machać do skutku.... potemkwestia dobrej regulacji ... jakjest wyregulowany dobrze to pali całkiem OK. i pamiętaj o tym że jak chcesz samemu paliwo robić to zawsze 1/3 objętości eter, 1/3 rycyna ( lub ewentualnie jakiś dobry olejdo 2 taktów bo z rycyną ciężko dzisiaj) 1/3 nafta. dobre smarowanie to podstawa, ten silnik potrafi się bardzo wysoko kręcić i nie ma żartów ze smarowaniem... Miałemtaki sam silnik i latałem na nim ponad 1,5 roku akrobatem na uwięzi.
Rob Mc Fly Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 z rycyną ciężko dzisiaj Czy aby na pewno? http://www.modelarski.com/produkt-Olej_rycynowy_2,5l,935.html
utopia Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 w każdej aptece robiacej leki recepturowe bez łaski tyle że aż sie można po tym oleju ........ poplamić? :rotfl:
bartek529 Opublikowano 4 Grudnia 2008 Opublikowano 4 Grudnia 2008 No niestety nie mam znajomych w szpitalu... :cry: ale bardzo dziękuje za podpowiedz i dobre chęci
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.