samolocik Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 Witam Wszystkich, chodził i chodził za mna ten model od jakiś 2 lat aż wreszcie pękłem i dzisiaj ładnie zapakowany dotarł do mojego domu. Model nie jest duży więc wliczając sezonowanie skrzydeł jest szansa, że poleci jeszcze w tym roku i będzie mi służył jako model całoroczny. Waga: - kadłuba - 64g - skrzydeł - 115g (niestety zakończenia balsowe skrzydeł są wyszczerbione :-( - statecznik V - 7g (balsa za delikatna jak na mój gust) - silnik ART 500 - 33g - kołpak - 12g - łopaty węglowe - 12g - regulator 18A - 26g - serwo HS 45HB 3szt. - 24g - akumulator 3s 1000mAH - 90g - do tego dochodzi listewka sosnowa jako popychacz w sumie waga w/w elemetów to 383g. czyli jak dobrze pójdzie to się zmieszczę w wadze 450g do lotu. A co na to producent? Oficjalnie podawana waga do lotu to ok. 360g 1
Pietuh Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 Aku 460-850 mAh jak podaje producent, więc trochę zaoszczędzisz na wadze ale gdzie jeszcze można odchudzić to nie wiem, ostatnio podobają mi się takie maluchy, więc będę kibicował.
samolocik Opublikowano 19 Listopada 2013 Autor Opublikowano 19 Listopada 2013 Macie Koledzy rację, kluczem do wagi będzie lżejszy pakiet i prawdopodobnie lżejszy regulator. Na razie zostawiam wszystko jak jest. Poskładam razem i jeżeli przy wadze, która wyjdzie nie będzie latał za dobrze to do modelu pójdzie pakiet mniejszej pojemności. Wracając do modelu to w zestawie jest wycięta wręga ze sklejki oraz półka pod serwo napędzające statecznik V. Mała rzecz a cieszy. Zobaczymy tylko czy są dopasowane do kadłuba.
samolocik Opublikowano 21 Listopada 2013 Autor Opublikowano 21 Listopada 2013 Budowa lekko posunęła się do przodu. Jak wczesniej pisałem zakończenia balsowe płatów skrzydła dotarły do mnie wyszczerbione co widać na poniższym zdjęciu, więc na pierwszy ogień poszły do naprawy ponieważ wkurzają mnie takie rzeczy szczególnie w nowym zestawie. Po wycięciu wątłych kawałków balsy zostały wklejone nowe na cyjanoakryl a następnie obcięte i przeszlifowane. Następnie jak to w modelach tego typu wyciąłem w płatach gniazda na serwa oraz zalaminowałem je tkaniną 48g, potem wystrugałem drewienka przez które będą przechodziły śruby mocujące płat oraz skleiłem razem połówki skrzydeł - w zasadzie kleją się dalej więc poczekają sobie do rana. W weekend jak będzie chwila zostanie przyklejone wzmocnienie łączenia połówek płata oraz zostanie wstępnie zaimprenowane skrzydło. Niestety wykończenie skrzydła w tych modelach zajmuje troszkę więcej czasu niz mogłoby się wydawać.
samolocik Opublikowano 21 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2014 Żeby nie było że nic się nie dzieje załączam zdjęcie. Płat pomalowany caponem, 2 krotnie lakierem celulozowym nitro ArtHobby i bezbarwnym lakierem do felg Dupli color. Wysezonowany z lenistwa chyba ze trzy tygodnie Lotki odcięte a cięte powierzchnie i zabezpieczone żywicą oraz pomalowane lakierem nitro. Calość sobie schnie a jutro jak będzie chwila poprowadzę przewody serw i może uda się osadzić same serwa i dźwigienki. Z błędów do tej pory popełnionych to niepotrzebnie słuchałem sie instrukcji z arthobby i wyciąłem otwory na serwa przed malowaniem skrzydła. Poimo wyklejenia otworów tkanina na żywicy lakier nitro znalazł sobie szczelinę i podżarł styropian... Okazało się też, że listwa balsowa wklejona w płat która jest zakończeniem płata i lotek po ich odcięciu jest o 14mm za krótka w stosunku do fabrycznie narysowanej na płacie lotki więc koniec lotki jest na krawędzi natarcia styropianowy, no chyba że ktoś poświęci dodatkową godzinkę aby podłubać w styropianie i dokleić w sumie 4 kawałki balsy. Do tej pory w innych modelach Arthobby mi się to nie zdażało - listewka balsowa była zawsze dłuższa od krawędzi cięcia lotki.
samolocik Opublikowano 23 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2014 Dwa wieczory i kilka kaw zrobiły swoje: To co na ostatnim zdjęciu waży 420 w tym zawiera sie akumulator 1000mAh 3s o wadze ok. 84g. do tego dojdą jeszcze osłony serw oraz kabinka, czyli max. 10g. Problemem okazało się wyważenie. Model bez akumulatora jest wyważony, po włożeniu akumulatora jest za ciężki na przód więc czeka mnie przełożenie odbiornika który jest aktualnie pod skrzydłem na miejsce akumulatora a akumulator dam pod skrzydełko. Mam nadzieję, że choć trochę to pomoże. Niechciałbym dorzucać ołowiu na tył... Będzie trzeab też pomyśleć o naklejeniu naklejek ozdobnych lub czymś podobnym żeby trochę ożywic model [edit] no i du.a blada jak mówią. Zamiana miejscami akumulatora z odbiornikiem nie wiele pomogły, nawet po włozeniu połowę lżejszego akumulatora ciągle trzeba doważyć ogon ok. 20g. Panowie z Arthobby dali ciała. Budując mdel zgodnie z instrukcją nie da się go wywazyć w ludzki sposób. Albo będę musiał wydłubać zamontowane pd skrzydłem serwo, powiększyć otwór i tam wsadzić akumulator, czyli w środku ciężkości a wtedy wymiana akumulatora będzie beznadziejna albo gdzieś przykleić na ogonie 20g ołowiu co zepsuje wygląd modelu, no chyba że przekuję ołów na postać pręta i wkleję w rurkę kadłuba pod statecznik. Nawet nie chcę myśleć co się stanie jak będę miał kreta, taki kawałek ołowiu narobi trochę strat Albo wzmocnię statecznik blachą i w ten sposób model będzie wyważony...
samolocik Opublikowano 24 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2014 No tak, szkoda że producent niejako wymusza wykonanie cięższego modelu jednocześnie podając na stronie i chwaląc się niską wagą. Zalecany silnik waży 33g, gdyby Arthobby zrobiło model z krótszym dziobem to mógłbym wrzucić cięższy silnik i mieć rakietę lub zostawić ten dedykowany a dać leciutki akumulator i bujać się modelem po niebie. A tak ani jedno ani drugie. Koniec końców ołów lub blacha pójdzie na ogon. Nie będę na siłę zmieniał położenia wyposażenia bo to spowodowałoby większe szkody przy kraksie. Aha, i jeszcze jedna rzecz na którą trzeba zwrócić uwagę przy montażu a na którą ja przegapiłem. Kable od serw lotek wychodzą z dolnej części płata wprost na oś obrotu orczyka serwa statecznika V. Taki drobny błąd konstrukcyjny. Ja podkleiłem kabelki na odcinku 3cm i przytrzymałem wklejonym w płat drucikiem aby nie odpadły i nie zawadzały o pracujący orczyk. Należałoby w trakcie montażu przesunąć serwo statecznika bardziej do tyłu niż wynika jego położenie z rozmiarów i dopasowania do kadłuba oryginalnej półki na serwo.
list Opublikowano 24 Stycznia 2014 Opublikowano 24 Stycznia 2014 A może warto jednak zastosować pakiet zalecany przez producenta 460-850mAh? Ten 1000 mAh jest moim zadaniem na wyrost. Osobiście używam 1700 w modelu 2,3m i masie 2100g.... Tutaj ok 500 mAh powinno w zupełności wystarczyć i zniwelować problemy ze ŚĆ.
samolocik Opublikowano 24 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2014 Tak jak pisałem wcześniej, model jest wyważony jak jest pusty - nie wyposażony w pakiet. Więc co bym nie włożył powoduje pzreważenie na przód. Jedyna opcją byoby włożenie pakietu w środek ciężkości czyli pod skrzydło. Podjąłem decyzję doważenia tyłu ołowiem. Zobaczę jak lata i wtedy będę się zastanawiał czy wydłutować wklejoną pod skzrydłem półkę na serwo V-ki i robić nową z przodu kadłuba a potem wsadzić pakiet, przedłużyc łącze balansera i ładować go bez wcyiągania z modelu maksymalnym prądem tyle razy ile się da a potem jak padnie wymienić na nowy. Odkręcanie skrzydła aby wymienić pakiet po kilkunastu minutach lotu nie jest dla mnie optymalnym rozwiązaniem. Uzywam Dualsky 1000mAh 3S 35C - waga 90g
samolocik Opublikowano 6 Lutego 2014 Autor Opublikowano 6 Lutego 2014 Oblot nastąpił dzisiaj przy wietrze 2-4m/s. Wrażenia? Obawy, że model będzie za ciężki zupełnie sie nie sprawdziły. Jest to typowy szybowiec do zabawy w powietrzu i przy standardowym wietrze można bezstresowo polatać i poszaleć w przestrzeni atmosferycznej . Dzięki cienkiemu profilowi szybowiec radzi sobie świetnie i nie ma problemu z lotem pod wiatr. Jedyne co można by jeszcze w nim zrobić to domiksować jakiś hamulec żeby krócej lądował ale nawet bez hamulca jest OK. Bardzo pozytywnie zaskoczył mnie dedykowany przez producenta silnik o wadze 33g. który z również zalecany przez producenta śmigłem wytwarza przyzwoity ciąg pozwalający przy locie pod wiatr lub bokiem na pionowe wznoszenie modelu . Oczywiście odbywa się to również z dużą pomocą akumuatora nowej generacji, który ma bardziej płaską charakterystykę napięcia w czasie co pozwala na pracę silnika na tych samych-dużych obrotach przez większość czasu pracy na pakiecie. Modelik super! Mogę go z czystym sumieniem polecić. Gdyby podczas montażu poprzesuwać wyposażenie i zjechać z wagi o 50-60g to i może w termice model mógłby coś pokazać, ale czy warto . Ostateczna waga do lotu przy pakiecie 1000mAh 35C Dualsky i doważeniu 20g na ogon wynosi 457g. Jak będę miał czas i sobie przypomnę do zmierzę prąd pobierany przez zespół napędowy.
samolocik Opublikowano 15 Lutego 2014 Autor Opublikowano 15 Lutego 2014 Jest pierwszy filmik choć krótki. Pierwszy raz nagrywałem aparatem ze statywu no i sobie źle wymierzyłem pole lotu co w efelcie dało model wlatujący w kadr i wylatujący z niego przez cały film, więc aby Wam oszczędzić oczu wrzuciłem tylko start https://vimeo.com/86...DZ8NzcwMQ%3D%3D
kkkamil Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 Też powoli składam ten model. Kupiłem sam kadłub. Przetestuje go na dwóch skrzydłach. Jedne mam od Zuni- 1,2 m, a drugie od Bobolinka- 1m. Stateczniki się już robią.
samolocik Opublikowano 5 Maja 2014 Autor Opublikowano 5 Maja 2014 To świetnie, że będzie następna Gamma Kamil, jaki silnik do niego zamontujesz? Z moich trzydziestuparu lotów jakie wykonałem tym modelem stwierdzam, że akmulator w granicach 550mAh w zupełności wystarcza do silnika "firmowego". Wcześniej zaopatrzyłem sie w aku. 1000mAh i na razie muszę je zużyć zanim zakupię mniejszej pojemności o odchudzę w jeszcze pary innych miejscach model. Gamma lata bardzo wdzięcznie, ostatnio wpadłem przy wietrznej pogodzie w korek z ok. 20 metrów zaraz za ścianą lasu i model jakoś przeżył bez żadnych obrażeń. Uderzył jednocześnie dziobem i kantem skrzydła na szczęście w miękie runo leśne
kkkamil Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 Co do silnika to nie znam parametrów, bo kupiłem go dawno temu i zalegał w szufladzie, wiem tyle, że to jakiś Keda i że odpowiednie dla niego śmigło to 8x6. Oblot zrobię na akumulatorze 850 mAh. Przymierzałem też 1000 mAh, ale jest z nim dosyć ciasno. Na styk można powiedzieć. Tymczasem zalaminowała się V-ka.
samolocik Opublikowano 6 Maja 2014 Autor Opublikowano 6 Maja 2014 Wygląda OK. Dźwigienki i ich mocowanie wytrzymają?
kkkamil Opublikowano 6 Maja 2014 Opublikowano 6 Maja 2014 Powinny wytrzymać, balsa na pow. sterowych jest dwustronnie zalaminowana. Takie samo rozwiązanie mam w o wiele cięższym motoszybowcu 1,5 m, i dźwignie jak dotąd nie zawiodły. Tymczasem model właściwie gotowy do oblotu. SC wypadł 40 mm od natarcia, czyli powinno być ok. Przymiarka dwóch par kaloszy:
Marcin81 Opublikowano 6 Maja 2014 Opublikowano 6 Maja 2014 Wygląda obiecująco Jak wychodzi wagowo w poszczególnych konfiguracjach ("skrzydłowych") ??
kkkamil Opublikowano 6 Maja 2014 Opublikowano 6 Maja 2014 hmmm, ten pierwszy jest cięższy, a ten drugi lżejszy... a tak na poważnie, to nie dorobiłem się jeszcze wagi, więc póki co nie napiszę. Zaległości obiecuję naprawić, tym bardziej że już ktoś kiedyś na forum pytał mnie o wagę modelu, a ja ani be ani me.
samolocik Opublikowano 15 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2014 Kamil, jak się sprawuje model? Ja właśnie podjąłem decyzję o odchudzeniu swojego, tj. zejściu z wagą do 400g poprzez zmianę położenia serwa, odbiornika i akumulatora oraz zastosowanie lżejszego akumulatora 500mAh zamiast obecnie 1000mAh. Chodzi mi jeszcze po głowie budowa nowych skrzydełek do lotów w termice, tylko nie bardzo wiem do jakiej rozpietości z obecnych 1,2m mozna je bezpiecznie przedłużyć bez zmiany innych wymiarów modelu? 1,4m? Byłoby to również skrzydło składane więc rozwiązałbym problem noszenia modelu w plecaku, co w wakacjie się przydaje.
samolocik Opublikowano 22 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2014 Udało się zejść z wagą do 397g. Jutro oblot jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie
Rekomendowane odpowiedzi