robroy67 Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Witam.W końcu przyjechał zamówiony jakiś czas temu zestaw MIG-a od JEPE.Troszkę to trwało,ale w końcu jest . Zapakowany poprawnie,zero uszkodzeń.Tak wygląda sama pianka,jeszcze w foliach a to reszta dodatków JEPE dołożył obudowy turbinek 90mm których nie ma w opisie na stronie www.Nie wiedzieć czemu bez wentylatorków,ale i tak mam swoje które zamówiłem wcześniej z myślą o innym projekcie,ale nie wypaliło.Wiec zamówiłem tego MIG-a A to właśnie wspomniane napędy (na dole oryginały przysłane z modelem) Silniki to Turnigy L2856 -2300kv,a turbunki Changesun 12 łopatkowe.Jeśłi te silniki sie nie sprawdzą zamówię Cyclony,są dużo droższe,ale mają dobre opinie...ale to sie jeszcze zobaczy.A tak prezentuje sie model w całości,złożony jedynie do zdjęcia Wstępnie planuję zasilić to z dwóch lipolków 5s 4000mAh 30 lub 45c,regle nie wiem,pewnie coś z HK.Mam jednego Turnigy Thrust i jestem zadowolony,wiec pewnie zdecyduję się na ten model regla.Serwa..hmm..powinny sprawdzić sie 12 gramowe Turnigy MG,poza sterem wysokości.Będę robił płytowe ,więc coś wiekszego trza będzie mu zapakować .Na razie nie mam pomysła,moze ktoś podpowie? .Aaa...i chyba zdecyduję sie na jeszcze jedno odstępstwo od koncepcji Pana JEPE.Mam na myśli zmienny wektor ciągu ps Przepraszam za jakość fotek,następne będą "lepszejsze" pps Żona każe mi go reklamować bo jak mówi.......""nie ma ludzika"" :lol: edit Zapomniałem o najważniejszym Wingspan: 1145 mm Length: 1485 mm empty Weight empty Foam model: 675 grams foam parts only! / ready build empty model but not glassed = 800 grams 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 JEPE dołożył obudowy turbinek 90mm których nie ma w opisie na stronie www.Nie wiedzieć czemu bez wentylatorków,ale i tak mam swoje które zamówiłem wcześniej z myślą o innym projekcie,ale nie wypaliło.Wiec zamówiłem tego MIG-a I tak są nic nie warte - to wyrzucił żeby się nie zniechęcać... Fajny to model - trochę niepodobny do Miga 29 - ale dość lotny po zabiegach które proponuje Jepe. Najważniesze to: 1. Modyfikacja profili - pocienienie spływów i natarć- chyba że to jest zrobione w FastFoam 2. Wzmocnienie mocowań taileronów - a serwa min 4 kg na płytę (ja wziąłem turnigy 390 MG 23 g) 3.Warto zrobić lotki a można i klapy 4. Trzeba go zalaminować - najlepiej w technologii PU (np.Ezekote) - bo obracanie 4-ro kilogramowym styropianem naraża go na uszkodzenia i wgniotki... 5. Podwozie - oczywiście do niczego jak również golenie - po pierwszym lądowaniu teza się sama udowodni. Poza tym na samych goleniach są luzy - takie, że koło obraca się w osi po 20 stopni w każdym kierunku. Podwozia fajne są na HK 6. Warto też zmodyfikować kanał wlotowy ale więcej n/t temat w Jepeleaks Gdybym robił ten model jeszcze raz zdecydowałbym się na turbinki 70 mm i pierścienie. Byłoby lżej. Poza tym to efektowny i dobrze latający stwór z wielką powierzchnią nośną - po poprawce kabiny (powinna być większa) gdzieś widziałem że nawet wygląda jak MIG 29. Co do wektora - przy 6s można by pokombinować bo ciągu może być aż nadto a przy 5 s - Sebart to nie jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robroy67 Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Witam.Wszelkie modyfikacje jakie zaleca JEPE będą zrobione,niestety profile trzeba poprawiać,nie są zrobione.Turbinki mam 70mm,przez gapiostwo nie napisałem w pierwszym poście.Podwozie faktycznie lipne,to już widać na zdjęciach ale rzeczywistość jest jeszcze gorsza.Nie liczyłem na wiele i dlatego w tym samym dniu zamówiłem z HK inne http://www.hobbyking...idProduct=21160 .Nie wiem czy nie okaże sie za słabe ale jestem dobrej myśli.Mam z tej serii zamontowane w Mustangu i jest wręcz pancerne,wytrzyma wieksze obciążenia niż podaje producent.Kabiny raczej nie będę poprawiał,a co do płata chcę zrobić pełną mechanikę,łącznie ze slotami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Jak będziesz go kleił to usztywnij sekcję kabinową od wewnątrz - jest cienka i łatwo ją uszkodzić a jest to najładniejsza część samolotu. Będziesz robił demontowalne skrzydła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robroy67 Opublikowano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Będziesz robił demontowalne skrzydła? O ile uda mi się wymyślić jakieś sensowne rozwiązanie to tak.Nie chciałbym pchać rury w poprzek kanałów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robroy67 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 W końcu udało mi się cokolwiek ruszyć w temacie,co prawda niewiele zrobiłem bo do końca sie nie ogarnąłem po przeprowadzce ale jakiś tam początek jest.Na razie wylaminowałem częściowo kadłub od środka,zrobiłęm mocowania do turbinek i wzmocniłem kadłub w miejscu mocowania SW.. Serwa na SW odkupiłem od kolegi z forum.myślę,że dadzą radę http://www.hobbyking...warehouse_.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Witem, Będziesz poprawiał profile i laminował wszystko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robroy67 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Oczywiście,profil na statecznikach mam już poprawiony,pozostały skrzydła jeszcze.Całość będzie pokryta tkaniną szklaną 25g na eze-kote.Zastanawiam sie,nad dodatkowym wzmocnieniem grubszą tkaniną (mam 80g ) kanałów i dziobu,faktycznie jest dość delikatny . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Oczywiście,profil na statecznikach mam już poprawiony,pozostały skrzydła jeszcze.Całość będzie pokryta tkaniną szklaną 25g na eze-kote.Zastanawiam sie,nad dodatkowym wzmocnieniem grubszą tkaniną (mam 80g ) kanałów i dziobu,faktycznie jest dość delikatny . Daj wszędzie 25g. Możesz gdzieniegdzie użyć żywicy epoksydowej zamiast epoksydu. 80 + PU będzie na pewno słabsza i cięższa niz 25+ Epoksyd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robroy67 Opublikowano 2 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2014 Wylaminowałem skrzydełka,poodcinałem klapy,lotki i sloty.I właśnie ze slotami mam problem .Postaram sie to wyjaśnić rysunkami Które w/g Was będzie najbardziej poprawne?? Ja chciałem robić takie jak na pierwszym rysunku ale...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Z tych przykładów - środkowy.. takie jest rozwiązanie w MiG'u-29 Lanxiang.. Wada - duża szczelina. Zaleta - prostota wykonania (i działa Sprawdzone..) A najlepiej jutro wejdź sobie na mojego "chomika" (barwa73) i ściągniesz tyle materiałów na temat MiG'a-29, że i dwóch wieczorów braknie żeby wszystko przejrzeć. Znajdziesz tam wszystko.. A jak się dokopiesz do szczegółowych zdjęć mechanizacji skrzydeł - będziesz wiedział co chcieć i jak zrobić Materiały wrzucę dziś wieczorem.. Chyba, że na priva podasz maila, to prześlę mailem w kilku częściach.. Tego będzie kila GB.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robroy67 Opublikowano 11 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Z chęcią skorzystam z materiałów,podeśle zaraz maila .Cały płat mam już w zasadzie skończony ( wybrałem jednak opcję trzecią ) ale,że jeszcze zawiasów nie wkleiłem to da się jeszcze przerobić jakby co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robroy67 Opublikowano 30 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Postępy niewielkie póki co,zalaminowana cała skorupka,przerobione chowanie podwozia co by sie składało tak jak w oryginale,wszystkie powierzchnie sterowe gotowe do montażu.Waga samej skorupy wzrosła na dziś o 320g ( ezekote+tkanina+szpachla+uzupełnienie niepotrzebnych wyprofilowań kadłuba).Zrobiłem też małą próbę turbin w kanałach modelu,nie mam na razie przewidywanych ogniw 5S i robiłem na 3S ale wyniki są budujące.Prądu nie zmierzyłem bo miernik u brata leży ale ciągu mam 1980g na naładowanej do pełna baterii.Wiec nieźle moim zdaniem.Ciekawe,czy na 5S potwierdzą się choć w przybliżeniu wyniki z RCGROUPS,w co wątpię aleeeeeeee.... :D . . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robroy67 Opublikowano 16 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2014 Troszkę czasu minęło,ale praca poszła naprzód.Mam niewielkiego (chyba) zgryza.Otóż jestem na etapie kabalkologi i programowanie tego ustrojstwa.Rzecz w tym,że modele które oglądałem na YT mają na sztywno,jeśli mogę tak nazwać,sprzężone lotki z płytami SW.Mogę to rozwiązać na drodze elektrycznej,ale coś mi tu nie pasuje.Czy byłoby wielkim błędem zrobić to w ten sposób,że lotki są na dwóch kanałach,płyty SW również i....właśnie,lotki są na master z SW ,czyli wychylenie lotek powoduje odpowiednie wychylenie SW ale wychylenie SW nie jest sprzężone z lotkami.Nie wiem czy jasno to opisałem,ale raz ,że nie podoba mi sie sprzężenie na sztywno SW i ALI a dwa,że na drodze programowej cosik mi to nie wychodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robroy67 Opublikowano 3 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 Co by nie wyszło,że kolejny "lotniskowiec" na forum załączam zdjęcia.Niestety mam tylko fotki,film z oblotu z jakichś powodów nie daje się odtworzyć . Model lata rewelacyjnie pomimo bardzo dużej wagi , jednak lądowanie zrobiłem na brzuszku.Miałem zbyt przednie SC i nie chciałem kusić losu tym bardziej że pas wąski a lądowanie na trawie ze względu na niewielkie kółka nie wchodzi w grę .Wiem,że bez filmu sie nie liczy ale jest osoba na forum która była dziś rano ze mną,może sie odezwie i doda swoje trzy grosze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darqo Opublikowano 3 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2015 Filmu nie ma i nie będzie , niestety karta uszkodzona i filmu nie odtworzę a szkoda bo pierwszy lot był rewelacyjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jetfan Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Wylaminowałem skrzydełka,poodcinałem klapy,lotki i sloty.I właśnie ze slotami mam problem .Postaram sie to wyjaśnić rysunkami slot1.png slot.png slot3.png Które w/g Was będzie najbardziej poprawne?? Ja chciałem robić takie jak na pierwszym rysunku ale...... Model super wygląda - gratuluje a w kwestii slotów: na które rozwiązanie się zdecydowałeś? Może da się zrobić (i zamieścić) zdjęcia szczegółów mechanizacji? Pozdrawiam, Z Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robroy67 Opublikowano 5 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 Dzięki za dobre słowo ale model do oblotu jest w stanie pół-surowym,nie ma oznaczeń,malowanie niedokończone,brak klapek podwozia itp,itd.Co do slotów.Zdecydowłem sie na trzecią wersję ,i nie żałuję.Wygląda i działa super.Co do zdjęć mechaniki...wzorowałem sie na rozwiązaniu Lanxianga i działa OK z tym,że na moje oko niewprawione sloty powinny wychylać sie dużo wiecej niż to co ja zrobiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robroy67 Opublikowano 6 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2015 Kawałki filmu z drugiego lotu Mig-a, posklejane do kupy z tego co było widoczne.Kamera lipna ,nic nie poradzę https://www.youtube.com/watch?v=br3WHs-p07w&feature=youtu.be Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi