Marcin K. Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Trudno powiedzieć jaka ma prędkość lotu. Ja ustawiam sc w zależności od warunków. Jak bardziej wieje to bliżej mordy żeby nie ssało go pod wiatr i nie tracił aż tak prędkości. Najważniejsze żeby model był tak ustawiony żebyś sobie z nim radził. Co by nie był za nerwowy czy za szybki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rodi Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Jestem poczatkujacy mozna powiedziec.A papieer wszystko przyjmnie.SC mam na 70 ustawiony,jak go podepre to minimalnie jest pochylony do przodu.Czyli prawidlowo ale jak pikujesz do sprawdzenia w jakim czasie bedzie wyrownywal (sprawdzynie czy dobrze wywazony) SW w Neutrum to jak dobrze pamietam to nie wyrownuje i nie poglebia pikowania.a jak podkrece SW wychylenie w gore lotki to zaczyna pompowac:( a z tego co kiedys czytalem to jak windujesz go na silniku to w trakcie wylaczenia powinien przejsc w lot poziomy(chyba ze zle napisali)a u mnie jest tak ze wylacze silnik i sie zalamie tzn dziob w dol az sam wyrowna.A jak chce go na trymerze ustawic by lecial w miare powoli z malym opadaniem to po malym pikowaniu znowu pompuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rodi Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Marcin a jakie masz opadanie jak lecisz spokojnie.Mam namysli powiedzmy 1m na sekunde lub 3m na sekunde .wiem glupie pytanie ale tego sezonu che liznac w koncu termiki.I niewiem czy dobrze mam ustawionego.Wiesz jestem w DE to niema mi kto pomoc.Tu modelarze jakos malo mili lub na takich trafilem.1 epo szybowiec zalatwilem z ich pomoca po 13sekundach:P Ale potem powiedzialem nie chca pomoc to p....le sam sie naucze.No ilatam EG bez kretow:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Trudno powiedzieć jak model wychodzi po windowaniu. Ja mam w nim ray 3536/08 i ciągnie model jak rakieta pionowo i żeby wyszedł poziomo musze oddać wysokość Ustaw tak żeby spokojnie szybował tak zebyś sobie z nim poradził. Staraj się to robić przy w miarę bezwietrznej pogodzie.Wtedy ustawisz model standardowo. Przy wiekszym wietrze przesuwaj sc żeby model nie stał pod wiatr,bo co to za latanie. Żadnego pikowania nie robie żeby sprawdzić jak z tego wyjdzie bo to jest bez sensu(nabierze predkości, powiedzmy ze przy wychodzeniu z pikowania(jeśli sie uda) zacznie podrywać to przesuniesz pakiet do przodu a wtedy przy wolniejszym locie model będzie leciał na morde i nabierał predkości nie dając przyjemności z latania bo będzie ciągnął do gleby a ty będziesz walczył SW) Dlatego trymuj model przy spokojnym locie i bez pikowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rodi Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Dzisiaj tak probowalem pod wieczor.Wywindowalem na 100 metrow (mam Telemetrie) ustawilem na spokojne szybowanie ,ale lecial wolno majestatycznie (niewiem jakie opadanie bylo) az wytracal predkosc (juz tak mala) i znowu pompki.A EG mam opanowanego powiedzmy ze dobrze (petle przy samej ziemi itp)A moze mam wszystko dobrze tylko sobie ubzduralem ze ma byc lepiej.W EG mam satandart silnik zadna rewelacja. A sprawdzales SC na sucho (tzn.wypuszczasz z reki bez silnika np.z 2m i sprawdzasz jak daleko poleci itp.)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Jeśli masz dobrze podparty model to nie ma prawa pochylać się do przodu. Ma stać idealnie równo. To taka mała uwaga. Ze SC jest tak, że jedni wolą tzw. przednie wyważenie inni tylne. Przednie wyważenie stosuje się na początek. Wówczas model nie ma tendencji do korkociągów i przepadania. Tylne wyważenie sprzyja łapaniu termiki i lataniu w niej, ale wówczas model jest bardzo wrażliwy i można łatwo wpaść w korkociąg lub model może przepaść. W przeciwieństwie do Marcina jak wieje silny wiatr to nie przesuwam SC tylko reguluje SW tak aby model leciał a nie stał w miejscu albo co gorsza leciał ogonem do tyłu. Jam mam ustawionego EG Pro tak. Silnik mam 3542 1100kv Pakiet 3300 3s. Pakiet mam wepchnięty maksymalnie do tyłu. Regulator również tak daleko jak się da. Jestem zwolennikiem tylnego SC. Też nie sprawdzam czy po locie około 45* w dół model zacznie wychodzić z nurkowania. Takie testy robi się przy większych i zdecydowanie szybszych modelach. EG to prosty i bardzo przewidywalny model. Hm... nie przesadzając bardzo powiem że on sam lata. Jeśli nie lata sam to znaczy, że pilot mu na to nie pozwala. (mam gdzieś fotkę zrobioną przez kolegę Wojtka jak trzymam ręce w kieszeniach - było zimno - a EG sobie latał i latał Co jeszcze mogę powiedzieć. Na przykład jak ciągnę model do góry to muszę oddawać ster wysokości aby model nie zadzierał tylko wznosił się tak pod kontem 60*. To że zadziera przy starcie to dość normalne i tym bym się nie przejmował tylko to kontrolował podczas startu. Po wyłączeniu silnika wszystko zależny od pilota czy model zacznie nurkować czy zacznie lecieć prosto. Jeśli wyłączysz silnik lecąc w górę to normalne, że model zacznie nurkować. Powinieneś w locie na silniku najpierw wyrównać lot do lotu poziomego a następnie wyłączyć silnik. Wówczas jest pewne, że model nie będzie miał tendencji do pompowania. I jeszcze jedna uwaga. Przestań myśleć tak bardzo o opadaniu. Wszystko co się uniesie w powietrze musi kiedyś opaść Jeśli Twoim zdaniem model zbyt szybko opada to zacznij bardzo delikatnie regulować SW. Lotki zostaw w spokoju. Muszą być ustawione na zero. Nie lotkami kontroluje się opadanie. Jeśli korekcja SW nie będzie przynosiła pożądanego efektu (czyli model wg. Ciebie nadal będzie szybko opadał) to zacznij delikatnie przesuwać SC do tyłu. Ale absolutnie nie rób obu czynności na raz. Najpierw bardzo delikatne trymowanie SW. Do kolejnego lotu nie ruszasz SW a przesuwasz o 5mm pakiet do tyłu. Tak długo to robisz aż będziesz zadowolony. Tylko uważaj bo można bardzo łatwo przegiąć i model może przepaść. Ja moim EG Pro na tym setup -ie latałem około 30-45mim po jednym wyciągnięciu. Pakiet zawsze wystarczał mi na jedno dzienne latanie, aż do bólu karku. I jeszcze jedna uwaga. Łapanie termiki to nie jest taka prosta sprawa. Ja łapanie termiki EG Pro zacząłem kapować dopiero po roku latania (2-3 razy dziennie po 2-3 godziny). Ponadto EP Pro nie jest to model termiczny i musi być naprawdę silne noszenie aby EG się załapał. Jako początkujący odpuść sobie na tą chwilę termikę. Skup się na pilotażu. A jak zrobisz 1000 startów i 1000 lądowań a 200 ostatnich lądowań będzie +/- 1 m od nogi a kilka do ręki to wówczas pomyśl o nowym modelu, który jest przystosowany do termiki. Ja po 2 sezonach latanie EG tak właśnie zrobiłem i kupiłem model termiczny. Pierwszy ciepły dzień pożną wiosną i nie mogłem wyjść z zachwytu jak model łapał termikę. EG nawet nie zauważył tej termiki. PS. Uwago o przeskanowaniu kompa nie była złośliwa. To rada bo pisanie na forum jest bezproblemowe. No chyba że to klawiatura jest trafiona. Ale to łatwo sprawdzić. Albo zestaw znaków niemieckich coś miesza. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Jeżeli zaczyna pompowac to przesun pakiet do przodu lub trymuj SW.. Kiedyś coś takiego robiłem ale Eg już tyle latam że przy każdej wymianie pakietu wiem mniej więcej jak daleko go wysunąć. A i tak robię korekty ustawienia sc żeby lot mnie zadowalal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rodi Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Dziekuje Panie Konradzie za wyklad.Z lotkami to zle zdanie zlozylem(lotek nie ruszam)Chyba zaczne zapisywac starty ,ladowania,noge i reke .Wszystko przerobione moze teraz jakies obiekty ruchome :P.Po mojej analizie wychodzi ze moze szukam dziury w calym.Ale zostawie to jeszcze praktyce ,doswiadczeniowi,itp.Jestem tez w trakcie budowy Robbe Arcus Talent z balsy 2.6m mowia ze tym z termika mozna sie pobawic.Ale ze jako 1 model to pewnie duzo bledow sie wkradnie jak juz zaowazylem bledy poczatkujacego .Kazdy sie uczy az sie wyuczy.Pozdawam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rodi Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Odnosnie skanowania spoko.teraz odziwo pisze normalnie tylko czasem zacina.Klawiatora raczej nie trafiona bo gdzie indziej sybko pisze.A znaki topoprostu brk Polskich.A pc sanowany:P:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Powiem Ci tak. Czy wyjdzie ci budowa Robbe Arcus Talent dobrze czy tak sobie to mało istotne, byle by latał. Ale uważam, że bardzo dobrze robisz, że budujesz model balsowy. W trakcie budowy nauczysz się mnóstwa rzeczy a po ulotnieniu już gotowego satysfakcja będzie murowana. Załóż nowy temat na forum z budowy (chyba że już jest ) i rób relacje. Jak czegoś nie będziesz wiedział lub będziesz miał wątpliwości to pytaj a modelarze na pewno pomogą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heksodus Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Ostatnio miałem okazję troszkę polatać z Andrzejem i powiem wam ,ze to była walka z modelem,a nie przyjemne latanie. Niby model dla początkujących ale chyba w bezwietrznych warunkach,bo tylko trochę wiatru to ten glider się po prostu męczy S.C. producenta jest ok ale w zupełnej ciszy..Bo jeśli jest wiatr to zdecydowanie do przodu.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rodi Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 Panie Konradzie temat jest w dziale warsztat.A Arcus to zwykły tartak ale też uczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi