Printer Opublikowano 2 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 Jaki zaprogramować "kąt wyprzedzenia" w reglu? Skąd wiedzieć które ustawienie będzie dobre? Mam regulator TP ESC 18 i cztery opcje w programowaniu, na oko, na każdej silnik chodzi dobrze... Może ktoś ma wiedzę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
n6210 Opublikowano 2 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 Czym mnie "polowy" silnik tym mniejszy kąt wyprzedzenia. Często starcza ustawienie timingu na auto. zwykle 2-4 polowe silniki ustawie sie na soft (ok 7st) 6 i wiecej polowe na mid lub ok 15 st 20 i więcej stopni ustawia się dla silników 6 i więcej polowych gdy chcemy uzyskać duży moment obrotowy ale trzeba tego używać z rozwagą gdyż zwiększa pobór prądu (+nagrzewanie się regulatora i silnika) przez co zmniejsza się czas lotu. W samolotach chyba się nie stosuje tego ustawienia - w helikopterach czasami tak gdy np. chcemy kręcić ostre 3D i potrzebujemy wtedy bardzo dużego momentu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 2 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 Aby cos doradzic musisz podac najpierw ilu polowy masz silnik Zasada jest taka - wiecej polowy - wyzszy timing. Jak nie ma problemu z praca (pod obciazeniem) to ja bym ustawil najwyzszy - zwiekszy to moc silnika - oczywiscie kosztem szybszego wyczerpania baterii. Edit - ale mi czasu zajela odpowiedz W samolotach chyba się nie stosuje tego ustawienia Czasami trzeba - znajomemu na autotimingu silnik sie "przycinal" - meczyl sie kilka dni wymieniajac baterie i smigla ,a pomogla dopiero zmiana timingu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Printer Opublikowano 2 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2008 Aha. Dzięki. Mam silnik na 3 ogniwa li pol - taki zwykły, firmy E-max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 Cornel, ja przy swoich samoróbkach zawsze latałem na timingu fabrycznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
n6210 Opublikowano 3 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2008 No to ja dodam tylko, że aby łatwiej było zidentyfikować to: - 2 i 4 polowce to zwykle in-runnery, - 6 i więcej polowce to outrunnery. Jak napisałem - zwykle - bo są np 6 polowe inrunnery ale to raczej rzadkość. In-runnery sa zwykle długie (smukłe) jak w moim B-2, out-runnery to popularne "dzwonki" czyli silniki przypominające bardziej dysk/krążek i inne temu podobne "kwadraciaki" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.