mr.suchy Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Cześć, Mam w domu osłonę silnika do samolotu, która została wykonana z plastiku wykorzystywanego w butelkach (tak mi się wydaje). Osłona musiała spaść albo coś takiego bo jest pęknięta w dwóch miejscach. Jak wykonać kopie takiej osłony ? 1. Do środka osłony wpuścić piankę montażową żeby mieć formę ? 2. Zrobić odlew gipsowy ? Później co? Jakieś pomysł ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Robiłem w tamtym roku kopię maski silnika do piankowej Wilgi. Maska pet tak jak u Ciebie. Uszkodzoną maskę pokleiłem od zewnętrznej strony paskami pet aby wszystko trzymało się kupy. Jako że miałem dostęp do szpachlówki samochodowej uciapałem sobie powstałą formę, od wewnątrz, warstwą szpachli. Po utwardzeniu wypełniłem skorupę właśnie pianką poliuretanową. Oryginalna maska zeszła z tak wykonanego kopyta bez problemu. Kopyto ze szpachlówki dało się ładnie oszlifować. Problemem natomiast było obkurczenie nowego tworzywa pet na kopycie. Nie mam stołu podciśnieniowego a maska była za wysoka aby wykorzystać jakąkolwiek butelkę w całości. Skończyło się na ręcznym naciąganiu nagrzanego kawałka butelki na kopyto. Nowa maska pomalowana od środka, aby uniknąć zadrapań lakieru do przezroczystego pet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 8 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Jaki jest sens szpachlowania a następnie użycie pianki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 8 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2013 Moja teoria jest taka - wszelkie nierówności ze szpachli mogę zeszlifować albo w razie ubytków zaszpachlować i ponownie zeszlifować Kopyto z samej szpachli byłoby dość drogie i ważyłoby z kilogram a wypełnienie pianką zwiększa wytrzymałość kopyta i jest lekko i tanio. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 5 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2014 Panowie, ponawiam pytanie. Ciężko jest znaleźć materiał na osłonę silnika. Butelki 5L są za duże a 2L za małe (o 2 cm). Do tego dochodzi perforacja. Z czego korzystacie ? są firmy, które się zajmują czymś takim ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi