Jump to content
Sign in to follow this  
mass

Dziwna praca jednego silnika w quadrocopterze

Recommended Posts

Cześć, mam pewien problem dotyczący pracy silnika w moim quadrocopterze. Podczas lotów w końcówce przedniego sezonu dron dziwnie się zachowywał - mianowicie mogłem się bez problemu nim wzbić dość wysoko, ale podczas opadania jakby tracił moc na silnikach i bardzo szybko opadał robiąc kilka twardych lądowań. Od tamtego czasu nim nie latałem i teraz wiedząc, że było coś nie tak poświęciłem mu więcej uwagi na przegląd wszystkich podzespołów. Wymieniłem pakiet 3S na nowy, dokupiłem śmigła, ponieważ poprzednie były już nieco postrzępione i wgrałem od nowa firmware do APM, przeprowadziłem konfigurację i wykonałem kalibrację ESC.

 

Wczoraj chciałem wykonać próbny lot i zauważyłem dziwne zjawisko. Mianowicie po uzbrojeniu jeden z silników wyraźnie wolniej się kręci, po odjęciu gazu zatrzymuje się jako pierwszy - reszta równocześnie. Przy kręceniu nim w palcach nie czuć, żadnego oporu ani bicia. Wróciłem do domu i wykonałem jeszcze raz kalibrację ESC i tutaj zauważyłem dziwną sprawę - podczas kalibracji wydaje mi się, że ten silnik pracuje prawidłowo - prędkość obrotów podczas obserwacji nie różni się od pozostałych, wszystkie silniki zatrzymują się razem. Natomiast przy uzbrajaniu nadal ten silnik kręci się wolniej.

 

Nie mam pojęcia co mogło nawalić, czy macie jakieś pomysły jak rozwiązać ten problem?

 

Poniżej przedstawiam filmiki pracy silników z uzbrojenia przed lotem i z kalibracji ESC (podczas oglądania proszę zwrócić uwagę na silnik numer 2)

Połączenie silników zgodnie z dokumentacją ze strony ardupilot:

F450-connection.jpg

 

Filmik z uzbrojenia: https://youtu.be/eHcZgZyioUw

Filmik z kalibracji: https://youtu.be/bHeL1jfuQ_U

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By RAFALR30
      Cześć
      Kupię sprawny regulator HK Blueseries SBEC 2-6S 50A lub 60A lub 70A jak na poniższych zdjęciach.


    • By magilla
      Dwa moje modele pod LongRange posiadają ESC Skywalker 50A. Chciałbym dla liionów pozbyć się cutoffa.
      Z manuala można wyczytać że Cutoff dla lipoli można najniżej ustawić na 2.85V. 
      https://www.hobbywing.com/products/enpd ... lkerV2.pdf

      Jest też opcja NiMH która posiada wyłączenie minimalnego napięcia. Nie wiem tylko czy mogę tak oszukiwać ESC?
      Może jest jeszcze inny sposób aby oszukać regulator?
    • By Miguel
      Witam 
      Szukam pomysłów na przymocowanie akumulatora i ESC. Aktualnie próbuje coś z tym zrobić w moim FunCubie. Jakie są Wasze metody na to? Rzepy mnie trochę zniechęciły - często odklejały się. Może jakieś rzepy które są opaskami? Największy problem przy ESC to moim zdaniem zachowanie chłodzenia, nie chcę go owijać, ale przyklejać również nie, bo coś czuje że może mu się zrobić za gorąco, gdy przykleję go płaską częścią (z radiatorem) do dołu. Zaś druga część jest tak "pofalowana" przez elementy elektroniczne, że niezbyt będzie chciał się trzymać. Dzięki za pomoc 
    • By Arcadioosh
      Witam serdecznie,
      Robię własną deskę elektryczną i mam problem z doborem ESC. Kilka danych wejściowych:
      -Będę miał dwa silniki (po jednym na koło), tak więc jeden ESC dual? Czy dwa pojedyncze? Jak dwa pojedyncze to jak je spiąć w jeden układ, tak żeby kontrolować je jednym nadajnikiem?
      -Zasilanie 8s-10s
      -Max natężenie jednego silnika to 34A, czyli w sumie 68A
       
      Coś jeszcze z ważnych informacji jest potrzebne?
       
      Znalazłem coś takiego:
      https://flipsky.net/products/dual-fsesc4-12-100a
       
      ale jest to strasznie drogie, da się coś tańszego zastosować? Wszelkie rady i sugestie mile widziane. Moja znajomość podzespołów RC jest na niskim poziomie, ale staram się to nadrobić.
       
       
       
    • By resset
      Może komuś przyda się poniższe:)

      Jakiś czas temu zakupiłem model Pelikan Alpha 1500. W dołączonej drukowanej instrukcji opisana jest procedura włączania hamulca, jednak regulator, który dostałem ja, zachowuje się inaczej. Dźwięki wydawane są w innych sekwencjach, brakuje powitalnych pięciu krótkich lub długich tonów, "menu" jest dłuższe itp.

      Dlatego napisałem do producenta i wyjaśniono mi, że niektóre egzemplarze wyposażone są w inny ESC i że powinienem mieć w pudełku dodatkową kartkę z instrukcją do tegoż regulatora. Takiej kartki oczywiście nie miałem. Przedstawiciel producenta dołączył do maila wersję PDF owej kartki, którą tutaj zamieszczam.

      P.S.

      Kopia oryginalnej instrukcji w wersji elektronicznej znajduje się np. tutaj: https://www.manualslib.com/manual/937011/Pelikan-Alpha-1500.html. Na stronie 5 znajduje się opis włączania hamulca w standardowej wersji regulatora.
      ALPHA_1500_Regulator_ESC_add-on.pdf
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.