izonix Opublikowano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 Witam wszystkich. Pytanie do wiedzących: czy zasilając ten silnik za wysokim napięciem (wyższym od podanego w specyfikacji), ale bez przekroczenia prądu znamionowego ( np. mniejsze śmigło, mniejsze obroty), narażam go na uszkodzenie, czy nie? Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 Bez przekraczania max prądu będzie działał. Założyć musisz mniejsze śmigło - to się zgadza. Ale obroty uzyskasz większe. Chyba, że będziesz mocno pilnował drążka przepustnicy - z moich doświadczeń z tymi silnikami wynika, że lekkie przewatowanie im nie szkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
izonix Opublikowano 20 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 Pomierzyłem prądy, wygląda to tak: - 2s, GWS 8x4 - 4.1 A - 3s, GWS 8x4 - 6.0 A Troszkę małe te prądy, nieco mnie to dziwi, ale pomiar cęgami i zwykłym amperomierzem dają takie same wyniki, raczej błędu nie ma. Ciągle jestem daleko od maksymalnego prądu regla i silnika. Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 20 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2013 Na tych silnikach można tanio eksperymentować. Przewinięcie 45 minut, wymiana łożysk 5 minut. Jak mocno przyspieszysz to mogą polecieć właśnie łożyska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2013 Jeśli faktycznie masz cf2805 1600kV. Tu są testy http://www.headsuphobby.com/Emax-CF2805-1700kv-Outrunner-Brushless-Motor-H-445.htm?categoryId=-1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
izonix Opublikowano 21 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2013 Robertusie, to nie jest ten silnik. Mój ma KV-1600 i zasilanie -2s. Bart07, łożyska są takie jak w cf-2822? Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 21 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2013 Nie, inne są. Chyba tylko jedno jest takie same jak w cf2812 i cf2822, już nie pamiętam. W razie czego, można oba kupić na allegro za 1 zł. Wymieniałem łożyska w szybszym bracie cf2805 2800kV. Trochę się możesz sugerować tym testem co Ci podałem. Być może w trakcie eksploatacji producent zalecił jednak zejść z zasilaniem do 2S i zmienił oznaczenie kV. Łożyska raczej Ci nie pójdą przy kv1600 skoro ten sam silnik inaczej przezwojony ma 2800kV. Jednym zdaniem napiszę, ze jeśli silnik się nie grzeje do temperatury "parzy" to możesz używać dowolnego śmigła i zasilania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
izonix Opublikowano 21 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2013 >>jeśli silnik się nie grzeje do temperatury "parzy" to możesz używać dowolnego śmigła i zasilania<< i tego będę się trzymał . Dzięki wszystkim za rady. Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
izonix Opublikowano 9 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Witam ponownie. Już od miesiąca latam Koszałkiem. Zasilanie 1300mAh 3s + cf 2805 (1600) + GWS 8x4, gaz na 75%, po wylądowaniu silnik jest zimny a uzwojenie letnie. Tak, że wszystko jest w najlepszym porządku. Cały zespół napędowy pracuje bez specjalnego wysilenia (latam około 15 min). Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Czyli tak jak pisałem Ci wcześniej. Możesz nawet dać gaz na max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi